W124 Veto loppuu tyystin???
W124 Veto loppuu tyystin???
Ensinnäkin... siis mitä ***tua mulla palaa hihat!!!
Ja sit asiaan, eli auto on -88 W124 200 bensameba automaattilootalla ja vika on sellanen, että kesken ajon saattaa loppua veto tyystin, eli kun painaa kaasupoljinta, niin ei ota kierroksia lainkaan vaan hyytyy ihan kuin ei saisi joko soppaa tai kipinää lainkaan. Sitten ku vedät tien sivuun parkkiin ja laittaa joko vapaalle tai parkki-asentoon vaihteen, niin ottaa kyllä kierroksia ihan normaalisti. Ja kun pari kertaa (joskus riittää kerran) sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, on vika kadonnut yhtä mystisesti kuin tulikin.
Eli, onko jotai sähkövikaa??? Onko tossa automaagivaihteistossa jotain erotiikkaa (elektroniikkaa) joka saattais tehdä tollasta vai mistä nyt olis kyse???
Ja sit asiaan, eli auto on -88 W124 200 bensameba automaattilootalla ja vika on sellanen, että kesken ajon saattaa loppua veto tyystin, eli kun painaa kaasupoljinta, niin ei ota kierroksia lainkaan vaan hyytyy ihan kuin ei saisi joko soppaa tai kipinää lainkaan. Sitten ku vedät tien sivuun parkkiin ja laittaa joko vapaalle tai parkki-asentoon vaihteen, niin ottaa kyllä kierroksia ihan normaalisti. Ja kun pari kertaa (joskus riittää kerran) sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen, on vika kadonnut yhtä mystisesti kuin tulikin.
Eli, onko jotai sähkövikaa??? Onko tossa automaagivaihteistossa jotain erotiikkaa (elektroniikkaa) joka saattais tehdä tollasta vai mistä nyt olis kyse???
Ei. Vaan ensimmäinen neuvo taisi liittyä bensanruiskutukseen, kun on 2,6 -l koneesta kyse. Sinun autosi taitaa olla kaasarikoneella? Siinä ei "bensanjakajaa" eli ilmamäärämittari-määräjakajaa ole.jylppy kirjoitti:Öööö... bensan jakajaan? Siis bensapumppu.. ko?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Entäs kaikki muut perusjutut:jylppy kirjoitti:Just on kalvo uusittu, kaasari "öljytty" ja kaikki alipaineletkut vaihdettu et tuskin se siitä on kiinni.
- tulpat
- tulpanjohdot
- virranjakajan kansi + pyörijä; voivat olla huonossa hapessa vaikka hyvännäköiset. Bilteman osilla ei tee mitään, merkkivaraosa on hintansa väärti.
Entä bensaletkut, voisiko niissä olla jotain roskaa joka silloin tällöin tulee haittamaan liemen kulkua. Jos mahdollista, bensalinjat voi puhaltaa paineilmalla puhtaiksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tankin korkki auki? Eikös tankkiin pitäisi tulla ylipainetta ajon aikana. Ainakin minun kärryssä sitä on melkoisesti, kun avaa korkin ajon jälkeen.
Mistä muuten se ylipaine tulee? Jos pumppu imee samasta tankista ja ylimääräiset kiertää takaisin, niin eihän sen vielä pitäisi ylipainetta tehdä. Päinvastoin. Vai?
Mistä muuten se ylipaine tulee? Jos pumppu imee samasta tankista ja ylimääräiset kiertää takaisin, niin eihän sen vielä pitäisi ylipainetta tehdä. Päinvastoin. Vai?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Eikö se sihahdus tule justiin kun alipaine tasautuu?spede10 kirjoitti:Tankin korkki auki? Eikös tankkiin pitäisi tulla ylipainetta ajon aikana. Ainakin minun kärryssä sitä on melkoisesti, kun avaa korkin ajon jälkeen.
Mistä muuten se ylipaine tulee? Jos pumppu imee samasta tankista ja ylimääräiset kiertää takaisin, niin eihän sen vielä pitäisi ylipainetta tehdä. Päinvastoin. Vai?
