Ulinaa etupäästä kääntäessä W 124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Ulinaa etupäästä kääntäessä W 124

Viesti Kirjoittaja kekes »

Mistähän mahtaisi johtua kun hiljaisessa vauhdissa pihassa kääntää
rattia vasemmalle,kuuluu sellainen ulina/vinkuna etupäästä?
Ei kuulu oikealle kääntäessä.
On kuulunut jo vähän aikaa,ja ääni on ikäänkuin voimistunut.
Olisko mahdollista,että jarrulevyt olis kieroontunut ja siitä
johtuu ulina.
Etujarrut laitettu viime syksynä,levyt ja palat.
Ei muistaakseni kuulu jos sateinen keli,siitä päättelin,että jarrupalat ovat märemmät ja ulina ei sen takia kuulu.

W124 260E -86
Viimeksi muokannut kekes, Ma 30.07.2007 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

veikkaan alapalloniveltä koita laittaa vähän öljyä niihin
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

mw124 kirjoitti:veikkaan alapalloniveltä koita laittaa vähän öljyä niihin
Täytys olla vissiin joku injektioruisku,että saa laitettua öljyä?
Ei taida auttaa jos suhauttaa siihen kumin ulkopuolelle...
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Ohjaustehostin?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Eihän vain ole ohjauksen ääripäässä tapahtuva ohjaustehostimen vikinä?
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Re: Ohjaustehostin?

Viesti Kirjoittaja kekes »

pekkali kirjoitti:Eihän vain ole ohjauksen ääripäässä tapahtuva ohjaustehostimen vikinä?
Ei,ääripäässä sen tehostimen äänen kyllä kuulee kun
kierrokset nousee ja se lienee ihan normaali ääni,josta
usein varoitetaan,ettei kovilla pakkasilla saisi kääntää ohjausta
aivan ääripäihin,jottei tehostin rikkoudu.
Tämä kuuluu jo lievästi vasemmalle käännettäessä hiljaisessa vauhdissa
,ei kuulu ollenkaan paikallaan kääntäessä.
Viimeksi muokannut kekes, Ma 30.07.2007 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kivi?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Minulla on joskus ollut kivi jarrulevyn ja -kilven välissä vikisemässä...
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Nyt ulina lakkas,viikonloppuna sorvattiin etujarrulevyt.
Mutta renkaat meni epätasapainoon,täristää jo 80 km/h nopeudessa.
Mikähän olis voinut vaikuttaa asiaan.

Tuli sellainen mieleen,kun vasemmalta puolelta meni jo aikaisemmin
se levyn kiinnitysruuvi,ristipää poikki ja toiselle puolelle
ei edes enää sitä laitettu,että voisiko ne jotenkin olla niin
tarkkoja,että se ruuvi keskittää sen levyn niin tarkkaan,että jos se on poissa levyt/renkaat eivät välttämättä ole enää tasapainossa?
Eikö pyöränpultit pitäisi ne samanlailla keskittää ja pitäähän ne
levyt paikallaan.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Ei sillä ristipääruuvilla ole muuta tarkoitusta, kuin että pitää pulttien reiät paikoillaan, kun rengasta asennetaan paikalleen. Ei voi täristää sen puuttumisesta. Herää epäilys levyjen sorvauksesen onnistumisesta. Uusi etukiekot, niin heittää täristämästä.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Tärkeää poistaa kertynyt ruoste vastepinnoilta.
Yleensäkin, vaikka uusisi uudetkin levyt. Iso murunen moskaa ei tarvitse olla, kun levy jää vinoon ja .... :mrgreen:
autodidakti
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Selväähän on, että paskaa ei pidä jättää levyn alle. Ihmettelen, miksi nyt sorvattu levyt, jos viime syksynä uusittu. Eihän vaan jarru laahaa. Onko satulan liukutapit liukkaat ja palautuuko mäntä sylinteriin helposti?
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Kannattas laittaa pyöränpultit kunnolla kiinni,nimittäin ne oli löysällä
ja siitä renkaiden täristys.(kuin olis renkaat olleet epätasapainossa)
Ratti on kuin rauhallisuuden meri taas.

Onneks en kokeillut täristääkö vielä 200 km/h :P
Vois itse täristellä pilven reunalla sen jälkeen.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

No, huh huh. Eipäs tullut mieleen, että tuollainenkin lipsahdus olisi mahdollinen. Joskus tosiaan vikaa hakee liian kaukaa.
Hyvä kuitenkin, että et kokeillut huippuja ja tärinä lakkasi.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Vastaa Viestiin