3.0TD 124:sta 123:seen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo Hevonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 05.05.2007 10:15

3.0TD 124:sta 123:seen

Viesti Kirjoittaja Turbo Hevonen »

Eli käykö tuo 300TD kone suoraan 123 koriseen kiinni vai pitääkö tehdä jotakin muutoksia?

Käyvätkö laatikot yksiin?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 3.0TD 124:sta 123:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Turbo Hevonen kirjoitti:Eli käykö tuo 300TD kone suoraan 123 koriseen kiinni vai pitääkö tehdä jotakin muutoksia?

Käyvätkö laatikot yksiin?
Ymmärtääkseni suuria muutoksia edessä, en suosittele ainakaan ensimmäiseksi koneswappiprojektiksi. Nehän ovat aivan erilaisia koreja ja moottoreita.

Laatikoksi pitää tietysti laittaa se 124:n laatikko.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Turbo Hevonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 05.05.2007 10:15

Viesti Kirjoittaja Turbo Hevonen »

Eikö kone käy edes samoihin kannakkeisiin?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei.
Avatar
Tapio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 02.04.2007 19:49
Paikkakunta: Kaijjaani

Ja semmonen onnistuu!!

Viesti Kirjoittaja Tapio »

Pohjois-Karjalassa,Maaselän pajalla, Valtimon kunnassa. Siellä ovat tehneet näitä ennenkin ja paljon.

yhteystiedot löytyvät; Meriläisen korjaamo Ky, Pajatie 31, 88690, MAANSELKÄ

Koetappa soitella
Mersuja vuodesta 90, kaikki W123. 200-300TD.
Tällähetkellä MB W123 300TD Automatic
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tuolla olisi kuvia OM603:sta w123:ssa; http://jamku.laatikko.org/cpg132/thumbn ... p?album=31
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Scotty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 02.05.2006 00:47
Paikkakunta: Mynämäki

Kysymys Jarskille

Viesti Kirjoittaja Scotty »

Tutkiskellessa kuvia tuli muutamia kyssäreitä mieleen. Koneen kannakkeita on siirretty taaksepäin ja tuotu ulos? Onko saatavilla kuvia/mittoja noista levyistä. Mitä muuta kuin syylari. Osuuko automaatin palkki kohdilleen ja meneekö 124:n kardaani. Ajatuksena olisi tehdä sama homma syksyllä.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: Kysymys Jarskille

Viesti Kirjoittaja jarski »

Levyt ovat 10mm paksua, ja 100mm leveää. Pituuksia en muista ulkoa.
Toinen vaihtoehto olisi laittaa w124:n omat kannakkeet ja kumityynyt, tulisi parempi niin varmasti..
Jäähdytin on nykyään -84 500SE:stä, sopii paikalleen kiinnikkeisiin suoraan ja mahtuu juuri ja juuri keulalle.

Automaatin palkki osuu kohdalleen, tuossa on sellainen missä on vielä n. 5cm säätövara kumityynyn paikalle.

Kardaani on tehty lyhentämällä 123:n omasta.
w115,123,124,126,210 yms.
Turbo Hevonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 05.05.2007 10:15

Viesti Kirjoittaja Turbo Hevonen »

Käykös 124 koneet 201:een?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Turbo Hevonen kirjoitti:Käykös 124 koneet 201:een?
Käy.

Tosin kutostiisselin asennuksessa saa tehä vähän töitä. :D
Vastaa Viestiin