Vito hankinnassa, neuvoja tarvitaan. HANKITTU 29.06.2008

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
PekkaV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 21.05.2007 13:38

Vito hankinnassa, neuvoja tarvitaan. HANKITTU 29.06.2008

Viesti Kirjoittaja PekkaV »

Moi

Olen aikeissa hankkia MB Vito paketti/bussi (112) Autom. cdi:n vm 1999-2003

muutamia tarkennuksia kaipailisin:

- mitä eroa 110 / 112 cdi koneilla, muutakin kuin teho ? 110 paremmin saatavilla

- millaisia jarrullisia perävaunupainoja Vitoissa ( tarve + 2000 kg )

- miten automaatit kestää painavaa peräkärryä

- onko kombi mallimerkintä sille, että takaosassa henkilöautosisustus, ja sivuikkunat

- näkeekö Vehon testereillä todelliset kilometrit, jo aihetta epäilee ?

- muistakin tiedoista kiitollinen

- Auto tulossa "henkilöautomaiseen" käyttöön 50 000 km /a, mutta tarve vetää autonkuljetusnippua about + 2000 kg ajoittain.

ps. vaikka vähän maksankin, että saan keskutella puhelimessa jonkin Vito "miehen" kanssa
Viimeksi muokannut PekkaV, Ma 30.06.2008 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luulen tietäväni !
PekkaV
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Vito hankinnassa, neuvoja tarvitaan.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Periaatteessa 110 ja 112 on täysin samat koneet, jossain pikkuosassa, kuten cooleri voi olla eroja. Lastulla saat siitä 110 mallista tehtyä vaikka 115 mallin.

Mulla on vanhemmalla koneella oleva henkilömalli:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/p ... ic0015.jpg
Sillä ainakin saa vetää 2000 kg. Luulen että pakuilla saa saman jollei enemmänkin.

Automaatin kestosta ei minulla ole muuta näyttöä kuin, että ne eivät kestä kiihdytysajoa noin 180 HP ylityksenjälkeen. Lämpöongelmiin on helpohko laittaa kunnollinen cooler jäähdyttämään laatikon öljyä. Uskoisin, ellei luistata laatikkoa väkiseltään, niin kyllä se kestää, ja jos ei kestä niin Siekkinen laittaa lisää kestoa sinne.

En oikein tiedä tuosta kombista, mutta aito henkilöauto Vito on mallimerkintä V200, V220 tai vanhempi V230TD. Henkilöautossa on henkilöauton verot ja käyttökulut. Niitä saa myös monikäyttöautoksi rekisteröitynä, jolloin kuitenkin on se iso käyttövoimavero.

Uhraa nyt viikon päivät ja lue kaikki thredit joissa esiintyy sana Vito, monta ahaa elämystä taitaa tulla. (eli ylhäältä painat 'haku')

Minulla on tuommoset sivut: http://www.nic.fi/~danes/w638_2
Lisää tietoa: www.skg.fi
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Tuolla on dataa:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W638

KombiL on tosiaan malli, jossa on ihmissisustus :roll: tavaratilassa, ja ohjaamo on yhtenäistä tilaa tavaratilan kanssa, mistä syystä lisälämmitin on sijoitettu kabiiniin.

Tuossa vielä kuvia selvityksen tueksi:
http://www.veho.fi/vinfo.asp?vid=XTF802

CDI-mallien KombiL sisustus on näemmä karumpi kuin vanhempien...
PekkaV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 21.05.2007 13:38

vito

Viesti Kirjoittaja PekkaV »

moi

kiitos kommenteista

forum:in haku-juttua on käytetty, juttuja luettu, mutta kysymyksiini en löytänyt tyydyttäviä vastauksia, joten siksi rohkenin lähestyä kysymyksin.

lisää kommentteja, kiitos.

ps. mahdollisen hankinnan jälkeen ajan suoran Hariselle, melkein 500 m. matkaa kotoa.
Luulen tietäväni !
PekkaV
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

ÄLÄ osta mersua ei näistä oo ku riesaa! Nimimerkillä kokemusta on.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

Tänään meen hakeen autoa neljännen kerran maalaamolta
V#&/()=?aa niinku pientä oravaa.
PekkaV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 21.05.2007 13:38

vito ruosteessa

Viesti Kirjoittaja PekkaV »

Moi

mun kaverilla automaalaamo, ja on siellä näkyny joitakin Vitoja paikkamaalaukssa, enimmäkseen pienyrittäjien autoja, jotka maalataan ilta/ viikolopputöinä, ettei auto turhaan seiso.

ongelma siis teidossa.

Olen antanut itseni ymmärtää, että vika olis poistunut about 2002, mutta olenko käsittänyt väärin. ?
Luulen tietäväni !
PekkaV
Avatar
CDI112
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 18.01.2006 16:34

Viesti Kirjoittaja CDI112 »

mulla oli cdi112 autom -99

saksantuonti ,ajettu "mittarin" mukaan 57tkm -03 vuonna kun ostin
yritin tarkistuttaa runkonumeron perusteella oikeita numeroita suomessa mutta ei onnistunut,joka paikka oli vähän liian kulunut mutta en tiedä vieläkään mitä sillä on oikeesti ajettu saksan mersumukaan km pitäisi olla ok??
no nyt mittarissa 145tkm
vito ostettiin käsistä pois :shock:

-vikoja:
--oikeanpuoleinen vetoakselin sisäkumi oli hajalla ostoavaiheessa,korjattiin.
110tkm kohdalla meni vetoakselin kumi uudestaan hajalle,korjattiin.
-- lämppärin tuulettimen nopeusvastukset hajosi,korjattiin
--hehku meni 135tkm kohdalla,uusin kaikki varmuuden vuoksi.

edit.
ai niin termostaatti oli ostivaiheessa auki osittain lämmöt nousi vain 60asteeseen,laitoin uuden sen jälkeen on pelittänyt ihan hyvin n.78astetta

--ruosteongelmia kylkilistojen alta.korjattiin omaan piikkiin
--laitoin heti alussa tuningbox,tuli "mukamas" tehoja vähän alle 150hp..?
no eipä jäänyt kenenkään jalkoihin, kaupungissa valoissa melkoinen kiihtyvyys monet autot jäivät "ihmettelemääm mihis se nyt lähti"
-- ostin hajottamolta vakionopeussäädin viiksen kun kuulin että mulla on valmiiksi jo piuhat vedetty,siihen laitettii vielä uusi softa ja volaa mikaäs sen mukavempaa kuin automaatti ja vakionopeusäädin ,vaihtaakin vielä vaihteet itsestään :D
--nyt on pakoputki finaalissa,samoin jarrulevyt no onhan ikääkin jo 7v
--jarrupalat laitoin taakse 100tkm kohdalla,edessä oli ostovaiheessa aika uudennäköiset liekö vaihdettu hiljattain?
--tuulilasi meni osittainvakuutuksen piikkiin.. omahinta150e/konaishinta350e
--ilmastointi ei ollut ja se olis kyllä tarvittu todella kuuma auto kesällä
-- talvella tuninbox hoiti että auto ei lämpeä, noukka tukossa talvella kesällä osittain auki
--eberi laitettiin suomessa hyvä investointi vaikkakin vei akkuja mutta se ei ole auton syy vaan liian vähän latausta

mun mielestä aivan loistava auto,en tiedä onko nämä uudemmat 2001--2003 sitten sähköjen puolesta huonompia?
joko mulla oli huippuyksilö tai sitten niitä mollataan liikaa?

nyt on käytössä 115cdi long Ambiente -04 lastutettu 177hv/390nm
saas nähdä kuis tämä toimii jatkossa
joidenkin mielestä aivan paska jo uutena :roll:
bmw x3
Avatar
Rätyläinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Rätyläinen »

Ei se ruoste vika ole mihinkään hävinnyt. Just tulin kotiin auton haku reissulta... juteltiin melkeen tunti sen maalarin kans ja tarina kertoi että jopa vm. -05 takaovia on jo vaihdeltu ja korjailtu. Että se siitä ja sen kestävyyestä.

Metalli värillä maalatut mersut ei kuulemma oo niin hanakoita ruostumaan. tiiä sitte siitäkään.
PekkaV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 21.05.2007 13:38

vito

Viesti Kirjoittaja PekkaV »

Moi

Olen yrittänyt selvitttää aihetta Vito

Näyttää olevan aika musta / valkoinen juttu.

Tasan puolesta-vatsaan, harvalla omistajalla "neutraalia" suhtautumista.

-Yhdellä tutulla 112 cdi vm 2001, about 150 tkm, mittari pimeäksi, meno loppu , meni hermo => haki uuden Viton 115 Cdi

-toinen, osti käytetytyn 110 cdi vm 2000, muutatti softan, about + 170 hp, on autoon erittäin tyytyväinen.

- koetan saada kiinni paikallisen taxi-miehen kiinni, ja haastatella aiheesta Vito 112 cdi

olen edelleen kiinnostunut kommenteista, kiitos noista jo saaduista.

( joku voisi vaikka todeta, että eikö toi jo nyt ymmärrä jättää Vitoa väliin )
Luulen tietäväni !
PekkaV
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Meillä -01 110CDi, joka ruostesuojattiin uutena ennen rekisteröintiä. Edelleen ruosteeton, toisin kuin tutun samanikäinen. Ainoa vika on oikeastaan ollut vetoakseli, joka on vaihdettu. Ja kilometrejä oli 120T.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mulla on aika neutraali suhtautuminen:
- Se ruostuu pahasti kun ei ole suojattu alunperin, no mitä sitten
- Se hajoaa aina joskus, no mitä sitten
- Se hajoaa aika usein jos sitä virittää kunnolla, no mitä sitten

Vito on sentään hieno auto ajaa ja pitää kunhan se on se vanhankorinen ja 120 km/h rajoituksella.

:D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ihan hyvä auto. Oman kanssa on ollut murheita, mutta ne oli aika pitkälle tiedossa kun romuna auton ostin. Nyt kun kaikki laitettu kuntoon niin on toiminut hyvin. Toi ruostejuttu vitoissa on aika hankala kun ei ole suojattu uutena. Jos löytää lähes ruosteettoman niin kannattaa ehdottomasti tehdä kunnon ruostesuoja käsittely. Jos on ruosteeseen päässyt niin niitä joutuu sitten kaivelemaan vuoden-kahden välein auki. Ja vähän se on tuuristakin kiinni, että miten paljon on vikoja autossa on merkistä ja mallista riippumatta.
PekkaV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 21.05.2007 13:38

MB Vito L CDI 112

Viesti Kirjoittaja PekkaV »

Moi

Nyt se on sitten hankittu.

MB Vito L CDI 112
- k.o. 4/2003
- ajettu 121 tkm
- autom.
- musta
- ikkunaversio
- istuimet 1+1
- "kaikilla" herkuilla
- p-auto
- kuljetettu korkeintaan pieni kirjeitä

kiitos kaikille neuvoista ( ja niistä huolimatta ostin auton )

sitten vaan softapäivitykseen .
Luulen tietäväni !
PekkaV
Avatar
-Kapa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 12.01.2007 16:27
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -Kapa- »

Lainaan vanhaa ketjua ..
Eli Vito olisi kiikarissa, 112cdi automaatilla vm. -02.
Onko Vitoissa käytetty Valeon jäähdytintä, ja jos on niin miten sen olemassaolon voi kaupanteko hetkellä helpointen todeta.
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Itse ajelin ex vitollani 150tkm eikä ole valittamisen aihetta=) Oli automaatti ja lastu 155hv Autohan oli siis vm:2001 oikein muuta remonttia ei tarvinnut tehdä kun vaihtaa hehkut ja laturi, mut mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa autosta! Kauhulla lueskelin foorumilta sitä että mitä "romuja" vitot on ja olin jopa autoa myymässä samantien pois :shock: Mut näinpä vaan vito pelitti eikä ongelmia oikein ollut=) Siis pientä luukkujen ruostumista oli havaittavissa mutta nehän ei ole kuin kauneusvirheitä eikä se ajamiseen vaikuttanut millään tavalla. Kyllä mulle itselleni vieläkin vito kelpaisi mut sen pitäis olla etuveto versio :) Onnitteluni auton hankinnan johdosta, toivottavasti hankkimasi yksilö on yhtä hyvä kun mun EX oli :lol:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Ai tää olikin näin vanha ketju, no eipä se kai mitään haittaa :oops:
TToivottavasti vito on pelittäny hienosti kumminkin :)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Vastaa Viestiin