VIN Decoder

Linkkejä Mercedes-Benz-aiheisille sivuille.
Avatar
Kapi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 17.01.2004 20:10
Paikkakunta: Pori

VIN Decoder

Viesti Kirjoittaja Kapi »

Käykääs kattomassa missäs se oma mersu on tehty.
http://www.mbnz.org/modelguide/
Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

VIN-koodi?

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Vielä kun saisi jostakin tuon VIN-koodin.
Jos syötän alustanumeron, niin ulostuu väärät tiedot:
"W124 Sedan bensakone"
Kantakortti väittää kyllä aivan muuta...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Minulla toimi tosi hienosti alustanumerolla. Paljastui että todellinen valmistusvuosi on 2001, vaikka onkin 124-malli. :D

Totta puhuen, muut tiedot tulivat täsmälleen oikein.

Olet muuten varmistanut esim. EPC:stä että auto ja valmistenumero täsmäävät?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Voihan nenä,mullahan onkin aika uusi auto!mukamas valmistettu 2001 :P
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Juu vuosimallia 2001 on mullakin, vaikka on 1999. Lisäksi malli taisi muistaakseni olla A170 cdi EVO ??? Väittävät tuolla sivuilla että semmonenkin ois olemassa...

SItäpaitti siellä sanotaan että voipi antaa väärän vuosimallin.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Joo sovitaanko ettei enää ikinä kukaan laita mitään linkkiä mihinkään amerikkalaiselle "mersu"sivulle ellei siellä ole hauskaa videopätkää kun amerikkalainen idiootti lyö toista amerikkalaista idioottia.

Eiväthän ne edes tiedä missä joku Saksa sijaitsee niin miten niiden vois olettaa tietävän muitakin mb-malleja valmistetun kuin pelkät jenkkiversiot.
Uskomatonta vedätystä koko sivusto ja tämän olen todennut jo aiemminkin.

Tulee yhtä vihaiseksi kuin Gti.fi keskustelupalstoja selaillessa.

EDIT: niin kokeilin sitte huvikseni kuitenkin, 230E on 240D mutta yllättäen valmistettu saksassa :!: :!: ja vieläpä manuaalilaatikolla jostain ne arpoo noi tiedot ei niillä mitään databankia voi olla, vinkoodissahan ei suoraan lue että millä vaihteistolla mb on rullanut ulos tehtaalta.
Avatar
Kapi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 17.01.2004 20:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kapi »

Ja muistithan tietysti lukea ne ohjeet siitä yläpuolelta??
Eli jos on 16 merkin euro koodi, niin 10 merkin jälkeen täytyy laittaa X...
Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

No niin ja kaikkihan tietää että niin DB:llä kuin suurimmalla osalla muistakin saksalaisista valmistajista käytetään 17 numeroista valmistenumeroa.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

No eipä tolla tunnu yhtikäs mitään tekevän. Syötin muutaman auton VIN-koodin eikä yhdellekään autolle saatu oikeita speksejä.

Esim. oma autoni on tämän mukaan bensakoneella ja "Model"-kohtaan tullut 030 viittaa 280-malliin, vaikka syöttämäni numero on 123130-alkuinen (300D sedan). Ja superyllätyssektori: auto on tehty Saksassa.
Avatar
Kapi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 17.01.2004 20:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Kapi »

No joo. Olishan se pitäny tietää mitä siitä tulee, kun ameriikan poijjaat jotain tekee. :wink:
Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Avatar
Dano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 16.06.2003 03:03

Viesti Kirjoittaja Dano »

Tuollapa se tehty

:Sindelfingen

-Dano
W140 500SE -Supercharged- -91
W126 260 S -86
Ford Escort GT -71
Ford Escort Deluxe -69
Ford Sierra 89 2.0i Dohc
Citroen CX 25 Prestige Turbo -85
Mitsubishi Starion 2.6 T -90
[url]http://www.vtoy.fi/~teemuno[/url]
[url]http://www.dano.fi[/url]
Avatar
Peter A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 04.09.2003 12:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: VIN Decoder

