S124 Maali kuplii katossa!
S124 Maali kuplii katossa!
Onko kellään mitään teoriaa miksi s124:ssa katot kuplii?
Nyt on tiedossa jo kolme autoa (onneksi ei omassa), joissa on kymmeniä vähän nuppineulan päätä suurempia pehmeitä pallukoita!
Nyt on tiedossa jo kolme autoa (onneksi ei omassa), joissa on kymmeniä vähän nuppineulan päätä suurempia pehmeitä pallukoita!
W124 250 td 20v -95
W126 420 sel -87
W126 420 sel -87
Minkä ikäisiä autot ovat olleet? Ovatko ne ylimaalattuja? Huhu kertoo, että 1993-1995 W124E:t olisivat maalatut ns. vesiväreillä, josta syystä maalipinnan kesto on heikompi. Uskokoon ken haluaa. No, oma 1993 ei ainakaan kupli katosta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vai listat
Ihan vain varmistuksena...
Puhutaanko oikeasti katosta vai niistä takaikkunan kehyksistä? Se kehys meinaan kuplii kaikissa... On maalattua alumiinia.
Ja kehyksen voi tietysti tulkita katon osaksi, kun se on siinä pilarissa kiinni...
Timo, oletko ihan tosissasi tuon vesivärin kanssa? Itse olen arvellut, että vesivärit tuli vasta väyrysessä (luulo perustuu niihin lukuisiin ruosteväyrystarinoihin).
Puhutaanko oikeasti katosta vai niistä takaikkunan kehyksistä? Se kehys meinaan kuplii kaikissa... On maalattua alumiinia.
Ja kehyksen voi tietysti tulkita katon osaksi, kun se on siinä pilarissa kiinni...
Timo, oletko ihan tosissasi tuon vesivärin kanssa? Itse olen arvellut, että vesivärit tuli vasta väyrysessä (luulo perustuu niihin lukuisiin ruosteväyrystarinoihin).
Terveisin
Tero
Tero
Re: Vai listat
No näinpä sitä joku vuosi sitten puhuttiin, olikohan silloin kun olin hankkimassa TDT:tä. Tuon aikakauden myyntiesitteissä on minusta maininta aiheesta, en muista oliko W124:n vai Väyrysen esitteissä. Voin tsekata illalla.dieselflosse kirjoitti:Timo, oletko ihan tosissasi tuon vesivärin kanssa? Itse olen arvellut, että vesivärit tuli vasta väyrysessä (luulo perustuu niihin lukuisiin ruosteväyrystarinoihin).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mulla tuo -94 W124 "kuplii" vähän sieltä ja täältä huolimatta säännöllisestä pesemisestä. Maaliin olen ollut hyvin pettynyt jos vertaa aiempaan W123:een.
Itse olen jostain kaivanut, että W124 facelift on VESIVÄRI autoja.
Oisko niin, että siirtymävaiheessa vesiväreihin on ongelmat olleet suurimpia, tiedä häntä....
Itse olen jostain kaivanut, että W124 facelift on VESIVÄRI autoja.
Oisko niin, että siirtymävaiheessa vesiväreihin on ongelmat olleet suurimpia, tiedä häntä....
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Voihanrontti kirjoitti:Niinhän ne kaikki aina väittää/luulee. Hämmästyttävän moni tietämättään ostaa uutena auton, jota on jo korjailtu .
täytyypä kysyä huomenna noilta vanhuksilta töissä muistavatko tommosta vikaa esiintyneen yleisesti
Eipä muistaneet gupet, että moista olis tavattu...
Think Locally, Fuck Globally
Re: Vai listat
No niin, iltahan se on tämäkin, vaikka myöhempi.Timo L. kirjoitti:No näinpä sitä joku vuosi sitten puhuttiin, olikohan silloin kun olin hankkimassa TDT:tä. Tuon aikakauden myyntiesitteissä on minusta maininta aiheesta, en muista oliko W124:n vai Väyrysen esitteissä. Voin tsekata illalla.dieselflosse kirjoitti:Timo, oletko ihan tosissasi tuon vesivärin kanssa? Itse olen arvellut, että vesivärit tuli vasta väyrysessä (luulo perustuu niihin lukuisiin ruosteväyrystarinoihin).
W210:n esitteessä 1995 mainitaan, että vuoteen 1996 mennessä kaikki maalit ovat vesiohenteisia.
1993 W124E:n esitteessä puhutaan, että "In painting of cars, we are in the process of changing over to environmentally compatible water-based paints. The organic solvents are replaced, as far as possible, with water. Hence, the proportion of solvents is reduced to the minimum. Paint and solventresidues are filtered out of the waste air and burnt, and the heat generated in the process is fed throug a heat exchanger to be usedin heating for the factories. In a just few years all paint will be water-based."
Eli siitä se lähtee.
1990 W124 II-sukupolven esitteessä taas puhutaan 2-3 palstan verran maalipinnan kestävyydestä, rakenteesta ym. eikä sanallakaan mainita ympäristöasioita .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
vesiväristä
Hei jos se vesiväri teitä pelottaa niin kaikki
vaan perinteistä liukkaria pintaan,
ja onhan metallivärimassoihin käytettävä
lakka kuitenkin vielä liuotinohenteista vaikkakin
ehkä vähäpäästöisempää kuin ennen.
Mun 124E on ainakin akryylillä (149) maalattu uudelleen
aina tarpeen tullen, kyllä niitä värejä vielä saa.
vaan perinteistä liukkaria pintaan,
ja onhan metallivärimassoihin käytettävä
lakka kuitenkin vielä liuotinohenteista vaikkakin
ehkä vähäpäästöisempää kuin ennen.
Mun 124E on ainakin akryylillä (149) maalattu uudelleen
aina tarpeen tullen, kyllä niitä värejä vielä saa.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Ei mulla ainakaan katossa mitään kuplimisia ole kuskin puolen siinä takasivulasin listassa joka mulla näytti olevan muovia niin siinä on ihan pieni kupla mutta ei kummiskaan mikään silmään helpolla pistävä
Edit: Omassa on 97% varmuudella alkuperäinen maali, historia on todella tarkkaan tiedossa ja takakontin luukkussa olevaa pientä painaumaakaan ei ole korjattu vaikka maalissa on naarmu joka on tullut kun auto on ollut 6v vanha.
Edit: Omassa on 97% varmuudella alkuperäinen maali, historia on todella tarkkaan tiedossa ja takakontin luukkussa olevaa pientä painaumaakaan ei ole korjattu vaikka maalissa on naarmu joka on tullut kun auto on ollut 6v vanha.
Viimeksi muokannut Eicca_, La 17.11.2007 15:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
kyllä se alumiinia on.. vesivärit on yhtä hyviä kun vaan tekee kaikki työvaiheet hyvin! lähes varmasti voi sanoa että autoja on maalattu jälkikäteen tai pelkästään lakattuEicca_ kirjoitti:Ei mulla ainakaan katossa mitään kuplimisia ole kuskin puolen siinä takasivulasin listassa joka mulla näytti olevan muovia niin siinä on ihan pieni kupla mutta ei kummiskaan mikään silmään helpolla pistävä
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Eipä tuossa isäukonkaan farkussa mitään bublia oo.. Mutta tuo pihka teoria ei ole muuten ihan huono . Tai jotain lehtipuun mahlaa...MrGallop kirjoitti:Omassa -95:ssa s124:ssa ei ainakaan moisia kuplia katossa esiinny, ettei vaan ole jollain ollut pihka-pisaroita katolla...
Think Locally, Fuck Globally