W126 polttoainemittari + muuta polttoainetankki-asiaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13608
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

W126 polttoainemittari + muuta polttoainetankki-asiaa

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuolla Muuta Mersuasiaa -osastolla oli juttua polttoainemittarin neulan liikenopeudesta. Omat kokemukset on samat, lisäksi sama pätee jenkkivehkeisiin eli letukan vanhaan Impalaan, Caprice STW:hen sekä uudehkoon Tahoeen.

Mutta, omassa ´84 W126:sa valon syttymisen jälkeen neula pysähtyy eikä laske nollaan vaikka ajaa tankin tyhjäksi. Missähän mahtaa olla vika, todennäköisesti anturissa? Kannattaako yrittää lähteä tutkimaan/korjaamaan?

Minun autolla, kun tankin ajoi tyhjäksi, niin 10 L bensaa ei oikein riittänyt jouhevaan käynnistykseen vaan piti startata useamman kerran ennen kuin kone suostui jäämään käyntiin. Tästä ilmiöstä on kuulemma vanhan SL:n ohjekirjassa maininta etta bensaa tarvii laittaa vähintään 20 litraa ennen kuin kone suostuu käynnistymään.

Onko mitään mielipiteitä siitä, koska W126 bensatankki on siellä "lämpimässä" tilassa, niin kondensoituuko tankkiin enemmin vettä talvella kuin sellaisiin tankkeihin jotka on auton alla. Nykyautoista minulla ei ole paljon kokemusta eli en edes tiedä missä ne tankit tätä nykyä sijaitsee. Oma W126 tarvitsee joka syksy jäänestoa tankkiin jotta lievät käyntihäiriöt pysyy kurissa, nyt jouduin eka kertaa laittamaan jäänestoa tankkin kesken talven.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Jos neula liikkuu muuten kuten pitää, pysähtyminen ressuun on normaalia.

Käsittääkseni polttoaineen jäänestoaine on tarkoitettu vain ja ainoastaan estämään jään muodostuminen kaasuttimen pinnoille. Jäätä kaasutinmoottorissa muodostuu vain imuilman sisältämästä vesihöyrystä, EI bensan seassa olevasta vedestä. Ruiskukoneessa jäänestoaineen ei pitäisi vaikuttaa tuon taivaallista. Jäänestoaineiden kauppa onkin mielestäni aikamoista huijausta. Kaasutinkoneessakin pitäisi yhdellä pullolla pärjätä koko talvi.

Kondensoitumista voi estää parhaiten pitämällä tankin aina mahdollisimman täynnä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13608
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

polttoainemittarin näyttö

Viesti Kirjoittaja karra »

Taxana kirjoitti:Jos neula liikkuu muuten kuten pitää, pysähtyminen ressuun on normaalia.
Jos Tapio R:n uuden perheenjäsenen hyytyminen johtui bensan loppumisesta ja Veho diagnosoi polttoainemittarin anturin vialliseksi niin sitten kait omassa autossakin on se sama vika. Mulla vaan se valo syttyy ensin ja neulan liike hyytyy heti kohta sen jälkeen.

Jäänestoaineesta vielä, että ilmeisesti itäbensassa on jotain haitallista koska olen sen niin monta kertaa todennut että tyhjäkäynnin nytkähtelyt häviää kun on laittanut jäänestoa tankkiin (suojakelillä - silloin kuulemma vesi liukenee alkoholiin). Tarve on 1...3 kertaa talvessa.

Tai sitten on jo pakoventiilien seetit finaalissa... :? Eikö kukaan kommentoi tuota lisäaineasiaa toisessa topicissa :( Noh, vahinko on jo tapahtunut jos niikseen tulee...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: polttoainemittarin näyttö

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

karra kirjoitti:
Taxana kirjoitti:Jos neula liikkuu muuten kuten pitää, pysähtyminen ressuun on normaalia.
Jos Tapio R:n uuden perheenjäsenen hyytyminen johtui bensan loppumisesta ja Veho diagnosoi polttoainemittarin anturin vialliseksi niin sitten kait omassa autossakin on se sama vika. Mulla vaan se valo syttyy ensin ja neulan liike hyytyy heti kohta sen jälkeen.

Jäänestoaineesta vielä, että ilmeisesti itäbensassa on jotain haitallista koska olen sen niin monta kertaa todennut että tyhjäkäynnin nytkähtelyt häviää kun on laittanut jäänestoa tankkiin (suojakelillä - silloin kuulemma vesi liukenee alkoholiin). Tarve on 1...3 kertaa talvessa.

Tai sitten on jo pakoventiilien seetit finaalissa... :? Eikö kukaan kommentoi tuota lisäaineasiaa toisessa topicissa :( Noh, vahinko on jo tapahtunut jos niikseen tulee...
Heps!

Hertsikan Vehon Haaranen kertoi tänään kyseisen anturin olevan sökö, joten ei antanut tietoa bensamittarin valolle. Uusi anturi maksaa palttia rallaa 200 €, mutta jäi epäselväksi, löytyykö Vehon keskusvarastostakaan. Anturi kuulema sijaitsee jossakin kohtaa tankkia, liekö joku uimuri tms, huomenna selviää tarkemmin.

Karra: Bensiinin lisäaineista löydät kattavan selostuksen täältä: http://netti.nic.fi/~marlin/bensa.htm tai täältä :wink: :wink: :wink:
http://pre20031103.stm.fi/suomi/eho/jul ... /luku9.htm
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13608
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: polttoainemittarin näyttö

Viesti Kirjoittaja karra »

Tapio R. kirjoitti:[Karra: Bensiinin lisäaineista löydät kattavan selostuksen täältä: http://netti.nic.fi/~marlin/bensa.htm tai täältä :wink: :wink: :wink:
http://pre20031103.stm.fi/suomi/eho/jul ... /luku9.htm
Kääk! What the f__k. Todellakin korviketta kaadan vaan tankkiin - en kurkkuun. Menee OT:ksi mutta tietänet itsekin nuo itäkorvikkeiden haitat - ponnistaja! Olen nyt 3 iltaa pönöttänyt laitakaupungin hotellissa Liettuassa mutta nyt rohkaistun ja otan mittariauton alle ja suuntana downtown . Jos musta ei kuulu kohta mitään niin pankaa miliisit perään.

Mutta asiaan, kokeilin haulla mutta tuloksetta, siis oma autoni on sietänyt itäbensaa 50 tkm eli ei se siihen kuole, kait :o . Eli ei kaipane suoja-aineita. Kuski toki tarvii - ainakin ryypyn koska auto ei sitä saa (ruisku).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Siis linkki Ässän lisäaineisiin löytyy http://netti.nic.fi/~marlin/bensa.htm

Ei niitä millareita kannata perään lähettää vaan Permin Mafian pojat :lol: :lol:
Vastaa Viestiin