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Kapi kirjoitti:Käykääs kattomassa missäs se oma mersu on tehty.
http://www.mbnz.org/modelguide/
Hmm.. meidän W123 farkun valmistenumerolla tuli tälläinen:

VIN 123120-10X-195243
Year of Manufacture 1999
Chassis Code 120
Manufacturer Name 23
Model 010
Restraint Systems
Displacement
Horsepower
Fuel Gasoline
Production Plant -
Country of Manufacture USA
Production No. 195243

Pitäisikö tästä nyt tulkita jotain? Mitähän tietoja tuon valmistenumeron pitäisi oikeasti kertoa? Ensimmäiset kolme numeroa on selvät ja tuo välissä oleva kymppi tarkoittaa ilmeisesti manuaalivaihteistoa mutta entäpä loput.. ?

(ja numerohan oli 123120-10-195243 jos joku olisi kiltti ja jaksaisi...?)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: VIN Decoder

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Peter kirjoitti: (ja numerohan oli 123120-10-195243 jos joku olisi kiltti ja jaksaisi...?)
Noilla VIN-hommilla mitä netistä löytyy, ei minun mielestäni tee yhtään mitään.

Sarjanumerokoodi sisältää seuraavat tiedot:

123 : korityyppi
120 : malli (esim. .223= 230 E jne.)
1 : vasemmanpuoleinen ohjaus (2= oikeanpuol.)
0 : manuaalivaihteisto (2= automaatti)
kuusi viimeistä numeroa : sarjanumero.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ahaa eli näköjään kahvitunnilla kirjottamani juttu ei tullutkaan läpi...

Eli lyhykäisyydessään tosiaan, kuten varmasti huomasitkin tuo jenkkisivu on täyttä fuulaa.

Tuo antamasi koodi on 200D:n mutta veikkaan että haluaisit tietää pikemminkin 280TE:n tiedot. Numeronhan pitäisi löytyä sieltä oikealta paikaltaan tulipellistä, WDB123093 alkuinen muistaakseni.

Ja tosiaan kuten Timokin jo kirjoitti, ekat kolme numeroa kertoo mallisarjan, 3 seuraavaa mallin, esim. 123=240D, 223=230E jne.
Seuraava numero (1) kertoo vasemmanpuoleisesta ohjauksesta, mutta nyt tulee ristiriitainen tieto Timon infoon, eli DB:n koodeista ei suoraan selviä millä laatikolla auto on, vaan, seuraava numero (tai sen korvaava kirjain) kertoo valmistustehtaan!!
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Terve Peter,

jotenkin muistelisin, että sanoit tuon auton olleen alunperin 280 TE, mutta 123 130 alkuinen valmistenumero tarkoittaa 200D SEDANIA. Kyseisellä valmistusnumerolla ulostullut auto on tilattu -79 Suomeen ja väri on 737 Classicweiß mustalla kangasverhoilulla.

Jospa se poikittaispalkki, jossa tunnistuslaatta on kiinni tai koko etupalkkihässäkkä (mikä sen nimi on?) on otettu siitä 200 D:stä.

EDIT: Oho, tohon ehtikin jo Raul heittää melkein samat jutut.
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

VIN WDB2010281F289343
Year of Manufacture 2001
Chassis Code 201
Manufacturer Name Daimler-Benz
Model 190 E 2.3
Restraint Systems
Displacement
Horsepower
Fuel Diesel
Production Plant Bremen
Country of Manufacture Germany
Production No. 289343

Melkein, mutta vuosimalli... ja että diisseli
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

raul kirjoitti:No niin ja kaikkihan tietää että niin DB:llä kuin suurimmalla osalla muistakin saksalaisista valmistajista käytetään 17 numeroista valmistenumeroa.
raul kirjoitti: Seuraava numero (1) kertoo vasemmanpuoleisesta ohjauksesta, mutta nyt tulee ristiriitainen tieto Timon infoon, eli DB:n koodeista ei suoraan selviä millä laatikolla auto on, vaan, seuraava numero (tai sen korvaava kirjain) kertoo valmistustehtaan!!
Hmn... ensimmäinen väitekin on ristiriitainen. Minusta taas DB otti käyttöön vuosimallissa 1960 14-numeroisen tunnistusnumerosarjan. Tämä on tosin voinut muuttua 1990-luvulla.

Seuraavan väitteen perustan suoraan J. Taylorin opukseen ja sitä myöten omien autojeni kantakortteihin.

230 E = 12
280 S = 10

...kuten pitääkin olla, vai onko tämä sattumaa? Tai onko W201/W124:n myötä tässäkin tullut muutoksia. Ei sen puoleen, ei tuo Taylorin kirjakaan ole täysin virheetön... mutta monta henkilöautotehdasta yhtiöllä on (ollut 1980-luvulla)?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Lasketaanpa...

1 -------------> W
2 -------------> D
3 -------------> B
4 -------------> 1
5 -------------> 2
6 -------------> 3
7 -------------> 2
8 -------------> 2
9 -------------> 3
10 -------------> 1
11 -------------> 0
12 -------------> 1
13 -------------> 4
14 -------------> 3
15 -------------> 8
16 -------------> 4
17 -------------> 8

Sorry hankala laskuoppi mutta siinähän ne seitsemäntoista digitsiä on.
Sjutton också. Eli pahoittelen käyttämääni harhaanjohtavaa ilmaisua "17 numeroa" kun tarkoitin "17 merkkiä".

http://www.vfw123.de/html/fahrgestellnummer.html

Omassani taas; 123 223 1 A 1..... Eli sindelfingen, mikä siihen aikaan kylläkin taisi olla ainoa 123 valmistustehdas... Mutta mutta menepäs nyt sitten arvailemaan. Olishan toi vaihteistokoodikin tavallaan ihan järkevä...
EDIT:
Huomasin tarkemmin tutkiessa tehtaita, että VFW123:n sivulla olevassa esimerkissä 240TD on valmistettu Bremenissä.


Leka:
Poikittaispalkilla tarkoitat varmaan lukkopeltiä?
Muuten, mistä tiedät auton olevan ´79 tilattu, kenties varusteista päätellen...?
Tietääkseni EPC:ltä ei löydä valm.pvm:riä... :(
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

raul kirjoitti:Lasketaanpa...


http://www.vfw123.de/html/fahrgestellnummer.html

Omassani taas; 123 223 1 A 1..... Eli sindelfingen, mikä siihen aikaan kylläkin taisi olla ainoa 123 valmistustehdas... Mutta mutta menepäs nyt sitten arvailemaan. Olishan toi vaihteistokoodikin tavallaan ihan järkevä...
EDIT:
Huomasin tarkemmin tutkiessa tehtaita, että VFW123:n sivulla olevassa esimerkissä 240TD on valmistettu Bremenissä.
Joo, minä en ottanut lukuun WDB:tä, vain nummerot. Eli samasta puhutaan kuitenkin.

Mutta tämähän käy mielenkiintoiseksi... vaihteisto vai tehdas? VfW:n sivuilla ei mainita mitään numerovaihtoehtoja tuossa kohdassa....? Pitäisiköhän laittaa informaatiota sinnepäin...
(EDIT: laitettu on. :-) )
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Juu jännäksi menee.
Ihmettelinkin aikoinaan että miksi kaikissa suomi-123:ssa on "aina" nolla tuossa kohtaa, kun sakemannimersuissa tuli vastaan kirjaimia... :shock:

Pystyisikö muuten joku ystävällinen EPC:n käyttäjä laittamaan vaikka tälle sivulle datenkarte tiedot parista autosta? Eli niinkuin muistan esim. Pasi M.:n joskus kopioineen wagnerin farmarin datacard lehden tähän.... :D

Ja illan runkonumerot ovat....
WDB 123 053 100 11112
sekä
WDB 123 053 100 07697

Tietoja ei välttämättä edes löydy, autot ovat vanhoja...
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Eipä "illan runkonumerot" tuota ainakaan mun datenbankilla mitään tulosta. Saako kysyä mistä nuo VINit repäisit?
raul kirjoitti:Leka:
Poikittaispalkilla tarkoitat varmaan lukkopeltiä?
Muuten, mistä tiedät auton olevan ´79 tilattu, kenties varusteista päätellen...?
Tietääkseni EPC:ltä ei löydä valm.pvm:riä... :(
Joo tarkoitin nimen omaan lukkopeltiä. Tässä ajatukset pyörii ihan muissa askareissa ja ei tahdo löytää oikeaoppisia termejä.
No joka tapauksessa tilausvuoden näkee tilausnumeron ensimmäisistä numeroista (tässä tapauksessa 09). Esim. Itsellä 02 alkuinen jne.
Eli vuosikymmentä ei näy ja tarvitsekkaan.
raul kirjoitti:Juu jännäksi menee.
Ihmettelinkin aikoinaan että miksi kaikissa suomi-123:ssa on "aina" nolla tuossa kohtaa, kun sakemannimersuissa tuli vastaan kirjaimia...
Tuota kiivasti mietittyä kohtaa runkonumerossa olen aina pitänyt valmistuspaikkana, mutta mitään varmuutta ei ole. Nyt kun oikeen alkaa miettimään niin mitä nyt tulee muutamia automaattivaihteisia Suomi-123:sia mieleen niin kaikissa niissä taitaa olla tuossa kohtaa kakkonen (2). Muun muassa omassani (123130 12..)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

raul kirjoitti:Tietoja ei välttämättä edes löydy, autot ovat vanhoja...
No ei löydy ei. :x

Mutta vanhassa vara parempi. Yks tuttu on just vaihtanut 240D:n C180:seen ja oli todella pettynyt. Auto on kuin just linjalta tullut, tuontikosla tottakai.
"No ku se 240D oli paljon parempi ja vakaampi ajaa maantiellä. Nää uudet on kuitenkin semmosia rimpuloita." 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

raul kirjoitti:Juu jännäksi menee.
Ihmettelinkin aikoinaan että miksi kaikissa suomi-123:ssa on "aina" nolla tuossa kohtaa, kun sakemannimersuissa tuli vastaan kirjaimia... :shock:
Mullakin löytyy F tuosta nollan kohdastam eli kohdasta 11.

Auto onkin Belgiasta.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka:

Ylempi runkonumero kuuluu yhdelle 280CE:lle mikä on täällä Kyläsaaressa myynnissä, Frankfurtin kilvillä. Olisin laittanut siitä juttua tohon koeajopalstalle mutta kun en ajanut sitten sillä metriäkään. Jos ens viikolla kävis.
Lähti kyllä hienosti ykkösellä lumihangesta viikkojen seisotuksen jälkeen.
Kuviakin on.
Niin tosiaan, auto on 1978 että useimmilla EPC:llä jo varmaan poistettu... :(
Toisesta runkonumerosta ei ole tietoa, paitsi että sekin on 280CE:n, se löytyi jostain kyltistä tuon tuontimyynnin konetilasta. Outo juttu sillä auton dokumentit olivat muuten aika kohdallaan, toisin kuin esim. hinta :lol: . Saattoi tietysti olla että esim. lukkopelti on taas vaihdettu kun oli vähän eri värinenkin.


Olin unohtanut tuon tilausnumerojutun, täytyypä muistaa hyödyntää sitä jatkossa!

Onkohan tässä nyt joku juttu taas että Suomi on eriarvoinen :roll: kuin muut maat, toi koodivilinä alkaa olemaan melkoinen. Mutsin suomi-S124:ssä taisi olla nolla 11.nro...
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:Leka:

Ylempi runkonumero kuuluu yhdelle 280CE:lle mikä on täällä Kyläsaaressa myynnissä, Frankfurtin kilvillä. Olisin laittanut siitä juttua tohon koeajopalstalle mutta kun en ajanut sitten sillä metriäkään. Jos ens viikolla kävis.
Lähti kyllä hienosti ykkösellä lumihangesta viikkojen seisotuksen jälkeen.
Kuviakin on.
Niin tosiaan, auto on 1978 että useimmilla EPC:llä jo varmaan poistettu... :(
Toisesta runkonumerosta ei ole tietoa, paitsi että sekin on 280CE:n, se löytyi jostain kyltistä tuon tuontimyynnin konetilasta. Outo juttu sillä auton dokumentit olivat muuten aika kohdallaan, toisin kuin esim. hinta :lol: . Saattoi tietysti olla että esim. lukkopelti on taas vaihdettu kun oli vähän eri värinenkin.
Heh, onko tuo se harmaa muovipuskureilla varustettu coupe siellä häkissä. Olen nimittäin käynyt itsekin ottamassa siitä kuvia. Jos auto on sama se on ollut siellä jo juolukuusta asti... Jollain taas leikannut, kun on moiset muovihärpäkkeet mennyt asentamaan.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Juu, se samainen auto.
Fahrzeugbriefissäkin asiallisesti kaikki tiedot Zenderin korisarjasta.
Lisäksi siinä on joskus ollut "kullattu" MB-tähti.... :roll:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

raul kirjoitti:Juu, se samainen auto.
Fahrzeugbriefissäkin asiallisesti kaikki tiedot Zenderin korisarjasta.
Lisäksi siinä on joskus ollut "kullattu" MB-tähti.... :roll:
Vai jotta kullitettu keulatähti muovipuskureilla... kuulostaa todella hyvältä... :roll: Mitäkä tuollaisesta pyydetään?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Se kullitettu keulastara oli kyllä jo hieman kulahtanut...

Laittasin kuvia esille mutta sitten taas se tripod alkaa jurppimaan.
Musta nahkasisusta hieman kulunut, sisustassa muutenkin sanomista, rundari, manuaalivaihteet (4), ei ESSD:tä...
Hintapyyntö 3.900 EUROA!!! Markoissakin jo tekis huonoa...
Ja mallihan on siis 1978 eli 177 hv vanhalla ilmanputsarilla.
Saksalaisessa myyntitodistuksessa komeili hinta 2.200€...
Eli myyjä haluaa netota n. 1.700 ekua.
Sinänsä Saksassa maksettu hinta onkin melko kohdallaan ainakin motor klassikin arvioiden mukaan, eli siis n. 3-4 kuntoisen välimaastoon sijoittuvalta 280CE:ltä... Suomen hinta onkin sitten jo liikaa. Tosin noiden em. luokitustenkin välillä on aikamoinen ero; 900€ - 2.100€...
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ja pelkkä tähden kullittelu ei ole riittänyt. Nimittäin alla olleet barokkivanteet oli myös kullitettu. HYH ! :x
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:Ja pelkkä tähden kullittelu ei ole riittänyt. Nimittäin alla olleet barokkivanteet oli myös kullitettu. HYH ! :x
AIVAN! Unohdin tyystin!

Mutta mutta, entisöintiä silmälläpitäen, keskikonsolin pähkinäpuut olivat hyvässä kunnossa, tuhkakuppejakin oli puisia kaksin kappalein. Ei taida edes uustuotantona saada pähkinäpuista lämmönsäätimien taustalevyä yhdellä suuntavivulla... Kojelaudan päätypuut sensijaan olivat todella kuluneet.
En muista oliko sävylaseja... Kuskin ovi vain tyydyttävän kuntoinen.

Moottori oikeastaan edusti autossa parasta osaa, kuten totesinkin lähti se hienosti käyntiin, kävi ilman mitään sivuääniä, toiminta muutenkin normaalia, lukuunottamatta ohjaustehostimen pumpun öljyvuotoa.... :roll: Konetila oli likainen ja ruosteinen.

PS. Leka, lähdetäänkö ens viikolla koeajamaan???
Vastaa Viestiin