190 2.5D automaatti Kova kolina takapäästä.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
LaSi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

190 2.5D automaatti Kova kolina takapäästä.

Viesti Kirjoittaja LaSi »

Elikkäs, ajaessa kun päästää kaasun niin alkaa tuo kolina. Vaikuttaa että vasemmalle jyrkästi kääntyessä ääni kuuluu voimakkaampana ja oikealle käännyttäessä tuskin ollenkaan. Ihan kuin rengas pyöriessään ottais johonki kiinni. (huom. kuuluu enimmäkseen suoraa ajaessa, jalka pois kaasulta) pakilla kuuluu sama meteli. Kaikki renkaat on hyvin kiinni, tukivarret yms on katsottu, vika tuskin niissä on? Ääni kuului ensimmäisen kerran noin 2kk sitten hetken aikaa, sitten katosi ja nyt kuuluu taas.
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: 190 2.5D automaatti Kova kolina takapäästä.

Viesti Kirjoittaja tapve »

LaSi kirjoitti:Elikkäs, ajaessa kun päästää kaasun niin alkaa tuo kolina. Vaikuttaa että vasemmalle jyrkästi kääntyessä ääni kuuluu voimakkaampana ja oikealle käännyttäessä tuskin ollenkaan. Ihan kuin rengas pyöriessään ottais johonki kiinni. (huom. kuuluu enimmäkseen suoraa ajaessa, jalka pois kaasulta) pakilla kuuluu sama meteli. Kaikki renkaat on hyvin kiinni, tukivarret yms on katsottu, vika tuskin niissä on? Ääni kuului ensimmäisen kerran noin 2kk sitten hetken aikaa, sitten katosi ja nyt kuuluu taas.
Mulla sama homma, epäilivät täällä, että liian pitkät pyöränpultit ottaa käsijarrun palautusjousiin. No, käytin yhtä pulttia mb- varaosassa oulussa, sanoivat,että ei ole lyhyempiä pulttia, kun kuvailin oireita, epäilivät, että perästä kuuluu, menossa rikki. Itse en oikein usko, kun ei kuulu suoraan ajaessa, eikä vaikuta, rullaaako vapaalla vai vedossa. Vika itselleni on " vielä" täysi mysteeri. Pieni vika kuitenkin, ainakin vielä.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Stemm
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Stemm »

...Ehkä takalaakeri menossa rikki. Ainakin niin oli minun vanhassa mersussa, jossa oli samat oireet... "Drivaxel" menossa rikki (mikä se nyt suomeksi oli)...
C 250 -93
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Drivaxel=Vetoakseli elikkä vetari. Saattais kyllä olla vetarin kumi rikki....
MB W201 2.5 TURBO
LaSi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja LaSi »

Nonnih, elämä hymyilee taas. Oli nuo pyörän pultit sitte syynä. Löysäsin niitä takarenkaasta ja johan äänet katos. olin vetäny ne varmaanki liian tiukalle ku ei auki saanu ilman väkivaltaa, kiristin sitte ihan vaan käsivoimin. Nyt täytyy kaydä hakemassa uudet pultit tai hieman lyhentää nykyisiä.
Kiitos vastanneille!! :D
Vastaa Viestiin