Auto on saksantuonti joten huoltokirja on saksaksi (sinänsä kyllä täytetty tuohon ~100tkm:n asti mitä autolla on ajettu, viimeisin leima Veholta - auto on ollut suomessa noin 2 vuotta) joten tuosta heräsi muutama kysymys;
- onko A190 jakopää hihnalla vai ketjulla?
- - mikä tuon vaihtoväli on, eli mihin huoltoon (km/vuosi, A/B?) tuon pitäisi kuulua?
- A190 on ilmeisesti aina "LongLife" -auto ja näin mm. öljyt maksavat "kiitettävästi" eikä normaalia öljyä kannata mottiin sekoittaa vahingossakaan?
- kuuluuko MB:llä automaattilaatikon öljyjen vaihto huolto-ohjelmaan vai mennäänkö samaa samalla logiikalla kuin VAG-leirissä eli "ei vaihdeta" ja sitten vaihdetaan laatikoita 150-300tkm kohdalla (riippuen onko TipTronic, Multitronic vai vanha 4v-laatikko - itse olen siis VAG-omistaja, vielä

- - ellei kuulu niin onko suosituksia tuon vaihtamisesta (onko 105tkm ajetussa vaihtaminen jo "liian myöhäistä"?

- - A-sarjan automaattilaatikko ei ilmeisesti ole pahemmin kehuja saanut kestävyyden puolesta, lähinnä tuon takia mietin tuota öljyn vaihtamista
- tässä(kin) yksilössä auto "vinkuu" kierrosten mukaan nopeutuen - kyseessä ilmeisesti laturi (koska vinkuu myös laatikko N-asennossa paikallaan kaasutellen) - onko tuosta ns. haittaa jos laturi päättää korkata kesken kaiken, siis paikkojen rikkoontumisen kannalta?
- onko kukaan törmännyt A-sarjalaisessa ruosteiseen *öljytikkuun*? Moottori vaikuttaa olevan OK, öljyt normaalit (ei vaahtoa tai vettä, hieman huohotuskosteutta öljykorkissa, ei muuta). Tuo tikku on kyllä suoraan konepellin reunan alla josta tasan taatusti voi vettä putoilla sen päälle, ja kai mennä itse reikäänkin jos tuo on laitettu huonosti paikalleen. Vai pitäisikö olla huolestunut?

Olisin kiitollinen jos joku A:n omistaja / niistä tietävä viitsii laittaa kommenttia tai vastausta.
Muuten, näin pikaisten kokemusten jälkeen, tuo on ihan mukava pikku-Mese. Tosin alla olevat 17-tuuman 40-profiilin kumit tekevät autosta melkoisen uratutkan, tosin samalla myös jämäkän.