Ulinaa etupäästä kääntäessä W 124
Ulinaa etupäästä kääntäessä W 124
Mistähän mahtaisi johtua kun hiljaisessa vauhdissa pihassa kääntää
rattia vasemmalle,kuuluu sellainen ulina/vinkuna etupäästä?
Ei kuulu oikealle kääntäessä.
On kuulunut jo vähän aikaa,ja ääni on ikäänkuin voimistunut.
Olisko mahdollista,että jarrulevyt olis kieroontunut ja siitä
johtuu ulina.
Etujarrut laitettu viime syksynä,levyt ja palat.
Ei muistaakseni kuulu jos sateinen keli,siitä päättelin,että jarrupalat ovat märemmät ja ulina ei sen takia kuulu.
W124 260E -86
rattia vasemmalle,kuuluu sellainen ulina/vinkuna etupäästä?
Ei kuulu oikealle kääntäessä.
On kuulunut jo vähän aikaa,ja ääni on ikäänkuin voimistunut.
Olisko mahdollista,että jarrulevyt olis kieroontunut ja siitä
johtuu ulina.
Etujarrut laitettu viime syksynä,levyt ja palat.
Ei muistaakseni kuulu jos sateinen keli,siitä päättelin,että jarrupalat ovat märemmät ja ulina ei sen takia kuulu.
W124 260E -86
Viimeksi muokannut kekes, Ma 30.07.2007 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Ohjaustehostin?
Eihän vain ole ohjauksen ääripäässä tapahtuva ohjaustehostimen vikinä?
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Ohjaustehostin?
Ei,ääripäässä sen tehostimen äänen kyllä kuulee kunpekkali kirjoitti:Eihän vain ole ohjauksen ääripäässä tapahtuva ohjaustehostimen vikinä?
kierrokset nousee ja se lienee ihan normaali ääni,josta
usein varoitetaan,ettei kovilla pakkasilla saisi kääntää ohjausta
aivan ääripäihin,jottei tehostin rikkoudu.
Tämä kuuluu jo lievästi vasemmalle käännettäessä hiljaisessa vauhdissa
,ei kuulu ollenkaan paikallaan kääntäessä.
Viimeksi muokannut kekes, Ma 30.07.2007 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Nyt ulina lakkas,viikonloppuna sorvattiin etujarrulevyt.
Mutta renkaat meni epätasapainoon,täristää jo 80 km/h nopeudessa.
Mikähän olis voinut vaikuttaa asiaan.
Tuli sellainen mieleen,kun vasemmalta puolelta meni jo aikaisemmin
se levyn kiinnitysruuvi,ristipää poikki ja toiselle puolelle
ei edes enää sitä laitettu,että voisiko ne jotenkin olla niin
tarkkoja,että se ruuvi keskittää sen levyn niin tarkkaan,että jos se on poissa levyt/renkaat eivät välttämättä ole enää tasapainossa?
Eikö pyöränpultit pitäisi ne samanlailla keskittää ja pitäähän ne
levyt paikallaan.
Mutta renkaat meni epätasapainoon,täristää jo 80 km/h nopeudessa.
Mikähän olis voinut vaikuttaa asiaan.
Tuli sellainen mieleen,kun vasemmalta puolelta meni jo aikaisemmin
se levyn kiinnitysruuvi,ristipää poikki ja toiselle puolelle
ei edes enää sitä laitettu,että voisiko ne jotenkin olla niin
tarkkoja,että se ruuvi keskittää sen levyn niin tarkkaan,että jos se on poissa levyt/renkaat eivät välttämättä ole enää tasapainossa?
Eikö pyöränpultit pitäisi ne samanlailla keskittää ja pitäähän ne
levyt paikallaan.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Ei sillä ristipääruuvilla ole muuta tarkoitusta, kuin että pitää pulttien reiät paikoillaan, kun rengasta asennetaan paikalleen. Ei voi täristää sen puuttumisesta. Herää epäilys levyjen sorvauksesen onnistumisesta. Uusi etukiekot, niin heittää täristämästä.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Kannattas laittaa pyöränpultit kunnolla kiinni,nimittäin ne oli löysällä
ja siitä renkaiden täristys.(kuin olis renkaat olleet epätasapainossa)
Ratti on kuin rauhallisuuden meri taas.
Onneks en kokeillut täristääkö vielä 200 km/h
Vois itse täristellä pilven reunalla sen jälkeen.
ja siitä renkaiden täristys.(kuin olis renkaat olleet epätasapainossa)
Ratti on kuin rauhallisuuden meri taas.
Onneks en kokeillut täristääkö vielä 200 km/h
Vois itse täristellä pilven reunalla sen jälkeen.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86