2,5 moniventtiilikone turbotettu
2,5 moniventtiilikone turbotettu
meni joulun ja uudenvuoden seutu hyötykäyttöön kun tuli asennettua
20 venttiiliseen turbo.pakosarjan teko oli työläin homma.
kone on 201 korissa.luonnollisesti kuulerikin on tehty ja asennettu.
ahdin on schwitzer s1.olis paljon projektikuvia jos joku vois antaa s-posti
osoitteensa johon vois lähettää kuvia.ite en hallihte noita kuvia laittelemisia tänne.
20 venttiiliseen turbo.pakosarjan teko oli työläin homma.
kone on 201 korissa.luonnollisesti kuulerikin on tehty ja asennettu.
ahdin on schwitzer s1.olis paljon projektikuvia jos joku vois antaa s-posti
osoitteensa johon vois lähettää kuvia.ite en hallihte noita kuvia laittelemisia tänne.
Viimeksi muokannut rehtijii, Pe 16.01.2004 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anna tulla vaan kuvia, meikä laittaa esille.
pasi.makinen miukumauku tech.tpu.fi

pasi.makinen miukumauku tech.tpu.fi
Viimeksi muokannut PM, Pe 16.01.2004 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kuka tuon pakosarjan väänsi? ja pystyiskö tehdä lisää? olis nimittäin sopuhinnalla kiinnostusta 12v 300 :seen (W124C)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Kuvia
Trust me I know what I'm doing...
pasi hetätkö koodin tuolle tumppi systeemille 
Edit: Tämmönen se on, Pasi M.
ahaa joo , tarvii siis thumbnailit erikseen
aattelin että onko boardin ominaisuuksia tuo thumbnail....

Edit: Tämmönen se on, Pasi M.

Koodi: Valitse kaikki
[url=http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/1.jpg][img]http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/1P.jpg[/img][/url] [url=http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/2.jpg][img]http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/2P.jpg[/img][/url] [url=http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/3.jpg][img]http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/3P.jpg[/img][/url] [url=http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/4.jpg][img]http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/4P.jpg[/img][/url]
[url=http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/5.jpg][img]http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/5P.jpg[/img][/url] [url=http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/6.jpg][img]http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/6P.jpg[/img][/url] [url=http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/7.jpg][img]http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/7P.jpg[/img][/url] [url=http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/8.jpg][img]http://www.tpu.fi/~t0000897/Filut/rehtijii/8P.jpg[/img][/url][/quote]

aattelin että onko boardin ominaisuuksia tuo thumbnail....
Edit: Sellainen plugin olisi kyllä olemassa, että jokainen pystyisi lataamaan tietyn määrän tietyn kokoisia kuvia serverille ja softa tekisi niistä automaattisesti tumput...epk kirjoitti:aattelin että onko boardin ominaisuuksia tuo thumbnail...
Viimeksi muokannut epk, Pe 16.01.2004 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2,5 moniventtiilikone turbotettu
rehtijii kirjoitti:meni joulun ja uudenvuoden seutu hyötykäyttöön kun tuli asennettua
20 venttiiliseen turbo.pakosarjan teko oli työläin homma.(avatar kuva).
kone on 201 korissa.luonnollisesti kuulerikin on tehty ja asennettu.
ahdin on schwitzer s1.olis paljon projektikuvia jos joku vois antaa s-posti
osoitteensa johon vois lähettää kuvia.ite en hallihte noita kuvia laittelemisia tänne.
Rupesko ne ahtopaineet nouseen??

