W211, SRS-vikailmoitus, vinkkejä kaivataan - VIKA LÖYTYI
W211, SRS-vikailmoitus, vinkkejä kaivataan - VIKA LÖYTYI
W211 herjaa SRS-vikaa. Teki kerran aiemmin, mutta silloin sammutus ja uudelleen käynnistys auttoi. Nyt valoa ei saa sammumaan. Sulakkeet on ehjät.
Onko kokemusta, mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Meneekö näistä ohjauspyörän spiraaleja (tai miten näissä yhteys onkaan toteutettu...) tai onko ollut ongelmia turvavöiden kanssa?
Autolla on ajettu 127 tkm.
Onko kokemusta, mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Meneekö näistä ohjauspyörän spiraaleja (tai miten näissä yhteys onkaan toteutettu...) tai onko ollut ongelmia turvavöiden kanssa?
Autolla on ajettu 127 tkm.
Viimeksi muokannut paloviita, To 08.11.2007 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Käytin Vehossa testerissä. Diagnoosi oli, että repsikan penkin istuintunnistin on viallinen. Vaihdoin kyseisen tunnistimen (410 Eur!) ja kävin Veholla poistattamassa vikakoodin.
Parin päivän päästä SRS-valo syttyi uudelleen. Onko kokemusta vastaavanlaisesta viasta (ja nimenomaan W211:sta)? Kaikki johtoliitokset penkin alla näyttivät asiallisilta (ei hapettumaa tms.) Myöskään 210-mallille tyypillistä johtojen murtumaa ei ollut havaittavissa.
Parin päivän päästä SRS-valo syttyi uudelleen. Onko kokemusta vastaavanlaisesta viasta (ja nimenomaan W211:sta)? Kaikki johtoliitokset penkin alla näyttivät asiallisilta (ei hapettumaa tms.) Myöskään 210-mallille tyypillistä johtojen murtumaa ei ollut havaittavissa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
ja viallinen korvattiin nimenomaan käytetyllä? syttyikö valo kun joku istui penkillä? liitinhän oli erilainen?paloviita kirjoitti:Käytin Vehossa testerissä. Diagnoosi oli, että repsikan penkin istuintunnistin on viallinen. Vaihdoin kyseisen tunnistimen (410 Eur!) ja kävin Veholla poistattamassa vikakoodin.
Parin päivän päästä SRS-valo syttyi uudelleen. Onko kokemusta vastaavanlaisesta viasta (ja nimenomaan W211:sta)? Kaikki johtoliitokset penkin alla näyttivät asiallisilta (ei hapettumaa tms.) Myöskään 210-mallille tyypillistä johtojen murtumaa ei ollut havaittavissa.
näissä kannattaa sitten muistaa että jenkkiautojen varustuksessa on melkoisia eroja. varsinkin turvavarustuksessa..
uudestaan testeriin niin siitä se lähtee selviämään..
Tällä kertaa vikakoodi oli 9077 "Auton FIN ohjainlaitteissa N2/7 (turvavarusteiden ohjainlaite) ja N73 (EZS-ohjainlaite) ei ole sama."
Mitähän tuokin mahtaa tarkoittaa...
Vian kuittauksen jälkeen meni kaksi päivää ilman vikailmoituksia, mutta tänään SRS-defective -teksti tuli taas näyttöön...
Vinkkejä?
Mitähän tuokin mahtaa tarkoittaa...
Vian kuittauksen jälkeen meni kaksi päivää ilman vikailmoituksia, mutta tänään SRS-defective -teksti tuli taas näyttöön...
Vinkkejä?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
SRS valo
Minullahan vika ilmeni ensin satunnaisesti matkustajan istuessa ja sitten se jäi palamaan penkin ollessa myös tyhjä.
Eka penkin purkamisella ja maton sekä piuhojen testailemisella ei vika selvinnyt.
Otin penkin uudelleen pois ja sen tunniste maton myös. Mittari liittimen piuhan ja aivan boksin juuressa nuppineulalla piuhan läpi ja mittailemaan vastusta.
Keskimmäinen piuha johtoja taivutellessa välillä katkoi yhteyttä.
Kaikki näytti päällisin puolin olevan ok mutta se kohta jossa piuhat menevät pehmusteiden läpi penkin alle eli noin 10cm siitä valkoisesta boksista, oli jatkuvissa taivutuksissa vioittunut. Päällisin puolin kaikki näytti olevan ok.
Kolvi käteen tinaileen ja sukkaa päälle.
Valo toimi sen jälkeen normaalisti ilman mitään resetointeja.
Edellisessä mesessäni sama valo aiheutti sen että koko ohjausboksi piti vaihtaa ja ohjelmoida tunnistamaan auto. Se maksoi.....
No nyt pääsin säikähdyksellä.
-Arska-
Eka penkin purkamisella ja maton sekä piuhojen testailemisella ei vika selvinnyt.
Otin penkin uudelleen pois ja sen tunniste maton myös. Mittari liittimen piuhan ja aivan boksin juuressa nuppineulalla piuhan läpi ja mittailemaan vastusta.
Keskimmäinen piuha johtoja taivutellessa välillä katkoi yhteyttä.
Kaikki näytti päällisin puolin olevan ok mutta se kohta jossa piuhat menevät pehmusteiden läpi penkin alle eli noin 10cm siitä valkoisesta boksista, oli jatkuvissa taivutuksissa vioittunut. Päällisin puolin kaikki näytti olevan ok.
Kolvi käteen tinaileen ja sukkaa päälle.
Valo toimi sen jälkeen normaalisti ilman mitään resetointeja.
Edellisessä mesessäni sama valo aiheutti sen että koko ohjausboksi piti vaihtaa ja ohjelmoida tunnistamaan auto. Se maksoi.....
No nyt pääsin säikähdyksellä.
-Arska-
Möhkössä syttyi SRS (samalla myös ASR ja BAS) valo aivan yllättäen kesken ajon. Seuraavan kerran startatessa valot pysyivät pimeänä, mutta syttyivät jälleen muutaan kilometrin ajon jälkeen. Vikamuisti / diagnoosi osoitti ko. tapahtuman kohdalla alijännitettä järjestelmässä. Toinen jalka haudassa olleen akun vaihdon jälkeen eivät ole valot vaivanneet.
Tämä on toki aivan eri "vika" kuin puheena oleva, mutta näinkin varoitusvalot saattavat joskus oikutella.
Tiedossa on, että alijännitteellä ABS, BAS ja ASR putoavat pois toiminnasta, mutta luulisi että SRS pysyy aktiivisena vielä "hätävirrallakin"

Tämä on toki aivan eri "vika" kuin puheena oleva, mutta näinkin varoitusvalot saattavat joskus oikutella.
Tiedossa on, että alijännitteellä ABS, BAS ja ASR putoavat pois toiminnasta, mutta luulisi että SRS pysyy aktiivisena vielä "hätävirrallakin"


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
[quote="paloviita"]Tällä kertaa vikakoodi oli 9077 "Auton FIN ohjainlaitteissa N2/7 (turvavarusteiden ohjainlaite) ja N73 (EZS-ohjainlaite) ei ole sama."
Mitähän tuokin mahtaa tarkoittaa...
Die Fahrzeug-Identifizierungsnummer (Abk. FIN, im Englischen VIN) ist die international genormte, 17-stellige Nummer,.
Liittyiskö nyt tällaiseen sitten. Mitään asiasta ymmärtämättä sanoisin että noi kaksi ohjainlaitetta on eri autosta ja se herjaa sen takia niitä. Tai sitten sähköaivo on vainoharhainen.
Mitähän tuokin mahtaa tarkoittaa...
Die Fahrzeug-Identifizierungsnummer (Abk. FIN, im Englischen VIN) ist die international genormte, 17-stellige Nummer,.
Liittyiskö nyt tällaiseen sitten. Mitään asiasta ymmärtämättä sanoisin että noi kaksi ohjainlaitetta on eri autosta ja se herjaa sen takia niitä. Tai sitten sähköaivo on vainoharhainen.
W213 220d +W242 electric drive
FIN on todellakin auton VIN (auf Deutsch). Ja vikailmoitus väittää, että virtalukon ja SRS:n ohjainlaitteella olisi eri alustanumero. Vaikea uskoa, kun kumpaakaan ei ole vaihdettu.
Auto herjaa myös ZGW:n toiminnasta (Central GateWay, jonka kautta kaikki tieto kulkee). Jos autossa on vaikka polttimoita pimeänä, järjestelmältä kestää useita sekunteja ennenkuin vikailmoitukset tulevat mittaristoon. Sellaisia herjoja, jotka eivät näy mittaristossa, tulee ainakin vetokoukusta (jälkiasennus), MOST-piirin konfiguraatiosta (Comand ja Navi asennettu jälkeenpäin) ja keskuslukituksen väyläliikenteen vajaatoiminnasta (toisessa CAN-piirissä huono liitos jossakin?).
