VIN Decoder
VIN Decoder
Käykääs kattomassa missäs se oma mersu on tehty.
http://www.mbnz.org/modelguide/
http://www.mbnz.org/modelguide/
Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Boost is everything
Obey your boost
VIN-koodi?
Vielä kun saisi jostakin tuon VIN-koodin.
Jos syötän alustanumeron, niin ulostuu väärät tiedot:
"W124 Sedan bensakone"
Kantakortti väittää kyllä aivan muuta...
Jos syötän alustanumeron, niin ulostuu väärät tiedot:
"W124 Sedan bensakone"
Kantakortti väittää kyllä aivan muuta...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Minulla toimi tosi hienosti alustanumerolla. Paljastui että todellinen valmistusvuosi on 2001, vaikka onkin 124-malli.
Totta puhuen, muut tiedot tulivat täsmälleen oikein.
Olet muuten varmistanut esim. EPC:stä että auto ja valmistenumero täsmäävät?

Totta puhuen, muut tiedot tulivat täsmälleen oikein.
Olet muuten varmistanut esim. EPC:stä että auto ja valmistenumero täsmäävät?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Joo sovitaanko ettei enää ikinä kukaan laita mitään linkkiä mihinkään amerikkalaiselle "mersu"sivulle ellei siellä ole hauskaa videopätkää kun amerikkalainen idiootti lyö toista amerikkalaista idioottia.
Eiväthän ne edes tiedä missä joku Saksa sijaitsee niin miten niiden vois olettaa tietävän muitakin mb-malleja valmistetun kuin pelkät jenkkiversiot.
Uskomatonta vedätystä koko sivusto ja tämän olen todennut jo aiemminkin.
Tulee yhtä vihaiseksi kuin Gti.fi keskustelupalstoja selaillessa.
EDIT: niin kokeilin sitte huvikseni kuitenkin, 230E on 240D mutta yllättäen valmistettu saksassa
ja vieläpä manuaalilaatikolla jostain ne arpoo noi tiedot ei niillä mitään databankia voi olla, vinkoodissahan ei suoraan lue että millä vaihteistolla mb on rullanut ulos tehtaalta.
Eiväthän ne edes tiedä missä joku Saksa sijaitsee niin miten niiden vois olettaa tietävän muitakin mb-malleja valmistetun kuin pelkät jenkkiversiot.
Uskomatonta vedätystä koko sivusto ja tämän olen todennut jo aiemminkin.
Tulee yhtä vihaiseksi kuin Gti.fi keskustelupalstoja selaillessa.
EDIT: niin kokeilin sitte huvikseni kuitenkin, 230E on 240D mutta yllättäen valmistettu saksassa


No eipä tolla tunnu yhtikäs mitään tekevän. Syötin muutaman auton VIN-koodin eikä yhdellekään autolle saatu oikeita speksejä.
Esim. oma autoni on tämän mukaan bensakoneella ja "Model"-kohtaan tullut 030 viittaa 280-malliin, vaikka syöttämäni numero on 123130-alkuinen (300D sedan). Ja superyllätyssektori: auto on tehty Saksassa.
Esim. oma autoni on tämän mukaan bensakoneella ja "Model"-kohtaan tullut 030 viittaa 280-malliin, vaikka syöttämäni numero on 123130-alkuinen (300D sedan). Ja superyllätyssektori: auto on tehty Saksassa.
Re: VIN Decoder
Hmm.. meidän W123 farkun valmistenumerolla tuli tälläinen:Kapi kirjoitti:Käykääs kattomassa missäs se oma mersu on tehty.
http://www.mbnz.org/modelguide/
VIN 123120-10X-195243
Year of Manufacture 1999
Chassis Code 120
Manufacturer Name 23
Model 010
Restraint Systems
Displacement
Horsepower
Fuel Gasoline
Production Plant -
Country of Manufacture USA
Production No. 195243
Pitäisikö tästä nyt tulkita jotain? Mitähän tietoja tuon valmistenumeron pitäisi oikeasti kertoa? Ensimmäiset kolme numeroa on selvät ja tuo välissä oleva kymppi tarkoittaa ilmeisesti manuaalivaihteistoa mutta entäpä loput.. ?
(ja numerohan oli 123120-10-195243 jos joku olisi kiltti ja jaksaisi...?)
Re: VIN Decoder
Noilla VIN-hommilla mitä netistä löytyy, ei minun mielestäni tee yhtään mitään.Peter kirjoitti: (ja numerohan oli 123120-10-195243 jos joku olisi kiltti ja jaksaisi...?)
Sarjanumerokoodi sisältää seuraavat tiedot:
123 : korityyppi
120 : malli (esim. .223= 230 E jne.)
1 : vasemmanpuoleinen ohjaus (2= oikeanpuol.)
0 : manuaalivaihteisto (2= automaatti)
kuusi viimeistä numeroa : sarjanumero.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ahaa eli näköjään kahvitunnilla kirjottamani juttu ei tullutkaan läpi...
Eli lyhykäisyydessään tosiaan, kuten varmasti huomasitkin tuo jenkkisivu on täyttä fuulaa.
Tuo antamasi koodi on 200D:n mutta veikkaan että haluaisit tietää pikemminkin 280TE:n tiedot. Numeronhan pitäisi löytyä sieltä oikealta paikaltaan tulipellistä, WDB123093 alkuinen muistaakseni.
Ja tosiaan kuten Timokin jo kirjoitti, ekat kolme numeroa kertoo mallisarjan, 3 seuraavaa mallin, esim. 123=240D, 223=230E jne.
Seuraava numero (1) kertoo vasemmanpuoleisesta ohjauksesta, mutta nyt tulee ristiriitainen tieto Timon infoon, eli DB:n koodeista ei suoraan selviä millä laatikolla auto on, vaan, seuraava numero (tai sen korvaava kirjain) kertoo valmistustehtaan!!
Eli lyhykäisyydessään tosiaan, kuten varmasti huomasitkin tuo jenkkisivu on täyttä fuulaa.
Tuo antamasi koodi on 200D:n mutta veikkaan että haluaisit tietää pikemminkin 280TE:n tiedot. Numeronhan pitäisi löytyä sieltä oikealta paikaltaan tulipellistä, WDB123093 alkuinen muistaakseni.
Ja tosiaan kuten Timokin jo kirjoitti, ekat kolme numeroa kertoo mallisarjan, 3 seuraavaa mallin, esim. 123=240D, 223=230E jne.
Seuraava numero (1) kertoo vasemmanpuoleisesta ohjauksesta, mutta nyt tulee ristiriitainen tieto Timon infoon, eli DB:n koodeista ei suoraan selviä millä laatikolla auto on, vaan, seuraava numero (tai sen korvaava kirjain) kertoo valmistustehtaan!!
Terve Peter,
jotenkin muistelisin, että sanoit tuon auton olleen alunperin 280 TE, mutta 123 130 alkuinen valmistenumero tarkoittaa 200D SEDANIA. Kyseisellä valmistusnumerolla ulostullut auto on tilattu -79 Suomeen ja väri on 737 Classicweiß mustalla kangasverhoilulla.
Jospa se poikittaispalkki, jossa tunnistuslaatta on kiinni tai koko etupalkkihässäkkä (mikä sen nimi on?) on otettu siitä 200 D:stä.
EDIT: Oho, tohon ehtikin jo Raul heittää melkein samat jutut.
jotenkin muistelisin, että sanoit tuon auton olleen alunperin 280 TE, mutta 123 130 alkuinen valmistenumero tarkoittaa 200D SEDANIA. Kyseisellä valmistusnumerolla ulostullut auto on tilattu -79 Suomeen ja väri on 737 Classicweiß mustalla kangasverhoilulla.
Jospa se poikittaispalkki, jossa tunnistuslaatta on kiinni tai koko etupalkkihässäkkä (mikä sen nimi on?) on otettu siitä 200 D:stä.
EDIT: Oho, tohon ehtikin jo Raul heittää melkein samat jutut.
raul kirjoitti:No niin ja kaikkihan tietää että niin DB:llä kuin suurimmalla osalla muistakin saksalaisista valmistajista käytetään 17 numeroista valmistenumeroa.
Hmn... ensimmäinen väitekin on ristiriitainen. Minusta taas DB otti käyttöön vuosimallissa 1960 14-numeroisen tunnistusnumerosarjan. Tämä on tosin voinut muuttua 1990-luvulla.raul kirjoitti: Seuraava numero (1) kertoo vasemmanpuoleisesta ohjauksesta, mutta nyt tulee ristiriitainen tieto Timon infoon, eli DB:n koodeista ei suoraan selviä millä laatikolla auto on, vaan, seuraava numero (tai sen korvaava kirjain) kertoo valmistustehtaan!!
Seuraavan väitteen perustan suoraan J. Taylorin opukseen ja sitä myöten omien autojeni kantakortteihin.
230 E = 12
280 S = 10
...kuten pitääkin olla, vai onko tämä sattumaa? Tai onko W201/W124:n myötä tässäkin tullut muutoksia. Ei sen puoleen, ei tuo Taylorin kirjakaan ole täysin virheetön... mutta monta henkilöautotehdasta yhtiöllä on (ollut 1980-luvulla)?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lasketaanpa...
1 -------------> W
2 -------------> D
3 -------------> B
4 -------------> 1
5 -------------> 2
6 -------------> 3
7 -------------> 2
8 -------------> 2
9 -------------> 3
10 -------------> 1
11 -------------> 0
12 -------------> 1
13 -------------> 4
14 -------------> 3
15 -------------> 8
16 -------------> 4
17 -------------> 8
Sorry hankala laskuoppi mutta siinähän ne seitsemäntoista digitsiä on.
Sjutton också. Eli pahoittelen käyttämääni harhaanjohtavaa ilmaisua "17 numeroa" kun tarkoitin "17 merkkiä".
http://www.vfw123.de/html/fahrgestellnummer.html
Omassani taas; 123 223 1 A 1..... Eli sindelfingen, mikä siihen aikaan kylläkin taisi olla ainoa 123 valmistustehdas... Mutta mutta menepäs nyt sitten arvailemaan. Olishan toi vaihteistokoodikin tavallaan ihan järkevä...
EDIT:
Huomasin tarkemmin tutkiessa tehtaita, että VFW123:n sivulla olevassa esimerkissä 240TD on valmistettu Bremenissä.
Leka:
Poikittaispalkilla tarkoitat varmaan lukkopeltiä?
Muuten, mistä tiedät auton olevan ´79 tilattu, kenties varusteista päätellen...?
Tietääkseni EPC:ltä ei löydä valm.pvm:riä...
1 -------------> W
2 -------------> D
3 -------------> B
4 -------------> 1
5 -------------> 2
6 -------------> 3
7 -------------> 2
8 -------------> 2
9 -------------> 3
10 -------------> 1
11 -------------> 0
12 -------------> 1
13 -------------> 4
14 -------------> 3
15 -------------> 8
16 -------------> 4
17 -------------> 8
Sorry hankala laskuoppi mutta siinähän ne seitsemäntoista digitsiä on.
Sjutton också. Eli pahoittelen käyttämääni harhaanjohtavaa ilmaisua "17 numeroa" kun tarkoitin "17 merkkiä".
http://www.vfw123.de/html/fahrgestellnummer.html
Omassani taas; 123 223 1 A 1..... Eli sindelfingen, mikä siihen aikaan kylläkin taisi olla ainoa 123 valmistustehdas... Mutta mutta menepäs nyt sitten arvailemaan. Olishan toi vaihteistokoodikin tavallaan ihan järkevä...
EDIT:
Huomasin tarkemmin tutkiessa tehtaita, että VFW123:n sivulla olevassa esimerkissä 240TD on valmistettu Bremenissä.
Leka:
Poikittaispalkilla tarkoitat varmaan lukkopeltiä?
Muuten, mistä tiedät auton olevan ´79 tilattu, kenties varusteista päätellen...?
Tietääkseni EPC:ltä ei löydä valm.pvm:riä...

Joo, minä en ottanut lukuun WDB:tä, vain nummerot. Eli samasta puhutaan kuitenkin.raul kirjoitti:Lasketaanpa...
http://www.vfw123.de/html/fahrgestellnummer.html
Omassani taas; 123 223 1 A 1..... Eli sindelfingen, mikä siihen aikaan kylläkin taisi olla ainoa 123 valmistustehdas... Mutta mutta menepäs nyt sitten arvailemaan. Olishan toi vaihteistokoodikin tavallaan ihan järkevä...
EDIT:
Huomasin tarkemmin tutkiessa tehtaita, että VFW123:n sivulla olevassa esimerkissä 240TD on valmistettu Bremenissä.
Mutta tämähän käy mielenkiintoiseksi... vaihteisto vai tehdas? VfW:n sivuilla ei mainita mitään numerovaihtoehtoja tuossa kohdassa....? Pitäisiköhän laittaa informaatiota sinnepäin...
(EDIT: laitettu on.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu jännäksi menee.
Ihmettelinkin aikoinaan että miksi kaikissa suomi-123:ssa on "aina" nolla tuossa kohtaa, kun sakemannimersuissa tuli vastaan kirjaimia...
Pystyisikö muuten joku ystävällinen EPC:n käyttäjä laittamaan vaikka tälle sivulle datenkarte tiedot parista autosta? Eli niinkuin muistan esim. Pasi M.:n joskus kopioineen wagnerin farmarin datacard lehden tähän....
Ja illan runkonumerot ovat....
WDB 123 053 100 11112
sekä
WDB 123 053 100 07697
Tietoja ei välttämättä edes löydy, autot ovat vanhoja...
Ihmettelinkin aikoinaan että miksi kaikissa suomi-123:ssa on "aina" nolla tuossa kohtaa, kun sakemannimersuissa tuli vastaan kirjaimia...

Pystyisikö muuten joku ystävällinen EPC:n käyttäjä laittamaan vaikka tälle sivulle datenkarte tiedot parista autosta? Eli niinkuin muistan esim. Pasi M.:n joskus kopioineen wagnerin farmarin datacard lehden tähän....

Ja illan runkonumerot ovat....
WDB 123 053 100 11112
sekä
WDB 123 053 100 07697
Tietoja ei välttämättä edes löydy, autot ovat vanhoja...
Eipä "illan runkonumerot" tuota ainakaan mun datenbankilla mitään tulosta. Saako kysyä mistä nuo VINit repäisit?
No joka tapauksessa tilausvuoden näkee tilausnumeron ensimmäisistä numeroista (tässä tapauksessa 09). Esim. Itsellä 02 alkuinen jne.
Eli vuosikymmentä ei näy ja tarvitsekkaan.
Joo tarkoitin nimen omaan lukkopeltiä. Tässä ajatukset pyörii ihan muissa askareissa ja ei tahdo löytää oikeaoppisia termejä.raul kirjoitti:Leka:
Poikittaispalkilla tarkoitat varmaan lukkopeltiä?
Muuten, mistä tiedät auton olevan ´79 tilattu, kenties varusteista päätellen...?
Tietääkseni EPC:ltä ei löydä valm.pvm:riä...
No joka tapauksessa tilausvuoden näkee tilausnumeron ensimmäisistä numeroista (tässä tapauksessa 09). Esim. Itsellä 02 alkuinen jne.
Eli vuosikymmentä ei näy ja tarvitsekkaan.
Tuota kiivasti mietittyä kohtaa runkonumerossa olen aina pitänyt valmistuspaikkana, mutta mitään varmuutta ei ole. Nyt kun oikeen alkaa miettimään niin mitä nyt tulee muutamia automaattivaihteisia Suomi-123:sia mieleen niin kaikissa niissä taitaa olla tuossa kohtaa kakkonen (2). Muun muassa omassani (123130 12..)raul kirjoitti:Juu jännäksi menee.
Ihmettelinkin aikoinaan että miksi kaikissa suomi-123:ssa on "aina" nolla tuossa kohtaa, kun sakemannimersuissa tuli vastaan kirjaimia...
No ei löydy ei.raul kirjoitti:Tietoja ei välttämättä edes löydy, autot ovat vanhoja...

Mutta vanhassa vara parempi. Yks tuttu on just vaihtanut 240D:n C180:seen ja oli todella pettynyt. Auto on kuin just linjalta tullut, tuontikosla tottakai.
"No ku se 240D oli paljon parempi ja vakaampi ajaa maantiellä. Nää uudet on kuitenkin semmosia rimpuloita."

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Leka:
Ylempi runkonumero kuuluu yhdelle 280CE:lle mikä on täällä Kyläsaaressa myynnissä, Frankfurtin kilvillä. Olisin laittanut siitä juttua tohon koeajopalstalle mutta kun en ajanut sitten sillä metriäkään. Jos ens viikolla kävis.
Lähti kyllä hienosti ykkösellä lumihangesta viikkojen seisotuksen jälkeen.
Kuviakin on.
Niin tosiaan, auto on 1978 että useimmilla EPC:llä jo varmaan poistettu...
Toisesta runkonumerosta ei ole tietoa, paitsi että sekin on 280CE:n, se löytyi jostain kyltistä tuon tuontimyynnin konetilasta. Outo juttu sillä auton dokumentit olivat muuten aika kohdallaan, toisin kuin esim. hinta
. Saattoi tietysti olla että esim. lukkopelti on taas vaihdettu kun oli vähän eri värinenkin.
Olin unohtanut tuon tilausnumerojutun, täytyypä muistaa hyödyntää sitä jatkossa!
Onkohan tässä nyt joku juttu taas että Suomi on eriarvoinen
kuin muut maat, toi koodivilinä alkaa olemaan melkoinen. Mutsin suomi-S124:ssä taisi olla nolla 11.nro...
Ylempi runkonumero kuuluu yhdelle 280CE:lle mikä on täällä Kyläsaaressa myynnissä, Frankfurtin kilvillä. Olisin laittanut siitä juttua tohon koeajopalstalle mutta kun en ajanut sitten sillä metriäkään. Jos ens viikolla kävis.
Lähti kyllä hienosti ykkösellä lumihangesta viikkojen seisotuksen jälkeen.
Kuviakin on.
Niin tosiaan, auto on 1978 että useimmilla EPC:llä jo varmaan poistettu...

Toisesta runkonumerosta ei ole tietoa, paitsi että sekin on 280CE:n, se löytyi jostain kyltistä tuon tuontimyynnin konetilasta. Outo juttu sillä auton dokumentit olivat muuten aika kohdallaan, toisin kuin esim. hinta

Olin unohtanut tuon tilausnumerojutun, täytyypä muistaa hyödyntää sitä jatkossa!
Onkohan tässä nyt joku juttu taas että Suomi on eriarvoinen

Heh, onko tuo se harmaa muovipuskureilla varustettu coupe siellä häkissä. Olen nimittäin käynyt itsekin ottamassa siitä kuvia. Jos auto on sama se on ollut siellä jo juolukuusta asti... Jollain taas leikannut, kun on moiset muovihärpäkkeet mennyt asentamaan.raul kirjoitti:Leka:
Ylempi runkonumero kuuluu yhdelle 280CE:lle mikä on täällä Kyläsaaressa myynnissä, Frankfurtin kilvillä. Olisin laittanut siitä juttua tohon koeajopalstalle mutta kun en ajanut sitten sillä metriäkään. Jos ens viikolla kävis.
Lähti kyllä hienosti ykkösellä lumihangesta viikkojen seisotuksen jälkeen.
Kuviakin on.
Niin tosiaan, auto on 1978 että useimmilla EPC:llä jo varmaan poistettu...![]()
Toisesta runkonumerosta ei ole tietoa, paitsi että sekin on 280CE:n, se löytyi jostain kyltistä tuon tuontimyynnin konetilasta. Outo juttu sillä auton dokumentit olivat muuten aika kohdallaan, toisin kuin esim. hinta. Saattoi tietysti olla että esim. lukkopelti on taas vaihdettu kun oli vähän eri värinenkin.
Vai jotta kullitettu keulatähti muovipuskureilla... kuulostaa todella hyvältä...raul kirjoitti:Juu, se samainen auto.
Fahrzeugbriefissäkin asiallisesti kaikki tiedot Zenderin korisarjasta.
Lisäksi siinä on joskus ollut "kullattu" MB-tähti....

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Se kullitettu keulastara oli kyllä jo hieman kulahtanut...
Laittasin kuvia esille mutta sitten taas se tripod alkaa jurppimaan.
Musta nahkasisusta hieman kulunut, sisustassa muutenkin sanomista, rundari, manuaalivaihteet (4), ei ESSD:tä...
Hintapyyntö 3.900 EUROA!!! Markoissakin jo tekis huonoa...
Ja mallihan on siis 1978 eli 177 hv vanhalla ilmanputsarilla.
Saksalaisessa myyntitodistuksessa komeili hinta 2.200€...
Eli myyjä haluaa netota n. 1.700 ekua.
Sinänsä Saksassa maksettu hinta onkin melko kohdallaan ainakin motor klassikin arvioiden mukaan, eli siis n. 3-4 kuntoisen välimaastoon sijoittuvalta 280CE:ltä... Suomen hinta onkin sitten jo liikaa. Tosin noiden em. luokitustenkin välillä on aikamoinen ero; 900€ - 2.100€...
Laittasin kuvia esille mutta sitten taas se tripod alkaa jurppimaan.
Musta nahkasisusta hieman kulunut, sisustassa muutenkin sanomista, rundari, manuaalivaihteet (4), ei ESSD:tä...
Hintapyyntö 3.900 EUROA!!! Markoissakin jo tekis huonoa...
Ja mallihan on siis 1978 eli 177 hv vanhalla ilmanputsarilla.
Saksalaisessa myyntitodistuksessa komeili hinta 2.200€...
Eli myyjä haluaa netota n. 1.700 ekua.
Sinänsä Saksassa maksettu hinta onkin melko kohdallaan ainakin motor klassikin arvioiden mukaan, eli siis n. 3-4 kuntoisen välimaastoon sijoittuvalta 280CE:ltä... Suomen hinta onkin sitten jo liikaa. Tosin noiden em. luokitustenkin välillä on aikamoinen ero; 900€ - 2.100€...
AIVAN! Unohdin tyystin!Leka kirjoitti:Ja pelkkä tähden kullittelu ei ole riittänyt. Nimittäin alla olleet barokkivanteet oli myös kullitettu. HYH !
Mutta mutta, entisöintiä silmälläpitäen, keskikonsolin pähkinäpuut olivat hyvässä kunnossa, tuhkakuppejakin oli puisia kaksin kappalein. Ei taida edes uustuotantona saada pähkinäpuista lämmönsäätimien taustalevyä yhdellä suuntavivulla... Kojelaudan päätypuut sensijaan olivat todella kuluneet.
En muista oliko sävylaseja... Kuskin ovi vain tyydyttävän kuntoinen.
Moottori oikeastaan edusti autossa parasta osaa, kuten totesinkin lähti se hienosti käyntiin, kävi ilman mitään sivuääniä, toiminta muutenkin normaalia, lukuunottamatta ohjaustehostimen pumpun öljyvuotoa....

PS. Leka, lähdetäänkö ens viikolla koeajamaan???