w210 sammuu. ei saa naftaa alle varttitankin ??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 02.11.2005 21:12
Paikkakunta: mäntsälä

w210 sammuu. ei saa naftaa alle varttitankin ??

Viesti Kirjoittaja pj »

Tuli hommattua luotettavan 124:sen tilalle tollainen w210 -98 200cdi ja nyt on menty jo hinurilla pajalle.
epc-valo syttyi ja auto sammui samalla eikä suostunu lähteä käymään.
Väykky kävi pajalla ja testeri kertoi viaksi polttoaineen paine oli ollut liian alhainen. Tietokoneen koodien nollaus ja kaikki tuntu toimivan.
No nyt 1500 kilometriä myöhemmin sama homma ja taas on auto pajalla.
onko tietoa mikä vois olla ongelma?
Eihän se perusvika korjaudu koodeja nollailemalla...
Ei ole ehtiny ton sielun elämään juurikaan perehtymään kun tuo frouva tykkää sillä niin kurvailla että autoa ei näy pihassa kun vilaukselta. :?
Viimeksi muokannut pj, Ma 02.07.2007 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zgx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 06.02.2007 18:46
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja zgx »

Tarkistappa polttoaine suodatin. Jos tarvike, keitä huit hiiteen ja mersun oma kiinni. Itsellä oli samanlaista oireilua. Useimmissa suodattimen reiät ovat alimitoitettu ja siten ei saa ainetta. Vaikka putsari olisi miten uusi.
pj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 02.11.2005 21:12
Paikkakunta: mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pj »

ok.
pitää kattella sinne uus ja alkuperäinen suodatin.
tekevät pajalla suuttimien pohjien kalvausen ja laittavat uudet tiivisteet. kävin vilkasemassa sielä ja olihan kolot suuttimien ympäristössä täynnä pikeentynyttä öljyä. :shock:
pj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 02.11.2005 21:12
Paikkakunta: mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pj »

No niin nyt on käyty kertaus harjoituksissa :P
ja pitäis saada kulkuneuvo ajoon.
suuttimen pohjat on duunattu mutta ei käy vieläkään.
maanantaina se kai täytyy viedä testeriin.
haku-toiminnolla haettuna jollain oli ollu common rail putken anturissa jotain häikkää? miten ilmenee ?
onkos tankissa siirto pumppua tollasessa?
pj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 02.11.2005 21:12
Paikkakunta: mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pj »

Lauantaina kävin perehtymässä ongelmaan.
Avasin naftasuodattimen ja yllätykseksi sielä oli vaan pari senttiä naftaa.
Ei muuta kun suodatin täyteen ja 20litraa tankkiin ja taas toimii.
Mittari näytti varttitankkia ja ei ollu tankilla ajettu kun 500 km.
Voisko tankissa olevassa imuputkessa olla jotain häikkää?
Ennen on ajeltu valon syttymiseen ilman ongelmia.

Nyt piti tänään vaihtaa vielä vesipumppu kun se piti mieletöntä kahinaa ja välystä oli monta milliä. Ihme kun ei ollu vuotanu.

saa vastailla että ei mee yksin puheluksi.
Avatar
Kari_H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 31.10.2005 13:37
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja Kari_H »

Venäläisten osaluettelosivujen( http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1 ) mukaan näyttäisi tankissa olevan jonkinlainen siivilä. Voisikohan se olla tukossa.
S210 320CDI -01
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

pj kirjoitti:Lauantaina kävin perehtymässä ongelmaan.
Avasin naftasuodattimen ja yllätykseksi sielä oli vaan pari senttiä naftaa.
Ei muuta kun suodatin täyteen ja 20litraa tankkiin ja taas toimii.
Mittari näytti varttitankkia ja ei ollu tankilla ajettu kun 500 km.
Voisko tankissa olevassa imuputkessa olla jotain häikkää?
Ennen on ajeltu valon syttymiseen ilman ongelmia.
Vaan olisko polttoainelinjassa olevien tiivisteitten vuotoa. Niistä on paljon juttua foorumilla. Aiheuttaa kaikenlaista, miksei vaikka tuotakin.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin