Tässä pähkinä ;) 300CE-24

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Tässä pähkinä ;) 300CE-24

Viesti Kirjoittaja van_gils »

moro taas foorumille :) elikkäs nyt olis tämmöinen ongelma,mitä kyllä lähden tutkimaan kun saan tämän tänne kirjoitettua!Kyseessä on siis 300CE-24 jonka herättelin tuossa aamulla talviunestaan,auto lähti hienosti käyntiin ja ajoin sen tallista(kylmästä) ulos kun laittelin radio antennia!siinä se auto kävi sit 10min ja sit aloin kuuntelemaan kun alkoi tyhjäkäynti aaltoilla :roll: painoin kaasua ja vaikkutti siltä että se ei olisi käynyt kaikilla?! No en sitä säikähtäny kun autohan on seisonut koko talven vaan jatkoin rassaamista :shock: no sit kiekat tippu tuonne 500kierrokseen ja sit ajattelin että parempi siirtää auto talliin,enpä siinä hommassa sit onnistunu vaan kun laitoin pakin päälle niin auto sammui,lähti vielä sen jälkeen pari kertaa käyntiin mut sammu melkeen heti,kaasua ei passannu antaa yhtään :cry:
Eli ei auttanu muu kun käydä hakemassa emäntä sisältä ja pökättiin se talliin jossa sitä nyt oon katsellu ja mietiskelly kaikkea,otin tulpan pois ja se oli kyllä ihan märkä(kipinä oli kyllä hyvä),olisko voinu käydä niin että ryyppy ei olisi lähteny pois päältä ja että se olis niin sanotusti tukehtunu kun kone oli jo lämmenny melkeen 80asteeseen? No juu ehkä se kävi sit kauemminkun 10min ;) sit voihan tämä olla joku kosteus juttukin varmaan,autoo ei kyllä pitäis seisottaa liian kauaa :(
kertokaas omia veikkauksia mikä siihen olis voinu tulla,kun se kumminkin pelas normaalisti kumminkin jonkin aikaa :roll:
voisko olla semmonen että kun on seisonu kylmässä tallissa että tankkiin olis tullu vettä?Tankki on kyllä ihan täysi mut onhan tässä ollu tietty pakkasia ja ei pakkasia...
Nyt lähden ruuvailemaan tulpat pois,kuivaan ne ja starttailen sit ilman tulppia hetken aikaa,käväsen katsomassa sit onko tänne kukaan mitään laittanu :) viikonloppuja kaikille,mä ajattelin viettää viikonloppuní duunissa,ei tarvii miettiä mitä tekis ;)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Mica L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Su 23.10.2005 18:40
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Mica L »

Sama vika hakkaraisella... :(
Ajoin just oman auton talliin ja sinne sammu.
Sammui jo pari kertaa kaupungillekkin. Tyhjäkäkäynti hävisi kokonaan
ja kajuuttaan tuli jumalaton bensan haju. Pienillä kierroksilla ravisti mutta
veto oli hyvä. Taisi saada bensaa vähän liikaa??? Kaasulla kutittelemalla
sai välillä tyhjäkäynnin jäämään päälle 400-500 kirrokselle...

Nyt saunomaan ja toivomaan että vika korjaantuu itsestään.
Toivottavasti myös sinulla :D
230 CE -88
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Kauanko on seisonut :shock: :lol: Bensallakin on parasta ennen päivämäärä (n.3kk). Lisäksi sulla taitaa olla kesälaatuista bensaa tankissa, joka ei höyrysty kylmässä imusarjassa yhtä hyvin kuin oikea talvilaatu :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tässä pähkinä ;) 300CE-24

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

van_gils kirjoitti:moro taas foorumille :) elikkäs nyt olis tämmöinen ongelma,mitä kyllä lähden tutkimaan kun saan tämän tänne kirjoitettua!Kyseessä on siis 300CE-24 jonka herättelin tuossa aamulla talviunestaan,auto lähti hienosti käyntiin ja ajoin sen tallista(kylmästä) ulos kun laittelin radio antennia!siinä se auto kävi sit 10min ja sit aloin kuuntelemaan kun alkoi tyhjäkäynti aaltoilla :roll: painoin kaasua ja vaikkutti siltä että se ei olisi käynyt kaikilla?! No en sitä säikähtäny kun autohan on seisonut koko talven vaan jatkoin rassaamista :shock: no sit kiekat tippu tuonne 500kierrokseen ja sit ajattelin että parempi siirtää auto talliin,enpä siinä hommassa sit onnistunu vaan kun laitoin pakin päälle niin auto sammui,lähti vielä sen jälkeen pari kertaa käyntiin mut sammu melkeen heti,kaasua ei passannu antaa yhtään :cry:
Eli ei auttanu muu kun käydä hakemassa emäntä sisältä ja pökättiin se talliin jossa sitä nyt oon katsellu ja mietiskelly kaikkea,otin tulpan pois ja se oli kyllä ihan märkä(kipinä oli kyllä hyvä),olisko voinu käydä niin että ryyppy ei olisi lähteny pois päältä ja että se olis niin sanotusti tukehtunu kun kone oli jo lämmenny melkeen 80asteeseen? No juu ehkä se kävi sit kauemminkun 10min ;) sit voihan tämä olla joku kosteus juttukin varmaan,autoo ei kyllä pitäis seisottaa liian kauaa :(
kertokaas omia veikkauksia mikä siihen olis voinu tulla,kun se kumminkin pelas normaalisti kumminkin jonkin aikaa :roll:
voisko olla semmonen että kun on seisonu kylmässä tallissa että tankkiin olis tullu vettä?Tankki on kyllä ihan täysi mut onhan tässä ollu tietty pakkasia ja ei pakkasia...
Nyt lähden ruuvailemaan tulpat pois,kuivaan ne ja starttailen sit ilman tulppia hetken aikaa,käväsen katsomassa sit onko tänne kukaan mitään laittanu :) viikonloppuja kaikille,mä ajattelin viettää viikonloppuní duunissa,ei tarvii miettiä mitä tekis ;)
Tarkistappa tuo virranjakajan kansi ja pyörijä huviksesi. Itsellä sammahteli silloin tällöin heti kun auto lämpisi. Vaihdoin kannen ja pyörijän niin ei ole sammunut enään. Hapettuu nopeasti jos kosteassa/kylmässä talissa säilyttelet autoa.

KANSI (vanha ja uusi)
220.128 Black Mirror
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

M.K kirjoitti:Kauanko on seisonut :shock: :lol: Bensallakin on parasta ennen päivämäärä (n.3kk). Lisäksi sulla taitaa olla kesälaatuista bensaa tankissa, joka ei höyrysty kylmässä imusarjassa yhtä hyvin kuin oikea talvilaatu :wink:

Voe ristus,kaikkee sitä kuulee kun vanhaks elää :lol: ,sori vaan.
Vai että kesälaatua :mrgreen: .
Ja mitähän tekemistä bensan höyrystymisellä on polttomoottorin käymisen kanssa,kyllä se kai sumuna tähän asti on palanu.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Pietu71 kirjoitti:
M.K kirjoitti:Kauanko on seisonut :shock: :lol: Bensallakin on parasta ennen päivämäärä (n.3kk). Lisäksi sulla taitaa olla kesälaatuista bensaa tankissa, joka ei höyrysty kylmässä imusarjassa yhtä hyvin kuin oikea talvilaatu :wink:

Voe ristus,kaikkee sitä kuulee kun vanhaks elää :lol: ,sori vaan.
Vai että kesälaatua :mrgreen: .
Ja mitähän tekemistä bensan höyrystymisellä on polttomoottorin käymisen kanssa,kyllä se kai sumuna tähän asti on palanu.
Ei millään pahalla, mutta kerran prätkässä oli samat bensat talven yli tankissa,ja keväällä ei millään käyntiin,no tankki tyhjäksi ja uutta lientä tankkiin ja katso heti tulille.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

onhan tuo ihan mahdollista. Siks pitääki olla tankki piripintaan täys ku seisottaa, varsinki jos seisottaa kylmässä ettei kondensoitus vettä.

