w202 sähköikkunat
w202 sähköikkunat
Käytin akun irti poppien laiton takia miten nuo sähköikkunat saa "kalibroitua" jotta toimii normaalisti nyt ei mene enää kiinni tai auki yhdellä napin painalluksella vaan pitäää painaa pohjassa kokoajan...
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Taas asian vierestä kysymys..... Kun laittaa w202 ovet kiinni niin että vaikka kattoluukku on auki, niin onko oikeasti niin että pitää seistä auton vieressä nappipohjassa siihen asti, että luukku on mennyt kiinni?
Vai pitäisikö sen sulkea luukku itsestään kun se on lähtenyt "liikkeelle"?![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Vai pitäisikö sen sulkea luukku itsestään kun se on lähtenyt "liikkeelle"?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Sain tällaisen neuvon paikallisesta liikkeestä.
Paina nappia yhden naksauksen verran lasi ylhäällä noin 3s kuulet napsauksen oven sisältä sen jälkeen päästä irti ja sama homma heti perään nappi pohjaan asti eli napista kuuluu kaksi naksausta.
Noin alko toimimaan voi olla että toimii tuolla huminan ohjeella myös...
Paina nappia yhden naksauksen verran lasi ylhäällä noin 3s kuulet napsauksen oven sisältä sen jälkeen päästä irti ja sama homma heti perään nappi pohjaan asti eli napista kuuluu kaksi naksausta.
Noin alko toimimaan voi olla että toimii tuolla huminan ohjeella myös...
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
W124 300TDT -90
W123 240D -84
EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
No itellä W124:ssa toimii siten että oven ollessa auki toimii aina ilman avaimiakin. Jos ovet on kiinni, vaatii avaimen virtalukkoon ja käännettynä asentoon "radio". Tiedä sitten oisko noissa jotain mallikohtaisia eroja.
Toissa talvena mullakin rupesi toimimaan ikkunat ja kattoluuku ilman avaimia ovet suljettuina, mutta silloin olikin vikaa, joka söi akkua aika tavalla. Comfortboxista D-liitin irti ja vika oli poissa. Kaikenlaista...
Terv. Juri
Toissa talvena mullakin rupesi toimimaan ikkunat ja kattoluuku ilman avaimia ovet suljettuina, mutta silloin olikin vikaa, joka söi akkua aika tavalla. Comfortboxista D-liitin irti ja vika oli poissa. Kaikenlaista...
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
JP83 kirjoitti:Joo eli mutsin w202:ssakin on tuo sama ominaisuus että toimii lasit ja kattoluukku ilman avaimialukossa ja vaikka ovet on kiinni,ja nyt on ruennut tyhjentämään akkua itsekseen:(
Tietääkö kukaan mikä sulake pitää repiä irti tai mistä löytyy tuo boksi jossa vika voi olla?
No edelleen, W124:ssä tuo boxi löytyy takapenkin alta vas. puolelta. Sieltä keskimmäinen liitin, eli D-liitin irti. Alkuperäinen vika saattaa olla kuskinoven mikrokytkin jolle on tullut kilsat täyteen. Se pitää siinä sulakerasian takana olevaa relettä jatkuvasti vetäneenä ja virtaa kuluu rutosti. Akku tyhjenee parissa päivässä. Voi selvittää esim. siten että ottaa akusta miinusnavan irti, kytkee yleismittarin navan ja rungon väliin. Katsoo paljonko AMPEEREITA kuluu. Nyppäsee sitten C- sulakkeen irti ja jos kulutus putoaa niin siinäpä se vika sitten melkein onkin. Näin siis edelleen W124:ssä, en tiedä oisko tuossa W202:sessa sama kaavio.
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Siirsin tämän tuolta akun purkaantumisketjusta tähän, josko osuisi paremmin aiheeseen..
Lommo kirjoitti:
Oman autoni akku aamulla tyhjä ja vänkärin ikkuna oli auki...! Paljastui vedeksi takaboksissa.. ikkunoiden ohjausyksikön liittimet kosteat. Irti, boksi auki, crc:tä perään ja kuivumaan.. saas nähdä toimiiko huomenna..
Ohjausyksikkö (malli 4krt ikkuna + kattoikuna) tuli kuivattua ja puhdistettua elektroniikkapesulla ja ilmalla. Hapettunutta mössöä oli liittimissä, mutta piirikortissa ei näkyvää vikaa ja liitiimistä virtapiirit ehjät kortin tinauksiin asti. Releitä tutkailin ja yhtä niistä herkistelin, kunnes huomasin, että se olikin tarkoituksella liimalla estetty liikkumasta auki, eikä se vetäneenä olisi mitään kytkenytkään.. nyt kuitenkin liikkui siten että vetäneenä irrottaa.. pitiköhän näin kuitenkaan käydä... nimittäin ei toimi enään ihan alkuperäisen mukaisesti..
Laitoin yksikön takaisin paikalleen ja nyt ikkunat aukeavat ja menevät kiinni. Etuikkunoiden automaattiavauksen kalibrointi onnistui, kun painoi ikkunat auki ja sitten se muutaman sekunnin pito aukiasennossa. Kuitenkin vielä jäi sellainen vika päälle, että enää ikkunat eivät mene kiinni ovien ollessa auki jos virta ei ole päällä. Näin ikkunat kuitenkin aiemmin toimivat. Myöskään Infra-avaimella jaktuvasti painettuna ikkunat eivät enää mene kiinni. Olisikohan joku johto jäänyt löysäksi? Öljyn pehmentämät liittimet eivät kestäneet irroitusvaiheessa, joten ne johdot piti työntää asennusvaiheessa yksitellen paikoilleen.
Onko kenellään tietoa mikä johtosarjan johto voisi olla syynä tuohon jäljelle jääneeseen vikaan, vai jäikö itse korttiin vielä vika? Ikkunoiden sulkemismahdollisuus ilman virtaa ja tuo infra-avain ominaisuus ovat kuitenkin mukavia ominaisuuksia, joiden eteen voisi vielä nähdä vähän vaivaa...
Lommo kirjoitti:
Oman autoni akku aamulla tyhjä ja vänkärin ikkuna oli auki...! Paljastui vedeksi takaboksissa.. ikkunoiden ohjausyksikön liittimet kosteat. Irti, boksi auki, crc:tä perään ja kuivumaan.. saas nähdä toimiiko huomenna..
Ohjausyksikkö (malli 4krt ikkuna + kattoikuna) tuli kuivattua ja puhdistettua elektroniikkapesulla ja ilmalla. Hapettunutta mössöä oli liittimissä, mutta piirikortissa ei näkyvää vikaa ja liitiimistä virtapiirit ehjät kortin tinauksiin asti. Releitä tutkailin ja yhtä niistä herkistelin, kunnes huomasin, että se olikin tarkoituksella liimalla estetty liikkumasta auki, eikä se vetäneenä olisi mitään kytkenytkään.. nyt kuitenkin liikkui siten että vetäneenä irrottaa.. pitiköhän näin kuitenkaan käydä... nimittäin ei toimi enään ihan alkuperäisen mukaisesti..
Laitoin yksikön takaisin paikalleen ja nyt ikkunat aukeavat ja menevät kiinni. Etuikkunoiden automaattiavauksen kalibrointi onnistui, kun painoi ikkunat auki ja sitten se muutaman sekunnin pito aukiasennossa. Kuitenkin vielä jäi sellainen vika päälle, että enää ikkunat eivät mene kiinni ovien ollessa auki jos virta ei ole päällä. Näin ikkunat kuitenkin aiemmin toimivat. Myöskään Infra-avaimella jaktuvasti painettuna ikkunat eivät enää mene kiinni. Olisikohan joku johto jäänyt löysäksi? Öljyn pehmentämät liittimet eivät kestäneet irroitusvaiheessa, joten ne johdot piti työntää asennusvaiheessa yksitellen paikoilleen.
Onko kenellään tietoa mikä johtosarjan johto voisi olla syynä tuohon jäljelle jääneeseen vikaan, vai jäikö itse korttiin vielä vika? Ikkunoiden sulkemismahdollisuus ilman virtaa ja tuo infra-avain ominaisuus ovat kuitenkin mukavia ominaisuuksia, joiden eteen voisi vielä nähdä vähän vaivaa...
W202 C220D 11/94