Kyselisin teiltä viisaammilta mitä tulee ottaa huomioon kun moista laitetta olen hankkimassa?
Eli onko jotain perusjuttuja(erikoisjuttuja) jotka tulisi ostotilanteessa ottaa huomioon?
-ruosteet? Mistä eniten kannattaa etsiä? Ja mistä ei kannata löytää, eli onko jotain sellaisia kohtia joista ruostetta löytämällä kannattaa siirtyä seuraavaan aihioon?
Tähän liittyen onko kokemuksia mm. lokasuojan kaarien korjauttamisesta.. Missä hintaluokassa kuljetaan?
-tekniikka, kysessä on manuaalilaatikolla varustettu laite? Onko jotain erityistä mihin kannattaisi kiinnittää huomiota.
Ja onko kellään kokemusta moisen laitteen MR-katsastamisesta?
Eli kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan ennekuin huomaa että pihassa on laite ihan vaan tunne ja ulkonäkösyistä sen enempää miettimättä mitä sille seuraavaksi tehdään:-)?
Kiitokset kaikille jo etukäteen..
Timo
W123.243 eli CE 230 Hankinnassa..
Ruostetthan vanhoista mersuista löytyy
Kurkkaa nyt alkuun ovien alareunat ja etenkin tiivisteurat. Jos nämä paikat on hyvässä kunnossa, kannattaa autoon tuhrata aikaansa jo ainakin koeajon verran
Mersun pohjassa oleva pvc-massa on aika tiukkaa tavaraa jemmaamaan ruosteen alleen, joten kynnyskotelon ja lattiapellin saumakohdat kannattaa tutkia tarkaan. Myös tunkinreikien ympärykset on takuuvarmoja ruostepaikkoja; jos näitä on paikattu pakkelilla, on kotelo taatusti päässyt muhimaan melkoisen huonoon kuntoon.
Lokarin kaarien korjautuksesta en osaa sanoa muuta, kuin että hinta riippunee aika paljon siitä, maalataanko auto remontin jälkeen kunnolla, vai suihkitaanko vaihdetut kaaret sprayllä. Ite arvelisin kaarien vaihtoa _kunnolla_ tehtynä työnä melko kalliiksi, mutta niinhän peltityöt aina on, jos viimosen päälle tehään.
Tuolla valmista tarinaa tekniikasta moottorin osalta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=50864
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=50722


Kurkkaa nyt alkuun ovien alareunat ja etenkin tiivisteurat. Jos nämä paikat on hyvässä kunnossa, kannattaa autoon tuhrata aikaansa jo ainakin koeajon verran

Mersun pohjassa oleva pvc-massa on aika tiukkaa tavaraa jemmaamaan ruosteen alleen, joten kynnyskotelon ja lattiapellin saumakohdat kannattaa tutkia tarkaan. Myös tunkinreikien ympärykset on takuuvarmoja ruostepaikkoja; jos näitä on paikattu pakkelilla, on kotelo taatusti päässyt muhimaan melkoisen huonoon kuntoon.
Lokarin kaarien korjautuksesta en osaa sanoa muuta, kuin että hinta riippunee aika paljon siitä, maalataanko auto remontin jälkeen kunnolla, vai suihkitaanko vaihdetut kaaret sprayllä. Ite arvelisin kaarien vaihtoa _kunnolla_ tehtynä työnä melko kalliiksi, mutta niinhän peltityöt aina on, jos viimosen päälle tehään.
Tuolla valmista tarinaa tekniikasta moottorin osalta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=50864
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=50722
Eikös tunne- ja ulkonäkösyyt oo riittävä peruste auton hankintaan? Mie en oikeestaan ees tiiä muita syitätiimo kirjoitti: Eli kaikki vinkit otetaan mielellään vastaan ennekuin huomaa että pihassa on laite ihan vaan tunne ja ulkonäkösyistä sen enempää miettimättä mitä sille seuraavaksi tehdään:-)?

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)