Eberi ei pelitä pakkasella
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Eberi ei pelitä pakkasella
Meikän 124-sarjalaiseen asennettiin viime vuonna upouusi 5 kilowattinen Eberspächer ja akkukin on viime vuotinen,nyt yli 20 asteen pakkasilla huomasin,että Eberi ei lähde kohisemaan eli toimimaan...yrittää kyllä startata,mutta sitte hyytyy...tämä ilmiö tapahtui aina kun pakkasta -22 tai enemmän,mistähän mahtaisi johtua?
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Itse olen huomannut 124:ssa että tankissa pitää olla reilusti ainetta, että pelaa kovemmilla pakkasilla. Alle puolella tankilla alkaa temppuilemaan. Kyseessä mulla on kuitenkin webasto. Syynä oireiluun on siis todennäköisesti se, että lämmittimen pumppu ei jaksa imeä polttoainetta tankista kylmällä, kun nafta alkaa jäykistyä. Mistä välistä lienee otettu tuo polttoaineen syöttö? Yksi vaihtoehto on tietysti se, että sulla on kesälaatua tankissa.
Alkuperäisenä Eberin annostelupumppu on laitteen sisällä. Imupituudesta tulee väkisin liian pitkä. (Todennäköinen vian aiheuttaja)
Kaksi vaihtoehtoa: suurempi halkaisija imuletkuun tai annostelupummpu lähemmäs auton tankkia.
Ja yleensä polttoaine haaroitetaan (helppoa ja nopeata) auton omista letkuista moottoritilasta, imuvuotojen vaara vain lisääntyy.
Vikahan on helppo todeta. Kannu polttoainetta Eberin viereen, polttoaineen otto kannusta ja pakkasia odottamaan ...
Kaksi vaihtoehtoa: suurempi halkaisija imuletkuun tai annostelupummpu lähemmäs auton tankkia.
Ja yleensä polttoaine haaroitetaan (helppoa ja nopeata) auton omista letkuista moottoritilasta, imuvuotojen vaara vain lisääntyy.

Vikahan on helppo todeta. Kannu polttoainetta Eberin viereen, polttoaineen otto kannusta ja pakkasia odottamaan ...
autodidakti