Onkohan bensapumppu ainoa, mikä tuossa ongelma-autossa on enää vaihtamati?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Itellä oli ihan sama ongelma, eli vapaalla pystyi kierroksia antamaan mutta pykälä päällä ei... Vika oli bensapumpussa. Päästi jostain saumasta ilmaa sisäänsä ja pumppasi sitten noita ilmakuplia kaasarille... Motonetista uus pumppu parilla kympillä ja sen jälkeen on taas menohaluja ollu (vai voiko noin edes 200 koneesta sanoa )
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Ja on aikas helppo vaihtaa, onkohan se 3 ruuvilla kiinni. Muista uudet klemmarit letkuihin, bensaletkujen kiristysten kanssa ei auta pelleillä.jylppy kirjoitti:Sama kävi kyllä mielessä et jospa se pumppu... No paskaaks sitä enempiä miettimään. Uusiks vaa seki ku kerta moponetissä noi kalliski
Motoniitin pumppu ei lie pitkäikäisimmästä päästä, mutta rikkinäistä parempi tietysti.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ekaks pitää avautua... Voi jeesus perkele! Otin sitte ja vaihdoin sen bensapumpun ja kun otin pois sen vanhan, niin alta paljastui ei niin mielenkiintoinen ylläri. Joku saatanan vatipää oli laittanut siihen pakeliittitiivisteeseen (vai mikä se oikee nimi nyt oli) liian isokehäiset o-rengas tiivisteet ja oli halkaissut sen tiivisteen reunat, että oli saanut ne o-renkaat mahtumaan sinne... Eli sehän on tietenkin heittäny sieltä öljyä pihalle, kun se ei todellakaan ollut tiivis. Ihmettelinkin, että mistä sitä öljyä koneen alapuolelle on tullut, mut onneksi se ei kuitenkaan niin paljoa vuoda, että menis litratolkulla öljyä. Mutta, enivei, mitä kettua tollasien ihmisten päässä liikkuu, ketkä tollasta tekee? Ei varmaankaan juuri mitään
Mutta sitten asiaan, eli tuli se pumppu vaihdettua ja laitoin kans tuloletkun, bensansuodattimen ja sen pumpusta kaasariin menevän letkun uusiks ja ei ainakaan tänä aamuna töihin tullessa ollut ongelmia (koputamme puuta).
Pitää kyl pirauttaa tohon mersuliikkeeseen, jotta saa sen tiivisteen sinne uuden, ku ei eilen kerennyt enään kaupoille sitä hakemaan. Onneks se pumppu ei ole kuin kahdella mutterilla kiinni, niin ei mee ku hetki ku vaihtaa sen uuden tiivisteen. Sen jälkeen vois kyllä viedä vehkeen moottoripesuun.
Mutta sitten asiaan, eli tuli se pumppu vaihdettua ja laitoin kans tuloletkun, bensansuodattimen ja sen pumpusta kaasariin menevän letkun uusiks ja ei ainakaan tänä aamuna töihin tullessa ollut ongelmia (koputamme puuta).
Pitää kyl pirauttaa tohon mersuliikkeeseen, jotta saa sen tiivisteen sinne uuden, ku ei eilen kerennyt enään kaupoille sitä hakemaan. Onneks se pumppu ei ole kuin kahdella mutterilla kiinni, niin ei mee ku hetki ku vaihtaa sen uuden tiivisteen. Sen jälkeen vois kyllä viedä vehkeen moottoripesuun.
Tarkistin illalla asian. Satavarmasti huokaisi ylipainetta, kun avasin korkin. Edelleen ihmettelen, miksi siellä on ylipainetta?Aku P kirjoitti:Eikö se sihahdus tule justiin kun alipaine tasautuu?spede10 kirjoitti:Tankin korkki auki? Eikös tankkiin pitäisi tulla ylipainetta ajon aikana. Ainakin minun kärryssä sitä on melkoisesti, kun avaa korkin ajon jälkeen.
Mistä muuten se ylipaine tulee? Jos pumppu imee samasta tankista ja ylimääräiset kiertää takaisin, niin eihän sen vielä pitäisi ylipainetta tehdä. Päinvastoin. Vai?
Onkohan bensapumppu ainoa, mikä tuossa ongelma-autossa on enää vaihtamati?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
No ehkä sitä voi kertyä samasta syystä kuin alipainettakin: jos huohotussysteemit on tukossa. Peltinen bensakannukin alkaa suljettuna olllessaan auringonpaisteessa pullistua, ja vasta korkkia avatessa paine tasautuu.spede10 kirjoitti:Tarkistin illalla asian. Satavarmasti huokaisi ylipainetta, kun avasin korkin. Edelleen ihmettelen, miksi siellä on ylipainetta?Aku P kirjoitti:Eikö se sihahdus tule justiin kun alipaine tasautuu?spede10 kirjoitti:Tankin korkki auki? Eikös tankkiin pitäisi tulla ylipainetta ajon aikana. Ainakin minun kärryssä sitä on melkoisesti, kun avaa korkin ajon jälkeen.
Mistä muuten se ylipaine tulee? Jos pumppu imee samasta tankista ja ylimääräiset kiertää takaisin, niin eihän sen vielä pitäisi ylipainetta tehdä. Päinvastoin. Vai?
Onkohan bensapumppu ainoa, mikä tuossa ongelma-autossa on enää vaihtamati?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Eiköhän tuosta löydy vastaus:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Ainakin minun kärryssä se hiilipönikkä on tuhannen päreinä, joten putki lienee myös tukossa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Ainakin minun kärryssä se hiilipönikkä on tuhannen päreinä, joten putki lienee myös tukossa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI