Kokemuksia 190-korimallin mersusta
Kokemuksia 190-korimallin mersusta
Eli olisi pari halpaa 190 tarjolla ja kiinnostusta olisi tietää mihin kannattaisi katsoa ostohetkellä, eli jotain tyyppivikoja jne. Minkälainen auto on ajaa? (Kesällä/Talvella). Kori vissiin kevyempi kuin e-sarjassa joten 2.0l dieselikään ei vissiin ole kovin laiska?
2 litran diesel on AINA laiska
Ei sentään, kyllä sillä pärjää ihan ok jos ei kauheesti oo mitään kärrynvetoo.
Perusvarma kulkija jossa itellä ei ainakaa ollu mitää ihmeellistä.
Kato ne perinteiset että öljynpainetta on lämpimänä etes vähän ja kansipahvi on tolokuissaan.
on ne (lähes) aina hintasa väärtejä.

Ei sentään, kyllä sillä pärjää ihan ok jos ei kauheesti oo mitään kärrynvetoo.
Perusvarma kulkija jossa itellä ei ainakaa ollu mitää ihmeellistä.
Kato ne perinteiset että öljynpainetta on lämpimänä etes vähän ja kansipahvi on tolokuissaan.
on ne (lähes) aina hintasa väärtejä.
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Kaippa perinteisiin kuuluu myös jousien katkeilu ja nuo kuuluisat tunkin reikien ympäristöt ja helmat sekä lokarit puhki ruostuneena?
Jotain kuvia mun auton remontteeraamisesta. Kaikki jouset oli poikki, ruostetta aika paljon ja perä huusi. Uudet pyöränlaakerit taakse ja uudet jouset alle niin loppu lonkse ja jurnutus.
Kuinka halpa on halpa? Mun makso 50€ Hankintahetkellä
Ja 500€ sijoitettu yhteensä
Jotain kuvia mun auton remontteeraamisesta. Kaikki jouset oli poikki, ruostetta aika paljon ja perä huusi. Uudet pyöränlaakerit taakse ja uudet jouset alle niin loppu lonkse ja jurnutus.
Kuinka halpa on halpa? Mun makso 50€ Hankintahetkellä

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Miulla oli tunkin reiät ja lokasuojien takaa jalkatilojen pellit ruosteessa pahasti. Tekniikka pelasi ihan hyvin. Lopputaipaleella vaihdatin suuttimet ruiskuun (190 E 2.0 ruiskubensa) ja huollatin sen tyhjäkäynnin tunnistimen (tms).
Muista, että kyseessä on tosi pieni auto sisämitoiltaan. Tai minulle ainakin alkoi käymään ahtaaksi. Mun takana ei voinut istua kukaan, kun säädin penkin sopivaksi.
Kevyt perä. Plussa tai miinus, mutta kiinni jää helposti. Subbaria tai hiekkasäkkiä paksiin talveksi
Vaihdoin itse pikkumersusta w124 200D:hen, ja onhan se 200D laiskempi, mutta ruuvattuna sillä pärjää tosi hyvin, kuluttaa vähän ja on helpompi huoltaa sikäli jos huoltaa tarvii. Eli sama 200D-konehan olisi molemmissa.
Jos meinaat tuunailla tms, esim madaltamisen jälkeen syö renkaat kesässä, koska chamber-kulmat menee päin persiittä. Iso ongelma. Sama ongelma on w124:ssä (eikö olekin?)
Muista, että kyseessä on tosi pieni auto sisämitoiltaan. Tai minulle ainakin alkoi käymään ahtaaksi. Mun takana ei voinut istua kukaan, kun säädin penkin sopivaksi.
Kevyt perä. Plussa tai miinus, mutta kiinni jää helposti. Subbaria tai hiekkasäkkiä paksiin talveksi

