tarvitaan vinkkejä 4 maticin hankintaan
tarvitaan vinkkejä 4 maticin hankintaan
Elikkäs olen harkinnut 4 maticin hankintaa vuosimallia 90- 95 ja bensakoneella. Forumilta löytyi aika paljon tietoa 4 maticista mutta mites muu tekniikka esim kone. Onko 300 ketjukone ja mistä tietää että onko 12 vai 24 ventiilinen? Paljonko olette ajanut kyseisillä vehkeillä ennen kuin on alkanut 4 matic temppuilemaan? Minkä laisia kulutuslukemia? Pitääkö autotalli.comin autoarkiston tiedot paikkaansa kyseisestä autosta?
Paketin hyviä ja huonoja puolia?
Paketin hyviä ja huonoja puolia?
Hain omani vajaa kaksi vuotta sitten. Nyt on tullut kilometrejä reilu 40 000. Kuluvia osia on vaihdeltu (takapyörien laakerit ja muuta pientä alustan osaa), mutta muuten Matikki on toiminut hyvin vaikka on saanut kenkääkin. Ilmastointi piti täyttää ja pakoputkistoon vaihtaa keskipönttö.
Kerran 4matic-valo mittariston alaosassa pärähti päälle, mutta foorumilta saatujen ohjeiden mukaan toimittuani senkin sai kuntoon (hydrauliikkasäiliö oli lähes tyhjä).
Jakolaatikko tuntuu olevan ns. heikko kohta näissä; ei itse laatikko vaan siellä olevat tiivisteet/kalvot jotka pitävät sitäkautta kiertävän hydrauliikkaöljyn erossa laatikkoöljyistä. Jos kalvot ovat rikki, niin hydrauliikkaöljyä pääsee jakolaatikkoon, ja paineen (?) noustessa huohotinputkesta lurahtaa öljyä pois
hydrauliöljyt vähenevät.
Siinäpä nyt ne asiat jotka mieleeni tulivat.
Neliveto toimii hyvin ja tuntuu olevan kestävää tekoa. Samoin vaihdelaatikko on sieltä kestävämmästä päästä, taitaa olla kaikki 722.3-sarjan laatikoita.
Kerran 4matic-valo mittariston alaosassa pärähti päälle, mutta foorumilta saatujen ohjeiden mukaan toimittuani senkin sai kuntoon (hydrauliikkasäiliö oli lähes tyhjä).
Jakolaatikko tuntuu olevan ns. heikko kohta näissä; ei itse laatikko vaan siellä olevat tiivisteet/kalvot jotka pitävät sitäkautta kiertävän hydrauliikkaöljyn erossa laatikkoöljyistä. Jos kalvot ovat rikki, niin hydrauliikkaöljyä pääsee jakolaatikkoon, ja paineen (?) noustessa huohotinputkesta lurahtaa öljyä pois

Siinäpä nyt ne asiat jotka mieleeni tulivat.
Neliveto toimii hyvin ja tuntuu olevan kestävää tekoa. Samoin vaihdelaatikko on sieltä kestävämmästä päästä, taitaa olla kaikki 722.3-sarjan laatikoita.
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Joo,hyvä peli on.Polttoaine kyllä maistuu painavalle alitehoiselle autolle,n.9l/100km.mutta nyt on aika varattu ppd:lle pumpun säätöön.
Oho,sori,tää olikin bensa-topikki
Oho,sori,tää olikin bensa-topikki

CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Samat oli kulutuslukemat meillä, mutta liikahtihan tuo ihan mukavan pirteästi sitten kanssa.finrobi kirjoitti:Oma viulu on E300, vm.-94 ja ajettu 180 tkm, eikä ainakaan vielä ole 4-matic:ci temppuillut.
Polttoaineen keskikulutus (3 vuoden ajalta) on ollut 12litraa/100km. Minimissään olen päässyt 10litraa/100km ja maksimi 20litraa/100km.
Kokonaisuutena hulppein pirssi joka kelissä mitä olen ikinä ajanut.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mun matikki rikkoi itsestään kääntökulma-anturin jossain 190 tkm kohdalla. Oli muistaakseni pirun kallis mokomaksi palaseksi..
Muuten oli kyllä hulppea rauta, tuntui paranevan vaan mitä huonommaksi keli kävi.. Kulutuksissa pääsin johonkin n. 9 l/100km parhaimmillaan, vaan kyllä sen saa helposti lähenemään sitä kahtakymppiäkin, jos vaan jaksaa seistä kaasun päällä.
Muuten oli kyllä hulppea rauta, tuntui paranevan vaan mitä huonommaksi keli kävi.. Kulutuksissa pääsin johonkin n. 9 l/100km parhaimmillaan, vaan kyllä sen saa helposti lähenemään sitä kahtakymppiäkin, jos vaan jaksaa seistä kaasun päällä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.