Itse kyl lähtisin kans tutkii vikaa kostuneesta virran jakajan kannesta, kansi veke ja kuumailmapuhaltimella puhaltaa kosteus pois. samalla kattoo missä kunnossa pyörijä on jne :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Väisänen kirjoitti:
Pietu71 kirjoitti:
M.K kirjoitti:Kauanko on seisonut :shock: :lol: Bensallakin on parasta ennen päivämäärä (n.3kk). Lisäksi sulla taitaa olla kesälaatuista bensaa tankissa, joka ei höyrysty kylmässä imusarjassa yhtä hyvin kuin oikea talvilaatu :wink:

Voe ristus,kaikkee sitä kuulee kun vanhaks elää :lol: ,sori vaan.
Vai että kesälaatua :mrgreen: .
Ja mitähän tekemistä bensan höyrystymisellä on polttomoottorin käymisen kanssa,kyllä se kai sumuna tähän asti on palanu.
Ei millään pahalla, mutta kerran prätkässä oli samat bensat talven yli tankissa,ja keväällä ei millään käyntiin,no tankki tyhjäksi ja uutta lientä tankkiin ja katso heti tulille.
samat sanat motorpyörätkin seisotetaan nykyisi mahdollisimman tyhjällä tankilla,ja keväällä uudet liemet,koska haihtuu alhaalla syttyvät fraktiot ja ekomiehenä ruohonleikkurista kaadetaan bensat ojaan ja pannaan uudet kesällä tilalle,jos ei halua itteään väsyksiin nykiä tai asiantuntijana rupea koko paskan konetta purkaan.mutta sun kontenssio teorian mukaan pitäs olla takakontissakin vettä litra tolkulla.ne on vanhojen pappojen juttuja että pitäs olla tankki täynnä,laskeppa montako ml,voi muodostua 60l tankkiin jos se jäähtyy esim 30 celcius astetta ja on täynnä ilmaa ja paljonko vähempi muodostuu jos polttoaine jähtyy 30 celssiusta,joka sisältää myös vettä liuenneena noi 0,002 %
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

näin se vain on, että oktaanit häipyy ilo liemestä ja pesuaineet jää jäljelle(siksi ei keväällä laitteet lähe tulille).tämä on kuultu "oman" alueen nesteen alue myynti päälliköltä.iloliemi säilyttää ominaisuutensa tosiaan vain N:3kk.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Bomber4 kirjoitti:näin se vain on, että oktaanit häipyy ilo liemestä ja pesuaineet jää jäljelle(siksi ei keväällä laitteet lähe tulille).tämä on kuultu "oman" alueen nesteen alue myynti päälliköltä.iloliemi säilyttää ominaisuutensa tosiaan vain N:3kk.
Paskan marjat. Anteeksi kielenkäyttöni. Umpinaisessa tankissa se bensa mihinkään haihdu. Voin sanoa että bensasta se ei ole kiinni. Tuo sammuminen.
Tietysti jos on vajaa tankki että pääsee kondensoimaan.
Täydellä tankilla ei kondensoi vettä ja eikä pääse millään haihtumaan iloliemi.
Minulla ei ole ollut ongelmia, kun olen aina syksyllä tankannu auton täyteen ennen seisontaa.
Oletteko edes miettinyt kuinka vanhaa tuo bensa on mitä autoonne tankkaatte. Ei se ole samana päivänä jalostettua, kun te käytte tankilla.
Eikä taida riittää 3kk. Ajatellaan vaikka olisikin Aivan tuoretta bensaa, niin samanlailla ne huoltoaseman polttoainetankit kondensoi mahdollista vettä ja sun muita epäpuhtauksi. Tietysti jos haluaa uskoa myyntipäälikköä, jolla ei oikeasti ole yhtään sen enempää hajua bensan jalostuksesta/mystisestä sielun elämästä kuin minullakaan, vaan jonka työ on kaupata/organisoida tuotetta.
220.128 Black Mirror
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Pietu71 kirjoitti:
M.K kirjoitti:Kauanko on seisonut :shock: :lol: Bensallakin on parasta ennen päivämäärä (n.3kk). Lisäksi sulla taitaa olla kesälaatuista bensaa tankissa, joka ei höyrysty kylmässä imusarjassa yhtä hyvin kuin oikea talvilaatu :wink:

