W201 85-87 ostettaessa huomioitavaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

W201 85-87 ostettaessa huomioitavaa?

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Tervehdys.

Olen tekemässä kauppaa -86 mallisesta 190 mersusta, joka on automaattilaatikolla ja 2 litran bensiinikoneella.
Ajomäärä noin 290tkm

Kansiremontti on tehty hiljakkoin.

Mitä ko. laitetta ostettaessa kannattaa tsekata ja mitä "malliominaisuuksia" siinä on?
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

No tietenkin ihan muutenkin joka autosta tarkastettavat, ruosteet, öljyvuodot jne jne. Kannattaapi noilla kilometreillä kysästä myös että onko jakopään ketju vaihdettu. Ja tietysti se että laatikko pelaa kunnolla (eli luista jne). Onkos tuo kaasarilla vai ruiskulla? Kaasuttimet voi ruveta joskus hankaliksi ja kulutus on niissä myös lähes poikkeuksetta suurempi.

Moottorin käyntiin ja toimintaan kannattaa kiinnittää paljon huomiota. Itse omaa tähteäni ostaessa oli autossa pientä poukkoilua tyhjäkäynnissä. Ajattelin että säädän kaasarin itse ja korjaan sen sillä. Toisin kävi. Autossani olikin elektronisesti säädettävä kaasari -> veholle. Tuolle käyntihäiriön korjaukselle tuli kaikenkaikkiaan hintaa uusine osineen reilu tonni. :oops:

Ja haulla löytyy noita mallin yleisiä ongelmia. Ylijännite ynnä muut polttoainepumpun releet tuossa vissiin on herkkiä vioittumaan.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

sundiz kirjoitti:No tietenkin ihan muutenkin joka autosta tarkastettavat, ruosteet, öljyvuodot jne jne. Kannattaapi noilla kilometreillä kysästä myös että onko jakopään ketju vaihdettu. Ja tietysti se että laatikko pelaa kunnolla (eli luista jne). Onkos tuo kaasarilla vai ruiskulla? Kaasuttimet voi ruveta joskus hankaliksi ja kulutus on niissä myös lähes poikkeuksetta suurempi.

Moottorin käyntiin ja toimintaan kannattaa kiinnittää paljon huomiota. Itse omaa tähteäni ostaessa oli autossa pientä poukkoilua tyhjäkäynnissä. Ajattelin että säädän kaasarin itse ja korjaan sen sillä. Toisin kävi. Autossani olikin elektronisesti säädettävä kaasari -> veholle. Tuolle käyntihäiriön korjaukselle tuli kaikenkaikkiaan hintaa uusine osineen reilu tonni. :oops:

Ja haulla löytyy noita mallin yleisiä ongelmia. Ylijännite ynnä muut polttoainepumpun releet tuossa vissiin on herkkiä vioittumaan.

Sellaista ei ainakaan kannata ostaa jossa on tuo pierburgin sähköohjattu kaasari 2E-E.
Kuten sanottu sille ei osaa tehdä mitään ja tuon ikäisenä ongelmia on varmasti luvassa.
Onneksi pääsin omasta romustani eroon.(ei ole ollut ikävä)
Jos jotain positiivista haluaa sanoa ,niin eipähän ole ainakaan noiden polttoainepumpun releiden ongelmia noissa kaasari vehkeissä.
edesmennyt
W201
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tässäpä luulisin olevan ne tyypillisimmät:
1.Toimiiko pyyhkijä moitteettomasti(vaikea tietysti usein todeta,ellei ihan sippi)
2.Huutaako lämmityslaitteen puhallin pakkasella,varsinkin jos ei auto ole ollut lohkolämmityksessä.
3.Toimiiko ABS,jos on.Voi olla huonolla säkällä tosi kallis korjata.
4.Jakopään ketju!!!!Vaihda jos et tiedä edellisestä vaihdosta.
5.Unohda kaasarimalli jos sellaisesta kyse,kun samalla rahalla saa ruiskunkin.

Pientä hytkymistä tyhjäkäynnillä ei tartte pelästyä.Näin tekee omani,mutta hienosti käynnistyy kelillä kuin kelillä ja vie bensaa vähän.

Auton siisteys kertonee paljon siitä,kuinka edelliset omistajat autoon suhtautuneet.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Paja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 30.12.2004 23:12

Viesti Kirjoittaja Paja »

Ongelmia saat varmasti tuon automaatin kanssa, sen toiminta on noilla kilometreillä jo korkeammissa käsissä. Toinen iso miinus on tuo puolimekaaninen ruisku, joka vanhemmiten on erittäin huono toiminnaltaan, bensaa palaa törkeästi ja käynti on mitä milloinkin, tai joskus ei mitään.

Hitsaustaito on myös hyvä hallita tuon ikäisen auton kanssa.

Yli 20 vuotta vanha mersu ei ole "kaupan hieronnan" arvoinen, tarjoa muutama satanen ja jos lähtee niin osta pois. Ei nämä mitään kruununjalokiviä enää ole.
maukkarinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maukkarinen »

Kiitoksia vastauksista. Auttaa harkintaa.

:shock:
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

"Pajan" näkemykset aika synkkiä ':D'
Omani on vielä vanhempi ja enemmän ajettu,ja kuluttaa parhaimmillaan "törkeät" 6L/100km maantiellä.Käy ja kukkuu.En myisi muutamalla satasella.
En ole ainakaan huomioinut,että olisi juurikaan Forumilla tuskailtu vanhojen automaattilootien kanssa.
Mutta tottakai "helmen"löytäminen on sitä vaikeampaa,mitä vanhemmasta autosta kyse.Ja sellaistahan moni hakee,vaikka budjetti olisi ruhtinaalliset 500e.':oops:'
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Paja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: To 30.12.2004 23:12

Viesti Kirjoittaja Paja »

Ei näkemykset vaan kokemukset.

6 litraan pääsee jos ajaa vain 6 litran edestä, eli kaupunkiajossa se tarkoittaa noin 35-40 km suoritusta. Pidemmälle pääsisi uusimalla 2xauton hintaisen määränjakajan.

Tällä hetkellä tässä yksilössä polttoaineen kulutus tosin on aika maltillinen, koska se seisoo metsän reunassa automaattivaihteisto hajalla....
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

mikko1981 kirjoitti:

Sellaista ei ainakaan kannata ostaa jossa on tuo pierburgin sähköohjattu kaasari 2E-E.
Kuten sanottu sille ei osaa tehdä mitään ja tuon ikäisenä ongelmia on varmasti luvassa.
Meillä on toisessa tähtikeulassa tuo 2E-E kaasari ja pelannut ongelmitta 120tkm -> 180tkm *kop kop*. Jos alkaa ongelmia tulla niin kannattanee vaihtaa koko kaasari tavalliseen.

Tuskin -86 pikkumesessä tuollaista on jos on suomiautosta kyse, eikös näitä ole vain tuontiautoissa missä on kattikin.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

jumetsap kirjoitti: Meillä on toisessa tähtikeulassa tuo 2E-E kaasari ja pelannut ongelmitta 120tkm -> 180tkm *kop kop*. Jos alkaa ongelmia tulla niin kannattanee vaihtaa koko kaasari tavalliseen.

Tuskin -86 pikkumesessä tuollaista on jos on suomiautosta kyse, eikös näitä ole vain tuontiautoissa missä on kattikin.
Niin mitä kaasaria tarkoitat tuolla "tavallisella"? Strömberin 175cd vai mikä se oli se vanhemmissa malleissa? Olen netistä yrittänyt katella tuolle 2e-e jotain korvaavaa että tietää sitten mitä hakea kun 2e-e alkaa temppuilemaan... Tiedä sitten toimiiko mekaaninen kaasari tuon katin kanssa. Oma peli on tuontivehje ja siinä on tuo kattikin. Pitää kysyä seuraavassa katsastuksessa että saako tuota enää muutettua vähäpäästöiseksi...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

jumetsap kirjoitti:
mikko1981 kirjoitti:

Sellaista ei ainakaan kannata ostaa jossa on tuo pierburgin sähköohjattu kaasari 2E-E.
Kuten sanottu sille ei osaa tehdä mitään ja tuon ikäisenä ongelmia on varmasti luvassa.
Meillä on toisessa tähtikeulassa tuo 2E-E kaasari ja pelannut ongelmitta 120tkm -> 180tkm *kop kop*. Jos alkaa ongelmia tulla niin kannattanee vaihtaa koko kaasari tavalliseen.

Tuskin -86 pikkumesessä tuollaista on jos on suomiautosta kyse, eikös näitä ole vain tuont
iautoissa missä on kattikin.
Yleensä tuontiautoissa.
Ois kyllä saanut jättää katin tuosta virityksestä pois.
edesmennyt
W201
hedlu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 10.08.2005 17:20
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja hedlu »

-virtalukko ei saa takerrella, tai saa, mutta kannattaa vaihtaa lukkopatruuna hetimmiten, muuten voi tulla hankala virtalukkoremontti
-vetoakseleiden ulomman suojuskumin klemmarin vieressä ei saa olla kumi turvoksissa, muuten ruosteessa suojuskumin alta, voipi katketa
-lämmityslaitteen kenno... pitäs tulla kuumaa myös suurimmalla puhaltimen nopeudella, työläs vaihtaa

nämä kaikki viat (ominaisuudet) on ollut mun w201:ssä
Vastaa Viestiin