Yksi hehku vaihdettu
Yksi hehku vaihdettu
Vei Mersuni paikalliseen Mersuhuoltokorjaamoon huonon käynnistyvyyden takia. Kun hain auton niin ihmetykseni oli suuri, sanottiin että yksi hehku oli pimeä ja että se on uusittu. Mitä ihmettä, kysyin että eikös yleensä vaihdeta kaikki hehkutulpat kerralla, ei tässä tapauksessa kun ei muut olleet huonoja sanottiin. No minä tyydyin vastaukseen koska ammattilaiset niin sanoo.
Siitä huolimatta käyntiinlähtö ei parantunut millään lailla joten vein auton uudelleen korjaamolle, seuraava diaknoosi olikin että hehkurele on rikki, joka joudutaan tilaamaan Saksasta kun ei ole Suomessa.
Ihmeellistä asiakkaan pompottamista kun ei heti huomata kaikkia vikoja vaan tehdään työt pätkittäin, vaikka pyysin että käyvät koko järjestelmän läpi. No viikon verran odotellaan relettä ja asennusta jos sitten tulisi auto kuntoon.
Siitä huolimatta käyntiinlähtö ei parantunut millään lailla joten vein auton uudelleen korjaamolle, seuraava diaknoosi olikin että hehkurele on rikki, joka joudutaan tilaamaan Saksasta kun ei ole Suomessa.
Ihmeellistä asiakkaan pompottamista kun ei heti huomata kaikkia vikoja vaan tehdään työt pätkittäin, vaikka pyysin että käyvät koko järjestelmän läpi. No viikon verran odotellaan relettä ja asennusta jos sitten tulisi auto kuntoon.





No juu en ole ammattilainen sen suhteen että tietäisin hehkujen vaihdosta. Mutta kaikki joille olen asiasta maininnut , ovat sanoneet että hehkut vaihdetaan aina kaikki kerralla. Volkkarin huoltomies sanoi että heillä vaihdetaan aina kaikki, ei vaan yhtä, paitsi jos asiakas niin haluaa, muttei ole kuulma koskaan halunnut.cuuno kirjoitti:....miksi vaihtaa kaikki jos vain yksi on rikki
...näin olen minä ainakin toiminut ja viimeisenkin 1 hehkun vaihdon jälkeen 250000km ajanut
....ainahan on niitä jotka eivät olisi tykänneet jos kaikki olisi vaihdettu kysymättä ...tosin voihan sitä soittaa asiakkaalle ! ....toki jos haluaa niin kaikki vaan uutta
....toki olisivat voinneet paremmin tarkistaa ja vaikka ulkona koittaa kylmänä käynnistää
Jep. Ei kannata vaihtaa/vaihdattaa kuin rikkinäinen hehku..
Pari vuotta sitten yksi vaihdatettu. Ammattimiehen veloitus työstä 10e. Eli enpä viitsinyt edes harkita itse vaihtamista, sen verta pahassa paikkaa
Pari vuotta sitten yksi vaihdatettu. Ammattimiehen veloitus työstä 10e. Eli enpä viitsinyt edes harkita itse vaihtamista, sen verta pahassa paikkaa

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:45
- Paikkakunta: Savo
Mersu poikkeaa muista jo sillä että jokaiselle hehkulle menee oma johdin, toisin kuin monessa muussa merkissä joissa hehkut ovat yleensä (vanhemmissa) yhdistetty yhdyskiskolla. Aina pitää vain muistaa että hahkujen nimellisjännite ei ole 12v vaan alempi. hehkuja rasittaa se että joku niistä on pimeä, kun jännite jakautuu vain esim kolmelle hehkulle, jolloin se rasittaa muita hehkuja enemmän... onhan asia tietysti raha asia, mutta jos uudet hehkut maksavat saman kuin moneen bensakoneeseen sytytystulpat niin eikö se ole aivan sama vaihtaa kaikki kerralla??? itse vaihdoin W201:ni uudet hehkut ja otin imusarjan pois tielä, niin oli todella helppo vaihtaa eikä ole iso työ purkaa ja kasata... Kun taas eism 2:n hehku on pirullinen vaihtaa purkamatta imusarjaa, joskin ei mahdoton... Säästin asiassa omia rystysiä ja kirosanoja... onnea kaikille hehkun vaihtajille ettei hehkut mene poikki... on kuulemma kannen irroitus edessä, mikäli katkeaa... jo siitä syystä on hyvä vaihtaa "vastasen varalta" hehkut, niin ei ole aivan niin tiukasti kii, kun on edes kerran vaihdettu...(500Tkm takana ja hehku jo oli palanu...)Midnight Star kirjoitti:No juu en ole ammattilainen sen suhteen että tietäisin hehkujen vaihdosta. Mutta kaikki joille olen asiasta maininnut , ovat sanoneet että hehkut vaihdetaan aina kaikki kerralla. Volkkarin huoltomies sanoi että heillä vaihdetaan aina kaikki, ei vaan yhtä, paitsi jos asiakas niin haluaa, muttei ole kuulma koskaan halunnut.cuuno kirjoitti:....miksi vaihtaa kaikki jos vain yksi on rikki
...näin olen minä ainakin toiminut ja viimeisenkin 1 hehkun vaihdon jälkeen 250000km ajanut
....ainahan on niitä jotka eivät olisi tykänneet jos kaikki olisi vaihdettu kysymättä ...tosin voihan sitä soittaa asiakkaalle ! ....toki jos haluaa niin kaikki vaan uutta
....toki olisivat voinneet paremmin tarkistaa ja vaikka ulkona koittaa kylmänä käynnistää

Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...




No itse vaihdoin ylivuotoletkut, muoviset naftaputkien kiinnikkeet sekä polttoainesuodattimen(en "muistanu" syksyllä). Jos hehkut maksaa n.10€/kpl taitaa olla aivan sama vaihtaa??? voi olla että minulla vain on sitten liikaa rahaa, mitä todella epäilen. sillä ajelen w201:llä joka on vm -86 ja 500 Tkm vaellettu... Jos tuohon nyt ensimmäiset hehkut vaihtaa lienee "vanha rouva" tyytyväinen... Joskin olisi jo sivistämisen tarpeessa...cuuno kirjoitti:...joo aivan totta kun maahantuojalle viet niin mielellään vaihtavat kaikki ja sitä heidän huoltamieskin suosittaa ....mutta kun hän omaansa korjaa ja itse myös maksaa niin vain rikkinäinen vaihtuu
....ja hehän myyvät huoltoa/korjauksia niin totta kai ne sitä suosittaa
....tietenkin jos hehkut ovat halpoja ja joutuisi purkamaan puoli moottoria niin mikä ettei niitä sitten kaikkia vaihtaisi ....ja jos järkevästi ajattelisi kun on esim imusarja irti niin ainahan kannattais vaihtaa naftaputkien Kaikki muoviklemmarit , ylivuotoletkut sekä polttoainepuolen O renkaat jne, jne, jne,

Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Ei malta olla kirjottamatta tuosta tuhasta vaihtamisesta, hehkuista tai muista.
Yhtenä pyhäaamuna oli naaputin auton takarengas tyhjä. No maanantaina rengasliikkeesen, tutkitutti tarkkaan renkaan, eikä mitään vikaa löytynyt. Hermostui siitä ja totesi, että minähän tuollaisilla pas*a renkailla ajele, jossa ei pysy edes ilma, eivät olleet nimittäin mitään laatumerkkiä. Vaihdatti kaikki neljä rengasta ja totesi, että nyt on kunnon renkaat alla.
Tuli seuraava sunnuntai ja rengas oli taasen tyhjä. Yöllä oli satanut kuitenkin vähän lunta ja näkyi, että auton luona oli käyty ja jäljet jatkuivat kujan perälle. Jälkiä myöten löytyi syyllinenkin; noko teidän poika oli tehnyt sitä ja sitä. No yhdelle renkaale löytyi sieltä maksaja, mutta ne kolme rengasta oli vaihdettu turhaan. Että sellaista turhaa vaihtamista.
Yhtenä pyhäaamuna oli naaputin auton takarengas tyhjä. No maanantaina rengasliikkeesen, tutkitutti tarkkaan renkaan, eikä mitään vikaa löytynyt. Hermostui siitä ja totesi, että minähän tuollaisilla pas*a renkailla ajele, jossa ei pysy edes ilma, eivät olleet nimittäin mitään laatumerkkiä. Vaihdatti kaikki neljä rengasta ja totesi, että nyt on kunnon renkaat alla.
Tuli seuraava sunnuntai ja rengas oli taasen tyhjä. Yöllä oli satanut kuitenkin vähän lunta ja näkyi, että auton luona oli käyty ja jäljet jatkuivat kujan perälle. Jälkiä myöten löytyi syyllinenkin; noko teidän poika oli tehnyt sitä ja sitä. No yhdelle renkaale löytyi sieltä maksaja, mutta ne kolme rengasta oli vaihdettu turhaan. Että sellaista turhaa vaihtamista.