Ei hehkuta 200D
Ei hehkuta 200D
no niinpä siinä sitten 200 D lakkas hehkuttamasta kokonaan sitten .
Hehkun rele on kait se vasemmassa lokasuojassa oleva musta iso mötikkä .
Lämpötilatunnistinta en varmuudella löytänny vai onko se siinnä moottorin etupäässä ylhäällä johon mennee kaksi johtoa .
Voisitteko kertoilla mitä vikoja olette havainneet ja onko jossain korjausohjeita .
Hehkun rele on kait se vasemmassa lokasuojassa oleva musta iso mötikkä .
Lämpötilatunnistinta en varmuudella löytänny vai onko se siinnä moottorin etupäässä ylhäällä johon mennee kaksi johtoa .
Voisitteko kertoilla mitä vikoja olette havainneet ja onko jossain korjausohjeita .
316 cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 22.01.2007 20:33
helpoiten testaat hehkut siten,että töpseli irti releestä..töpselin alla numerot,minkä sylinterin hehku kyseessä..siis rautanaula/sähköjohto liittimeen ja toinenpää runkoon(maa) "räpsien" jos kipinöi..hehku kunnossa jos ei niin rikki.vaihtoon.
töpseliin tulee kokoajan virta..eli ei tarvi olla virta avain "on"asennossa.
töpseliin tulee kokoajan virta..eli ei tarvi olla virta avain "on"asennossa.
Rele motonetissa 70e ja varaosahaun kautta 50e. Meillä vikana että hehkuttaa mutta niin kauan kunnes käynnistää eli lämpötilatunnistin ja hehkuvalolle menevä tieto katkoo. Hehkun saa mitattua myös yleismittarilla että onko ehjä.
Jotkut täälä heittivät että ilmanputsarin poisto helpottaa hehkujen vaihtoa, imusarjaa et saa pois ennen suutinputkien poistoa ym ym.....
Jotkut täälä heittivät että ilmanputsarin poisto helpottaa hehkujen vaihtoa, imusarjaa et saa pois ennen suutinputkien poistoa ym ym.....
vw golf variant -97,vw vento -96.
KL-varaosista hehkurele noin kahdeksankymppiä.Oula kirjoitti:mitähän luokkaa nuo hehkutulpat ja rele maksaa jos ne uusisi suosista kaikki kun auton historiasta ei ole pitkältä tietoa
Tulpat kympin kappale, tosin en merkkiä tiedä. Mutta yhdessä mersupajassa eivät suostu Championin tulppia laittamaan. Itselleni vaihdettiin Berun tulpat. Eivät juurikaan paljoa kalliimmat. Eikä imusarjaa irrotettu, tosin näkyi pöydällä olevan jos jonkinlaista mutka-avainta..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Kiitos neuvoista !
kolomoselta oli hehku pimeenä !
yleismittarilla mittasin .
taitaa olla ainut tuo kolmos-sylinterin hehku jonka saa vaihettua vaan ilmanputsarin koppa irrottamalla helposti läks irti .
no huomenna uusi tulppa tilllen ja katotaan loppuuko kaikki vaivat .
en olis uskonu jotta yhen hehkun takia koko järjestelmä ei toimi .
nooo vii sii tu morou
kolomoselta oli hehku pimeenä !
yleismittarilla mittasin .
taitaa olla ainut tuo kolmos-sylinterin hehku jonka saa vaihettua vaan ilmanputsarin koppa irrottamalla helposti läks irti .
no huomenna uusi tulppa tilllen ja katotaan loppuuko kaikki vaivat .
en olis uskonu jotta yhen hehkun takia koko järjestelmä ei toimi .
nooo vii sii tu morou

316 cdi
Tuossa äsken vaihdeltiin Manu300cea24:n kanssa vanhukseen hehkut.
Asiaa paljon helpottaa, kun ottaa imusarjan irti. Joku sanoi ettei imusarja lähde ottamatta suutinputkia irti, mutta ainakin me saimme otettua imusarjan irti ettemmä irroittaneet ensimmäistäkään suutinputkea. Kannattaa olla kuulemma varovainen ettei katkaise vanhaa tulppaa kanteen... on kuulemma kannen irroitus silloin edessä... Mutta hauskoja remonttihetkiä kaikille.
Ps. tuli just vanhuksen mittariin 500 000Km
Asiaa paljon helpottaa, kun ottaa imusarjan irti. Joku sanoi ettei imusarja lähde ottamatta suutinputkia irti, mutta ainakin me saimme otettua imusarjan irti ettemmä irroittaneet ensimmäistäkään suutinputkea. Kannattaa olla kuulemma varovainen ettei katkaise vanhaa tulppaa kanteen... on kuulemma kannen irroitus silloin edessä... Mutta hauskoja remonttihetkiä kaikille.
Ps. tuli just vanhuksen mittariin 500 000Km

Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Motonetista koko sarja, tulpat ja hehkurele 85€
Osta kerralla koko sarja äläkä vaihda yksittäisiä hehkuja
Jos rele on kunnossa niin pääset hommasta 40€ kun ostat noi paremmat Bochin hehkut
4 Bosch-pikahehkutulppaa ja aikarele. 26-0006 85.00 ???
Hehkutulppa Bosch/Beru. . . .. . . . . 26-1603 9.90 ???
Osta kerralla koko sarja äläkä vaihda yksittäisiä hehkuja
Jos rele on kunnossa niin pääset hommasta 40€ kun ostat noi paremmat Bochin hehkut
4 Bosch-pikahehkutulppaa ja aikarele. 26-0006 85.00 ???
Hehkutulppa Bosch/Beru. . . .. . . . . 26-1603 9.90 ???
Meillä hehkut nyt uusittu ja vielä kun tuon releen saa hommattua niin seuraavaa vikaa ratkaisemaan eli kylmästä ei meinaa millään jaksaa käynnistyä eli starttaa kun bensakone 2 pytyllä eli koko vehje heiluu ja röpeltää ja ei tahdo jaksaa jäädä käyntiin, kaasun polkeminen ei auta mitenkään. Samaa tekee oli sitten 0 tai -10. Letkusta ja lämpöisenä lähtee heti. Pikkuhiljaa alkaa vituttamaan koko vehje, tähän mersuun on euroja ladattu jonkin verran eli loistava valinta kesällä vaihtoautorivistä. 

vw golf variant -97,vw vento -96.
dodiin !
sormet kohmeessa kolomosen hehkun sain vaihetuks ja taas toimii ihan ok !
Kiitti vinkeistä .
Ja vaktaa !!!!!
Melekonen käärmekäsi saapi olla ko imusarjan alle hehkuja vaihtaa tuo kolmonen varmaan helpoin .
eikä tule jännitettä siihen liittimeen josta johdot lähtee releeltä tulpille ! Kyllä siitä pitää ihan vastusmittarilla tulpat mitata .
sormet kohmeessa kolomosen hehkun sain vaihetuks ja taas toimii ihan ok !
Kiitti vinkeistä .
Ja vaktaa !!!!!
Melekonen käärmekäsi saapi olla ko imusarjan alle hehkuja vaihtaa tuo kolmonen varmaan helpoin .
eikä tule jännitettä siihen liittimeen josta johdot lähtee releeltä tulpille ! Kyllä siitä pitää ihan vastusmittarilla tulpat mitata .
316 cdi
Onkohan tuossa hehkureleessä jonkinlainen "hehkun tehon säädin" koska rikkinäisellä releellä ei tahtonut käynnistyä millään edes kolmannella startilla runsaasta hehkutusajasta huolimatta. Releen vaihdon jälkeen lähti kuin palmun alta. Hehkut siis toimi rikkinäisestä releeestä huolimatta, lämpötilaa ei tunnistanut eikä tuonut infoa hehkun merkkivalolle. 

vw golf variant -97,vw vento -96.
Löytykö tulppa Sepältä,vai pitikö lähteä isommille kylille?Oula kirjoitti:dodiin !
sormet kohmeessa kolomosen hehkun sain vaihetuks ja taas toimii ihan ok !
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.