Taka renkaina on ollut 265/45/17 HR:n vanteet. Onko pakko ostaa
samanlaiset vai sopiiko vanteille esim. 245/jotain/17 tai 255/jotain/17.
Renkaat on kallita ja vaihtoehdot saattaisi tuoda mahdollisuuksia löytää
vaikka vähän käytettyjä. Ja jos nurkkiin on jäänyt ylimääräiset niin
en pane tarjousta pahakseni.
T: Jari
0400 770547
Mitkä renkaat sopii 10 tuuman vanteille
Mitkä renkaat sopii 10 tuuman vanteille
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.
ei käynyt ilmi mihin autoon vanteet oli, mutta aika tylyn leveä vanne eli minimissään rengas saisi olla ajattelemallesi 17"/10 " vanteelle olisi
255/40/17 tai 255/45/17, jos pienintä kokoa haetaan. Riipuu hiukan rengasvalmistajasta ja renkaan rakenteesta, mutta osapuille noin.
Itse vaihtaisin kapeampaan vanteeseen vaikka halkaisija pysyy samana jos MB henkilöauto kyseessä.
255/40/17 tai 255/45/17, jos pienintä kokoa haetaan. Riipuu hiukan rengasvalmistajasta ja renkaan rakenteesta, mutta osapuille noin.
Itse vaihtaisin kapeampaan vanteeseen vaikka halkaisija pysyy samana jos MB henkilöauto kyseessä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Itse vaihtaisin vähän leveämpiin jos mahdollistaillinois kirjoitti: Itse vaihtaisin kapeampaan vanteeseen vaikka halkaisija pysyy samana jos MB henkilöauto kyseessä.

Tosiaan 255 on profiileilla 40/45 kapein laillinen, kyllähän siihen kapeampikin menisi... Jotkut rengasvalmistajat sallivat malleilleen STRO normeista poikkeavia vanneleveyksiä, mutta niitten todistusten hankkiminen ei ihan yksinkertaista.
Mikäs auto nyt oli kyseessä? Jos autoon käy matalampi rengas niin 255/40/17 renkaita löytyy jo halvemmalla. Itse ostin Kumhot, jotain reilu 200€ pari.
valmistajan suositus ajaa STRO:n ohitse, STRO on vain "ohjekirja SUOSITUS " .AM kirjoitti:
Jotkut rengasvalmistajat sallivat malleilleen STRO normeista poikkeavia vanneleveyksiä, mutta niitten todistusten hankkiminen ei ihan yksinkertaista.
Joten jos STRO sanoo että esim. 225-30-20 rengasta ei voi laittaa 8.5" leveelle vanteelle, mutta valmistaja sanoo että heidän 225-30-20 renkaan voi taas laittaa 8.5" leveelle. Ei siinä paljoa tarvii todistella kun vaikka valmistajan kotisivulta tulostaa faktaa.
isot pojat kerto

Jep, tuota tarkoitinkin. Se vaan että aika harvalla valmistajalla taitaa tuollaisia olla kotisivuillaan, tai ainakaan minä en ole törmännytepk kirjoitti: valmistajan suositus ajaa STRO:n ohitse, STRO on vain "ohjekirja SUOSITUS Ei siinä paljoa tarvii todistella kun vaikka valmistajan kotisivulta tulostaa faktaa.