Automaatti luistaa
Automaatti luistaa
Elikkä tuossa päivällä huomasin kylillä ajellessa ettei kickdown toimi, vaihde keppi oli D asennossa ja runttasin 40 vauhdissa kaasunpohjaan kokeillakseen että toimiiko se. No kickdown ei toiminut mutta kierrokset pomppas ja laatikon luolta kuului ja tuntui kurinaa, renkaat ne ei ainakaan sutinut. Normaali ajossa luistoa ei huomaa. Voisikohan oireet korjautua uusilla öljyillä ja paineiden nostolla?
Mietin tuossa että paljonko maksaa laatikko remppa? Ja onkohan P-savossa liikkeitä jotka fiksaavat automaattilootoja?
Mahtaa nuo tomaatit olla niin täynnä hienomekaniikka ettei kannata itse kokeilla korjata.
Siekkinenhän olisi suhkot lähellä tuossa mutta taitaa olla tyyris paikka? Laatikon vahvistamiselle ei taida olla tarvetta, itse ainakaan en aikonut rakennella tuota autoa tehokkaammaksi.
Mietin tuossa että paljonko maksaa laatikko remppa? Ja onkohan P-savossa liikkeitä jotka fiksaavat automaattilootoja?
Mahtaa nuo tomaatit olla niin täynnä hienomekaniikka ettei kannata itse kokeilla korjata.
Siekkinenhän olisi suhkot lähellä tuossa mutta taitaa olla tyyris paikka? Laatikon vahvistamiselle ei taida olla tarvetta, itse ainakaan en aikonut rakennella tuota autoa tehokkaammaksi.
Re: Automaatti luistaa
no häh, Siekkinenhän on edullinen, jos haluat sen laatikon kuntoon kunnolla
Niin edullinen, että jopa Turusta asti sinne kannattaa laatikoita kiikuttaa.
Paineiden nostoa ja öljynvaihtoa voi kokeilla, monet on saaneet niistä ensiavun eikä pitkään aikaan ole tarvinnut muuta tehdä, haulla löytyy ohjeistusta.

Paineiden nostoa ja öljynvaihtoa voi kokeilla, monet on saaneet niistä ensiavun eikä pitkään aikaan ole tarvinnut muuta tehdä, haulla löytyy ohjeistusta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Siekkinen automaatit korjaa
Siekkinen erikoistunut korjaamaan mersun / jenkien vaihteistoja.
Paikkakunta ilmeisesti kuopio tai kaavi.
Numero löytyy numero tiedustelusta.
Paikkakunta ilmeisesti kuopio tai kaavi.
Numero löytyy numero tiedustelusta.
Yleensä tiiviste pinnat palanut vaihteiston levystä
Haista tikusta haiseeko automaatti öljy palaneelle.
Tuskin öljyn vaihto auttaa asiasssa. Pannan säätö korkeintaan jos siinä on semmoista ja pystyykö säätää olllenkaan, sitä en tiedä.
Kannattaa remonti tehdä ajoissa, pääsee siten halvemmalla
Tuskin öljyn vaihto auttaa asiasssa. Pannan säätö korkeintaan jos siinä on semmoista ja pystyykö säätää olllenkaan, sitä en tiedä.
Kannattaa remonti tehdä ajoissa, pääsee siten halvemmalla