Voe ristus,kaikkee sitä kuulee kun vanhaks elää :lol: ,sori vaan.
Vai että kesälaatua :mrgreen: .
Ja mitähän tekemistä bensan höyrystymisellä on polttomoottorin käymisen kanssa,kyllä se kai sumuna tähän asti on palanu.
Älä elä vanhaks! Silmäile ensalkuun vaikka tätä doccia.. :wink:
http://www.st1.fi/SPEKKI98.pdf
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Kryptonite kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:näin se vain on, että oktaanit häipyy ilo liemestä ja pesuaineet jää jäljelle(siksi ei keväällä laitteet lähe tulille).tämä on kuultu "oman" alueen nesteen alue myynti päälliköltä.iloliemi säilyttää ominaisuutensa tosiaan vain N:3kk.
Paskan marjat. Anteeksi kielenkäyttöni. Umpinaisessa tankissa se bensa mihinkään haihdu. Voin sanoa että bensasta se ei ole kiinni. Tuo sammuminen.
Tietysti jos on vajaa tankki että pääsee kondensoimaan.
Täydellä tankilla ei kondensoi vettä ja eikä pääse millään haihtumaan iloliemi.
Minulla ei ole ollut ongelmia, kun olen aina syksyllä tankannu auton täyteen ennen seisontaa.
Oletteko edes miettinyt kuinka vanhaa tuo bensa on mitä autoonne tankkaatte. Ei se ole samana päivänä jalostettua, kun te käytte tankilla.
Eikä taida riittää 3kk. Ajatellaan vaikka olisikin Aivan tuoretta bensaa, niin samanlailla ne huoltoaseman polttoainetankit kondensoi mahdollista vettä ja sun muita epäpuhtauksi. Tietysti jos haluaa uskoa myyntipäälikköä, jolla ei oikeasti ole yhtään sen enempää hajua bensan jalostuksesta/mystisestä sielun elämästä kuin minullakaan, vaan jonka työ on kaupata/organisoida tuotetta.
Vai on tankki umpinainen. :lol: Mikäs merkitys sillä huohottimella on? Oletko koskaan katsotut mitä tapahtuu varakanisterille jossa tilkka bensaa sisällä ja korkki tiiviisti kiinni, no sehän on tovin kuluttua kuin potkupallo, eli bensiini on höyrystynyt ja kun korkki raotetaan, paine tasaantuu ja höyryt pääsee taivaalle. Mitähän ainesosaa tuo taivaalle päässyt aine on ja olisiko sillä kenties jotain tekemistä bensiinin toiminan kannalta. :?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

siitä en tiedä vaikuttaako tuo bensa nyt tuon mersun käynnistymiseen,mutta sen tiedän että bensakin tosiaan vanhenee :!:
Esim meikäläisten ruohonleikkuri ei talven jälkeen suostunut käyntiin ennrnkuin tankkiin vaihtoi uudet bensat.
Onpa tuosta bensasta ollut vähä niinku koulunki puolesta puhetta ja kyllä se vaan niin on että vanha bensa ei ole oikein enää hyvää.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

heh,tästähän saatiin kunnon vääntö ;) No siis tankki on piripintaan täynnä eli en mä oikeen nyt usko että se on tässä tilanteessa bensasta kiinni,kun muistelisin että oireili viime vuonna vähän samalla lailla mut pysy sentään käynnissä,jahka tää työputki taas katkee alkuviikosta niin otan tuon jakan kannen auki ja katon miltä se näyttää,luulen että se vika on siinä,tai siis ainakin toivon niin :roll:
Mietin mä sitäkin yhdessä vaiheessa että jos joku paska olis tukkinu bensaputken ja että ei olis saanu ainetta,mut alko se sit haiseen niin paljon bensalle että kyllä se ennemminkin sai liikaa ainetta,niin ja kun otin tulpan pois niin se oli aivan märkä!mut uskon että toi virranjakajan kannen tutkiminen ratkaisee tän jutun,kerron sit miten kävi ;) pitänee katella paljonko kansi maksaa KL:ssä sen muistan että tulpan johdot oli todella kalliit ainakin yhteen isäni 300:seen,ei tosin ollu 24-venttiilinen mut tuskin vaikuttaa venttiilien määrä tulpanjohtojen hintaan :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

M.K kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:näin se vain on, että oktaanit häipyy ilo liemestä ja pesuaineet jää jäljelle(siksi ei keväällä laitteet lähe tulille).tämä on kuultu "oman" alueen nesteen alue myynti päälliköltä.iloliemi säilyttää ominaisuutensa tosiaan vain N:3kk.
Paskan marjat. Anteeksi kielenkäyttöni. Umpinaisessa tankissa se bensa mihinkään haihdu. Voin sanoa että bensasta se ei ole kiinni. Tuo sammuminen.
Tietysti jos on vajaa tankki että pääsee kondensoimaan.
Täydellä tankilla ei kondensoi vettä ja eikä pääse millään haihtumaan iloliemi.
Minulla ei ole ollut ongelmia, kun olen aina syksyllä tankannu auton täyteen ennen seisontaa.
Oletteko edes miettinyt kuinka vanhaa tuo bensa on mitä autoonne tankkaatte. Ei se ole samana päivänä jalostettua, kun te käytte tankilla.
Eikä taida riittää 3kk. Ajatellaan vaikka olisikin Aivan tuoretta bensaa, niin samanlailla ne huoltoaseman polttoainetankit kondensoi mahdollista vettä ja sun muita epäpuhtauksi. Tietysti jos haluaa uskoa myyntipäälikköä, jolla ei oikeasti ole yhtään sen enempää hajua bensan jalostuksesta/mystisestä sielun elämästä kuin minullakaan, vaan jonka työ on kaupata/organisoida tuotetta.
Vai on tankki umpinainen. :lol: Mikäs merkitys sillä huohottimella on? Oletko koskaan katsotut mitä tapahtuu varakanisterille jossa tilkka bensaa sisällä ja korkki tiiviisti kiinni, no sehän on tovin kuluttua kuin potkupallo, eli bensiini on höyrystynyt ja kun korkki raotetaan, paine tasaantuu ja höyryt pääsee taivaalle. Mitähän ainesosaa tuo taivaalle päässyt aine on ja olisiko sillä kenties jotain tekemistä bensiinin toiminan kannalta. :?
No joo onhan siellä se huohotin ettei koko koko tankki turboa täysin ja huonolla säkällä mossahda halki. Mutta niin paljon se bensa ei pääse vuorovaikuttamaan ilman kanssa, että talven aikana 70litraa bensaa olisi mennyt palamattomaksi.. Kyllähän se voi hivenen sakkaantua, mutta mitä pienistä. M104.980 ei ole pihiruokanen, kun mennään kaasu pohjassa, niin eipä tarvitse kauaa ajalla mukamas väljähtyneellä polttoaineella, kun pääsee taas tankkamaan uudet aineet tankkiin.
220.128 Black Mirror
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Bensasta

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Minäkin luulin, että bensa on sitä yhtä ja samaa. Kerran jouduin ihan työasioissa kyselemään asiasta ja onneksi Nesteellä sattui olemaan inttiaikainen tuttu kaveri.

Bensiini on tisle, joka koostuu hiilivedyistä aina ykkösestä alkaen, eli etaani, metaani, propaani (nestekaasu myös), butaani (sekä että)jne. Siinä on niin monta komponenttia että tekijätkään eivät aina tiedä suhteita. Pääasia on, että palaa, kun sytytät.

Kun sohotat pensaa tankkiin, niin sen koostumus muuttuu jo heti, kun osa tavarasta karkaa taivaan tuuliin puhumattakaan jos sama kama on talven yli. -perämoottorimiehetkin puhuu bensan muuttumisesta...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Noni,piruilee tää selain että ei voi kirjautua sisään :x .
tottakai bensa vanhenee sille ei voi mitään,viestini koski sitä kesä/talvi hommaa ja myöntää ny tarvii että nyt voin kuolla rauhassa :lol: .
Mutta auton käymiseen ei käytetä #höyrystynyttä bensaa vaan bensa sumuksi muutettua,ne on aivan 2 eri asiaa,ja toisekseen ei siellä imusarjassa mitään polttoainetta kulje,pelkkää ilmaa. :wink:Kaasari vehkeet erikseen.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Pietu71 kirjoitti:Noni,piruilee tää selain että ei voi kirjautua sisään :x .
tottakai bensa vanhenee sille ei voi mitään,viestini koski sitä kesä/talvi hommaa ja myöntää ny tarvii että nyt voin kuolla rauhassa :lol: .
Mutta auton käymiseen ei käytetä #höyrystynyttä bensaa vaan bensa sumuksi muutettua,ne on aivan 2 eri asiaa,ja toisekseen ei siellä imusarjassa mitään polttoainetta kulje,pelkkää ilmaa. :wink:Kaasari vehkeet erikseen.
Toi sun sumutettu bensiini olisi hyvin äkkiä venttiilin päälle pisaroitunut jos bensiinissä ei olisi yhtään höyrystymisominaisuuksia. Ota selvää mitä tarkoittaa höyrynpaine ja miten se vaikuttaa bensiinin toimintaa.
"Syttymiskelpoisessa seoksessa polttoaine on kaasumaista" :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13629
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kryptonite kirjoitti: Ajatellaan vaikka olisikin Aivan tuoretta bensaa, niin samanlailla ne huoltoaseman polttoainetankit kondensoi mahdollista vettä ja sun muita epäpuhtauksi.
Nyt kun täällä oikein olan takaa väännetään niin pakkohan se on itsekkin osallistua :wink: . Mitenkäs, jakeluasemien säiliöthän on maan alla, eikös niin :roll: . Eli aika tasaisessa lämmössä, eli sitä kondensoitumistahan siellä ei varmaan tapahdu. Kesällä juuri tankattu bentsuunihan on viileää ja talvella taasen lämpöistä, siis noin karkeasti.

Älkää nyt heti ristiinnaulitko mielipiteestäni :D .

Semmoinen essonbaarijuttuhan on myös että jos tankkiauto on huoltiksen pihassa niin ei kannata tankata siinä, täyttö kuulemma sotkee maanalaisten tankkien sisällön ja nostaa pohjasta p*skat ja vedet siellä liikkeelle. Ainakaan Wiipurin Nesteellä ei ole tuollaista ilmennyt, siellä on tosin sen verran kova myynti että tavara on varmaan koko ajan sekaisin :wink: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

No just,enhän edes minä ole sanonut että bensassa ei ole ollenkaan höyrystymis ominaisuuksia.Edelleenkin vetäisn eron itsestään haihtumiselle ja tarkotuksella tehdylle "sumulle" joka varmaankin voidaan lukea kategoriaan kaasumainen.
Minä oon ottanu varmaan tän ainoon 1 siiderin liikaa ja joku on syöny liikaa Suomen hevosesta tehtyä meetwurstia.Lopputulos että vanhalla bensalla voi käydä huonosti kun haiseehan se jo kummaliselle.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

karra kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti: Ajatellaan vaikka olisikin Aivan tuoretta bensaa, niin samanlailla ne huoltoaseman polttoainetankit kondensoi mahdollista vettä ja sun muita epäpuhtauksi.
Nyt kun täällä oikein olan takaa väännetään niin pakkohan se on itsekkin osallistua :wink: . Mitenkäs, jakeluasemien säiliöthän on maan alla, eikös niin :roll: . Eli aika tasaisessa lämmössä, eli sitä kondensoitumistahan siellä ei varmaan tapahdu. Kesällä juuri tankattu bentsuunihan on viileää ja talvella taasen lämpöistä, siis noin karkeasti.

Älkää nyt heti ristiinnaulitko mielipiteestäni :D .

Semmoinen essonbaarijuttuhan on myös että jos tankkiauto on huoltiksen pihassa niin ei kannata tankata siinä, täyttö kuulemma sotkee maanalaisten tankkien sisällön ja nostaa pohjasta p*skat ja vedet siellä liikkeelle. Ainakaan Wiipurin Nesteellä ei ole tuollaista ilmennyt, siellä on tosin sen verran kova myynti että tavara on varmaan koko ajan sekaisin :wink: .
Oletko miettinyt kun niita maanalla sijaitsevia säiliöitä tankataan toisista säiliöistä (säiliöautoista), joten tästä voimme päätellä että kondensoimista tapahtuu, sillä kun lämpötilavaihtelua tapahtuu. Ottaen lisäksi huomioon, että sen säiliöauton säiliössä konedensoitunut vesi myös pumpataan sinne huoltoaseman maanalle oleviin säiliöihin.
220.128 Black Mirror
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Ite kanssa olen kuullut juttuja että tämä nykyajan benziini olisi niin "lisä-aineistettua" että ei tosiaan kovin kauaa pysy hyvänä. Vanhan ajan rikki bensat taas kuulema säilyy hyvinkin, koska aine on sitä itteään :idea: :?:

