Eli neuvoja kaipaisin mistä lisää voimaa helposti/edullisesti kyseiseen?
Tavoite lähemmäs 200hp.
160 2,6 litrasesta möhkäleestä liian vähän
Haluaisin kuitenkin säilyttää kutosen pellin alla, eli
siitä jos kutiteltua saisi hiukan enemmän...
Ei mitään tietoa millä keinoilla noita rakennettu eli kaikki neuvot kelpaavat
Viimeksi muokannut Pande, Ti 13.03.2007 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neuvo ja neuvo, mutta mites jos vaihtais 3.0 pellin alle..? Tuleeko katsastuksessa ongelmia vai huomaako tota vaihtoa kukaan? Aikanaan bemun moottoria kasvatettiin 2.5:stä 2.7:aks sisuskaluja vaihtamalla eikä sitä kukaan koskaan katsastuksessa saanu tietää
Ovaatko istuttaneet noihin muita kutoskoneita, esim 3litrasta 12/24venttiilistä ruiskua. Millanenkohan projekti olis ja mites leimalle.
Tietty voivi harkita myös tekniikka swappia esim 2,3/2,5 16v nelikkoihin, mutta mistä löytää moinen ja missä hinnoissa pyöritään.
jos haluaa oikein tiukan 3 litran kutosen niin poraa 2.6 lohkon 3 litran kokoon ja ottaa 3 litrasesta männät. 2.6 ja 3.0 on sama iskupituus ainoastaan männän halkaisia on eri. toinen vaihtoehto on, että vaihtaa koko moottorin kolmelitraseen. tällöin pitää vaihtaa katsastukseen etujarrulevyt ja etusatulat koska levy ottaa muuten kiinni satuloihin.
muuten jarruosat on samat.
jeps näin näyttäs olevan et m103:sten erot 2,6 ja 3,0 litrases on vaan suurempi männän halkaisija... eli porauttamalla siitä selviäis...
minkälainen operaatio ois tuon megasquirtin asentamine m103:seen.
Onko kenelläkään kokemusta tai tiekääkö ketään kuka näin tehnyt.
Onko saatu toimimaan vai hylkäänkö kauas kantoisen idean jo kättelyssä.
Jos joku yllämainitun toteuttanut niin kaikki tiedot tervetulleita.
Paljon kysymysmerkkejä mut ei auta pakko kysyä neuvoa tietäviltä
No kyselyjen jälkeen toi 3.0 vaihto on helpoin tapa hieman piristää.. Vajaa 30hp ei nyt vielä ihmeitä tee mut kumminkin. Mersujen kanssa paljon/pitkään pelannut tuttuni oli sitä mieltä että 3.0 12v on ylivoimaisesti paras tämän ajan mersun kutosista. Vaihto käy suoraan pellin alle päittäin. 2.6 ajetaan harvoin yli 250tkm ilman rempaa kun taas 3.0 menee usein yli 350tkm ilman murheita.. Jännä juttu sinänsä 24v venasta kehoitti välttämään sekä varsinkin 16v koneita, että semmosta täältä turun seudun asiantuntijalta
Tokihan joka mosasta on jollain jotain huonoa sanottavaa mutta noin niinkuin yleisesti olis ton suuntasta kokemusta hänellä