Mauri H. kirjoitti:Pojillahan on siellä suunnassa oikein urakalla noita kiusattuja turbodieseleitä, mikäs kumman villitys siellä päin liikkuu![]()
Milloin auto käy rullilla, jotta saadaan käyrää näytille, millaiset elementit on pumpussa ja millaiset ahdot. Ja odotukset tehojen suhteen?
Joo no jos sen sais sen kesään mennessä käytettyä penkissä... nuo teho odotukset riippuu ihan siitä että millaiset elementit sinne pumppuun saa. ei oikeen riitä nuo 5,5mm:set .... turbo ainakin riittää pako/imu 62/57... saa nähdä!! nähtäväksi jää että miten voimansiirto kestää..ku se on 5v manuaali.. aika näyttää!!
Joo, ei 5.5:sista turhia syöttöjä saada, 7 milliset alkavat jo piisata vähän reilumpiinkin tehoihin.
Mistäs olet tuon ahtimen ostanut, itsellä on vielä uusi turbo hommaamatta. On muuten melkoisen kokoinen kierukka...
Automaatti ilmeisesti kestää paremmin tuota virittämistä, kunhan pitää paineet kohdallaan, momentinmuunnin vähentää muun voimansiirron rasitusta.
Nostinkin tänään oman laatikon paineet aika koviksi jo valmiiksi, ei vielä pahasti nykäise vaihdossa, mutta on tosi jämäkkä.
Mistäs olet tuon ahtimen ostanut, itsellä on vielä uusi turbo hommaamatta. On muuten melkoisen kokoinen kierukka...
Automaatti ilmeisesti kestää paremmin tuota virittämistä, kunhan pitää paineet kohdallaan, momentinmuunnin vähentää muun voimansiirron rasitusta.
Nostinkin tänään oman laatikon paineet aika koviksi jo valmiiksi, ei vielä pahasti nykäise vaihdossa, mutta on tosi jämäkkä.
tässä 20veessä ei oikeen meinannu ahto alakaa nouseen ennen 3500 kierrosta.panin kolmos garretin paikolleen ja alkoi ahto nouseen jo ennen
2000 krsta.oli pykälän verran liian isolla pakopesällä ensimmäinen versio schwitseristä.no ahdin on nyt pakopesän vaihdossa,ens viikolla pääsee sitte
testaamaan.
syöttöpumpusta on otettu vakio elementillä kaikki mitä voi ottaa.
käymmä dynolla sitte ku kaikki on perstuntumalla kohillaan.
2000 krsta.oli pykälän verran liian isolla pakopesällä ensimmäinen versio schwitseristä.no ahdin on nyt pakopesän vaihdossa,ens viikolla pääsee sitte
testaamaan.
syöttöpumpusta on otettu vakio elementillä kaikki mitä voi ottaa.
käymmä dynolla sitte ku kaikki on perstuntumalla kohillaan.
pro turbosta tämä on ostettu sillä puheella että haetaan kokeilemalla
se oikea pakopesä.se pakosiiven koko on n.60mm.
ps. ei se automaattikaan ole pelastus jos on hönkää koneessa ja vähän
raskas kaasujalka. menee kardaani poikki kiertymällä.(avatar kuva)
(w123 turbo d automatic)
se oikea pakopesä.se pakosiiven koko on n.60mm.
ps. ei se automaattikaan ole pelastus jos on hönkää koneessa ja vähän
raskas kaasujalka. menee kardaani poikki kiertymällä.(avatar kuva)
(w123 turbo d automatic)
Viimeksi muokannut rehtijii, Pe 16.01.2004 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo pro turbosta se on tuo minunkin ahdin.... tarkoitus olis kokeilla vaan että paljonkon sieltä löytyy voimaa ja millä elementeillä voi olla että siihen tullaan sovittamaan jakajapumppua niin saa halvemmalla voimaa irti!!! saa nähdä että minkälaisen saa haalittua kasaan!!Mauri H. kirjoitti:Joo, ei 5.5:sista turhia syöttöjä saada, 7 milliset alkavat jo piisata vähän reilumpiinkin tehoihin.
Mistäs olet tuon ahtimen ostanut, itsellä on vielä uusi turbo hommaamatta. On muuten melkoisen kokoinen kierukka...
Automaatti ilmeisesti kestää paremmin tuota virittämistä, kunhan pitää paineet kohdallaan, momentinmuunnin vähentää muun voimansiirron rasitusta.
Nostinkin tänään oman laatikon paineet aika koviksi jo valmiiksi, ei vielä pahasti nykäise vaihdossa, mutta on tosi jämäkkä.
--ketuttaa ajaa nykyinen 200d---
--entinen 300 turbod--
Saisinkohan määkin kohta turbospesialistin arvonimen? Meikäläiseltä kun kysyttiin YV:llä seuraavaa:




Ja kysyjälle vastaus: En todellakaan tiedä. Veikkaus: jollain ryöstolaipalla öljysuodattimen tienoilta?Terve!
Kattelin tossa noita projekti kuvii ja olis tarkotus oma lekaki turbottaa niin mieleen juolahti kymysys että: mistä vedittä öljyn kierron turbolle ja takas?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No vastaa sille ,että kannen takapäästä ja takaisin vaikka öljynmäärä anturin kohdalta? ( Tietysti se anturi on poistettava jne..)Pasi M. kirjoitti:Saisinkohan määkin kohta turbospesialistin arvonimen? Meikäläiseltä kun kysyttiin YV:llä seuraavaa:![]()
![]()
![]()
Ja kysyjälle vastaus: En todellakaan tiedä. Veikkaus: jollain ryöstolaipalla öljysuodattimen tienoilta?Terve!
Kattelin tossa noita projekti kuvii ja olis tarkotus oma lekaki turbottaa niin mieleen juolahti kymysys että: mistä vedittä öljyn kierron turbolle ja takas?




