W114 Kytkimen pääsylinteri
W114 Kytkimen pääsylinteri
Osaako kokeneemmat osien tilaajat sanoa, mistä löytyisi kytkimen pääsylinteli mäntineen W114 malliin? Saa olla vaikka tarvikeosa... Veholta saa vain osan, joka löytyy W116 räjäytyskuvasta, vaikka katsotaan minun auton valmistusnumerolla. Kori on 114.015.
En saa räjäytyskuvia suoraan tähän, joten panen linkit näihin.
W116
Osat 36, 38, 41, 43 ym puuttuu, koska ollut seuraavan kuvan tyylinen pääsylinteri, joka ei kiinnittimiä kaipaa. Kaikenlisäksi osa numero 41 maksaa 98€!!! Mikäköhän merkitys sillä on? Nimi on washer...
W114.015
Tällä hetkellä kiinni on siis FAGin pääsylinteri(jälkimmäinen kuva), johon on jo korjaussarja testattu.
Löysin netistä, jenkeistä kylläkin ATEn melko vastaavan pääsylinterin:
ATE
Sitä suositellaan koriin 114.011, mutta se on muuten ihan samanlainen kuin nykyinen FAGini. Sopiikohan kyseinen siis minun autoonkin? Ja toimittaakohan jenkkiyhtiöt tänne pohjolaan ja millä hinnalla?
Kiitos jos joku jaksaa vastailla...
En saa räjäytyskuvia suoraan tähän, joten panen linkit näihin.
W116
Osat 36, 38, 41, 43 ym puuttuu, koska ollut seuraavan kuvan tyylinen pääsylinteri, joka ei kiinnittimiä kaipaa. Kaikenlisäksi osa numero 41 maksaa 98€!!! Mikäköhän merkitys sillä on? Nimi on washer...
W114.015
Tällä hetkellä kiinni on siis FAGin pääsylinteri(jälkimmäinen kuva), johon on jo korjaussarja testattu.
Löysin netistä, jenkeistä kylläkin ATEn melko vastaavan pääsylinterin:
ATE
Sitä suositellaan koriin 114.011, mutta se on muuten ihan samanlainen kuin nykyinen FAGini. Sopiikohan kyseinen siis minun autoonkin? Ja toimittaakohan jenkkiyhtiöt tänne pohjolaan ja millä hinnalla?
Kiitos jos joku jaksaa vastailla...
"Ei sun kannata
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
Kiitoksia vinkeistä, mutta Merteilistä ei saanut ja Venetmäki on lomailemassa. Ja pieniä eroja taitaa olla W123:n kanssa, ainakin itse olen näin päätellyt. Täytyy varmaan KL:stä tiedustella jos ne tilaa myös vanhempiin. Olen aina vaan ajatellut, että ne on hylännyt vanhemmat autot. Saakos sieltä tarvikeosia ja alkuperäisiä yhtälailla vai mikä on sapluuna?
"Ei sun kannata
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: W114 Kytkimen pääsylinteri
Myös Motonet tilaa: JARRUPÄÄSYLINTERI MERCEDES W115/114 MALLI 68--76 W114/115 Ø23.81 (ei 280-TwinCam). . . . . . . . . . . . . . 23-5007 85.68pystäri kirjoitti: Sitä suositellaan koriin 114.011, mutta se on muuten ihan samanlainen kuin nykyinen FAGini. Sopiikohan kyseinen siis minun autoonkin? Ja toimittaakohan jenkkiyhtiöt tänne pohjolaan ja millä hinnalla?
Venetmäki -väki palaa huomenna 2.7 lomilta ja niillä on VARMASTI kytkimiä sellainen nippu että sullekin löytyy.
Ei kannata Amerikasta halpoja tilailla; minä tilasin 4.4. Leitzin kakkuloihin vastavalosuojia - pe tuli lappu että nyt ovat tullissa. Ovatkohan käyneet Jamaikan kautta..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
No llmankosjuhaoh kirjoitti:Taisi olla kuitenkin kysymys kytkimen pääsylinteristä.Muffler kirjoitti:Listan mukaan osa jonka tarvit on A0024302801, 249e
[img]http:
Sama osa taitaa olla kaikissa kutoskoneisissa detalin mukaan ja nelosissakin.. Siis osa 137.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
RTO-tuonnin miekkoselta sellaisia terveisiä että heillä on ko. osaa 28 kpl hyllyssä!
http://www.rtotuonti.fi/index.php?type=0&id=12
http://www.rtotuonti.fi/index.php?type=0&id=12
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Kiitos kaikille vastanneille! Nyt on asennettu W123 sylinteri käyttäen n. 30 leveätä prikkaa apuna. Ei siis osu samaan linjaan, koska eripaksuiset korvat, mutta reiät osuvat kohdalle. Muuten on kyllä melko sama kuin w114 tarvike. W124 sylinteri ei passaa, koska siinä on kiinteä tappi, joka tulee polkimen ja männän väliin... Tätä olin siis aikaisemmin päässyt ronklaamaan romiksella. Kai sekin pienellä modauksella voisi mennä.
Sitten vielä sellainen asia tuli meleen, että onko teillä tietoa mistä voisi löytyä ilmaustyökalu ilmaukseen? Siinähän pitää työntää neste työsylinteristä pääsylinterin kautta säiliöön. Jarruilla sen voisi tehdä käyttäen jarrupääsylinteriä prässinä. Kyseiseen toimenpiteeseen en kuitenkaan aio ryhtyä. Googlesta olen yrittänyt bongailla ja muutamasta tarvikeliikkeestä.
Sitten vielä sellainen asia tuli meleen, että onko teillä tietoa mistä voisi löytyä ilmaustyökalu ilmaukseen? Siinähän pitää työntää neste työsylinteristä pääsylinterin kautta säiliöön. Jarruilla sen voisi tehdä käyttäen jarrupääsylinteriä prässinä. Kyseiseen toimenpiteeseen en kuitenkaan aio ryhtyä. Googlesta olen yrittänyt bongailla ja muutamasta tarvikeliikkeestä.
"Ei sun kannata
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
ilmaus
Aikoinaan ilmasin siipimersujen kytkimet näin: Tippakannuun jarrunestettä, kannun nokkaan muoviletku ja toinen pää alasylinterin ilmaruuviin. Ruuvi auki ja pumppausta kannulla niin että neste nousee säiliöön. tuo ilman mukanaan
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tippakannupatenttia ajattelin itsekin kokeilla jos ei löydy muita ratkaisuja. Ostamassani tippakannussa lukee high pressure fed oil gun, mutta siinä oli öljyä kun ostin sen. Oon pessyt sen muutamaan kertaan fairilla niin kai se on jo tarpeeksi puhdas touhuun.
Petterille kiitos, olet aika velho. Olen kyllä bilteman kataloginkin asian puitteissa selannut, mutta en moista muista nähneeni tai sitten olen ajatellut sen toimintaperiaatteen erilaiseksi. Tässäkin tapauksessa meni kyllä vähän sormi suuhun, että mitenkäs tuo nyt toimii? Osaisitko sitä vielä hieman selventää?
Petterille kiitos, olet aika velho. Olen kyllä bilteman kataloginkin asian puitteissa selannut, mutta en moista muista nähneeni tai sitten olen ajatellut sen toimintaperiaatteen erilaiseksi. Tässäkin tapauksessa meni kyllä vähän sormi suuhun, että mitenkäs tuo nyt toimii? Osaisitko sitä vielä hieman selventää?
"Ei sun kannata
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
http://www.biltema.fi/ ja siellä hakusanaksi "ilmaus". En omista ko. laitetta itse mutta taidan ensi viikolla ostaa. Pakkohan tuon on samalla tavalla toimia kuin öljykannusysteeminkin; eli tarpeeksi nestettä säiliöön, putki kiinni ja ilmausvena auki ja pumppaamaan! Taitaa olla puristelumallia.
Itse ilmasin jarrut pystäristäni yksikseni mahdollisimman vaikean kautta; sopivaksi sahatulla lankulla ja kuskinpenkin niskatuen avulla pönkäsin jarrun pohjaan x monta kertaa ja aina joka pönkäisyn jälkeen venttiili kerrallaan ilmaus.
Itse ilmasin jarrut pystäristäni yksikseni mahdollisimman vaikean kautta; sopivaksi sahatulla lankulla ja kuskinpenkin niskatuen avulla pönkäsin jarrun pohjaan x monta kertaa ja aina joka pönkäisyn jälkeen venttiili kerrallaan ilmaus.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967