2001 autosta kyse jonka ostin viime loppukesästä ja kilometrejä mittarissa 410tkm josta itse olen ajanut noin 35tkm ja vika ilmeni ensimmäisillä pakkasilla ja jatkuu yhä vaikka o kesäkelit melkein. Mistä johtuu kun laittaa kylmänä vaihteen silmään auto sammuu ?? kun auto on käynyt paikallaan n15min niin sitten ei sammu kun laittaa vaihteen silmään, eli aivan sama laittaako pakin vai eteen kylmänä käynnistyksen jälkeen nii ei liiku vaan sammuu. Öljyt+ suodatinkin vaihteistoon vaihdettu n.20tkm sitten, eli ei luulisi siitäkään olevan kiinni. Muuten laatikko toimii hienosti, vaihtaa oikein ja ei luista.
Turbiinista on lukon männän pesä luultavasti paskoittunut, Veholla tekevät noihin kai jotain huuhtelua, parempi vaihtoehto turbiini irti ja hoitoon kun on noinkin paljon ajettu, tulee kitkapinnat samalla uudet.
Powermatic Vantaalla tekee öljynvaihtoja ja samalla huuhtelun ja suodattimien vaihdon ja hinnaltaan kai vehoa kilpailukykyisempi, ainakin asiantuntemusta tuntuu löytyvän. Käytettiin kaverin 540 bmw ja oma C240T siellä hiljattain. Pari satkuu huuhtelu, suodattimet ja öljyt about.
Missä vuosimallissa w202:een tulee lukkoturbiini? Omassa -99:ssä ei ole tuota toimintoa, tai sitten se ei toimi. Jatkuvasti muutaman sadan kierroksen luisto turbiinissa maantielläkin.
Samalla kun sähköohjattu 5-vaihteinen, jonkun tiedon mukaan 8/96, voi vähän heittää tuosta. Vm.-99 kyllä on jo sähkötoosalla eli lukko löytyy turbiinista. Voipi olla vikatilassa tai mekaanisesti rikki jos ei toimi.
Kauheasti en kyllä olisi huolissani, toimivissa kun on ollut murheita aika paljon ja ainoa hyöty koko kapineesta on muutaman desin polttoainesäästö satasella.