uponnut ML

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
NJM Team
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 22.06.2006 23:02

uponnut ML

Viesti Kirjoittaja NJM Team »

Iltaa, onko herrasväki jo noteerannut Pirkkalan AVK:lla olevan uponneen ML 280cdi:n.
Onko kellään kokemusta uponneista autoista, miten suola tunkeutuu ohjainbokseihin ja muihin arkoihin paikkoihin.... sanomattakin selvää että voi varautua muutamaan toimintatonniin!!
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Olen kuullut kyseisestä yksilöstä. Ammamiehet sano, että ei taida ihan muutama toimintatonni riittää... Itse epäilisin että kokolailla koko sähköistyksen sais tehdä uusiks :roll: . Eikös siitä oo vielä aika suolanen pyynti?
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Rupee jossain vaiheessa sähköt reistaa ja ihan urakalla.
No ite en laittais enää ajoon uponnutta peliä.
Mutta varaosia kyllä voi hyödyntää.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

onhan toi huomattu jo aikoja sitten ja vaikka olis varaa niin ite en ostaisi uponnutta autoa,ei se suola vesi ainakaan paranna sitä autoa ja tiedä mitä ilmenee aina käytössä uutta jahka ensin saa jotenkin toimiin.....kova homma....
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Juttelin tuossa päivänä eräänä tämän Mersu Mobilolife liikkuvan huoltomiehen kanssa, kun oli .. no se on toinen tarina, joka tapauksessa puhuimme sähkölaitteista ja hän kertoi että on ollut muutamia tapauksia joissa on ajettu syvään veteen ja vettä on päässyt sisään jalkatilaan, oikein kunnolla.

Hän kertoi että ne laittaa huollossa ISOLLA historiaan että uinut on, siihen tyssää kaikki mahdollinen takuu ja toisaalta hän kertoi että ei mene kauaakaan kun alkaa kaiken maailman kytkimet ja säätimet oireilla.

Hesan Taksissa oli tälläinen tapaus ja lääkkeksi he tarjosivat omistajan laskuun kaikkien sähkölaitteiden vaihtamista, sanoivat että se on ihan turhaa alkaa vaihtaamaan kytkin kytkimeltä ja johto johdolta.

Oli se Isäntä ollut kuumana rengille, ei menny takuuseen. Mutta oli se ollut sitkeä kuitenkin vaihdatti sitten kuitenkin valtaosan näistä kytkimistä ja jne osista, muttei siitä kuulemma oikein autoa enään tullut, syystä taikka toisesta mystistä sähkövikaa, siellä sun täällä.

vaihtoi uuteen ja vanha kohti uutta omistajaa sieltä takaoven kautta RehtiRepen autopalatsin vierailevaksi tähdeksi.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
NJM Team
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 22.06.2006 23:02

jaaaaaah....

Viesti Kirjoittaja NJM Team »

Täytyy sitten vissiin unohtaa suosiolla... onhan siitä jo jotain tarjottu, tiedä sitten mitä sille meinataan tehdä. Kai silläkin on jotain osuutta onko uinut päiviä vai sitten vaan käynyt vedessä.

Alkaa vaan himottaa tommonen kun melkein puolee hintaan lähtis!!!
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Omaan käyttöön en uskaltaisi ostaa ja vieraalle en tuota kehtaisi myydä!

Sen verran monta autoa on tullut tuosta talosta ostettua, että voin sanoa aloittelevalle ehjääjälle vinkiksi.

Mitä pienemmät ulkoiset vauriot ovat, niin sitä suurempi riski ja odotettava kuluerä on tiedossa.

Selvä, tietylle alueelle rajoittunut vaurio (vaikka olis kova ja rumannäköinen mälli) on aina parempi. Esim. tolppaanajo, tai keulamälli. Vaatii tietysti tarkempaa tutkimista ja arviointia plus varautumista yllättäviin menoeriin. Oleellista on purkuosien hintataso ja saatavuus. Olen ostanut useita uudehkoja ajoneuvoja pelkästään valokuvan perusteella (mitä en suosittele kenenkään tekevän, jos ei todella ole perillä mitä tekee!). Riski siis kannattaa huomioida hinnassa.

Yleensä todellakin vaatii asiaan ja korjaamiseen perehtymistä ostaa vauriotunut auto. Sitä ei voi palauttaa (kuluttajasuoja ei päde). Riski pitää kantaa itse.

Tuossa topicin mukaisessa autossa tulee olemaan paljon muitakin menoeriä, kuin vain sähköjärjestelmä. Mm. kaikki turvalaitteet, etubagit (+kojelauta), sivubagit, takabagit (näitä kaikkia lienee ainakin 10kpl), turvavyön esikiristimet ym. Oma lukunsa vielä se, mitä suolavesi on tehnyt esim. laakereiden vierintäpinnoille akselistoissa, vaihteistossa, moottorissa, polttoainejärjestelmässä jne.

Ps. pari vuotta vanhaa 40000 euron kaksikilpistä mersua ei osta kukaan (kun et kuitenkaan loppuelämääsi sillä aja).

Tai jos olet rahamies, niin osta pois ja tee projektikertomus esim. tälle foorumille korjauksesta, kustannuksista ja parista ensimmäisestä vuodesta. Minä ainakin mielelläni lukisin sellaisen.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

hukkuminen

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Tere

Tuli laitettua tossa -90 luvulla hukkunut BMW 700. semmosessakon oli jo
PALJON vaihdettavaa helyä.
Niin tollasessa mesessä ON vaihdettavaa tavaraa varmaan potenssiin 3.

Työn alla nyt palanut IVECO pelkät sähköjohdot n5600€, tuskin ne mersuun on paljon halvempia.

Tällaisessa tapauksessa tulisi mieleen ympäriajettu varaosaauto.

Terveisin Jamppa
pytty
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 17.01.2007 03:30

Viesti Kirjoittaja pytty »

Mulla kanssa kokemusta uppotukista. Ostin joskus Cabriolet 900 Saabin, joka oli ollut nokka edellä upoksissa, sillai puolittain, konepeltiä myöten, mutta kojetaulu pinnalla.
Kaikki boksit hajalla. olivat syöpyneet, kun virtaa oli piisannut joninaikaa, polttoaine märänjakajat hajalla, langat syöpyneet poikki , releitä rikki jne. No kun kaikki nuo oli vaihdeltu ja korjattu, ja koneeseen muutamat öljyt, sekä automaattiin muutamaankertaan öljyt vaihdeltu ja paikallaan käytelty, niin koeajolle.
Toimi kyllä, noin 50 km , automatti luistamaan. Auki sitten laatikko, niin oli tosiaan ruosteisia akseleita, ja syöpymiä niissä- ei ihme että söi tiivisteet ja stefat, ja hajosi. Loota vaihtoon sitten vaan, niitähän helposti löytyi jopa yli 10 v sitten jo. Kone ihme ja kumma toimi, ja toimii vieläkin ok.
Ohjausehostin hammastanko meni vaihtoon äkkiä, alkoi vuotamaan, syöpymiä.
Autoa tosiaan piinasi ihme sähkövika, ei meinannut löytyä millään. Tuntui kuin virta loppuisi yhtäkkiä, laturi ja akku ja joitain releitä vaihettiin moneenkertaan, ja aina vaan. Kesken ajon saattoi selvästi virta alkaa kadota, radio rutisemaan, puhallin melkein pysähtyy, valot himmenee jne . Virtalukkokin auki ja uusi pohja sinne - ei apuja, päävirta relettä uusksi jne jne.
Vika saattoi ilmetä myös niin että auton sammutti jonnekkin kaupan eteen, ja koitti lähteä, niin ei starttaa kunnolla tai naksuu. Pellin alta startinpäästä meisselillä heti, kuin palmun alta käyntiin- eli virtaa oli kyllä.

Loppujen lopuksi vika kumminkin selvisi, hälytin asennuksen myötä.
Startti estoa kytkiessä sinne väliin, johto katkastava, niin se oli se heräte johto aivan semmonen mustunut kuoren sisältä, senjälkeen tutkimaan muita johtoja autosta myös, niin semmosiahan siellä oli paljon. Kaikki virtalukon johdot uusiksi, melolailla uusittavaa löytyi muitakin .

Eli se on ihmejuttu että suolavesi pääsee sinne piuhan sisään, pitkällekkin etenemään. Tuo auto on toiminut sitten ihan hyvin myöhemmin, veljellä se on ollut ajossa siitälähtien ja ihan ok se on, mutta alkuun vaikutti tympeältä.

Kyllä saa varautua siis jos minkälaiseen hommaan uponneen auton kanssa, lisänä jos on kastunut nahkaverhoilu, niin pilalla tuppaaolemaan helposti kun kutistuu, ja tulee saumat ja ompeleet esiin, ratkeaa, kovettuu jne.
Jälkihoidolla on suuri merkitys myös, onko vesiöljyt tyhjennetty pois edes koneesta ja muualta kun nostettu jne. Kyllä hommia piisaa varmasti, osia ei taida noihin vielä hirmusesti olla, ainakaan halvalla missään .../ Joku silti uskaltanut kokeilla kun tarjottu on. Onnea remonttiin :wink:

Onkohan tuohon kokeiltu virtoja, kun näyttää tuo takalasi puhtaalta pyyhkijän alalta , verrattuna muuhun - vai oisiko vaan ajon jäljiltä .Mikähän lienee tuon historia kun noin sattunut ?
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

On poistunut AVK:n listoilta.

Projekti lienee alkanut jossakin.
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Vastaa Viestiin