CE Styling-projekti. (vuodesta 2003 => ...?)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

CE Styling-projekti. (vuodesta 2003 => ...?)

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Näin Pepemonia lainaten "Täytyy sitä kai sitten omakin vehje laittaa muitten naureskeltavaksi kun näin hieno erillinen osio tuli mersuforumiin".

Tuollaista on rakenneltu...pikkuhiljaa hyvä tulee. Tekniikkana Cruising-käyttöön riittävä talousmoottori, jospa sitten seuraava rojekti olisi jo järeämmällä tekniikalla. Laitetaan nyt ensin tuo ulkoasu kuntoon ja jos seuraavaksi innostuisi rakentamaan tuota "hifi"-puolta.

Eli tämännäköisenä mustiainen tuli kevättalvella 2003:
Kuva

Ja suunnilleen tässä mennään nykyisin:
Kuva

Kuva

Ulkokuoreen ei sovelleta väyrysen keulapeltejä tai muutakaan "radikaalia", vaan pitäydytään suht alkuperäishengessä. Eli E-mallin konepelti odottelee maalia, puskureiksi on modattu W129 SL:n puskurit. Etuvalot vaihtuvat pellinvaihdon myötä, vilkkujen kirkastuessa ja takavalojen punastuessa kokonaan. Muuta pientä kevään mittaan...

Etuhelmaan voisi kesäksi vielä suunnitella pientä lisähelmaa, ettei vaan näytä liian korkealta. :) Sisätiloihin ei oikein ole tohtinut hirveästi puuttua vaihdekepin nuppi vaihdettu, ratinkin ehkä voisi, mutta hyvässä kunnossa oleville orggis-nahkapenkeillekkään on vaikea keksiä mitään parempaa....

Lisää juttua löytyy: http://mercedesprofile.rules.it 8)

EDIT: Tuore kuva
Viimeksi muokannut Juhis., Ti 16.03.2010 11:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: CE Styling-projekti

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Juhis2000 kirjoitti:Näin Pepemonia lainaten "Täytyy sitä kai sitten omakin vehje laittaa muitten naureskeltavaksi kun näin hieno erillinen osio tuli mersuforumiin".
;)
kyllä varmaan jotkut pitävät hauskana kun isot äijät laittavat kaiken varallisuutensa siihen että vapaaehtoisesti "pilaavat" ns. hienoja autoja...

EDIT: tai noh, isot ja isot.
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

täytyypä muuten sanoa, että upeat kotisivut oot saanu värkättyä. Oikeen silmä lepää. Eikä siinä mersussakaan mitään vikaa oo ;)
w201 190D
Mora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 22.10.2003 14:27
Paikkakunta: Kiukainen

Viesti Kirjoittaja Mora »

On kyllä nyt ihan suoraan sanottava, että allekirjoittaneen jonkinasteisesta anti-tuning- mentaliteetista huolimatta olet kyllä Juhis onnistunut CE:n kanssa. Pakko sanoa että näyttää suorastaan paremmalta kuin alkuperäinen 8)

Ja se ei oo ihan vähän sanottu :)
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Hyvältä näyttää!
Onkohan noita rihlattomia vilkunlaseja saatavana myös W202:een? 8)
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Kiitos kannustavista kommenteista. :D
ssdesign kirjoitti:Hyvältä näyttää!
Onkohan noita rihlattomia vilkunlaseja saatavana myös W202:een? 8)
Ite hommasin noi omani Completokselta (Huippuselkeät nettisivut: :lol: Completos.fi), nopeasti tuli, vaikkei muuten aina hyvää tästä firmasta ole kuullutkaan. Onhan siellä näköjään W202:eenkin noita "kristallivilkkuja":
Completos kirjoitti:FKBL953 MB C-Klasse (W202) KRISTALLI ETUVILKUT 59 EUR
FK Automotiven vilkut ovat todella laadukkaita ja valmistajien normien mukaisia. Toimitetaan sarjana pareittain. Toimitusaika 3 - 14pv. Riippuen varastotilanteesta. Toimituskulut 12,-.
Toivottavasti ne ovat tosiaan rihlattomia vaikkei ihan siltä tuossa kuvassa näytäkkään....ainakin kun vertaa yllä olevaan W124:n kristalleihin.

W124 Chrystal Corners: http://www.completos.fi/isokuva/FKBL951.jpg
W202 Chrystal Corners: http://www.completos.fi/isokuva/FKBL953.jpg
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Kiitos paljon!
Pitää laittaa varmaan tilaus vetämään. :D
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Paljonkos tuossa sun kalvossa on prosentteja? Aattelin tällä viikolla käydä hakemassa kalvoa ja yrittää räpiä jotain :)
Avatar
J.T.H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: To 21.08.2003 16:36
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja J.T.H »

Todella fiksusti rakennettu cupee, Juhis!! :D
Katsoin sivuiltasi että sulla olisi etupuskuri. Mitä maksaisi? Mä kolautin omani aika pahasti jääkokkaraan pari viikkoa sitten.. :roll:
Gyl määki Turuus..

SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Kalvoiksi ajattelin ensi kesälle mallailla todennäköisesti SunGardit, kun nuo halpismallit ei oikein tunnu olevan niin kestävä ratkaisu. Ja saa sitten vähän haaleampiakin. 50% ei luulisi häiritsevän ketään. Takalasin kalvottamisessa haastetta luultavasti jonkun verran.... :lol:
J.T.H kirjoitti:Todella fiksusti rakennettu cupee, Juhis!! :D
Katsoin sivuiltasi että sulla olisi etupuskuri. Mitä maksaisi? Mä kolautin omani aika pahasti jääkokkaraan pari viikkoa sitten.. :roll:
Osa osista on jo myyty, ajantasalla oleva "myyntilista" on hautautunut tuonne myyntiosastolle, eli: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=1918
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Onkos Coupessa toi takalasi kuperampi kun normi W124:ssa. Näyttäis että vois ollakkin. Itse laitoin viimekesänä juuri SunGuardin kalvoa takalasiin ja muut lasit on vielä projektissa vaikka kalvoa on jo hankittuna. On tullu jonkin verran noiden halpis kalvojen kanssa tapeltua ja sen oppinu että ei kannata siinä asiassa säästää vaan hakee kerralla kunnon kalvoa. Nää laatukalvot 3M ja SunGuard jne. ei varmasti haalistu tai muuta siniseksi UV-säteilyssä. Ja mikä tärkeintä ainakin etusivulaseissa että ei naarmunnu. Toi SunGuard ainakin taipu todella nätisti hiukka lämmittämällä ja muutenkin asennus oli simppeli vaikka mersun hattuhylly aiheuttaa omat haastensa lasin alaosan osalta.

Itse laitoin 20% takalasiin ja kaikki sivut tulee 50% nytkun on leimakin taas vuodeksi. Vaikka kaverit on kyllä saanu katsastettuakin tollasella haalealla kalvolla. No sen näkee sit.

Mutta kaiken kaikkiaan nätti Mersu. :wink:
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Olen muutamaan autoon asentanut SunGardin kalvot ja olen ollut tosi tyytyväinen. SunGard on helppo asentaa, ei naarmuunnu, eikä haalistu. Omaan nykyiseen autoon olis kans tarkotus asentaa kalvot ennen kesää.
Nuo 50%:aa tummentavat kalvot on sivuikkunoihin hyvät, takalasiin suosittelen omien kokemusten perusteella tummempaa 80%:sta kalvoa, näkee vielä hyvin läpi ja antaa sivuikkunoille sopivan lisätummennuksen kun takaa ei pääse niin paljon valoa sisään.

Muutama vuosi sitten tummensin yhdestä W124 sedanista takalasin sekundakalvolla ja kalvotus onnistui hyvin, koska lasi on vain yhteensuuntaan kaareva.
Leikkaa kalvo lasin päällä sopivan kokoiseksi ja jos kalvoon jää vielä pieniä ilmapoimuja, kutista ne pois.
Kutistaminen: lämmitä kalvoa kuumailmapuhaltimella sopivasti ja "vedä" hieman rypistyneestä ilmapoimusta lastalla ilma pois.

Sivuikkanathan saa Coupessa helposti tummennettua kun ei oo ovissa ikkunankarmeja... :lol:
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

ssdesign kirjoitti:Nuo 50%:aa tummentavat kalvot on sivuikkunoihin hyvät, takalasiin suosittelen omien kokemusten perusteella tummempaa 80%:sta kalvoa, näkee vielä hyvin läpi ja antaa sivuikkunoille sopivan lisätummennuksen kun takaa ei pääse niin paljon valoa sisään.
Noissa kalvojen merkinnöissäkin on kaksi vaihtoehtoa ilmaista tummuusaste, joten on myös kaksi käytäntöä. Yllämainittu 80% kalvo tarkoittaa että 80% valosta ei pääse läpi. Itse olen taas yleensä puhunut kalvon läpäisevän valon määrästä. Ainakin näin se on ollut merkitty kalvoissa, mitä on eteen sattunut, eli toisinsanoen em. kalvon valon läpäisykyky on 20%, mutta samasta asiastahan tässä puhutaan....
ssdesign kirjoitti: Sivuikkanathan saa Coupessa helposti tummennettua kun ei oo ovissa ikkunankarmeja... :lol:
Niin...takasivulasin kanssa vaan pientä puuhaa, kun "koko" lasi ei ole missään vaiheessa oikein näkyvillä... :? Ja kyllä CE:n takalasi on enemmän kupera, kun sedanin. Sedaniin takalasiin lämmittelin yhden ns. "autotarvikeliikekalvon", mut sen kanssa saikin painia suunnilleen yhden päivän... :lol:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
toni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.12.2003 12:36

Viesti Kirjoittaja toni »

Lindroos kirjoitti:Nää laatukalvot 3M ja SunGuard jne.
SunGard on laatukalvo, SunGuard ei ole.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Itse Projektin päivitystä odotellessa päivitetty hieman nettisivuja... tiivistelmää edellisen Mersun "tuunaamisesta"... => http://mercedesprofile.rules.it

Tsekkaa jos kiinnostaa. 8)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Juhis2000 kirjoitti:Itse Projektin päivitystä odotellessa päivitetty hieman nettisivuja... tiivistelmää edellisen Mersun "tuunaamisesta"... => http://mercedesprofile.rules.it

Tsekkaa jos kiinnostaa. 8)

pah, ketä nyt ikäloppu mersu kiinnostaisi :lol: (tämä oli siis niin kutsuttu v_i_t_s_i jos ei selvinnyt :P )




oli muuten sisustan muutokset edelliseen autoosi aika erikoiset, mutta hienot 8) , miten onnistui keskikonsolien puuosien maalaus?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

epk kirjoitti:oli muuten sisustan muutokset edelliseen autoosi aika erikoiset, mutta hienot 8) , miten onnistui keskikonsolien puuosien maalaus?
...jäi suunnittelun asteelle, teksti tosiaan oli pääpiirteissään pari vuotta vanhaa... :oops: Puupaneelit näytti kuitenkin rimaavan niin hyvin ratin kanssa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Juhis2000 kirjoitti:
epk kirjoitti:oli muuten sisustan muutokset edelliseen autoosi aika erikoiset, mutta hienot 8) , miten onnistui keskikonsolien puuosien maalaus?
...jäi suunnittelun asteelle, teksti tosiaan oli pääpiirteissään pari vuotta vanhaa... :oops: Puupaneelit näytti kuitenkin rimaavan niin hyvin ratin kanssa.
niin photosoppasitko ne hopeisiksi vai?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

epk kirjoitti:
Juhis2000 kirjoitti:
epk kirjoitti:oli muuten sisustan muutokset edelliseen autoosi aika erikoiset, mutta hienot 8) , miten onnistui keskikonsolien puuosien maalaus?
...jäi suunnittelun asteelle, teksti tosiaan oli pääpiirteissään pari vuotta vanhaa... :oops: Puupaneelit näytti kuitenkin rimaavan niin hyvin ratin kanssa.
niin photosoppasitko ne hopeisiksi vai?
Ei kun niissä on ne "hiilikuitu"-teipit noissa kuvissa
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Pientä "kehitystä" projektissa...9" x 18" valssit tosiaan mahtuu 225/40-18 kumeilla W124:n alle ilman mitään spacereitä :D Kylkilinjastakaan ei tule yli vaikka pelkkää vannetta mallailleessa vähän siltä vaikuttikin. 8)

Autoa purkailtu maalausta varten, jos suunnitelmat pitävät kutinsa niin ensi viikolla pitäisi aloittaa ruiskiminen.

Onko kokemuksia 90=> muovihelmojen kanssa, lähteekö ne muovihelman yläosassa olevat kromilistat helposti ehjänä irti, vai onko viisaampaa vain teipata ne huolellisesti maalauksen ajaksi? :? Kromilistat on takapuolelta kiinni sellaisilla pienillä "klipseillä", jotka vähän vaikuttavat olevan "empäsaukeakkaanehjänä"-mallia... :?

Mersun tähti takaluukun kannessa: näkyy tapit ja niiden ympärillä holkit, jotka ilmeisesti lähtenevät ihan vetämällä pois ilman suurempaa väkivaltaa? En eilen ehtinyt kuin vilkaista tähden kiinnitystä, mutta pitänee kaivella WIS esiin, jos ei suosiolla lähde...ettei tarvi särkeä mitään. :)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12612
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Juhis2000 kirjoitti:Pientä "kehitystä" projektissa...9" x 18" valssit tosiaan mahtuu 225/40-18 kumeilla W124:n alle ilman mitään spacereitä :D Kylkilinjastakaan ei tule yli vaikka pelkkää vannetta mallailleessa vähän siltä vaikuttikin. 8)

Autoa purkailtu maalausta varten, jos suunnitelmat pitävät kutinsa niin ensi viikolla pitäisi aloittaa ruiskiminen.

Onko kokemuksia 90=> muovihelmojen kanssa, lähteekö ne muovihelman yläosassa olevat kromilistat helposti ehjänä irti, vai onko viisaampaa vain teipata ne huolellisesti maalauksen ajaksi? :? Kromilistat on takapuolelta kiinni sellaisilla pienillä "klipseillä", jotka vähän vaikuttavat olevan "empäsaukeakkaanehjänä"-mallia... :?

Mersun tähti takaluukun kannessa: näkyy tapit ja niiden ympärillä holkit, jotka ilmeisesti lähtenevät ihan vetämällä pois ilman suurempaa väkivaltaa? En eilen ehtinyt kuin vilkaista tähden kiinnitystä, mutta pitänee kaivella WIS esiin, jos ei suosiolla lähde...ettei tarvi särkeä mitään. :)

aivan, sopii kyllä , juuri otin kuvatkin, tosin vaatinee mulla muutaman mm auton noston, eli raapinee muuten ? ....


helmojen kromit lähtee varsin helposti ja ehjänä pois, huomaat kyllä kun otat niitä irti.

takaluukun tahdin muoviholkit saa helposti pois kun sisäpuolelta niitä työntää pois.
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

epk kirjoitti:
Juhis2000 kirjoitti:Pientä "kehitystä" projektissa...9" x 18" valssit tosiaan mahtuu 225/40-18 kumeilla W124:n alle ilman mitään spacereitä :D Kylkilinjastakaan ei tule yli vaikka pelkkää vannetta mallailleessa vähän siltä vaikuttikin. 8)

aivan, sopii kyllä , juuri otin kuvatkin, tosin vaatinee mulla muutaman mm auton noston, eli raapinee muuten ? ....
Itse sovittelin tiistaina alle 8x18" ja hyvinhän nuo mahtuvat olemaan 225/40 renkailla...

Kuva

Edit: Jos se pahuksen serveri nyt pysyisi vaan pystyssä... aina kun päivittää sivuja niin se kaatuu :(
Viimeksi muokannut Joni P., To 04.03.2004 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Missäs Juhis meinasit mesen maalauttaa?maalautatko muoviosatkin?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Makea peli :D
Juha L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 04.02.2004 23:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Juha L. »

Juhis2000 kirjoitti: Onko kokemuksia 90=> muovihelmojen kanssa, lähteekö ne muovihelman yläosassa olevat kromilistat helposti ehjänä irti, vai onko viisaampaa vain teipata ne huolellisesti maalauksen ajaksi? :? Kromilistat on takapuolelta kiinni sellaisilla pienillä "klipseillä", jotka vähän vaikuttavat olevan "empäsaukeakkaanehjänä"-mallia... :?

Mersun tähti takaluukun kannessa: näkyy tapit ja niiden ympärillä holkit, jotka ilmeisesti lähtenevät ihan vetämällä pois ilman suurempaa väkivaltaa? En eilen ehtinyt kuin vilkaista tähden kiinnitystä, mutta pitänee kaivella WIS esiin, jos ei suosiolla lähde...ettei tarvi särkeä mitään. :)
Kyllä noi kromilistat lähtevät ehjinä irti, eli otat jotkut terävä kärkiset pihdit tai sivuleikkurit ja pyöräytät sitä kiinnikettä 90 astetta sitten vaan kiinnike pois. Ite sain vielä kiinnikkeet ehjänä takaisikkin. Eli hyvän loppu tuloksen aikaan saamiseksi kannattaa ehdottomasti ottaa pois. Ei ole iso vaiva.

ja tuo mersun merkki lähtee ihan kun tönää takaa tapeista.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Juu tuon merkin mysteeri selvisi itsellenikin eilen illalla, tosiaan sisäpuolelta painamallahan se lähtee. Se muovinen "holkki" onkin tosiaan vain kiinnike. Kiitos vinkeistä kuitenkin.

Pitänee ottaa nuo muovihelmojen kromilistat irti, jos niitä tosiaan on muutkin todistettavasti ehjänä irti saaneet. :wink:

Eilen purkasin loputkin muovihelmat ja ovenkahvat ja ikkunalistat. Ja taas täytyy todeta, että on se hyvä että Mersut on takoitettu purettavaksi (ei rikottavaksi). Eli osia voi vaihtaa rikomatta mitään. :D

Ei kai Pepemonin Turbo-rakentelu lopu, jos nyt vanteita jo sovitellaan. :shock:

Tarkoitus on maalata koko auto helmoineen ja puskureineen mustaksi, eli yksiväriseksi. Tuttavalla on automalaamo, joten siellähän tuo maalautunee. Tallissa ois vielä puoli vuotta odotellut se 124E-mallin viininpunainen konepeltikin...pitää tässä viikonlopun aikana vielä purkailla puskurit, ja peilit, valoja ei varmaan uskalla ottaa kun vasta maalaamon pihamaalla. :D
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Juhis2000 kirjoitti:
Ei kai Pepemonin Turbo-rakentelu lopu, jos nyt vanteita jo sovitellaan. :shock:
No tällä hetkellä on kyllä aika latistunut tunnelma sen suhteen, mutta kyllä tuohon ulkonäköönkin nyt hiukan tarvii satsata, vaikka ei oikein varaa olisikaan.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Alkaa olla maalausta ajatellen tarvittavat osat irti, jos vielä huomenna ruuvailisi sähköantennin irti. Ja sitten hiomaan.... :wink:

Purkailin samalla (lievähkössä "hifi"innostuksessa) takapenkitkin, hattuhyllyn irrotus jäi vielä hiukan mysteeriksi. Takaluukun puolelta pitänee jotenkin irroittaa ne niskatuet, ja ilmeisesti itse hattuhyllykin purkautunee takaluukun puolelta...pitänee asentaa WIS uudelleen ((tieto)konerikon jälkeen), eikä tuumailla tyhmiä täällä. :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Juhis2000 kirjoitti:Alkaa olla maalausta ajatellen tarvittavat osat irti, jos vielä huomenna ruuvailisi sähköantennin irti. Ja sitten hiomaan.... :wink:

Purkailin samalla (lievähkössä "hifi"innostuksessa) takapenkitkin, hattuhyllyn irrotus jäi vielä hiukan mysteeriksi. Takaluukun puolelta pitänee jotenkin irroittaa ne niskatuet, ja ilmeisesti itse hattuhyllykin purkautunee takaluukun puolelta...pitänee asentaa WIS uudelleen ((tieto)konerikon jälkeen), eikä tuumailla tyhmiä täällä. :wink:
Mene takakopan puolelta irrottamaan ne pikakiinnitteiset muoviosat jotka ovat tappien ympärillä ja estävät niskatukien tappeja irtoamasta vaikka niiden mekanismien lukituksen irrottaisikin takakopasta.

Aika piukassa vaan ovat, mutta kun ne muovit olet saanut irti niin sitten vain kiskot niskatuet irti ohjaamon puolelta samalla kun kaveri takakopassa painaa lukituksia auki
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Okei, yritetäänpä tuota huomenissa (tai kun maalaushommilta ehtii)....kiitosta vinkistä. Kun tuli hartsipurkkeja haistellessa :wink: niin vinhoja ideoita hattuhyllysubista....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin