Taas tyhjäkäyntimoottorista
Taas tyhjäkäyntimoottorista
Onko haittaa jos jättää tyhjäkäyntimoottorin piuhat irti=pelaa tyhjäkäynti helv. hyvin. Vaikuttaako esim bensan syöntiin / tehoihin? Meneekö ns. varaohjelma tai joku päälle? Niin ja auto on W124 230E -86
Ei hajuakaan, mutta haluun itekin kokeilla...
Mistä tunnistan oikeat johdot?
Tässä hieman taustaa miksi haluaisin kokeilla:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Mistä tunnistan oikeat johdot?
Tässä hieman taustaa miksi haluaisin kokeilla:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
230 CE -88
Se tyhjäkäyntimoottori saa +ohjauksensa ylijännitereleen kannasta, miinusta ohjaa sitten ohjainboxi. Ettei olis rele vialllinen kuin yleensä. Juotos murtunut piirilevyltä tai sulake hapettunut.
Testaa seuraavasti, ota ilmanputsari päältä pois että näet, ylä letku irti tyhjäkäyntimoottorista ja virta päälle avaimesta , taskulamppu kouraan ja seuraa luistin liikkumista. Pitäisi nykiä noin 1-3 s väleinn kun auto ei käy.
Testaa seuraavasti, ota ilmanputsari päältä pois että näet, ylä letku irti tyhjäkäyntimoottorista ja virta päälle avaimesta , taskulamppu kouraan ja seuraa luistin liikkumista. Pitäisi nykiä noin 1-3 s väleinn kun auto ei käy.
Kahta en vaihda, toinen on Mersu ja toinenn...?
- linttaracing
- Mersumies
- Viestit: 622
- Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
- Paikkakunta: Kokkola
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
- Paikkakunta: Jyväskylä
Luin nää läpi ja mulla sattu samanlainen vika kun säädin puhdistuksen jälkeen tuota ilmamassamittarin potentiometriä.Siis sitä kun käänsi liikaa toiseen suuntaan niin tuli tuo ilmiö.Onkohan siellä ny paskaa.Mulla oli irronnut tuosta hiili pinnalta ja kontakti häiriöitä.Toni joupperi pisti syyksi massamittaria.Jokin sähkönen yhyeys näissä nyt on.Ootteko katsoneet tuota potikkaa?
Ajot onnistui. Lopulta vika löyty ylijännitereleestä. Sen kun tinasin uusiksi niin kaikki toimi hyvin. Tästä siis 2 vuotta aikaaAri kirjoitti:Mitenkähän tuossa kävi,onnistuiko ajot?
Mikähän tuo musta kierteillä oleva muovinen "korkki"on tyhjäkäyntimoottorissa?Jotain siitä säädetään mutta mitä?

-Mercedes-Benz s211
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Hienoa kun viitsitte vastailla tähän vanhempaan viestiketjuun.Nämä samat ongelmat on tietysti ajankohtaisia jatkuvasti monille.Itse putsailin ja testasin tyhjäkäyntimoottorin antamalla virtaa,ja virkeästi osat liikkuu.Ei kuitenkaan vaikutusta tyhjäkäynnin aaltoiluun.Sen piirikortin voisi seuraavaksi irrottaa ja tutkia ja sitten siirtyä potikoitten pariin mikäli tarvetta.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Potikkaa saat orkkis bosch kl-varaosien kautta noin 200e.Ja kiinalaista ebay 260367706898 jos on tavaraa,pistä sähköpostia myyjälle ja kysy milloin tulee.Viimeksi meni osat heti käsistä.Näitä alkuperäisiä saa taas kun bosch alkoi auttaa klassikko omistajia ja tuottaa taas tiettyjä osia uudelleen.Sen saa myös tilata tehtaalta suoraan ja taitaa tulla vaan pari kymppiä halvemmaks.
Pösössä on samantapainen liukurengas ja se korjattiin siirtämällä sitä hieman niin liuku saatiin uusille urille.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75