W123 kynkän kiinnitys väljä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
akana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 06.09.2005 21:11

W123 kynkän kiinnitys väljä

Viesti Kirjoittaja akana »

Wanha sotaratsu W123 jäi leimaamatta marraskuussa -06 kun insinööri tuumasi että takaa kynkän holkki on väljä. En enää muista oliko kyseessä ulompi vai sisempi kiinnitys, mutta narinan huomasi jo itsekin ajellessa.

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:
http://62.241.244.121:8008/W123-kynkka.jpg

Pystyykö noita vaihtamaan paikallaan (tai ollenkaan) vai pitääkö etsiä jostain uusi kynkkä? (kuvassa oleva ei ole omasta autosta).

Odottelin veromuutosta koittavaksi keväällä ettei tarvitse maksaa auton seisonnasta veroja, mutta eihän sitä tullut. Nyt pitäisi saada liikenteeseen että saisi jotain vastinetta maksetuille veroille ;)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3505
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W123 kynkän kiinnitys väljä

Viesti Kirjoittaja jackie »

akana kirjoitti:Pystyykö noita vaihtamaan paikallaan (tai ollenkaan) vai pitääkö etsiä jostain uusi kynkkä? (kuvassa oleva ei ole omasta autosta).
Ainaski näyttäs saavan varaosana noita kumeja, joten eiköhä ne oo tehty vaihettaviks. Paikoillaan tuskin pytyy vaihtamaan, koska jousi pyrkinee pomppaamaan pois paikoiltaan ku tuo alatukivarsi löysätään. Lienee parastaa purkaa suosiolla jousi pois ekana ja sitte ottaa tukivarsi pois paikoiltaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

Prässi hommiin suosiolla. :cry:
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
akana
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 06.09.2005 21:11

Re: W123 kynkän kiinnitys väljä

Viesti Kirjoittaja akana »

jackie kirjoitti:Ainaski näyttäs saavan varaosana noita kumeja, joten eiköhä ne oo tehty vaihettaviks.
Eli tästä?
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... emcode=920
jackie kirjoitti:Lienee parastaa purkaa suosiolla jousi pois ekana ja sitte ottaa tukivarsi pois paikoiltaan.
Olen 3 kertaa pudottanut koko apurungon jousineen pois, mutta miten jousen saa irti jos kynkkä on kiinni? Etujousien kanssa meni kokonainen päivä taistellessa kun kiristimen lautaset eivät mahtuneet ilman pajavasaraa väliin. Tarvitseeko takajousen kanssa erikoistyökaluja?
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3505
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W123 kynkän kiinnitys väljä

Viesti Kirjoittaja jackie »

akana kirjoitti:Olen 3 kertaa pudottanut koko apurungon jousineen pois, mutta miten jousen saa irti jos kynkkä on kiinni? Etujousien kanssa meni kokonainen päivä taistellessa kun kiristimen lautaset eivät mahtuneet ilman pajavasaraa väliin. Tarvitseeko takajousen kanssa erikoistyökaluja?
Kokeileppas haulla "jousien AND vaihto".
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Vaihdoin joskus w115.. Iskunvaimennin pois ja jousipois(Käytössä oli mersun jousiin tarkoitettu jousipuristin).
Puslat sain vaihdettua omatekoisen ulosvetäjän kanssa. Eli vähän lattarautaa, kierretankoa ja sopivankokoisia putken paljoa. JA samoilla uudet puslat paikoilleen.

Prässillä varmaan onnistuu puslien vaihto helposti.. Olisin varmaan vienyt itsekkin prässiin, mutta ei tietoa miten olisi käsijarruvaijeri irronnut näppärästi..
Vastaa Viestiin