Hyvät on perät.......
Auti
Omassa turbotuksessa, om603 öljyä turbolle saatiin seuraavasti.
Itselläni öljynpaineanturin reikä suodatinjalassa porattiin isonmaksi ja siihen tehtiin erikois t-liitin, johon paineanturin tuli. Liittimestä lähtee öljy turbolle 1/8 tuuman hydrauliletkua pitkin. Öljyn paluu tehtiin siihen mihin se tulisi alkuperäisessäkin turbossa, lohkosta löytyi paikka, riitti kuin siihen porasi rei'än. Homma hoitui yllättävän helposti, eikä vielä mitään ongelmia ole tullut.
Itselläni öljynpaineanturin reikä suodatinjalassa porattiin isonmaksi ja siihen tehtiin erikois t-liitin, johon paineanturin tuli. Liittimestä lähtee öljy turbolle 1/8 tuuman hydrauliletkua pitkin. Öljyn paluu tehtiin siihen mihin se tulisi alkuperäisessäkin turbossa, lohkosta löytyi paikka, riitti kuin siihen porasi rei'än. Homma hoitui yllättävän helposti, eikä vielä mitään ongelmia ole tullut.
Mihin tuon reiän pystyi poraamaan..Perttu K kirjoitti:Omassa turbotuksessa, om603 öljyä turbolle saatiin seuraavasti.
Itselläni öljynpaineanturin reikä suodatinjalassa porattiin isonmaksi ja siihen tehtiin erikois t-liitin, johon paineanturin tuli. Liittimestä lähtee öljy turbolle 1/8 tuuman hydrauliletkua pitkin. Öljyn paluu tehtiin siihen mihin se tulisi alkuperäisessäkin turbossa, lohkosta löytyi paikka, riitti kuin siihen porasi rei'än. Homma hoitui yllättävän helposti, eikä vielä mitään ongelmia ole tullut.
laitoitko kirteet vai tiukkasovite,,
painettahan siinä vissiin ei hirveesti ole joten vuoto-ongelmia ei kai pitäisi olla.
t. petri
Moro, oliko sulla vakioelementit koneessa kun kokeilut tuota turboa, luulisi 60:sen pakopesän heräävän 7 mm elementeillä ihan kivasti, ainakin Joman autossa nousivat ahdot helposti jossain 2500 kierroksen kohdilla...rehtijii kirjoitti:tässä 20veessä ei oikeen meinannu ahto alakaa nouseen ennen 3500 kierrosta.panin kolmos garretin paikolleen ja alkoi ahto nouseen jo ennen
2000 krsta.oli pykälän verran liian isolla pakopesällä ensimmäinen versio schwitseristä.no ahdin on nyt pakopesän vaihdossa,ens viikolla pääsee sitte
testaamaan.
syöttöpumpusta on otettu vakio elementillä kaikki mitä voi ottaa.
käymmä dynolla sitte ku kaikki on perstuntumalla kohillaan.
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 13.02.2004 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo kyllä tässä on vakiot 5.5 elementit , siksipä ahtaminen alkoi niin korkeilla
kierroksilla.nyt on pienempi pakopesä vaihdettu jolla pitäs herätä huomattavasti alempaa. tosin tämä turpo on vielä laatikossa joten ei vielä tiiä
miten todellisuudessa käyttäytyy.eiköhän se tässä lähipäivinä panna paikoilleen ja jos toimii perstuntumalla hyvin niin sitte mennään penkittään lukemat ylös. josko tuolta n.170-180hv löytys(toivottavasti).
tuossa toisessa kartaanin katkasu autossa oli 10mm elementit
joilla vakioahdin heräsi jo tuhannesta kierroksesta toiselle kilolle.
siksi se särki kaikki voimansiiron osat ku oli oikeastaan vaikea lähtä sutimatta
liikkeelle asvaltilla puhumattakaan soratiestä.
kierroksilla.nyt on pienempi pakopesä vaihdettu jolla pitäs herätä huomattavasti alempaa. tosin tämä turpo on vielä laatikossa joten ei vielä tiiä
miten todellisuudessa käyttäytyy.eiköhän se tässä lähipäivinä panna paikoilleen ja jos toimii perstuntumalla hyvin niin sitte mennään penkittään lukemat ylös. josko tuolta n.170-180hv löytys(toivottavasti).
tuossa toisessa kartaanin katkasu autossa oli 10mm elementit
joilla vakioahdin heräsi jo tuhannesta kierroksesta toiselle kilolle.
siksi se särki kaikki voimansiiron osat ku oli oikeastaan vaikea lähtä sutimatta
liikkeelle asvaltilla puhumattakaan soratiestä.