Olen ollut tällä foorumilla jäsenenä jo pitkän aikaa. Vuosia on vierähtänyt ja vasta nyt on taloon saapunut johtotähti. Mersu on kuitenkin ollut haaveenani jo siitä saakka, kun tajusin mikä auto on.
Viime syksystä aloin tiirailemaan Mersun malleja, jotka voisivat tulla kysymykseen. Silmissä vilisi niin W220 -kopan ässää kuin W211 -kopan eemeliä. Taisi jossain vaiheessa väyrynenkin olla listoilla.
C-sarja on ollut meikäläiselle kuitenkin hieman kaukaisempi ja tuntemattomampi auto. Toki aikoinaan tuli vähän ruuvailtua kavereitten esiceitä (tenavatähtiä) ja W202 kopan sedaneita.
C-sarja ei siis herättänyt sen kummenpia tuntemuksia... kunnes olin alkuvuodesta työmatkalla Tampereella ja päätin kurvasta Vehon kautta. Eihän tuossa firmassa välttämättä ostettavaa ole, autot on varusteltu nyt miten sattuu ja jos jotain herkkua löytyy, niin sen näkee rankasti hintalipukkeessa.
Joka tapauksessa alle sattui kompressorilla varustettu C 200, tietysti automaattiaskilla. En nyt ihan järkyttynyt, mutta olin todella ihmeissäni siitä miten nykyään rivinelosesta saadaan noin vääntävä ja suorituskykyinen voimanlähde. Auto kiisi kohti Pirkkalan ABC-asemaan kuin luotijuna. Jopa nelosen humina ja kompuran vihellys olivat kuin Jorma Kääriäisen lauluääni korvilleni. Päätös oli tehty, W203 oli tämän pariskunnan seuraava hankinta.
Alkoi tiivis metsästys. Netti oli auki kaiken aikaa, automyyntilehtiä kannettiin tolkuttomasti kaupasta. Suomiauto ja farkku oli ehdoton kriteeri - vaimon mielestä, joten se poisti suuren määrän vaihtoehtoja.
Autoja tuli tutkailtua urakalla ja samalla omasta Volvosta pitäisi päästä eroon. Sopivilla varusteilla varustettuja pelejä ei niin vaan ollutkaan tarjolla. Ajattelin, että odotetaan niin kauan, että varmasti löytyy sellainen peli, josta löytyy tarvittavat heebelit.
Viime viikolla silmään osui ilmoitus mustasta 2003 vuoden farkusta. Kermanvärinen nahkasisusta, automaattivaihteet, vakionopeudensäädin, yksi omistaja, 80tkm ajettu... Tämä oli siis käytävä tarkastamassa.
Alkuviikosta Volvon nokka kohti Helsinkiä ja eikun syynäämään auto. Auton historia kertoi hyvää kieltä, yksityiskäytössä yhdellä henkilöllä, täydellinen huoltohistoria kuitteineen ( mainittakoon, että myös pyyhkijän sulat on vaihdettu aina Veholla). Ihmettelyni sai myös takakontin siisteys vaalesta sisustasta huolimatta. Syyksi selvisi, että takana ei ole koskaan kuljetettu mitään. Ei edes kauppakasseja, koska kaupassa oltiin käyty pikkukauppakassilla. Koeajoin mukulakivillä, motarilla sekä metsäautotiellä Siipoon perukoilla. Kunnon koeajo antoi lisähuumaa autosta.
Pää piti pitää kylmänä kaikesta huolimatta. Eli kotiin sulattelemaan asiaa yöksi. Tarjouksen tein heti seuraavana aamuna. Loppujen lopuksi pyyntihinnasta lähti yli 10 000 mummoa. Auto sai toisen omistajan.
PS. Volvo V40 on edelleen pihassa
Eka Mersu: S203 C 200 Kompressor T A
- biglimited
- Vakiokalustoa

Hyvä tarina. Ja onnittelut hankinnan johdosta!
Kuvia vaan esille jos löytyy, kuulostaa hienolta yhdistelmältä tuo musta + vaalea nahkasisustus.
Faija osti tuossa lopputalvesta automaatti-W211:n 2 litran kompressorilla. Mitä olen sillä ehtinyt ajelemaan, niin hattua täytyy nostaa sille koneelle. Epäröin että riittääkö se noinkin isoon autoon mutta siinähän on potkua vähintäänkin riittävästi! Koska auto on uusi ja sisäänajo käynnissä, niin mitään täyskiihdytyksiä sillä ei ole edes viitsinyt kokeilla, mutta aivan riittävä kone ja ääniltäänkin tosiaan kuulostaa isommalta kuin 4-cyl.
Itse pitäis vielä reilu viikko malttaa odotella... Sitten viimeinkin oma Mersu alle.
Faija osti tuossa lopputalvesta automaatti-W211:n 2 litran kompressorilla. Mitä olen sillä ehtinyt ajelemaan, niin hattua täytyy nostaa sille koneelle. Epäröin että riittääkö se noinkin isoon autoon mutta siinähän on potkua vähintäänkin riittävästi! Koska auto on uusi ja sisäänajo käynnissä, niin mitään täyskiihdytyksiä sillä ei ole edes viitsinyt kokeilla, mutta aivan riittävä kone ja ääniltäänkin tosiaan kuulostaa isommalta kuin 4-cyl.
Itse pitäis vielä reilu viikko malttaa odotella... Sitten viimeinkin oma Mersu alle.
Tuossa on muutama Sonyn 2 megapikselin huippukamerallani otettu otos http://s153.photobucket.com/albums/s218/Jaskan83/