200d:n pumppu mynälle???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

200d:n pumppu mynälle???

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

hop. mitä tapahtuu jos vapari 200d:n pumpun käyttää pajalla?
tarviiko olla vähäpäästöinen yms. juttuja ottaa huomioon??

purkaantuuko tuon jälkeen loota vai antautuuko kytkös, tai jotaki muuta murheellista??

vai tuleeko suht sama lopputulos jos syöttöä isontaa sen minkä voi org pumpusta??

mitälie tuost aparaimmilleen tulisi...100hp??

tapahtuuko sama kulutuksen pieneneminen kuin turbollisissa, vai toimiiko tämä mynä/pp/vapari jotenki toisin??
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vapari 200deelle riittää, kun pumpun käännättää täysille asiansa osaavassa liikkeessä. Isot elementit on mielestäni turhat 200deessä vaparina.

Mitään muuta ei tarvitse tehdä, kuin huolehti tavalla tai toisella, että katsastuksessa savuarvo ei ole liian suuri. Voimansiirto ei välitä mitään.

Jonkun verran tätä syötönsäätöaihetta on käsitelty foorumilla.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Viime kesänä kokeilin PP:llä käydessäni 201 korista 200D:tä jossa oli 7 elementit. Kyllä muuten kulki ihmeen hyvin, en olisi uskonu. Tehoja oli muistaakseni mitattu jotain 90hp. Että se on ihan mitä kukin haluaa...
Pasi kertokoon itse lisää jos haluaa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tuon 90 heppaa saa irti vakiopumpullakin. Siis vaikkapa Pasin säätämänä. Polttoaine riittäisi 115-120 hepoon asti, mutta ilma ei vaparina riitä. Totta on, että ihan pirteä laite 200d:stäkin tulee, varsinkin w201 korisesta.
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Onkos sillä väliä jos pumpulla on kilometrjä takana n. 800tkm, säätääkö pajat tälläistä pumppua vai onko jo liian kulunut, ohivuodot, tjmvst.
Mitään toiminnallista vikaa pumpussa ei ole, paitsi vähän kostea päältä.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Tapauskohtasesti hoitavat noita. Jos se vuotaa pitäähän se kunnostaa siinä samalla.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Minkälaisia kokemuksia on tuommosen 250 20v koneen pumpun säädöistä..
Tuleeko voimaa lisää ja kannattaako kuinka paljon yleensä ruuvata?
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Onko siis vapari vai turbo? Jos turbo ja 202 korissa niin siinä ainakin on sähköisesti ohjattu pumppu. Siihen voidaan laittaa Ecuun uusi ohjelma jolla tulee mukavasti lisää potkua, mainostavat +29hv, ja kyllä sen eron persuuksissa tuntee. Kts allekirjoitus.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Niin joo jäi malli laittamatta elikkä mulla on itellä w124 vapari 250 20v:nen
Miten sitä kannattaa säätää?

Sitte olis kaverilla w202 c 220 dieseli -97 onko sille tehtävissä mittään??
potkua haluttais mutta saako sitä tällä ruuvauksella... se on vissiin se pumppu mikä 200tkm:n välein menee..
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Henk.koht kokemusta ei juuri tuosta 250 20V vaparista ole mutta W124 E300D 24V vaparista on ja siitä tuli aivan eri auto ajettavuudeltaan. Huipputehoja ei paljoa tule lisää mutta vääntöä, sitkeyttä, tasaisempaa tyhjäkäyntiä tuli. Suosittelen ottamaan yhteyttä asiansaosaavaan pumppupajaan esim. PP Diesel.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
VANGELIS1492
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VANGELIS1492 »

Itse säädätin 124W 250 D Mynässä ja tehoja tuli n. 20 % lisää, vääntömomentti lisääntyi huomattavasti alakierroksilla, auto käy tosi nätisti. Katsastukseen mennessä voi kaasuvaijeria jättää vähän löysälle, pitäisi mennä savutustestistä läpi kyllä ilman vaijerin löysäämistäkin..
Myös kulutus todennäköisesti tulee pienenemään.
W 124 250D -90
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Ja ei muutako odottelemaan tilipäivää..

Kiitos tiedoista :D
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Vastaa Viestiin