Kolahdus takaa
Kolahdus takaa
Iltaa!
Laitettaessa vaihde päälle jostain takaa kuuluu joku helvatan kolahdus. Varsinkin kun peruuttaa, jarruttaa kokonaan seis ja vetää suoraan vapaan yli D:n päälle. (automaattiloota siis)
Kolahdusta ei juurikaan kuulu jos rauhallisesti siirtää pakilta ensin vapaalle, ja hetken päästä D:lle.
Hovimonttöörin (ja oman arvion) mukaan perä tuntuisi olevan ok. Öljyt olivat olleet likaiset ja vanhan oloiset mutta ei mitään merkkejä mistään varsinaisesta vauriosta. Kardaania ja vetareita pyörittämällä ei mitään kummallista.
Mitäs sitten muuta kuin kelkan etummaiset tukikumit. Nekään ei vaikuta kyllä huonokuntoisilta. Kardaanin tukilaakeri/kumi ei ehkä 100% kunnossa ole mutta ei nyt aivan sökökään...
Joku ilta kunhan ehtii niin meen työmaalle montun päälle ja kaveri nykimään vaihdetta päälle ja pois. Ite alle kytikselle että mikä kolahtaa! Mutta ehdotuksia muista mahdollisista paikoista?
Jostain takaa (ehkä oikealta enemmän) kuuluu myös TODELLA hiljainen hurina kun ei ole vetoa päällä. Sitäkään ei läheskään aina kuule. Taajamanopeksissa vain huomaa. Renkaita pyörittelee ja repii ees taas niin laakereissa ei tuntuis olevan ainakaan mitään täystuhoa.
Kiitos ja anteeks! Taas!
PS. Takakontissa ei pitäisi olla ketään. Ei anoppia eikä ketään muutakaan...
Laitettaessa vaihde päälle jostain takaa kuuluu joku helvatan kolahdus. Varsinkin kun peruuttaa, jarruttaa kokonaan seis ja vetää suoraan vapaan yli D:n päälle. (automaattiloota siis)
Kolahdusta ei juurikaan kuulu jos rauhallisesti siirtää pakilta ensin vapaalle, ja hetken päästä D:lle.
Hovimonttöörin (ja oman arvion) mukaan perä tuntuisi olevan ok. Öljyt olivat olleet likaiset ja vanhan oloiset mutta ei mitään merkkejä mistään varsinaisesta vauriosta. Kardaania ja vetareita pyörittämällä ei mitään kummallista.
Mitäs sitten muuta kuin kelkan etummaiset tukikumit. Nekään ei vaikuta kyllä huonokuntoisilta. Kardaanin tukilaakeri/kumi ei ehkä 100% kunnossa ole mutta ei nyt aivan sökökään...
Joku ilta kunhan ehtii niin meen työmaalle montun päälle ja kaveri nykimään vaihdetta päälle ja pois. Ite alle kytikselle että mikä kolahtaa! Mutta ehdotuksia muista mahdollisista paikoista?
Jostain takaa (ehkä oikealta enemmän) kuuluu myös TODELLA hiljainen hurina kun ei ole vetoa päällä. Sitäkään ei läheskään aina kuule. Taajamanopeksissa vain huomaa. Renkaita pyörittelee ja repii ees taas niin laakereissa ei tuntuis olevan ainakaan mitään täystuhoa.
Kiitos ja anteeks! Taas!
PS. Takakontissa ei pitäisi olla ketään. Ei anoppia eikä ketään muutakaan...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
Joo sama vika rahikaisella... Olis mukava tietää mikä kolahtaa.. ite en osannu tuota asiaa kuvalla nuin hyvin mutta tässähän se tuli..
Seuraampa tätä juttua innolla että mistä vika löytyy.
Seuraampa tätä juttua innolla että mistä vika löytyy.
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Jos perässä ei ole vetarit tai kartaani epäilyttävän väljiä kun koittaa pyöritellä ja heilutella ja öljy oli likaista mutta ei haissu eikä ollu mitään "juttua" seassa, niin eikö voi aika paljon luottaa että perästä sylttytehdasta ei löydy?
Ts. kaikki jäljelle jäävät vaihtoehdot ovat paljon helpompia ja halvempia vaihtoehtoja...
Vai mitä mieltä?
Ts. kaikki jäljelle jäävät vaihtoehdot ovat paljon helpompia ja halvempia vaihtoehtoja...
Vai mitä mieltä?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
mulla kans sama vika
joskus ku rullaa alamäkeen ja loota nakkaa isomman pykälän niin kolahtaa
kans, muuten täysin samat oireet.
olen ajatellu että perä väljä ku kuitenki ajettu jo 330 tuhatta ilman perän vaihtoa
mutta en kyllä oo tutkinu vikaa sen enempää..

joskus ku rullaa alamäkeen ja loota nakkaa isomman pykälän niin kolahtaa
kans, muuten täysin samat oireet.
olen ajatellu että perä väljä ku kuitenki ajettu jo 330 tuhatta ilman perän vaihtoa

190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
W202 230kompressor
W204 200cdi
kysytään tähän samaan, että onko w124:en perät kuinka pitkäikäisiä. itse epäilen että perä olis ihan söko. Aina liikkeelle lähtiessä ja vaihdetta vaihtaessa kuuluu kovia pamauksia ja kolahduksia. kikkailemalla saa vaihdettua niin ettei kolahdusta kuulu. Samalla kun vaihtaa perän niin mitä kannaattaa vaihtaa samalla? niin ja autolla ajettu siis 449tkm ja 200D manuaali.
-95 W124 200D - lähtee kuin purkka tukasta
-89 VW Jetta rojekti
-89 VW Jetta rojekti
Jo siihen perään on öljyjä sillon tällön vaiheltu niin ei se asiallisessa käytössä 330 tuhannesta mee vielä mikskään!peetee kirjoitti:mulla kans sama vika![]()
joskus ku rullaa alamäkeen ja loota nakkaa isomman pykälän niin kolahtaa
kans, muuten täysin samat oireet.
olen ajatellu että perä väljä ku kuitenki ajettu jo 330 tuhatta ilman perän vaihtoamutta en kyllä oo tutkinu vikaa sen enempää..
Mulla näyttää nyt sittenkin että takakelkan etummaiset tukikumit pitää koittaa vaihtaa.
Käytiin kaverin kans rasvamontun päällä. Kun auto seisoo normaalisti pyörillään niin hanttimiehen puoleissa kumissa ja rungossa näkyy aivan selvä rako. Ei pitäs olla rakoa siinä kohtaa, hankala selittää. (verrattiin toiseen puoleen)
Pykälää kun nykii päälle ja pois niin näkee aivan selvästi.
Pitää lähteä tukikumi-kauppaan!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!