Faijan otsikon mukainen käyttöauto on (muistaakseni) vuosimallia 1992. Värinä taitaa olla impala brown(?). Moottori on pienin 1.8-litrainen. Tämä tähtikeula on ikäänsä ja kilometreihinsä (reilu 360tkm) nähden hyvin siisti, mutta kori mokoma kukkii.
Harkitsen vaihtoehtoa, jossa pitäisin itse auton ja laittaisin/laitattaisin sitä siistimmäksi. Olen visioinut auton yksinkertaisesta, lievästä ja tyylikkäästä tuunaamisesta (madallus, leveät vanteet, ehkä jopa valojen vaihtoa ja maskin muutoksia), mutta se edellyttäisi, että ruosteet poistettaisiin heti ensimmäiseksi ja tämän jälkeen (ehkä) auto maalattaisiin. Takaluukun päällä on "tuttu" Hellan siipi, joka lähtisi myös kävelemään, jolloin sen kiinnitysreiät täytyisi paikata.
Millainen ja minkä hintainen savotta tällainen rojekti olisi? Näkyvää ruostetta on etenkin takaluukun lukon/valojen ympäristössä sekä hieman takalokasuojissa. Radion antennin juuri kuplii myös pikkuisen. Etuosa näyttäisi aika ehjältä. Toki muovihelmojen altakin saattaa jotain löytyä..
Kysyn siksi, koska itse en ole tällaista auton laittoa juuri aikaisemmin harrastanut ja siksi että tiedän kannattaako minun suunnata katsettani mielummin muihin autoihin.
Kasvustoa auton perässä, pari ruskeaa jälkeä näkyy myös lokasuojan kaaressa: