Mitä katsoa W126 280 ja 260/kumpi parempi?
Mitä katsoa W126 280 ja 260/kumpi parempi?
No niin kovaa vääntöä käydään kakkosauton ostossa.
126 kiikarissa. Pari koeajettu, viikonloppuna 1-3 lisää.
Tarjolla laidasta laitaan varusteissa ym. Automaatti pitää olla ja ehkä 280.
Yksi 260 kiikarissa myös. Mitä eroa tai kumpi parempi kone? Ym.
SE malleja kaikki.
Täydellistä helmeä en hae mutta toimiva ja suht siisti pitää olla. Että siltä pohjalta ollaan liikenteessä.
126 kiikarissa. Pari koeajettu, viikonloppuna 1-3 lisää.
Tarjolla laidasta laitaan varusteissa ym. Automaatti pitää olla ja ehkä 280.
Yksi 260 kiikarissa myös. Mitä eroa tai kumpi parempi kone? Ym.
SE malleja kaikki.
Täydellistä helmeä en hae mutta toimiva ja suht siisti pitää olla. Että siltä pohjalta ollaan liikenteessä.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
280SE:tä tehty 1979-85, jonka jälkeen sen "korvasi" 260SE (1985-91).
Tuolta klikkaamalla löydät jotain, ellei ole jo ennestään sulle tuttu sivu:
http://www.mercefreaken.com/modellene/126/126.htm
Tuolta klikkaamalla löydät jotain, ellei ole jo ennestään sulle tuttu sivu:
http://www.mercefreaken.com/modellene/126/126.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Juu. Joku taisi kirjoittaa äskettäin täällä että 280:ssä luonnetta enemmän.
Kehuttu ja parjattu kone toi M110. Niinkuin kaikki klassikot varmaan. Vai mitä ootte mieltä?
Entäs kori. Faceliftin erot (-86) ? Eteenpäin.
Kehuttu ja parjattu kone toi M110. Niinkuin kaikki klassikot varmaan. Vai mitä ootte mieltä?
Entäs kori. Faceliftin erot (-86) ? Eteenpäin.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Yks 280SE ollut ja onneksi ei ole toista tullut
Järkyttävä bensakrematorio. Samaten nokat kilkattaa aika usein.
Osta uudempi facelift malli.
Siistimpi käyntisiä. Taloudellisempia. Päällepäin hienompia.
Faceliftissä on puskurit ja muovikyljet erilaisia kuin vanhassa mallissa.
Uudemman puskurien helmat menee huomattavasti alemmas kuin vanhassa.
MUtta tosiaan. Kannattaa käydä ajamassa useampaa niin saa tietää mikä oikeasti on paras omasta mielestä.
EDITTIÄ: Muistelin että joku täällä foorumilla kirjoitteli kun oli tutkinut 260:stä ja 300:sta että 300ssa on moottoriöljylle jäähdytin. Siksi se olisi ässän keulilla lujempi kuin 260 kone.

Järkyttävä bensakrematorio. Samaten nokat kilkattaa aika usein.
Osta uudempi facelift malli.


Faceliftissä on puskurit ja muovikyljet erilaisia kuin vanhassa mallissa.
Uudemman puskurien helmat menee huomattavasti alemmas kuin vanhassa.
MUtta tosiaan. Kannattaa käydä ajamassa useampaa niin saa tietää mikä oikeasti on paras omasta mielestä.
EDITTIÄ: Muistelin että joku täällä foorumilla kirjoitteli kun oli tutkinut 260:stä ja 300:sta että 300ssa on moottoriöljylle jäähdytin. Siksi se olisi ässän keulilla lujempi kuin 260 kone.
Viimeksi muokannut Mika.T, Pe 15.06.2007 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ulkomuistista seuraavaa: facelift mallissa ne sileät kylkimuovit, puskurit ulottuu alemmas (tavallaan "huuli" mutta ei spoileri), helmat muovitettu (vanhemmassa näkyy tunkin reiät), kattoluukku toimii myös tilttiasennossa - kytkimet katossa ( ei kojelaudassa ), takakontin valon nupista saa vetämällä pois päältä jos haluaa tuulettaa konttia, keskuslukko toimii kaikista ovista, onkohan peili(t) lämmitettävät, konepellin avauksessa yksi lärpäke (poikkeuksiakin kuulemma on), varmaan paljon muutakin.honkonen kirjoitti:Juu. Joku taisi kirjoittaa äskettäin täällä että 280:ssä luonnetta enemmän.
Kehuttu ja parjattu kone toi M110. Niinkuin kaikki klassikot varmaan. Vai mitä ootte mieltä?
Entäs kori. Faceliftin erot (-86) ? Eteenpäin.
Koneista sen verran että M110ssä on henkeä enemmin mitä 2.6 ja 3.0 (omat lyhyet koeajot tämän pohjana ainoastaan). Kierroskoneita kaikki

Harraste (tai kesä/vähä-käyttö) peliksi ehdottomasti kasi. Se kruunaa komeuden

P.S. oma 280SE meni "harrastajalle" joka aikoo oikoa klommot ja tehdä mahdollisesti kansirempan tulevana talvena. Jäi Lappeenrantaan.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Heh, mie ajoin 100 tkm omalla 280SE:llä, seka-ajossa sellaiset 13...17 l sadalla mutta maantiellä meni 9...10 välillä (siis piiiitkässä matka-ajossa).Mika.T kirjoitti:Yks 280SE ollut ja onneksi ei ole toista tullut![]()
Järkyttävä bensakrematorio. Samaten nokat kilkattaa aika usein.
Nokat ääntelee tosin, siitä ei käy kieltäminen.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
karra kirjoitti:Heh, mie ajoin 100 tkm omalla 280SE:llä, seka-ajossa sellaiset 13...17 l sadalla mutta maantiellä meni 9...10 välillä (siis piiiitkässä matka-ajossa).Mika.T kirjoitti:Yks 280SE ollut ja onneksi ei ole toista tullut![]()
Järkyttävä bensakrematorio. Samaten nokat kilkattaa aika usein.
Nokat ääntelee tosin, siitä ei käy kieltäminen.



M110 on kone, jossa yksilöerot ovat ilmeisesti aika isot, ja tän ikäiseen kalustoon mahtuu monen kuntoista kapinetta. Toi mun 5-vaihteinen manuaalilaatikolla oleva ässä menee matkaa 9 litran tuntumassa, seka-ajossa 11-12 litraa. Kansiremppa siihenkin tehty muutama vuosi sitten.
Itse melkein valitsisin noiden välillä ihan kunnon perusteella, asiallisia myllyjähän ne on kaikki, ja hyväkuntoinen on kiva omistaa.
Itse melkein valitsisin noiden välillä ihan kunnon perusteella, asiallisia myllyjähän ne on kaikki, ja hyväkuntoinen on kiva omistaa.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Re: Mitä katsoa W126 280 ja 260/kumpi parempi?
Huomasin myynnissä olevan museokatsastetun vm 1980 280S:n (ties jos jonkun foorumilaisen nykyinen tai entinen:). Ilmoituksen mukaan ajettu 245000km. Täytyy varmaan käydä koeajolla.
Olen tässä aika paljon katsellut foorumin asiantuntevia tekstejä (kiitos kirjoittajille) ja googlettanut muutenkin. Muutaman uuden itseäni kiinnostavan kysymyksen kehittelin, joihin ei vastausta ollut. En tohtinut uutta topicia luoda ja jatkoin tähän vanhaan, joka suunnilleen on samaa asiaa.
Auto tulisi harrastekäyttöön kesäajoon, joten esim kulutuksella ei ole merkitystä eikä kiihtyvyysasioilla. Tietysti olen varautunut korjauskustannuksiin ja siihen, että joskus jää tien päälle.
Autossa on luullakseni kaasutin eikä ruisku. Pidän tuota parempana ylläpidon kannalta. Epäilyttävä mötikkä näkyy myyntikuvissa ja se mokoma voisi olla ABS-lohko. Sellainen taisi olla optiona tarjolla. Auto on automaattivaihteinen. Tietääkseni turvatyyny ei ollut optiona vielä 1980.
Näissä puitteissa:
A) Jos usein toistuvat yli 500€ korjaukset kirpaisevat, niin mistä voisitte näin etukäteen hieman varoitella? Ruostekorjaukset voisi jättää vastauksen ulkopuolelle, yritän zoomata autosta ne paikat, joista netissä kirjoitellaan.
B) Jossain luki, että autossa on mäkitunnistin, jonka tietoa käyttää elektroninen vaihteiston ohjain. Elektroninen vaihteiston ohjain kuulostaa pahalta. Onko tosiaan vaihteistossa tuollainen?
C) W126 automaattilaatikosta ei juuri ollut kirjoittelua. Voiko siitä päätellä, että se on suht huoleton?
D) Jossain luki ko. 110-moottorista, että muuten hyvä, mutta nostajat pitää silloin tällöin remontoida. Teksti oli hieman epäselvä, enkä ole varma jos siinä puhuttiinkin jostain muusta moottorista. Onko venttiilikoneistossa jotakin, mistä pitää osata kysyä, että onko se remontoitu?
E) Voiko autoa hinata takarenkaat maassa, jos moottori ei käy (tarkoitan siis vaihteiston puolesta)? Kyseessä maastoautolla hinaaminen puomilla vai onko aina hinausauto soitettava.
F) Ei kai noin vanhaan tehdä mitään päästömittauksia katsastuksessa ja jos tehdään, niin onko todennäköistä, että tulee ylitsepääsemättömiä ongelmia aiheen kanssa?
G) Eikö niin, että jos ABS on epäkunnossa (lähinnä elektroniikka), niin jarrut toimivat normaalisti lukkiutuvina, eikä ole katsastuksessa ongelma?
Lisäksi optiokysymys, jonka saan selvitettyä kyllä muualtakin kuin MB-foorumia vaivaamalla:
H) Jos museoautoon vaihdan vaikka jäähdyttimen a'la Motonet, niin onko sellainen katsastuksessa ongelma, siis että lentää kohta pois museoautoudesta, eli pitääkö kaikessa olla MB:n leima?
Olen tässä aika paljon katsellut foorumin asiantuntevia tekstejä (kiitos kirjoittajille) ja googlettanut muutenkin. Muutaman uuden itseäni kiinnostavan kysymyksen kehittelin, joihin ei vastausta ollut. En tohtinut uutta topicia luoda ja jatkoin tähän vanhaan, joka suunnilleen on samaa asiaa.
Auto tulisi harrastekäyttöön kesäajoon, joten esim kulutuksella ei ole merkitystä eikä kiihtyvyysasioilla. Tietysti olen varautunut korjauskustannuksiin ja siihen, että joskus jää tien päälle.
Autossa on luullakseni kaasutin eikä ruisku. Pidän tuota parempana ylläpidon kannalta. Epäilyttävä mötikkä näkyy myyntikuvissa ja se mokoma voisi olla ABS-lohko. Sellainen taisi olla optiona tarjolla. Auto on automaattivaihteinen. Tietääkseni turvatyyny ei ollut optiona vielä 1980.
Näissä puitteissa:
A) Jos usein toistuvat yli 500€ korjaukset kirpaisevat, niin mistä voisitte näin etukäteen hieman varoitella? Ruostekorjaukset voisi jättää vastauksen ulkopuolelle, yritän zoomata autosta ne paikat, joista netissä kirjoitellaan.
B) Jossain luki, että autossa on mäkitunnistin, jonka tietoa käyttää elektroninen vaihteiston ohjain. Elektroninen vaihteiston ohjain kuulostaa pahalta. Onko tosiaan vaihteistossa tuollainen?
C) W126 automaattilaatikosta ei juuri ollut kirjoittelua. Voiko siitä päätellä, että se on suht huoleton?
D) Jossain luki ko. 110-moottorista, että muuten hyvä, mutta nostajat pitää silloin tällöin remontoida. Teksti oli hieman epäselvä, enkä ole varma jos siinä puhuttiinkin jostain muusta moottorista. Onko venttiilikoneistossa jotakin, mistä pitää osata kysyä, että onko se remontoitu?
E) Voiko autoa hinata takarenkaat maassa, jos moottori ei käy (tarkoitan siis vaihteiston puolesta)? Kyseessä maastoautolla hinaaminen puomilla vai onko aina hinausauto soitettava.
F) Ei kai noin vanhaan tehdä mitään päästömittauksia katsastuksessa ja jos tehdään, niin onko todennäköistä, että tulee ylitsepääsemättömiä ongelmia aiheen kanssa?
G) Eikö niin, että jos ABS on epäkunnossa (lähinnä elektroniikka), niin jarrut toimivat normaalisti lukkiutuvina, eikä ole katsastuksessa ongelma?
Lisäksi optiokysymys, jonka saan selvitettyä kyllä muualtakin kuin MB-foorumia vaivaamalla:
H) Jos museoautoon vaihdan vaikka jäähdyttimen a'la Motonet, niin onko sellainen katsastuksessa ongelma, siis että lentää kohta pois museoautoudesta, eli pitääkö kaikessa olla MB:n leima?
Re: Mitä katsoa W126 280 ja 260/kumpi parempi?
Tervetuloa foorumille. Piti hieman etsiä Nettiautosta ennen kuin löysin tuon ässän, ZGO-875 oli kategoriassa S. Ensin ajattelin että nou shit, aika halpa MR mersuksi. Sitten tajusin että tuo on kaverini vanha auto, itse asiassa muistaakseni Suomen ensimmäinen museoitu W126, siitä oli Tähdellisissäkin pikku juttu kuvan kera. Auto oli kaverillani käyttöautona joskus 2000-2001, hän ajoi vaan sillä eikä edes pessyt sitä. Muuttoauto Espanjasta. Jossain rompetorilla tms tuulenpuuska nosti jonkun telttakatoksen ilmaan ja se rojahti auton päälle, maali naarmuuntui sieltä täältä; kaveri sai jonkun korvauksen tapahtuman järjestäjiltäMarsuman kirjoitti:Huomasin myynnissä olevan museokatsastetun vm 1980 280S:n (ties jos jonkun foorumilaisen nykyinen tai entinen:). Ilmoituksen mukaan ajettu 245000km. Täytyy varmaan käydä koeajolla.
A) Jos usein toistuvat yli 500€ korjaukset kirpaisevat, niin mistä voisitte näin etukäteen hieman varoitella? Ruostekorjaukset voisi jättää vastauksen ulkopuolelle, yritän zoomata autosta ne paikat, joista netissä kirjoitellaan.
B) Jossain luki, että autossa on mäkitunnistin, jonka tietoa käyttää elektroninen vaihteiston ohjain. Elektroninen vaihteiston ohjain kuulostaa pahalta. Onko tosiaan vaihteistossa tuollainen?
C) W126 automaattilaatikosta ei juuri ollut kirjoittelua. Voiko siitä päätellä, että se on suht huoleton?
D) Jossain luki ko. 110-moottorista, että muuten hyvä, mutta nostajat pitää silloin tällöin remontoida. Teksti oli hieman epäselvä, enkä ole varma jos siinä puhuttiinkin jostain muusta moottorista. Onko venttiilikoneistossa jotakin, mistä pitää osata kysyä, että onko se remontoitu?
E) Voiko autoa hinata takarenkaat maassa, jos moottori ei käy (tarkoitan siis vaihteiston puolesta)? Kyseessä maastoautolla hinaaminen puomilla vai onko aina hinausauto soitettava.
F) Ei kai noin vanhaan tehdä mitään päästömittauksia katsastuksessa ja jos tehdään, niin onko todennäköistä, että tulee ylitsepääsemättömiä ongelmia aiheen kanssa?
G) Eikö niin, että jos ABS on epäkunnossa (lähinnä elektroniikka), niin jarrut toimivat normaalisti lukkiutuvina, eikä ole katsastuksessa ongelma?
Lisäksi optiokysymys, jonka saan selvitettyä kyllä muualtakin kuin MB-foorumia vaivaamalla:
H) Jos museoautoon vaihdan vaikka jäähdyttimen a'la Motonet, niin onko sellainen katsastuksessa ongelma, siis että lentää kohta pois museoautoudesta, eli pitääkö kaikessa olla MB:n leima?


Voi olla että autoa on laitettu paljon, maalattu ja uusittu listoja ym, mutta se museoitiin todella nopeasti kun kaverini myi sen, oli tarvinnut kuulemma vaan pesun... mutta autohan olisi nähtävä ennen kuin voi arvostella sen kuntoa nyt. Suosittelen että otat mukaan henkilön joka tietää W126 mersusta.
A) Nuo vanhassa autossa voi tulla esim kansiremppa, laatikko piiputtaa taika perä hajoaa. Niiden remppaaminen/uusiminen käytetyillä saattaa maksaa sen viis hunttia per laaki. Eli ne kannattaa koeajossa verifioida.
B) Ei ole elektroniikkaa laatikossa. Tuossa on neliportainen perinteinen mekaanisesti ohjattu 722 joka lähtee kakkosella liikkeelle pois lukien täyskaasulähtö.
C) Jos öljy ei ole pikimustaa eikä haise palaneelle, ja laatikko vaihtaa nätisti niin sillä saattaa ajaa todellakin pitkään vielä.
D) M110 moottorin venttiilit ääntelee yleisesti. Ääni tulee kuluneista osista, eli nokista ja niiden laahaimista ja kait nostajista. Ääni ei ole itsessään vaarallista, lähinnä se ärsyttää. Jos jotain remppaa on tehty niin kuitit ois hyvä olla tallella. Jos esim nokka-akselit on uusittu niin se on ollut jo aika iso rahallinen sijoitus.
E) Muistaakseni noissa vanhoissa lootissa missä on takaöljypumppu niin 50 km saa hinata 50 km/h nopeudella. Tuon pitäis lähteä myös hinaamalla tai alamäkeen laskettaessa käyntiin, kokeilin kerran omaani mutta alamäki oli liian lyhyt, ei moottori pyörähtänytkään. Voi hinata käöydellä jos puomia ei ole.
F) 1978 ja eteenpäin mitataan päästöt. Ne on ne kaikkein löysimmät rajat, varmaan saavutetaan helposti.
G) Katsastuksessa pitää ABS merkkivalon tomia oikein, eli se kertoo katsurille että järjestelmä on kunnossa. Sen pitää toimia jos autossa ABS systeemi on.
Saat laittaa tarvikeosia autoosi, vaikka Nissensin syylarin. Behriä saa ainoastaan merkkiliikkeen kautta ja siinä saattaa tuhatlappunen olla tarpeellinen setelin koko jopa. Kuvassa oleva radion saisi heivata mäkeen, katsastajan olisi siihen puututtava. Ja nuo kapselit on liian uudet autoon, jos haluaa 15 tuumaiset pyörät niin kannattas hommata 15 tuumaiset barokkivanteet sitten. No, tuo vanne/pyörä/kapselihomma on jo hiusten halkomista koska tiedän että erääseen ykkössarjan ässään oli luvattu hyväksyä kakkossarjan aluvanteet eli 15 tuumaiset, tulevan museotarkastuksen esikatselmuksessa.
ABS näyttää olevan autossa joo. Katso eetä ABS valo syttyy kun virrat laittaa päälle, ettei ole otettu polttimoa pois...
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mitä katsoa W126 280 ja 260/kumpi parempi?
Jos 260 on vaihtoehtona niin miksei myös 300? (sama kone hieman isompana) Löytyy tarjontaakin enemmän.
W210 E320cdi
Re: Mitä katsoa W126 280 ja 260/kumpi parempi?
Kiitos paljon asiantuntevista vastauksista!
Nyt pienten lisäselvitysten jälkeen vaikuttaa siltä, että alan katsella jotakin muuta museoitua mersua. Ei tämäkään ässä täysin ole poissuljettu (tosin se näköjään on vissiin tänään poistunut myynnistä) - hinnassahan eri tekijät lopulta pitää huomioida ja sitten arvioida esim. paljonko omaa työpanosta täytyy käyttää kunnossapitoon. Eihän tuo ollut hinnalla pilattu.
Nyt pienten lisäselvitysten jälkeen vaikuttaa siltä, että alan katsella jotakin muuta museoitua mersua. Ei tämäkään ässä täysin ole poissuljettu (tosin se näköjään on vissiin tänään poistunut myynnistä) - hinnassahan eri tekijät lopulta pitää huomioida ja sitten arvioida esim. paljonko omaa työpanosta täytyy käyttää kunnossapitoon. Eihän tuo ollut hinnalla pilattu.