W201 190E korin laitto/maalaus - kustannukset?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W201 190E korin laitto/maalaus - kustannukset?

Viesti Kirjoittaja Groove »

Oma riisikippo on vihdoinkin myynnissä ja isäni vaihtaa omansa (otsikon peli) uudempaan (w210:aan Saksasta). Tilanne alkaa näyttään siltä että tapahtuu seuraavaa: saan tuon sataysikymppisen käyttööni tai sitten se myydään myös pois ja hankin sitten itselleni jonkun toisen tilalle. Pitkäaikaisena haaveena on ollut jokin iso MB coupe. Tai ainakin joku vähän keskivertoa tehokkaampi/näyttävämpi MB.

Faijan otsikon mukainen käyttöauto on (muistaakseni) vuosimallia 1992. Värinä taitaa olla impala brown(?). Moottori on pienin 1.8-litrainen. Tämä tähtikeula on ikäänsä ja kilometreihinsä (reilu 360tkm) nähden hyvin siisti, mutta kori mokoma kukkii.

Harkitsen vaihtoehtoa, jossa pitäisin itse auton ja laittaisin/laitattaisin sitä siistimmäksi. Olen visioinut auton yksinkertaisesta, lievästä ja tyylikkäästä tuunaamisesta (madallus, leveät vanteet, ehkä jopa valojen vaihtoa ja maskin muutoksia), mutta se edellyttäisi, että ruosteet poistettaisiin heti ensimmäiseksi ja tämän jälkeen (ehkä) auto maalattaisiin. Takaluukun päällä on "tuttu" Hellan siipi, joka lähtisi myös kävelemään, jolloin sen kiinnitysreiät täytyisi paikata.

Millainen ja minkä hintainen savotta tällainen rojekti olisi? Näkyvää ruostetta on etenkin takaluukun lukon/valojen ympäristössä sekä hieman takalokasuojissa. Radion antennin juuri kuplii myös pikkuisen. Etuosa näyttäisi aika ehjältä. Toki muovihelmojen altakin saattaa jotain löytyä..

Kysyn siksi, koska itse en ole tällaista auton laittoa juuri aikaisemmin harrastanut ja siksi että tiedän kannattaako minun suunnata katsettani mielummin muihin autoihin.

Kasvustoa auton perässä, pari ruskeaa jälkeä näkyy myös lokasuojan kaaressa:
Kuva
Ein
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Ein »

Kaverin Biimeri maalattiin ja korjattiin ruosteet tuossa jokin aika sitten ja ite tehtiin kaikki pohjatyöt ja maalari vain ruiskutti maalin pintaan niin kaikkine kuluine päivineen tuli maksamaan noin 600€. Mutta aikaa meniki noin kaks viikkoa :D
MB C200K -01
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo, kyllä taitaa olla niin että jos ton hyvin laittais niin maksaisi varmaankin lähempänä 2ke:a (ruosteet+maalaus). Pitänee nyt sitten harkita mitä teen tuon auton kanssa... Pirun hyvä auto se kuitenkin on.

Jos vaikka innostunkin tota fiksaamaan, niin kysyisin vielä yhtä asiaa mitä olen joskus tylsinä iltoina miettinyt. Eli jos tohon haluaisi hieman enemmän potkua ja vaihtaisi siihen isomman moottorin ja ehkä myös automaattilaatikon, niin mitäs sellanen proggis kustantaisi? Taitaa olla osineen päivineen useamman tonnin?
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

Groove kirjoitti:Joo, kyllä taitaa olla niin että jos ton hyvin laittais niin maksaisi varmaankin lähempänä 2ke:a (ruosteet+maalaus). Pitänee nyt sitten harkita mitä teen tuon auton kanssa... Pirun hyvä auto se kuitenkin on.

Jos vaikka innostunkin tota fiksaamaan, niin kysyisin vielä yhtä asiaa mitä olen joskus tylsinä iltoina miettinyt. Eli jos tohon haluaisi hieman enemmän potkua ja vaihtaisi siihen isomman moottorin ja ehkä myös automaattilaatikon, niin mitäs sellanen proggis kustantaisi? Taitaa olla osineen päivineen useamman tonnin?
jos tälle tielle lähdet, eli auto maalauksee ja uusi kone niin halvemmalla pääset kun ostat valmiiksi hyväkuntoisen ja iso koneisen.

maalaus + esim. 2.6 tekniikka = äkkiä 3-4te. (+ omalle työlle XXX-tuntia)

saksasta ruosteeton 190 2.6 suomeen tuotuna ~5te.

paskoista 190:stä (ruosteisista yms. yms) pyydetään herkästi vielä 2-3te ja hyviä ruosteettomia saa 3-5te. En henk. koht. näe mitään järkeä ruveta rääppiimään ruosteista aihiota kun siihen uppoaa väkisin se ~1-2te pelkkään maalaukseen.
jameri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jameri »

jos haluat hyvän niin unohda ruostekasat, itse olin tunteellinen ja laitoin vanhan -85 kuntoon, uudet etulokarit, ovien alareunat, konepelti, takaluukku, takaluukun reunakotelo, jne jne ylimaalaus ja kas samaan hintaan olisin saanut kaksi 2.3-16 Mersua ihan mistä vaan eikä se oma siitä muuksi muuttunut, no OK ei ollut ruostetta.
Viimeksi muokannut jameri, Ke 30.05.2007 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

jameri kirjoitti:jos haluat hyvän niin unohda ruostekasat, itse olin tunteellinen ja laitoin vanhan -85 kuntoon, uudet etulokarit, ovien alareunat, konepelti, takaluukku, takaluukun reunakotelo, jne jne ylimaalaus ja kas samaan hintaan olisin saanut kaksi 2.3-16 Mersua ihan mistä vaan eikä se oma siistä muuksi muuttunut, no OK ei ollut ruostetta.
juuri näin, ja tuosta kuvasta näkee jo että ruostetta on sitten jo todella laajasti, kuvassa näkyvät on vain jäävuoren huippu, noita kun lähtee koittelee niin peltiä menee ja paljon :(
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

juu ei noin kehnoa kannata kunnostaa kovin massiivisesti, jos ei itse kykene tekemään. Itse en enää viitsisi, vaikka osaisinkin. Viisaampi joko käyttää loppuun, myydä tai pistää osiksi jos kerta niin pirun hyvä auto on...
Think Locally, Fuck Globally
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Juu eiköhän toi saa joitakin kilometrejä vielä lisää mun allani. Katsotaan sitten rauhassa mitä hankitaan (jos hankitaan) tilalle.

Auto on muuten joskus reilu 10 vuotta sitten (ennenkö auto tuli meille) kolaroitu perään ja ilmeisesti pohjia ei oltu tehty kunnolla.

Muilta osin auto on tosiaankin hyvä ja toimiva.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Vastaa Viestiin