W114 Kytkimen pääsylinteri

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
pystäri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 30.06.2007 14:26
Viesti:

W114 Kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja pystäri »

Osaako kokeneemmat osien tilaajat sanoa, mistä löytyisi kytkimen pääsylinteli mäntineen W114 malliin? Saa olla vaikka tarvikeosa... Veholta saa vain osan, joka löytyy W116 räjäytyskuvasta, vaikka katsotaan minun auton valmistusnumerolla. Kori on 114.015.

En saa räjäytyskuvia suoraan tähän, joten panen linkit näihin.

W116

Osat 36, 38, 41, 43 ym puuttuu, koska ollut seuraavan kuvan tyylinen pääsylinteri, joka ei kiinnittimiä kaipaa. Kaikenlisäksi osa numero 41 maksaa 98€!!! Mikäköhän merkitys sillä on? Nimi on washer...

W114.015

Tällä hetkellä kiinni on siis FAGin pääsylinteri(jälkimmäinen kuva), johon on jo korjaussarja testattu.

Löysin netistä, jenkeistä kylläkin ATEn melko vastaavan pääsylinterin:
ATE

Sitä suositellaan koriin 114.011, mutta se on muuten ihan samanlainen kuin nykyinen FAGini. Sopiikohan kyseinen siis minun autoonkin? Ja toimittaakohan jenkkiyhtiöt tänne pohjolaan ja millä hinnalla?

Kiitos jos joku jaksaa vastailla...
"Ei sun kannata
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Kannattaskohan ensin kysyä vähän lähempää.
Esim KL-varaosissa näyttäisi olevan 123:n sylinteri, joka muistutaa tuota 114:n sylinteriä. Jos ei passaa niin tilaavathan ne vanhempiinkin osia, samoin Venetmäki. ja Merteil.
pystäri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 30.06.2007 14:26
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystäri »

Kiitoksia vinkeistä, mutta Merteilistä ei saanut ja Venetmäki on lomailemassa. Ja pieniä eroja taitaa olla W123:n kanssa, ainakin itse olen näin päätellyt. Täytyy varmaan KL:stä tiedustella jos ne tilaa myös vanhempiin. Olen aina vaan ajatellut, että ne on hylännyt vanhemmat autot. Saakos sieltä tarvikeosia ja alkuperäisiä yhtälailla vai mikä on sapluuna?
"Ei sun kannata
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Saattashan tuon 123sen sylinterin saada ainaki sovitettua suht helposti jos ei suoraan passaa, motonetisä näytti maksavan jotai 24 Euroa. Mulla on semmonen mielikuva, että ite laitoin 115seen 123sen pääsylinterin, mutta voi olla et muistan väärinki.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: W114 Kytkimen pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

pystäri kirjoitti: Sitä suositellaan koriin 114.011, mutta se on muuten ihan samanlainen kuin nykyinen FAGini. Sopiikohan kyseinen siis minun autoonkin? Ja toimittaakohan jenkkiyhtiöt tänne pohjolaan ja millä hinnalla?
Myös Motonet tilaa: JARRUPÄÄSYLINTERI MERCEDES W115/114 MALLI 68--76 W114/115 Ø23.81 (ei 280-TwinCam). . . . . . . . . . . . . . 23-5007 85.68

Venetmäki -väki palaa huomenna 2.7 lomilta ja niillä on VARMASTI kytkimiä sellainen nippu että sullekin löytyy.

Ei kannata Amerikasta halpoja tilailla; minä tilasin 4.4. Leitzin kakkuloihin vastavalosuojia - pe tuli lappu että nyt ovat tullissa. Ovatkohan käyneet Jamaikan kautta..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Listan mukaan osa jonka tarvit on A0024302801, 249e
Kuva
Sama osa taitaa olla kaikissa kutoskoneisissa detalin mukaan ja nelosissakin.. Siis osa 137. :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Muffler kirjoitti:Listan mukaan osa jonka tarvit on A0024302801, 249e
[img]http:
Sama osa taitaa olla kaikissa kutoskoneisissa detalin mukaan ja nelosissakin.. Siis osa 137. :shock:
Taisi olla kuitenkin kysymys kytkimen pääsylinteristä.
pystäri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 30.06.2007 14:26
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystäri »

Joo on tuo jarrusylinterikin vaihdettu. Jorvin alamäessä poljin pohjaan. :shock:
"Ei sun kannata
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

juhaoh kirjoitti:
Muffler kirjoitti:Listan mukaan osa jonka tarvit on A0024302801, 249e
[img]http:
Sama osa taitaa olla kaikissa kutoskoneisissa detalin mukaan ja nelosissakin.. Siis osa 137. :shock:
Taisi olla kuitenkin kysymys kytkimen pääsylinteristä.
No llmankos :shock: pitää perehtyä illalla uudestaan..
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

RTO-tuonnin miekkoselta sellaisia terveisiä että heillä on ko. osaa 28 kpl hyllyssä!

http://www.rtotuonti.fi/index.php?type=0&id=12
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
pystäri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 30.06.2007 14:26
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystäri »

Kiitos kaikille vastanneille! Nyt on asennettu W123 sylinteri käyttäen n. 30 leveätä prikkaa apuna. Ei siis osu samaan linjaan, koska eripaksuiset korvat, mutta reiät osuvat kohdalle. Muuten on kyllä melko sama kuin w114 tarvike. W124 sylinteri ei passaa, koska siinä on kiinteä tappi, joka tulee polkimen ja männän väliin... Tätä olin siis aikaisemmin päässyt ronklaamaan romiksella. Kai sekin pienellä modauksella voisi mennä.

Sitten vielä sellainen asia tuli meleen, että onko teillä tietoa mistä voisi löytyä ilmaustyökalu ilmaukseen? Siinähän pitää työntää neste työsylinteristä pääsylinterin kautta säiliöön. Jarruilla sen voisi tehdä käyttäen jarrupääsylinteriä prässinä. Kyseiseen toimenpiteeseen en kuitenkaan aio ryhtyä. Googlesta olen yrittänyt bongailla ja muutamasta tarvikeliikkeestä.
"Ei sun kannata
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
Avatar
Trae
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 14.12.2005 17:14
Paikkakunta: Vesilahti

ilmaus

Viesti Kirjoittaja Trae »

Aikoinaan ilmasin siipimersujen kytkimet näin: Tippakannuun jarrunestettä, kannun nokkaan muoviletku ja toinen pää alasylinterin ilmaruuviin. Ruuvi auki ja pumppausta kannulla niin että neste nousee säiliöön. tuo ilman mukanaan
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Biltemassa näyttäis olevan "Ilmaussäiliö. Sisäänrakennettu kiinteä takaiskuventtiili" 4,95 €. Tuote 19-146.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
pystäri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 30.06.2007 14:26
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystäri »

Tippakannupatenttia ajattelin itsekin kokeilla jos ei löydy muita ratkaisuja. Ostamassani tippakannussa lukee high pressure fed oil gun, mutta siinä oli öljyä kun ostin sen. Oon pessyt sen muutamaan kertaan fairilla niin kai se on jo tarpeeksi puhdas touhuun.
Petterille kiitos, olet aika velho. Olen kyllä bilteman kataloginkin asian puitteissa selannut, mutta en moista muista nähneeni tai sitten olen ajatellut sen toimintaperiaatteen erilaiseksi. Tässäkin tapauksessa meni kyllä vähän sormi suuhun, että mitenkäs tuo nyt toimii? Osaisitko sitä vielä hieman selventää?
"Ei sun kannata
pitää päällä vilkkua, kun oot jo ojassa!" Maj Karma
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

http://www.biltema.fi/ ja siellä hakusanaksi "ilmaus". En omista ko. laitetta itse mutta taidan ensi viikolla ostaa. Pakkohan tuon on samalla tavalla toimia kuin öljykannusysteeminkin; eli tarpeeksi nestettä säiliöön, putki kiinni ja ilmausvena auki ja pumppaamaan! Taitaa olla puristelumallia.

Itse ilmasin jarrut pystäristäni yksikseni mahdollisimman vaikean kautta; sopivaksi sahatulla lankulla ja kuskinpenkin niskatuen avulla pönkäsin jarrun pohjaan x monta kertaa ja aina joka pönkäisyn jälkeen venttiili kerrallaan ilmaus.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Eipä taida tuolla bilteman systeemillä onnistua kytkimen ilmaus, itelläni on sellanen ollutki. Semmosella paineilmakäyttösellä ilmauslaitteella onnistuu(maksaa n.50E), mutta ei muuta ku joku kaveriksi hommaan ja jarrulla ilmaa sen.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minä oon ilmannut vain sillaa että säiliö täyteen ja ruuvi auki työsylinteristä ja ruuvi kiinni kun nestettä valuu.Tämä toistetaan pari kertaa ja sen jälkeen kytkin yleensä toimii.Aina ei onnistu tuolla tavalla mutta kannattaa kokeilla.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mulla on itseasiassa sama homma edessä kun autosta on nyt jarrut purettuna, ikävää vaan korjata katkenneella sormella ku käsi on kipsissä :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin