W124 Veto loppuu tyystin???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

W124 Veto loppuu tyystin???

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Ensinnäkin... siis mitä ***tua mulla palaa hihat!!!

Ja sit asiaan, eli auto on -88 W124 200 bensameba automaattilootalla ja vika on sellanen, että kesken ajon saattaa loppua veto tyystin, eli kun painaa kaasupoljinta, niin ei ota kierroksia lainkaan vaan hyytyy ihan kuin ei saisi joko soppaa tai kipinää lainkaan. Sitten ku vedät tien sivuun parkkiin ja laittaa joko vapaalle tai parkki-asentoon vaihteen, niin ottaa kyllä kierroksia ihan normaalisti. Ja kun pari kertaa (joskus riittää kerran) sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, on vika kadonnut yhtä mystisesti kuin tulikin.

Eli, onko jotai sähkövikaa??? Onko tossa automaagivaihteistossa jotain erotiikkaa (elektroniikkaa) joka saattais tehdä tollasta vai mistä nyt olis kyse???
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

mulla oireet täysin samat,ja koneena 2,6.
vika paikallistettiin bensan jakajaan. mielenkiintoisia hintoja pyytää tuollaisista kyllä.. :shock: :evil:
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Öööö... bensan jakajaan? Siis bensapumppu.. ko?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jylppy kirjoitti:Öööö... bensan jakajaan? Siis bensapumppu.. ko?
Ei. Vaan ensimmäinen neuvo taisi liittyä bensanruiskutukseen, kun on 2,6 -l koneesta kyse. Sinun autosi taitaa olla kaasarikoneella? Siinä ei "bensanjakajaa" eli ilmamäärämittari-määräjakajaa ole.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Aivan juu. Joo, toi on tosiaan wanha kaasarikoneinen lahna (Strömberg vai mikä se oli) Teho ja bensankulutus todella hyvässä suhteessa toisiinsa :lol:
vilpel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 12.11.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja vilpel »

Tarkista kalvo ja alipaineletkut, ja sit kaasari täyteen laatikkoöljyä ja taas mennään!
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Just on kalvo uusittu, kaasari "öljytty" ja kaikki alipaineletkut vaihdettu et tuskin se siitä on kiinni.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jylppy kirjoitti:Just on kalvo uusittu, kaasari "öljytty" ja kaikki alipaineletkut vaihdettu et tuskin se siitä on kiinni.
Entäs kaikki muut perusjutut:
- tulpat
- tulpanjohdot
- virranjakajan kansi + pyörijä; voivat olla huonossa hapessa vaikka hyvännäköiset. Bilteman osilla ei tee mitään, merkkivaraosa on hintansa väärti.

Entä bensaletkut, voisiko niissä olla jotain roskaa joka silloin tällöin tulee haittamaan liemen kulkua. Jos mahdollista, bensalinjat voi puhaltaa paineilmalla puhtaiksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jat79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: To 26.02.2004 21:19

Viesti Kirjoittaja Jat79 »

joskus on löytyny vikoja kummallisiistakin paikoista. Kokeele ajaa ilman tankinkorkkia hetken aikaa, jos auttaa niin tankin huohotus on tukos.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Tankin korkki auki? Eikös tankkiin pitäisi tulla ylipainetta ajon aikana. Ainakin minun kärryssä sitä on melkoisesti, kun avaa korkin ajon jälkeen.
Mistä muuten se ylipaine tulee? Jos pumppu imee samasta tankista ja ylimääräiset kiertää takaisin, niin eihän sen vielä pitäisi ylipainetta tehdä. Päinvastoin. Vai?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Eikös tuosta ole ollut puhetta täällä aiemminkin? Eli meniköhän sillä tavalla, et takaisin palautuva bensa lämpöistä (höyrystyy helpommin, lämpölaajeneminen jne), josta tuo ylipaine johtuisi. Tiedä sitten onko näin.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

jylppy kirjoitti:Just on kalvo uusittu, kaasari "öljytty" ja kaikki alipaineletkut vaihdettu et tuskin se siitä on kiinni.


Onko nää ongelmat alkanu näitten remonttien jälkeen kenties ?
aina vaan fixataan :) 230te -86
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Kyl ongelmia oli ennen remonttiakin.

No nyt on vaihdettu puola, johdot, tulpat, pyörijä ja jakajan kansi... katotaa muuttuuko mikään. Tosin tota "vikaa" ilmenee aika harvakseltaan... toisaalta tossa viime viikolla se teki sitä 3 päivänä peräkkäin aamusta ku töihin oli menossa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

spede10 kirjoitti:Tankin korkki auki? Eikös tankkiin pitäisi tulla ylipainetta ajon aikana. Ainakin minun kärryssä sitä on melkoisesti, kun avaa korkin ajon jälkeen.
Mistä muuten se ylipaine tulee? Jos pumppu imee samasta tankista ja ylimääräiset kiertää takaisin, niin eihän sen vielä pitäisi ylipainetta tehdä. Päinvastoin. Vai?
Eikö se sihahdus tule justiin kun alipaine tasautuu? :?

Onkohan bensapumppu ainoa, mikä tuossa ongelma-autossa on enää vaihtamati?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Itellä oli ihan sama ongelma, eli vapaalla pystyi kierroksia antamaan mutta pykälä päällä ei... Vika oli bensapumpussa. Päästi jostain saumasta ilmaa sisäänsä ja pumppasi sitten noita ilmakuplia kaasarille... Motonetista uus pumppu parilla kympillä ja sen jälkeen on taas menohaluja ollu (vai voiko noin edes 200 koneesta sanoa :D )
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Sama kävi kyllä mielessä et jospa se pumppu... No paskaaks sitä enempiä miettimään. Uusiks vaa seki ku kerta moponetissä noi kalliski :)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jylppy kirjoitti:Sama kävi kyllä mielessä et jospa se pumppu... No paskaaks sitä enempiä miettimään. Uusiks vaa seki ku kerta moponetissä noi kalliski :)
Ja on aikas helppo vaihtaa, onkohan se 3 ruuvilla kiinni. Muista uudet klemmarit letkuihin, bensaletkujen kiristysten kanssa ei auta pelleillä.

Motoniitin pumppu ei lie pitkäikäisimmästä päästä, mutta rikkinäistä parempi tietysti.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Ekaks pitää avautua... :evil: :oops: Voi jeesus perkele! Otin sitte ja vaihdoin sen bensapumpun ja kun otin pois sen vanhan, niin alta paljastui ei niin mielenkiintoinen ylläri. Joku saatanan vatipää oli laittanut siihen pakeliittitiivisteeseen (vai mikä se oikee nimi nyt oli) liian isokehäiset o-rengas tiivisteet ja oli halkaissut sen tiivisteen reunat, että oli saanut ne o-renkaat mahtumaan sinne... Eli sehän on tietenkin heittäny sieltä öljyä pihalle, kun se ei todellakaan ollut tiivis. Ihmettelinkin, että mistä sitä öljyä koneen alapuolelle on tullut, mut onneksi se ei kuitenkaan niin paljoa vuoda, että menis litratolkulla öljyä. Mutta, enivei, mitä kettua tollasien ihmisten päässä liikkuu, ketkä tollasta tekee? Ei varmaankaan juuri mitään :lol:

Mutta sitten asiaan, eli tuli se pumppu vaihdettua ja laitoin kans tuloletkun, bensansuodattimen ja sen pumpusta kaasariin menevän letkun uusiks ja ei ainakaan tänä aamuna töihin tullessa ollut ongelmia (koputamme puuta).

Pitää kyl pirauttaa tohon mersuliikkeeseen, jotta saa sen tiivisteen sinne uuden, ku ei eilen kerennyt enään kaupoille sitä hakemaan. Onneks se pumppu ei ole kuin kahdella mutterilla kiinni, niin ei mee ku hetki ku vaihtaa sen uuden tiivisteen. Sen jälkeen vois kyllä viedä vehkeen moottoripesuun.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Aku P kirjoitti:
spede10 kirjoitti:Tankin korkki auki? Eikös tankkiin pitäisi tulla ylipainetta ajon aikana. Ainakin minun kärryssä sitä on melkoisesti, kun avaa korkin ajon jälkeen.
Mistä muuten se ylipaine tulee? Jos pumppu imee samasta tankista ja ylimääräiset kiertää takaisin, niin eihän sen vielä pitäisi ylipainetta tehdä. Päinvastoin. Vai?
Eikö se sihahdus tule justiin kun alipaine tasautuu? :?

Onkohan bensapumppu ainoa, mikä tuossa ongelma-autossa on enää vaihtamati?
Tarkistin illalla asian. Satavarmasti huokaisi ylipainetta, kun avasin korkin. Edelleen ihmettelen, miksi siellä on ylipainetta?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

spede10 kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
spede10 kirjoitti:Tankin korkki auki? Eikös tankkiin pitäisi tulla ylipainetta ajon aikana. Ainakin minun kärryssä sitä on melkoisesti, kun avaa korkin ajon jälkeen.
Mistä muuten se ylipaine tulee? Jos pumppu imee samasta tankista ja ylimääräiset kiertää takaisin, niin eihän sen vielä pitäisi ylipainetta tehdä. Päinvastoin. Vai?
Eikö se sihahdus tule justiin kun alipaine tasautuu? :?

Onkohan bensapumppu ainoa, mikä tuossa ongelma-autossa on enää vaihtamati?
Tarkistin illalla asian. Satavarmasti huokaisi ylipainetta, kun avasin korkin. Edelleen ihmettelen, miksi siellä on ylipainetta?
No ehkä sitä voi kertyä samasta syystä kuin alipainettakin: jos huohotussysteemit on tukossa. Peltinen bensakannukin alkaa suljettuna olllessaan auringonpaisteessa pullistua, ja vasta korkkia avatessa paine tasautuu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Eiköhän tuosta löydy vastaus:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Ainakin minun kärryssä se hiilipönikkä on tuhannen päreinä, joten putki lienee myös tukossa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Vastaa Viestiin