Niin en löytänyt selaamalla tuosta aiheesta, joten tässäpä uusi kysymys. Onko pajoja jotka nuita harrastaa, vai miten onnistuu kotikonstein siitinten tuoton ja vuodamisen mittaus...Tiisselipajalla ei kuulemma onnistu....
No tärkein piirre noissa suuttimien toiminnassa on niitten avauspaine.
Eli jokaisella suuttimella pitäisi olla sama avautumispaine.
En tiedä kuinka KE jetillä niitten testaaminen onnistuu, mutta K-jetissä olisi ainankin ilmamassamittaria käskyttämällä mahdollista testata niitten toimintaa.
Eli jokainen suutin omaan testipurkkiinsa, parhaimmissa purkeissa on tietystikin mitta-asteikko. Jonka jälkeen ilmamassamittarin lautasen ja rungon väliin laittaa jokin palikka ja ottaa siitä esim. 30 sekunnin aika.
Jokaisessa purkissa pitäisi olla polttoainetta yhtä paljon.
Senjälkeen tehdä sama, mutta nyt ilmamääräpuntarin lautaseen jokin isompi talla väliin ja sama juttu.
Sitten jos poikkeavuuksia löytyy, niin suutinkauppaan mars....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Jaahas oiskohan tuo sitten likimain samanlainen testi ke.lle kun eihän siihenkään vielä sähkösiittimiä tule. Monelle nuo suuttimet ovat ongelmia aiheuttaneet mutta miten ovat sitten testanneeet. tiedä sitä
Onko ratkaisu ongelmiin lähellä.? Suuttimia saatu mittailtua jussista selvittyä.. Mittailtu kuten tuossa Mesedesi sanoi... Jonkinmoisia ((kahvikupeista, desin mittakuppiin tönärillä mitattu)kun ei näillä kylillä nuita pontikkatehtaan mitta
välineitä löyry))eroja bensamääristä saatiin, mutta huomion kiinnitti lammikko pensaa imusatsin pohjalla. Sinne ei ollut jäänyt sitä ja kahden mittauksen perusteella se tulvii sinne kun massamittarin lautasta kiilattu melko pohjaan..ja sahattu semmonen 20s. Eikös se ryyppysuutin ole pelistä pois eli kiinni kun siltä vie sähöt pois..... Kerro kerro mikä helvata sen pensan sinne ruiskii.....
Hurja paine tulee kyllä ryypylle kun sen putkea raotin.. Mutta itse suutin kyllä kiinni pysyy kun sähköjä ei tule eli määräjakaja kai sitten vuotaa. Odotellaan vahvistusta ammattilaisen suusta.........