Kuulemma niissa pellonlaidalla 15vuotta seisseissa ooppeleissa on vielä ihan ehtaa kamaa(jos on) kun taas 6kk seisseessä (sisätiloissa)moottoripyörässä litku on litkua.
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

No niin :) enpä ole kerenny autoon perehtymään vielä sen enempiä kun tulin perskele kunnolla kipeeksi,sen verran kävin tallissa että käytin auton taas lämpöiseksi ja samat oireet alkoi heti kun motti oli lämmennyt tarpeeksi :roll: just äsken soitin KL-varaosaan ja tilasin uuden pyörijän ja jakajan kannen,on ne hyvä vaihtaa vaikka vika nyt ei siinä olisikaan!! onhan autolla kumminkin ajettu jo kohtuumäärä kilometrejä ja tuskin on jakajan kantta koskaan vielä vaihdettu :?: :!:
Olihan kannella hintaa ihan mukavasti(105€)ja pyöriä(40€) mut eipähän noita osia tarvi ihan jokapäivä vaihdella :shock:
kerron sit ensi viikolla kun osat saan että tuleeko se kesä mulle ollenkaan :roll: HOT ROD SHOWHUN kun sais pelaamaan tuon..
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

Mä ainakin ekaks laittaisin jäänestoo tankkiin jos ei auta niin toiseks kickdown releessä kosketushäiriö eli esim. hapettumaa tai kosteutta niin saattaa sammuttaa koneen tai sit lähtee käymään ja sammuu heti kun lopetat starttauksen. Jos ei auta niin taas raavitaan lisää päätä. :roll:
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

itselläni oli sama ongelma samanlaisella koneella kokeiltiin vaikka ja mitä, mutta homma lähti toimii kun vaihtoi tulpat... suosittelen kokeilemaan, aika halpa ja helppohomma... olis sentään seissyt ulkona taivas alla noin 4kk ilman mitään... nyt käy ja kukkuu...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

tulpat on vihdettu viime kesänä,eli niiden pitäisi olla sunnilleen kondiksessa,mut jos tuo jakajan kannen ja pyöriän vaihto ei auta yhtään niin sit pitää keksiä jotain muuta ;)

Huh Huh mikä Diiseli tolla yhdellä foorumilaisella onkaan :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lottesse »

ja niitä vehkeitä kuuluu aina viikonloppuisin kännipäissään käydä kierrättämässä siellä tallissa ainakin se tankillinen talvessa ni säästyy keväällä murheilta. :D
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Tuosta bensan vanhenemisesta. Mulla on päältäajettava Stiga-ruohonleikkuri ja pari työnnettävää leikkuria niin kyllä ne on tähän asti lähteneet keväällä käyntiin samoilla bensoilla mitä sinne tankkiin on syksyllä jäänyt. Samoin moottorisaha. Joten ei minun kokemuksella ainkaan talvessa vanhene miksikään!
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 01.01.2006 05:16
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja uate »

juhape kirjoitti:Tuosta bensan vanhenemisesta. Mulla on päältäajettava Stiga-ruohonleikkuri ja pari työnnettävää leikkuria niin kyllä ne on tähän asti lähteneet keväällä käyntiin samoilla bensoilla mitä sinne tankkiin on syksyllä jäänyt. Samoin moottorisaha. Joten ei minun kokemuksella ainkaan talvessa vanhene miksikään!


Joo ja mulla sama homma + perämoottori kahden vuoden jälkeen 2 vuotta vanhalla bensalla tokalla käymään eli vesi on ainoo mikä hannaa bensan seassa.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

No mulla oli kanssa kesällä vaihdetut tulpat ja niillä oli ajettu vain 5000km ja ei suostunut lähtee käyntiin.... suosittelen kokeilemaan, on halpa vaihtoehto...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Vastaa Viestiin