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No tapahtuuko luistaminen aina kaikilla vaihteilla vai voiko se olla niin, että esim. vailkka kakkoselta kolmoselle vaihtaessa luistaa mutta muut vaihdot toimii normaalisti? Ei oo oikein mitään tietoa tuosta automaatin toimintaperiaatteesta :S
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei välttämättä luista kaikilla vaihteilla.
Näköjään mersussa ensimmäisenä luistaa juuri tuo 2 ja 3 väli.
Näin myös täällä.
Kun isompaa pykältää ja kun luistoa tapahtuu niin kierrokset nousee ennenkun isompi vaihde kytkeytyy päälle.
Näin minä asian olen ymmärtänyt.
Kokemusta ei kauheesti ole tomaatista mullakaan.
Mutta ensiapuna voi nostaa laatikon painetta.
Näköjään mersussa ensimmäisenä luistaa juuri tuo 2 ja 3 väli.
Näin myös täällä.
Kun isompaa pykältää ja kun luistoa tapahtuu niin kierrokset nousee ennenkun isompi vaihde kytkeytyy päälle.
Näin minä asian olen ymmärtänyt.
Kokemusta ei kauheesti ole tomaatista mullakaan.
Mutta ensiapuna voi nostaa laatikon painetta.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jeps. En tiiä onko luistamisesta vai mistä kyse mutta kun kaikki pelissä kiihyttää ni kakkoselta kolmosella vaihettaessa kierrokset nousee rajottimeen asti ja sitten vasta vaihtaa vaihteen. Muilla vaihteilla ei tätä ongelma oo eikä myöskään jos kiihyttelee tavallisesti ilman kick-downia.
Kuinkas vaarallista tuo luistaminen on automaatille?
Kuinkas vaarallista tuo luistaminen on automaatille?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No sepä ei kuullosta hyvällä
.
Jos asian oikein ymmärsin.
Eli luistaa loota sen välin.
Näin minä luulisin.
Sen verran vaarallista se on että tuolla menolla siitä tulee entinen.
Elikkä remonttia on luvassa.
Luistaminen ei ole milloinkaan hyvä juttu automaatissa
Vastatkoon enemmän tietävät paremmin.

Jos asian oikein ymmärsin.
Eli luistaa loota sen välin.
Näin minä luulisin.
Sen verran vaarallista se on että tuolla menolla siitä tulee entinen.
Elikkä remonttia on luvassa.
Luistaminen ei ole milloinkaan hyvä juttu automaatissa

Vastatkoon enemmän tietävät paremmin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
No ei kuitenkaan ihan niin vaarallista... koska tuon rajottajaan asti tökkäämisen voi estää kun vähän ennen punarajaa löysää hieman kaasua niin sitten kyllä automaatti vaihtaa kolmoselle.Manu300cea24 kirjoitti: Sen verran vaarallista se on että tuolla menolla siitä tulee entinen.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
luistaminen
oletko vaihtanut automaattilaatikon suodatinta, minulla se oli ihan likainen 123:ssa 300dieselissä niin se luisti aika paljon vaihdon jälkeen en ole ainakaan huomannut että se ainakaan niin paljon luistaa
Nyt kyllä haluaisin minäkin kuulla totuuden tähän, jos luistaminen ja vaihdon venyttäminen on eri asia..??!! Omani venyttelee vaihtoja kovalla kaasulla, mutta ei kuitenkaan rajottimeen hakkaa... Ensi viikolla öljyt vaihtoon ja sitten katsellaan uudestaa... Mitähän öljyjä on porukka laitellut näihin vanhoihin tomaatteihin??
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Ahtopaineita tiputin jonkun verran ja vaihdoin öljyt laatikkoon. Lisäksi nostin vähän paineita laatikkoon ja nyt ei luista loota ollenkaan. Vähän on vielä 2-3 välin vaihto pitkähkö mutta niin se on ollut aina tuossa autossa.
Öljyt ei haissut palaneelle, väri oli niissä tumma, muttei kuitenkaan ihan musta. Pikkuisen oli vielä punaisen vivehdetta öljyissä.
Öljyt ei haissut palaneelle, väri oli niissä tumma, muttei kuitenkaan ihan musta. Pikkuisen oli vielä punaisen vivehdetta öljyissä.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Silti olisin sitä meiltä että luisto ja venytys on melkein sama asia.
Riippuen kyllä paljolti mistä laatikosta on kyse.
Esim GM:n PG tunnetaan kuminauhalootana mikä venyttää, mutta siinä uskossa olen että mersun loota ei saa venyttää ollenkaan.
Voin olla ihan väärässäkin.
Riippuen kyllä paljolti mistä laatikosta on kyse.
Esim GM:n PG tunnetaan kuminauhalootana mikä venyttää, mutta siinä uskossa olen että mersun loota ei saa venyttää ollenkaan.
Voin olla ihan väärässäkin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: Automaatti luistaa
Tarrasin vanhaan ketjuun kiinni, en viitsinyt perustaa uutta.
5-lovinen sähköautomaatti on nyt muutaman kerran tehnyt niin, että vaihteenvalitsin jää D-asentoon ja liikkeelle lähtö tuntuu myös tapahtuvan todella hitaasti luistaen. Käsinvalinta ei anna vaihtaa pienemmälle.
Ajokki on w210 270cdi vm 2000. Onko tämä tyyppivikaa joka on korjattavissa ominpäin vai täytyykö hakea vikakoodit *:lla?
5-lovinen sähköautomaatti on nyt muutaman kerran tehnyt niin, että vaihteenvalitsin jää D-asentoon ja liikkeelle lähtö tuntuu myös tapahtuvan todella hitaasti luistaen. Käsinvalinta ei anna vaihtaa pienemmälle.
Ajokki on w210 270cdi vm 2000. Onko tämä tyyppivikaa joka on korjattavissa ominpäin vai täytyykö hakea vikakoodit *:lla?
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
Re: Automaatti luistaa
Täytyy katsoa vikakoodit. Niin meneekö se vikatilaan eli 2. vaihde vaan toimii? Todennäköisesti se antaa vikakoodia epäuskottavasta nopeustiedosta ja ei sallitusta välityssuhteesta. Ekana vaihdetaan johdinlevy jne. Mutta ne vikakoodit nyt ensin, turha arpoa sen enempää.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Automaatti luistaa
Ei, vaan lähtee mielestäni todella isolla vaihteella, niin että momenttimuunnin tuntuisi olevan kovilla.S202 kirjoitti:Täytyy katsoa vikakoodit. Niin meneekö se vikatilaan eli 2. vaihde vaan toimii? Todennäköisesti se antaa vikakoodia epäuskottavasta nopeustiedosta ja ei sallitusta välityssuhteesta. Ekana vaihdetaan johdinlevy jne. Mutta ne vikakoodit nyt ensin, turha arpoa sen enempää.
w210 270cdi -00
w201 2.0 -90
w201 2.0 -90
Re: Automaatti luistaa
Ahaa. No W asennossa laatikko lähtee 2:lla, ja 1 vaihdetta käyttää vaan kickdownilla. Että olisko siitä kiinni
Jos ei oo niin aika outo vika. Tai no kyllä tuo käsivalintakin toimii W asennossa. No vikakoodit nyt ensin 


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: To 28.06.2012 23:06
- Paikkakunta: Lahti
Re: Automaatti luistaa
kyseisen vaihteen mikä luistaa levyt palaa ja tummuttaa öljyt
-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Automaatti luistaa
Jos laatiko luistaa niin siitä tule laatikon vika tilamebsu kirjoitti:Tarrasin vanhaan ketjuun kiinni, en viitsinyt perustaa uutta.
5-lovinen sähköautomaatti on nyt muutaman kerran tehnyt niin, että vaihteenvalitsin jää D-asentoon ja liikkeelle lähtö tuntuu myös tapahtuvan todella hitaasti luistaen. Käsinvalinta ei anna vaihtaa pienemmälle.
Ajokki on w210 270cdi vm 2000. Onko tämä tyyppivikaa joka on korjattavissa ominpäin vai täytyykö hakea vikakoodit *:lla?
(Missä 2, pakki, vapaa, ja p toimii)
Sama jos olis yksi pakka kulunut niin että luistais
Näin siis 5V sähkö laatikossa tässä ketjussa taitaa olla
Enimäkseen Juttua muista vanhemista automaateista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
