oikealle kääntyessä kuuluu "naks"
oikealle kääntyessä kuuluu "naks"
Auto w124 e220 -94 sedan.
Kun kääntyy oikealle, niin kuuluu kuskin puolelta edestä "naks". Kallistuksenvakaajan kumit vaihdettu viime syksynä. Iskarin yläpään kumit on ainakin silmämääräisesti kunnossa.
Mistäpäin kannattaisi alkaa vikaa hakea...?
Kun kääntyy oikealle, niin kuuluu kuskin puolelta edestä "naks". Kallistuksenvakaajan kumit vaihdettu viime syksynä. Iskarin yläpään kumit on ainakin silmämääräisesti kunnossa.
Mistäpäin kannattaisi alkaa vikaa hakea...?
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Re: oikealle kääntyessä kuuluu "naks"
etl kirjoitti:Auto w124 e220 -94 sedan.
Kun kääntyy oikealle, niin kuuluu kuskin puolelta edestä "naks". Kallistuksenvakaajan kumit vaihdettu viime syksynä. Iskarin yläpään kumit on ainakin silmämääräisesti kunnossa.
Mistäpäin kannattaisi alkaa vikaa hakea...?


Jouset on ehjät. Kun auto oli ylhäällä ja rengasta käänteli edestakas, niin iskarin varressa tuntui pieni pykälä (kun piti kädellä kiinni suojakumin alta), ja kuului hiljanen "naks". voisko vika olla tossa??
Kun auto on pyörillään tukevasti maassa ja ottaa renkaan yläosasta kiinni ja heiluttaa edestakas, niin tuntuu pientä klappia. Klappi tuntuu myös jarrua painettaessa.
Myös renkaiden ulkosyrjät kuluu melko haipakkaa, vaikka kulmat säädätin pari vuotta sitten...
Kun auto on pyörillään tukevasti maassa ja ottaa renkaan yläosasta kiinni ja heiluttaa edestakas, niin tuntuu pientä klappia. Klappi tuntuu myös jarrua painettaessa.
Myös renkaiden ulkosyrjät kuluu melko haipakkaa, vaikka kulmat säädätin pari vuotta sitten...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Voihan se olla. Mullakin on saman kuuloista vikaa toisessa iskarissa. Renkaanvaihdossa huomasin renkaassa pystysuunnassa klappia ja se paikallistui iskariin – iskarin varsi heiluu rungon sisällä. Minkä merkkinen iskari sinulla on kyseessä? Oma pumppu on noin 20 tkm ajettu Sachs.
Takuuta on jäljellä, joten myyjän kanssa on sovittu, että haen uuden tilalle. Ihmetyttää vain, onko Sachsilla laatu huonontunut vai sattuuko minulle vain nämä maanantaikappaleet. Toinen tasonsäätöiskarikin pitää pikku narinaa – ääni kun ei hiljentynyt narinanivelen vaihdolla.
t.
Risto

t.
Risto
E500 – 211.070
Ottamatta mitenkään kantaan varisnaiseen aiheseen muistutan, että pari vuotta sitten säädetyt ohjauskulmat eivät välttämättä ole enää ohjearvojen läheisyydessä enää. Eritoten, kun renkaat kuluu epätasaisesti...
Oma karvainen kokemus. kaksi kuukautta ajoin iloisena säädön jälkeen. Sitten jouduin väistämään idioottia ja kolautin renkaan ei niin kauheaan montuun. Rengas ja vanne säilyivät ehjinä, mutta ratti oli selvästi vinossa. Uudelleen ohjauskulmien säätöön - uusiksi meni, vaikka osat olivat säilyneet ehjinä...
124 etuiskari on tärkeä osa pyöräntuentaa. Jos siinä on välystä, niin pyörä on sisällepäin kallellaan, jonka seurauksena auraus suurenee... Korjatkaa, jos olen väärässä.
Oma karvainen kokemus. kaksi kuukautta ajoin iloisena säädön jälkeen. Sitten jouduin väistämään idioottia ja kolautin renkaan ei niin kauheaan montuun. Rengas ja vanne säilyivät ehjinä, mutta ratti oli selvästi vinossa. Uudelleen ohjauskulmien säätöön - uusiksi meni, vaikka osat olivat säilyneet ehjinä...
124 etuiskari on tärkeä osa pyöräntuentaa. Jos siinä on välystä, niin pyörä on sisällepäin kallellaan, jonka seurauksena auraus suurenee... Korjatkaa, jos olen väärässä.
Noniin, nyt on iskarit vaihdettu ja alapallot. Autosta tuli paljon jämäkämpi ajaa, nyt menee suoraan, eikä sivutuuli pahemmin vaikuta, oikea alapallo oli väljä.
Mutta edelleen paukkuu:(
Nostelin tunkilla autoa vasemmasta etukulmasta, nostettaessa ja laskettaessa kuuluu napsahdus, olisiko syyllinen etujousi?
jousessahan pitää olla ainakin alhaalla lyijyn palanen, mikä estää jousen hiertymistä alatukivarteen, mutta mitenkä on yläpään laita, pitääkö siellä olla jotain "fylliä" jousen välissä?
sen verran katoin, että jousi ei ole poikki, kaikki jenkat on tallella.
Mutta edelleen paukkuu:(
Nostelin tunkilla autoa vasemmasta etukulmasta, nostettaessa ja laskettaessa kuuluu napsahdus, olisiko syyllinen etujousi?
jousessahan pitää olla ainakin alhaalla lyijyn palanen, mikä estää jousen hiertymistä alatukivarteen, mutta mitenkä on yläpään laita, pitääkö siellä olla jotain "fylliä" jousen välissä?
sen verran katoin, että jousi ei ole poikki, kaikki jenkat on tallella.
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Nyt kun viimein kyllästyin tuohon kolinaan, niin piti oikein vaivautua tutkimaan sen lähdettä.
Ratkaisu löytyikin lopulta melko kivuttomasti. Ne kallistuksenvakaajan kumit, mitkä olivat mallia motonet, olivat vissiin jo alunperin sen verran väljät (menivät suht kivuttomasti tangon päälle), että aiheuttivan kolinaa. Laitoin noiden puslien päälle kumisuikaleet, ja kiristin pannat kiinni. Johan loppu kolahdukset...
Ratkaisu löytyikin lopulta melko kivuttomasti. Ne kallistuksenvakaajan kumit, mitkä olivat mallia motonet, olivat vissiin jo alunperin sen verran väljät (menivät suht kivuttomasti tangon päälle), että aiheuttivan kolinaa. Laitoin noiden puslien päälle kumisuikaleet, ja kiristin pannat kiinni. Johan loppu kolahdukset...
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85