V4-moottori A-sarjaan
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
V4-moottori A-sarjaan
Saksalainen autolehtikustantamo Motorpresse ja uutistoimisto DPA julkaisivat uutisen,että Mercedes on kehittämässä 1,5 litran V4-moottoria nykyiseen A-sarjaan.DaimlerChrysler on myös antanut ymmärtää,että uutinen pitää paikkansa ja lyhyessä lehdistötiedotteessaan kertonut,että suunnittelun pohjana on Fordin legendaarinen 1,5 veenelosmoottori 70-luvulta eli se sama joka löytyi meille suomalaisille niin tutusta Saab 96:sta.Mersun koneesta tulee olemaan kaksi eri versiota,120 heppanen peruskone (neliventtiilikansi ja polttoaineen suorasuihkutus),sekä remmiahdettu 1,5 V4 Kompressor 150 hevosvoimaisena.Kun pääjohtaja Zetschkeltä kyseltiin V4-moottoriin paluuseen syytä,oli perustelut lyhyet: "Se ÄÄNI,varsinkin ahdettuna!" Kyseiset Mercedes-Benz A150 V4-mallit tulevat myyntiin loppuvuodesta,ennakkokysyntä on ollut valtaisaa,kertoo valmistaja.Netissä kiertää jo lehtikuvaajien ottamia "salakuvia" Mersun testiradalta Sindelfingenistä,jossa uudet A150-autot kiertävät rataa vinhan V4-äänen säestäminä,ja ajokokeissa on vertailukohtana nähty myös Saab 96:sia,"pyrimme samaan tunnelmaan" kertoo eräs tehtaan edustaja.Joten nyt ,eikun odottelemaan milloin ensimmäinen A150 "veeneljä" saapuu meille!
Viimeksi muokannut Etwas Anders, Su 01.04.2007 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Tuolla mökillä majailee parasta aikaa kaksi saksalaisata herrasmiestä joilla on alla 4x4 B Mersu. Varustettuna 320 cdi moottorilla.
Tulee myyntiin syksyllä tai alkutalven aikana.
Viime yönä ajelivat koko yön tuolla vanhalla viljelyspellolla rinkiä ja rumusivat noita metsäautoteitä.
Täytyy lähteä kysymään saisiko tyypittää autoa.
Sama tekniikka mahdollisesti tulossa uuteen C-sarjalaiseen.
Kysyin eilen heiltä, että saako kertoa asiasta näin julkisesti ja suostuivat, koska asia on yleisesti tiedossa Saksassa ja muualla maailmassa.
Minä ainakaan en ole tiennyt asiasta mitään.
Pohjoisissa olivat testanneet pakkasien aikaan.

Tulee myyntiin syksyllä tai alkutalven aikana.
Viime yönä ajelivat koko yön tuolla vanhalla viljelyspellolla rinkiä ja rumusivat noita metsäautoteitä.
Täytyy lähteä kysymään saisiko tyypittää autoa.
Sama tekniikka mahdollisesti tulossa uuteen C-sarjalaiseen.
Kysyin eilen heiltä, että saako kertoa asiasta näin julkisesti ja suostuivat, koska asia on yleisesti tiedossa Saksassa ja muualla maailmassa.
Minä ainakaan en ole tiennyt asiasta mitään.
Pohjoisissa olivat testanneet pakkasien aikaan.
Tätä ei saisi vielä julkaista, mutta menköön nyt - mitäs kertovat sisäpiirinjuttujaan minulle...
Uuteen C-sarjan dieselversioihin on kehitetty Suomalaisten MB-harrastajien kanssa valmiit bolt-on superturbosarjat. Valittavina on tehosetit 450 - 800 hevosvoiman välillä 50 hevosvoiman välein. Mynädiesel on antanut tehtaalle konsultointia optimaalisesta dieselöljyn palamisesta, josta tehdas on erittäin kiitollinen. Tätähän ei tietenkään voida tunnustaa suoraan, vaan tehosetit myydään AMG:n tuotemerkin alaisuudessa.
Samoiset sarjat tullaan myöhemmin esittelemään myös nykyisiin ja vanhempiinkin turbodieselmoottoreihin aina W123 sarjasta alkaen. Valittavina on myös kaksoisahtojärjestelmät kahdella välijäähdytinvaihtoehdolla. Näitä tullaan valmistamaan Etelä-Afrikkaan perustettavassa tuotantolaitoksessa lapsityövoimalla, jotta hinta saataisiin pysymään niin huokeana että tyypilliset MB-harrastajat pystyisivät sovittamaan turbosarjojen ostamisen oman viikkorahakehyksensä raameihin.
Uuteen C-sarjan dieselversioihin on kehitetty Suomalaisten MB-harrastajien kanssa valmiit bolt-on superturbosarjat. Valittavina on tehosetit 450 - 800 hevosvoiman välillä 50 hevosvoiman välein. Mynädiesel on antanut tehtaalle konsultointia optimaalisesta dieselöljyn palamisesta, josta tehdas on erittäin kiitollinen. Tätähän ei tietenkään voida tunnustaa suoraan, vaan tehosetit myydään AMG:n tuotemerkin alaisuudessa.
Samoiset sarjat tullaan myöhemmin esittelemään myös nykyisiin ja vanhempiinkin turbodieselmoottoreihin aina W123 sarjasta alkaen. Valittavina on myös kaksoisahtojärjestelmät kahdella välijäähdytinvaihtoehdolla. Näitä tullaan valmistamaan Etelä-Afrikkaan perustettavassa tuotantolaitoksessa lapsityövoimalla, jotta hinta saataisiin pysymään niin huokeana että tyypilliset MB-harrastajat pystyisivät sovittamaan turbosarjojen ostamisen oman viikkorahakehyksensä raameihin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.