S124 Maali kuplii katossa!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jaki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 03.05.2005 21:44

S124 Maali kuplii katossa!

Viesti Kirjoittaja jaki »

Onko kellään mitään teoriaa miksi s124:ssa katot kuplii?
Nyt on tiedossa jo kolme autoa (onneksi ei omassa), joissa on kymmeniä vähän nuppineulan päätä suurempia pehmeitä pallukoita! :(
W124 250 td 20v -95
W126 420 sel -87
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minkä ikäisiä autot ovat olleet? Ovatko ne ylimaalattuja? Huhu kertoo, että 1993-1995 W124E:t olisivat maalatut ns. vesiväreillä, josta syystä maalipinnan kesto on heikompi. Uskokoon ken haluaa. No, oma 1993 ei ainakaan kupli katosta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Katto todennäköisesti maalattu (siis tehtaan jälkeen) ja pohjaan jäänyt kosteutta. Rohkenisin epäillä näin :roll: . Itsellä tuli plymariin ympärinsä, kun menin onneton käyttämään ruiskukittiä ekaa kertaa :cry: .
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
jaki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 03.05.2005 21:44

Viesti Kirjoittaja jaki »

Mielestäni kaikki -95 mallisia (varmuudella kaksi). Tämä eilen tietooni tulleen auton omistaja väitti maalin olevan alkuperäinen!! :shock:
W124 250 td 20v -95
W126 420 sel -87
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Niinhän ne kaikki aina väittää/luulee. Hämmästyttävän moni tietämättään ostaa uutena auton, jota on jo korjailtu 8) .
täytyypä kysyä huomenna noilta vanhuksilta töissä muistavatko tommosta vikaa esiintyneen yleisesti :roll:
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vai listat

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Ihan vain varmistuksena...

Puhutaanko oikeasti katosta vai niistä takaikkunan kehyksistä? Se kehys meinaan kuplii kaikissa... On maalattua alumiinia.

Ja kehyksen voi tietysti tulkita katon osaksi, kun se on siinä pilarissa kiinni...

Timo, oletko ihan tosissasi tuon vesivärin kanssa? Itse olen arvellut, että vesivärit tuli vasta väyrysessä (luulo perustuu niihin lukuisiin ruosteväyrystarinoihin).
Terveisin
Tero
Avatar
jaki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 03.05.2005 21:44

Viesti Kirjoittaja jaki »

Kyseessä on oikeasti katto!
W124 250 td 20v -95
W126 420 sel -87
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Vai listat

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

dieselflosse kirjoitti:Timo, oletko ihan tosissasi tuon vesivärin kanssa? Itse olen arvellut, että vesivärit tuli vasta väyrysessä (luulo perustuu niihin lukuisiin ruosteväyrystarinoihin).
No näinpä sitä joku vuosi sitten puhuttiin, olikohan silloin kun olin hankkimassa TDT:tä. Tuon aikakauden myyntiesitteissä on minusta maininta aiheesta, en muista oliko W124:n vai Väyrysen esitteissä. Voin tsekata illalla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Mulla tuo -94 W124 "kuplii" vähän sieltä ja täältä huolimatta säännöllisestä pesemisestä. Maaliin olen ollut hyvin pettynyt jos vertaa aiempaan W123:een.
Itse olen jostain kaivanut, että W124 facelift on VESIVÄRI autoja.
Oisko niin, että siirtymävaiheessa vesiväreihin on ongelmat olleet suurimpia, tiedä häntä....
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Voihanrontti kirjoitti:Niinhän ne kaikki aina väittää/luulee. Hämmästyttävän moni tietämättään ostaa uutena auton, jota on jo korjailtu 8) .
täytyypä kysyä huomenna noilta vanhuksilta töissä muistavatko tommosta vikaa esiintyneen yleisesti :roll:

Eipä muistaneet gupet, että moista olis tavattu... :roll:
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Vai listat

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Timo L. kirjoitti:
dieselflosse kirjoitti:Timo, oletko ihan tosissasi tuon vesivärin kanssa? Itse olen arvellut, että vesivärit tuli vasta väyrysessä (luulo perustuu niihin lukuisiin ruosteväyrystarinoihin).
No näinpä sitä joku vuosi sitten puhuttiin, olikohan silloin kun olin hankkimassa TDT:tä. Tuon aikakauden myyntiesitteissä on minusta maininta aiheesta, en muista oliko W124:n vai Väyrysen esitteissä. Voin tsekata illalla.
No niin, iltahan se on tämäkin, vaikka myöhempi.