Yksi hypoteesi on, että ZGW on hidas ja siltä kestää liian kauan listata kaikki herjat. SRS kyllästyy odottamaan ja lyö itsensä vikatilaan.
Korjauksena voisi olla lisävarusteiden ja viimeisimmän laitekonfiguraation päivittäminen ZGW:lle sekä mahdollinen ohjelmapäivitys. Tällä voisi saada ZGW:n toimintaa nopeammaksi...
Toki nuo ohjainlaitteiden FIN-koodit pitänee tarkistaa.
No, Veholta on aika varattu. Eiköhän nuo sähkärit siellä tiedä parhaiten mitä pitää tehdä. Toivottavasti ei mene kalliita "purkkeja" vaihtoon.
Auto herjaa myös ZGW:n toiminnasta (Central GateWay, jonka kautta kaikki tieto kulkee). Jos autossa on vaikka polttimoita pimeänä, järjestelmältä kestää useita sekunteja ennenkuin vikailmoitukset tulevat mittaristoon. Sellaisia herjoja, jotka eivät näy mittaristossa, tulee ainakin vetokoukusta (jälkiasennus), MOST-piirin konfiguraatiosta (Comand ja Navi asennettu jälkeenpäin) ja keskuslukituksen väyläliikenteen vajaatoiminnasta (toisessa CAN-piirissä huono liitos jossakin?).
Yksi hypoteesi on, että ZGW on hidas ja siltä kestää liian kauan listata kaikki herjat. SRS kyllästyy odottamaan ja lyö itsensä vikatilaan.
Korjauksena voisi olla lisävarusteiden ja viimeisimmän laitekonfiguraation päivittäminen ZGW:lle sekä mahdollinen ohjelmapäivitys. Tällä voisi saada ZGW:n toimintaa nopeammaksi...
Toki nuo ohjainlaitteiden FIN-koodit pitänee tarkistaa.
No, Veholta on aika varattu. Eiköhän nuo sähkärit siellä tiedä parhaiten mitä pitää tehdä. Toivottavasti ei mene kalliita "purkkeja" vaihtoon.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Vika löydetty ja "korjattu"
Täytyy nostaa hattua Herttoniemen Vehon sähkärille! Olin itse tietämättömyyttäni laittanut vetokoukkua asentaessani yhden johtoliittimistä väärään reikään. Järjestelmä etsi vetokoukkua, muttei löytänyt. Käytännössä taka-sami oli tämän takia osittain lamaantuneena ja SRS ei saanut testiään säällisessä ajassa läpi =>vikatila. Oli kuulemma saanut sähkömieskin hetken raapia päätään ennenkuin hoksasi, mikä autossa oli vikana
Taas oppi jotain uutta. Enpä olisi uskonut, että vetokoukun piuhalla saa turvajärjestelmän polvilleen...

Täytyy nostaa hattua Herttoniemen Vehon sähkärille! Olin itse tietämättömyyttäni laittanut vetokoukkua asentaessani yhden johtoliittimistä väärään reikään. Järjestelmä etsi vetokoukkua, muttei löytänyt. Käytännössä taka-sami oli tämän takia osittain lamaantuneena ja SRS ei saanut testiään säällisessä ajassa läpi =>vikatila. Oli kuulemma saanut sähkömieskin hetken raapia päätään ennenkuin hoksasi, mikä autossa oli vikana

Taas oppi jotain uutta. Enpä olisi uskonut, että vetokoukun piuhalla saa turvajärjestelmän polvilleen...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: W211, SRS-vikailmoitus, vinkkejä kaivataan - VIKA LÖYTYI
Akun vaihdon jälkeen tuli SRS vikailmoitus, joka näyttää pysyvän. Vanhalla akulla oli tietysti jännitteet käyneet alhaalla.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: W211, SRS-vikailmoitus, vinkkejä kaivataan - VIKA LÖYTYI
Srs syttyi myöskin ja epäilin heti akkua, kun oli battery protectionia vilkutellut. No vaihdoin akun ja vikakoodin lukuun: "vasen törmäystunnistin". Tämä oli joku Bosch car service. Valo kuittaantui ja 3-4 päivän päästä kilahti takaisin. Kuukauden se on nyt palanut siinä sitkeästi. Mistä kannattaisi lähteä vikaa ettiskelemään, meinaan ne peruspaikat, ennen kuin nuita tunnistimia ostetaan pussillinen.