Vaihdoin itse pikkumersusta w124 200D:hen, ja onhan se 200D laiskempi, mutta ruuvattuna sillä pärjää tosi hyvin, kuluttaa vähän ja on helpompi huoltaa sikäli jos huoltaa tarvii. Eli sama 200D-konehan olisi molemmissa.
Jos meinaat tuunailla tms, esim madaltamisen jälkeen syö renkaat kesässä, koska chamber-kulmat menee päin persiittä. Iso ongelma. Sama ongelma on w124:ssä (eikö olekin?)
Säätö tekee ihmeitä: lisää ruutia ja pienempi kulutus.salesone kirjoitti:2 litran diesel on AINA laiska![]()
Ei sentään, kyllä sillä pärjää ihan ok jos ei kauheesti oo mitään kärrynvetoo.
.
Itsehän kävin viime kesänä Mikkelissä lainatulla viisivaihteisella 190D:lla : 800 km pääosin maantieajoa, ja tankillisen kulutus oli muistaakseni 5,3 litraa. Ehkä se olisi ollut vähemmänkin, mutta paluumatkalla ajettiin 80 vauhtia aika pitkään eli nelosvaihteella piti huudattaa. Eittämättä ärsyttävin piirre ko. automallissa on se, että viitosvaihteella ei tee juuri mitään alle satasen vauhdissa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
kannattaa kannen tiivisteen kunto tarkistaa, samoin perä....
molemmat vuoti entisessä autossa
ehdin ajaa vain talvella tuolla autolla ja myönnettävä on että helposti sillä jää kiinni
jos haluaa harrastaa sladittelua jollain suljetulla alueella niin tuo on mahtava auto ainakin bensamoottorisena
kevyen peränsä takia.
molemmat vuoti entisessä autossa
ehdin ajaa vain talvella tuolla autolla ja myönnettävä on että helposti sillä jää kiinni

jos haluaa harrastaa sladittelua jollain suljetulla alueella niin tuo on mahtava auto ainakin bensamoottorisena

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Mulla oli muutaman kk tommonen ja oli hieno.
Käteenkäyvä ja helppo ajaa, en vaan kerinnyt liukkaille sillä.
Oli niin ehjä ja ruosteeton -91 malli 1.8 bensa ettei kerinnyt mitään vikoja/ongelmia ilmetä. Muut voi kertoa jos sellaisia noissa on.
Mutta kiva auto kyllä!
Käteenkäyvä ja helppo ajaa, en vaan kerinnyt liukkaille sillä.
Oli niin ehjä ja ruosteeton -91 malli 1.8 bensa ettei kerinnyt mitään vikoja/ongelmia ilmetä. Muut voi kertoa jos sellaisia noissa on.
Mutta kiva auto kyllä!
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Joo ruosteet kannattaa tarkistaa, ovien alaosat, tunkin reijät + ne hallitunkin kumityynyt siitä helmasta, helmojen takapäät, takapenkin alla vesireikien ympäristö, etujalkatiloista nurkat, takaroiskeläppien ympäristö.
Vähällä menee jos kunnossa. Meillä -84 190d jolla just käytiin Vaasa-Turku-Vaasa puolella tankilla.
Vähällä menee jos kunnossa. Meillä -84 190d jolla just käytiin Vaasa-Turku-Vaasa puolella tankilla.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Kiitoksia, lisääkin kokemuksia saa toki kertoa.
Tässä on nyt pelkkiä kehuja, mutta olisi tasapuolisuuden vuoksi kiva kuulla jos jollain olisi ollut negatiivisiä kokemuksia, niin osaa nekin asiat ottaa huomioon.
Ja se kansipahvin kuntohan muistaakseni katottiin siten, että onko jäähdyttäjän vedessä öljyä? Entä jos kaikki muut on ihan tiptop, paljonko tuollainen remontti sitten tulisi maksamaan?

Tässä on nyt pelkkiä kehuja, mutta olisi tasapuolisuuden vuoksi kiva kuulla jos jollain olisi ollut negatiivisiä kokemuksia, niin osaa nekin asiat ottaa huomioon.
Ja se kansipahvin kuntohan muistaakseni katottiin siten, että onko jäähdyttäjän vedessä öljyä? Entä jos kaikki muut on ihan tiptop, paljonko tuollainen remontti sitten tulisi maksamaan?
Jos ite teet purku ja kasaus hommat... Niin.Zinovjev kirjoitti:Kiitoksia, lisääkin kokemuksia saa toki kertoa.![]()
Tässä on nyt pelkkiä kehuja, mutta olisi tasapuolisuuden vuoksi kiva kuulla jos jollain olisi ollut negatiivisiä kokemuksia, niin osaa nekin asiat ottaa huomioon.
Ja se kansipahvin kuntohan muistaakseni katottiin siten, että onko jäähdyttäjän vedessä öljyä? Entä jos kaikki muut on ihan tiptop, paljonko tuollainen remontti sitten tulisi maksamaan?
Mie ite oikasin kannen työmaalla.
Koe ponnistus 64€
Osien pesu 7€
venttiilityöt 89€
Hydr.perussäätö 22€
Pakoventtiilien ohjaimien vaihto (työt) 33€
Yläpääntiiviste sarja 59€
Venttiilin varrentiiviste sarja 18€
Pakoventtilien ohjaimet 23€
Kannenpulttisarja 21€
Mulle vaihdettiin yks venttiilin jous á 8,60€
Että siitä sitä hinnastoo... Paikka missä tehtiin noi kannen hommat sijaitsee jyväskylässä...

Ite ostin lisäks moniurahihnan, hihnankiristinrullan, pakosarjanpultit, tulpat, venakopan tiivisteen, yhteensä reilu 70euroa..
siitä...

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
nettivaraosassa on tyyppi joka myy linkkarimallia johon voi laittaa minkä tahansa avaimen. hintakaan ei ollu ku jotai 90€... olikohan jopa joku foorumilainen? Itellä on tuo hankintalistalla kans, piti jo kevääl hankkia mutta tuli yllättäviä rahareikiä niin jäi.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=450292
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=450292
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
http://www.katuauto.fi/ on kanssa linkkarimalli, mutta avainaihiot vain e ja c -sarjan mersuihin.Sergey kirjoitti:nettivaraosassa on tyyppi joka myy linkkarimallia johon voi laittaa minkä tahansa avaimen. hintakaan ei ollu ku jotai 90€... olikohan jopa joku foorumilainen? Itellä on tuo hankintalistalla kans, piti jo kevääl hankkia mutta tuli yllättäviä rahareikiä niin jäi.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=450292
Näyttää ihan samalta paketilta... ja mun mielestä toi C-mallin avainrunko on justii sama avain ku mun w201 avain.
Viimeksi muokannut Sergey, Su 05.08.2007 03:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jos ostaa kaksikymmentä vuotta vanhan mersun, niin mikä tahansa vika on tyyppivika. Esim -84 mallista saattaa ruostua tunkinkorvakkeet, mutta autokauppiaan poikana tietänet tämän. Myös moottorissa voi olla vikaa,jos sillä on ajettu yli 500Tkm, ainakin laturinhihna saattaa olla lopussa. Myös kaikki muu voi olla paskana. Onneksi hyvän saa halvalla.
Ei taida kovin montaa todella pettynyttä löytyä mersufoorumilta, mutta Tojotafoorumilla ym. niitä taitaa olla... Eihän noin hyvään autoon voi pettyä. Odotukset voi toki olla korkeammalla (Vertaamalla 124). Takaluukku on ruma! se o mun mielestä ainoo selkee miinus 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kauppasin JOM:in stiletti -sarjaa 50e toimituskuluineen mutta vain 1 kelpasi mersumiehille.Zinovjev kirjoitti:http://www.katuauto.fi/ on kanssa linkkarimalli, mutta avainaihiot vain e ja c -sarjan mersuihin.Sergey kirjoitti:nettivaraosassa on tyyppi joka myy linkkarimallia johon voi laittaa minkä tahansa avaimen. hintakaan ei ollu ku jotai 90€... olikohan jopa joku foorumilainen? Itellä on tuo hankintalistalla kans, piti jo kevääl hankkia mutta tuli yllättäviä rahareikiä niin jäi.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=450292

vw golf variant -97,vw vento -96.
Olikos tuossa moottorissa, joka on valmistettu 11/1983 -- 08/1988 joku pahemmanlaatuinen tyyppivika, joka on sit korjattu 09/1988 moottorissa?
ei nyt mitään pahemman laatuista korjattu, mutta ketju vissiinkin vaihtui 2riviseen ?Zinovjev kirjoitti:Olikos tuossa moottorissa, joka on valmistettu 11/1983 -- 08/1988 joku pahemmanlaatuinen tyyppivika, joka on sit korjattu 09/1988 moottorissa?
Ketju kaksirivinen uudemmissa sekä nokka-akseli kovempi ja keinuissa myös kovemmat pinnat kulutuskestävyyttä lisäämässä. Tosin myös kaksirivisissä ollut "pehmeitä" nokkia. Jossain vaiheessa nokalle öljyä jakavaan putkeen tuli isommat reijätkin. Vanhempaa nokka-akselia voi tavallaan sanoa tyyppiviaksi.
Tämä siis koskee bensakoneita.
Tämä siis koskee bensakoneita.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Laitetaas negatiivistakin.
Näitä voi joutua vaihtamaan/ on vaihdeltu:
w201 190d -84
Virtalukko ja lukkorunko
Vetoakselit voi ruostua ulomman suojuskumin alta.
Jouset voi katkeilla, nytkin vasen takajousi poikki
Hehkut
Laturin johdot hiertyy runkoon/poikki
Startti
Sammuttimen kalvorasia/alipaineletkujen kumeja
Moniurahihna/kiristinvipu/vivun iskari
Syyläri alkaa olla tiensä päässä kuten myös vesipumppu
Lämmityslaitteen kenno vaihdettu(vaatii kojelaudan purkamisen, mutta nyt lämmin kovemmillakin pakkasilla)
Mittaristossa polttoainemittari ei pelaa ja öljynpainemittari on vuotanut, kello käy omaa aikaansa.
Ovien stopparit voi jumittua.
Käsijarru ei välttämättä maailman tehokkain.
Auton alla pohjamuovit haperoita.
Istuimet voi olla painavamman kuskin alla löysät.
Narinanivel (taka-alatukivarren ulompi hela).
Nämä tuli ekana mieleen
Näitä voi joutua vaihtamaan/ on vaihdeltu:
w201 190d -84
Virtalukko ja lukkorunko
Vetoakselit voi ruostua ulomman suojuskumin alta.
Jouset voi katkeilla, nytkin vasen takajousi poikki
Hehkut
Laturin johdot hiertyy runkoon/poikki
Startti
Sammuttimen kalvorasia/alipaineletkujen kumeja
Moniurahihna/kiristinvipu/vivun iskari
Syyläri alkaa olla tiensä päässä kuten myös vesipumppu
Lämmityslaitteen kenno vaihdettu(vaatii kojelaudan purkamisen, mutta nyt lämmin kovemmillakin pakkasilla)
Mittaristossa polttoainemittari ei pelaa ja öljynpainemittari on vuotanut, kello käy omaa aikaansa.
Ovien stopparit voi jumittua.
Käsijarru ei välttämättä maailman tehokkain.
Auton alla pohjamuovit haperoita.
Istuimet voi olla painavamman kuskin alla löysät.
Narinanivel (taka-alatukivarren ulompi hela).
Nämä tuli ekana mieleen
Kyllä aika pitkälti löytyy w124:sta samoja ongelmakohtia.En musta tässä mallissa mitään oikein tyyppivikaa ole sanan varsinaisessa merkityksessä.Tietyt paikat vaan menee kun auto on tarpeeksi iäkäs,normaalia.Ruostetta on yleensä juuri tunkinreikien tienoilla,ja lämmityslaite ja pyyhkijä on ne vakioviat kun tarpeeksi vanhoiksi ja käytetyiksi pääsevät.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)