iarrusatuloiden maalaus
iarrusatuloiden maalaus
No mites tämmönen homma kun ei oikein viitsisi katella siistissä autossa rumia rautamöykkyjä vanteiden välistä koska TSW:n vanteet ovat melko paljastavat. auto on väriltään jonkinsortin silber väriltään mutta sinistä tai mustaa väriä olen laittamassa sinne ruosteen tilalle mieluiten kuitenkin sinistä?.Miten toteutetaan ja mistä aineet?Pitäisihän tietysti jonkin vuoden kestääkin? En ajele talvella, joten kai se väri siinä saattaisi kestääkin hetken matkaa?(Edellyttäen että saan hyvät maalausohjeet ja tarvikemerkit.t.seppo Ajelen kympin tai alle kesässä ja talvet ihmettelen seatin puikoissa.Mutta naatiskellaan keski-ikää lähestyvän lankun kanssa suvikeleisä.T.Seppo
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
moi
itse ostin motonetistä jarrusatula maalia, on ainakin vielä pysynyt.. oli ihan spray muodossa.. parhaan tuloksen saat kun otat kaikki jarrusatulat irti, ja hiekkapuhallat ne.
itse laitoin ne ruuvvipenkkiin kiinni, ja rälläkkään laitoin järeän teräsharja laikan, ja sillä putsasin ne eka.. sitten vaan maalit niskaan ja kovaa ajoa
itse ostin motonetistä jarrusatula maalia, on ainakin vielä pysynyt.. oli ihan spray muodossa.. parhaan tuloksen saat kun otat kaikki jarrusatulat irti, ja hiekkapuhallat ne.
itse laitoin ne ruuvvipenkkiin kiinni, ja rälläkkään laitoin järeän teräsharja laikan, ja sillä putsasin ne eka.. sitten vaan maalit niskaan ja kovaa ajoa

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Omassa alkavat satulat olemaan vaihtokunnossa muutaman vuoden sisällä, joten meinasin kokeilla tällaista laiskan miehen temppua: ostin Prismasta "vanhan ajan liesimustaa", joka on tarkoitettu valurautaliesitasojen jne. ehostukseen. Irtoruosteet pois ja pensselillä pintaan. Kyseessä ei ole maali ja taisipa siinä pullon kyljessä jopa lukea, että anti mennä vaan ruostuneen pinnan päälle. Joskus olen käsitellyt pihakeittiön uuninluukut yms. tällä aineella ja kyllä ne sen puoli vuotta siistinä pysyvät, sateista ja kuumuudesta huolimatta. Käsittely uusittava siis renkaanvaihdon yhteydessä, mutta eipä ole kovin kallis ja aikaavievä toimenpide
Älkää nyt sitten tuuninki-miehet minua laiskaa rankaisko kauhialla tylytyksellä

Älkää nyt sitten tuuninki-miehet minua laiskaa rankaisko kauhialla tylytyksellä

Itse maalasin vain kesäajossa olevan Coupen satulat ihan tavallisella spraymaalilla, ompahan nekin maalit niin hyvin kiinni ja kiiltävänä pysyneet etten ole katsonut tarpeelliseksi ostella sen kummempia "jarrusatulamaaleja". Satulat olivat tosin ruosteettomat jo ennen maalausta, joka varmaan vähän vaikuttaa tuohon maalin kestävyyteen.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
just itse tein farkkuun jarru päivitystä ja hiekkapuhalisin satulat ja levyt ja maalasin ne easy work molotov jarrusatula kilikali maalilla. Sama kuuma kesto maali on kestänyt tuttavan kiihdytys escortin pakosarjassa jo yli 4v että ainakin on tuntunut olevan hyvää maalia 

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.