W210:n esitteessä 1995 mainitaan, että vuoteen 1996 mennessä kaikki maalit ovat vesiohenteisia.

1993 W124E:n esitteessä puhutaan, että "In painting of cars, we are in the process of changing over to environmentally compatible water-based paints. The organic solvents are replaced, as far as possible, with water. Hence, the proportion of solvents is reduced to the minimum. Paint and solventresidues are filtered out of the waste air and burnt, and the heat generated in the process is fed throug a heat exchanger to be usedin heating for the factories. In a just few years all paint will be water-based."
Eli siitä se lähtee.

1990 W124 II-sukupolven esitteessä taas puhutaan 2-3 palstan verran maalipinnan kestävyydestä, rakenteesta ym. eikä sanallakaan mainita ympäristöasioita :D.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mun -95 S124:ssa on niin hyvä maalipinta että harvoin näkee. Ainoastaan se takaikkunan takalistan takareunan 'pieni eläminen' ja jotku kiveniskut edessä. En uskoisi vesimaaliksi.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
OPH200D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 04.04.2006 23:16
Paikkakunta: Uurainen
Viesti:

vesiväristä

Viesti Kirjoittaja OPH200D »

Hei jos se vesiväri teitä pelottaa niin kaikki
vaan perinteistä liukkaria pintaan,
ja onhan metallivärimassoihin käytettävä
lakka kuitenkin vielä liuotinohenteista vaikkakin
ehkä vähäpäästöisempää kuin ennen.

Mun 124E on ainakin akryylillä (149) maalattu uudelleen
aina tarpeen tullen, kyllä niitä värejä vielä saa.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89

Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Juu, ei akryyli mihinkään häviä. Hieman vaan tuotteet muuttunu. Meillä tosin suunniteltu hävittää koko akryylilinja, kun nykyään ehkä kerran joulussa akryylilla maalattu auto tulee työnalle. Vedellään 2-kerroksena sit kaikki vaan...
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ei mulla ainakaan katossa mitään kuplimisia ole :shock: kuskin puolen siinä takasivulasin listassa joka mulla näytti olevan muovia niin siinä on ihan pieni kupla mutta ei kummiskaan mikään silmään helpolla pistävä 8)

Edit: Omassa on 97% varmuudella alkuperäinen maali, historia on todella tarkkaan tiedossa ja takakontin luukkussa olevaa pientä painaumaakaan ei ole korjattu vaikka maalissa on naarmu joka on tullut kun auto on ollut 6v vanha. 8) :?
Viimeksi muokannut Eicca_, La 17.11.2007 15:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Eicca_ kirjoitti:Ei mulla ainakaan katossa mitään kuplimisia ole :shock: kuskin puolen siinä takasivulasin listassa joka mulla näytti olevan muovia niin siinä on ihan pieni kupla mutta ei kummiskaan mikään silmään helpolla pistävä 8)
kyllä se alumiinia on.. vesivärit on yhtä hyviä kun vaan tekee kaikki työvaiheet hyvin! lähes varmasti voi sanoa että autoja on maalattu jälkikäteen tai pelkästään lakattu :?: :?:
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
MrGallop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 03.08.2005 21:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MrGallop »

Omassa -95:ssa s124:ssa ei ainakaan moisia kuplia katossa esiinny, ettei vaan ole jollain ollut pihka-pisaroita katolla...
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

MrGallop kirjoitti:Omassa -95:ssa s124:ssa ei ainakaan moisia kuplia katossa esiinny, ettei vaan ole jollain ollut pihka-pisaroita katolla...
Eipä tuossa isäukonkaan farkussa mitään bublia oo.. Mutta tuo pihka teoria ei ole muuten ihan huono :roll: . Tai jotain lehtipuun mahlaa...
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vaahtera ainakin valuttaa sellaisen mahlakerroksen auton pellille, että äkkiä katsoen näyttää maali melko entiseltä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vastaa Viestiin