
W124 Talvikulku
W124 Talvikulku
Moi,mistä vois lähteä hakemaan vikaa kun autos on tankki täynnä niin se menee kuin juna mutta kun tankki on tyhjä niin silloin rupee peräpää vikuroimaan meinaa risteyksetkin olla silloin aika myrkkyä.Pitäiskö vaan heittää hiekkasäkki peräluukkuun kuin hiaces talvisin.Kaikki on laitettu uusiksi jousia myöten ja pyöränkulmatkin laitettiin silloin paikoilleen.Mitä mieltä olette yleensä mersusta talviliikenteestä.Oma auto on 200D vm-87 ei ainakaan voiman takia pitäis sutia 

En tiedä vaikuttaako paino miten, mutta muuten oireet
(jos auto todella ajossa "vikuroi" eli koko ajan pitää ohjailla matka-ajossakin )sopivat siihen, että sinun autossasi on taka-alatukivarren uloimmat helat väljänä.
Toki jos KAIKKI on laitettu uusiksi ja pyöränkulmat varmasti OK niin eipä yhtäkkiä tule mieleen mitään, eihän 124 nyt niin hyvä liikkeelle lähtijä ole liukkaalla mutta ajo-ominaisuuksissa ei pitäisi muuten olla moittimista...
(jos auto todella ajossa "vikuroi" eli koko ajan pitää ohjailla matka-ajossakin )sopivat siihen, että sinun autossasi on taka-alatukivarren uloimmat helat väljänä.
Toki jos KAIKKI on laitettu uusiksi ja pyöränkulmat varmasti OK niin eipä yhtäkkiä tule mieleen mitään, eihän 124 nyt niin hyvä liikkeelle lähtijä ole liukkaalla mutta ajo-ominaisuuksissa ei pitäisi muuten olla moittimista...
wiimax.fi
Mersu on tosi vakaa talviauto etenkin, jos renkaat ovat uudet. Olen huomannut, että renkaista häviää lähes kokonaan pito-ominaisuudet jo toisena talvena, vaikka päällisinpuolin olisivat vielä hyvät. Liekkö vika merkissä(hakkapeliittoja olen käyttänyt)?
Sohjoisella ja polanteisella tiellä w124 on ylitse muiden!!! Ranskattaria tulee perä edellä vastaan heti kun on vähänkin epävakaisemmat ilmat, vaikka ajaisi itse rajoitusten mukaan. No sehän on vain vilkkua vasempaan ja turvallisia ohituksia Mercedeksellä.
Sohjoisella ja polanteisella tiellä w124 on ylitse muiden!!! Ranskattaria tulee perä edellä vastaan heti kun on vähänkin epävakaisemmat ilmat, vaikka ajaisi itse rajoitusten mukaan. No sehän on vain vilkkua vasempaan ja turvallisia ohituksia Mercedeksellä.
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
ei tuo W124 ole mikään erikoinen talviauto. niin kun ksutinen kirjoitti et kun on liikkeessä niin vielä pärjää, muuten ei, olen huomannut saman.
yksi edellisitä pirsseistäni BMW 524TDA e28 -87 (R.I.P.) oli todella hyvä kulkemaan ja lähtemään liikkeelle niin lumesta kuin jäältäkin, hassua kun pyörän tuennat on samaa tyyppiä kun mersussa.
mersuni ollessa nyt sattuneesta syystä "deaktivoitu" joudun ajelemaan nissan kingcab 2wd:llä ja sen lavalle oli pakko laittaa betonilaattoja kun ei päässyt edes alamäkeen kunnolla liikkeelle! eikä ole tasauspyörästön lukolla siunattu.
yksi edellisitä pirsseistäni BMW 524TDA e28 -87 (R.I.P.) oli todella hyvä kulkemaan ja lähtemään liikkeelle niin lumesta kuin jäältäkin, hassua kun pyörän tuennat on samaa tyyppiä kun mersussa.
mersuni ollessa nyt sattuneesta syystä "deaktivoitu" joudun ajelemaan nissan kingcab 2wd:llä ja sen lavalle oli pakko laittaa betonilaattoja kun ei päässyt edes alamäkeen kunnolla liikkeelle! eikä ole tasauspyörästön lukolla siunattu.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Hienosti menee, ei mitään heikkoa
Renkaat syksyllä ostetut Pirellin kitkat.
Juju on siinä että lähdöt pitää tehdä niin ettei pyörä pääse sutasemaan, eli valoista lähdetään ihan tyhjäkäynnillä ja sitten kun auto liikkuu niin annetaan lisää kaasua
Sladit on pitkiä, aika pahasta jaksaa oieta kun pyörät kääntyy niin paljon.
Käytös on rauhallista ja johdonmukaista. Renkaat seuraa hyvin tienpinnan epätasaisuuksia, kiitos hyvin toimivan vakioalustan.
Minusta hiton hyvä talviauto!

Renkaat syksyllä ostetut Pirellin kitkat.
Juju on siinä että lähdöt pitää tehdä niin ettei pyörä pääse sutasemaan, eli valoista lähdetään ihan tyhjäkäynnillä ja sitten kun auto liikkuu niin annetaan lisää kaasua

Sladit on pitkiä, aika pahasta jaksaa oieta kun pyörät kääntyy niin paljon.
Käytös on rauhallista ja johdonmukaista. Renkaat seuraa hyvin tienpinnan epätasaisuuksia, kiitos hyvin toimivan vakioalustan.
Minusta hiton hyvä talviauto!
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Asiaa sivuten vielä Mersun renkaista, mm.Michelin Ivalot eivät tunnu 124/210 mersuihin oikein sopivan, jonkinlaista hakemista ajossa.
Useita tapauksia on tullut esille, ja on mietitty että voisiko olla niin, että kun kulutuspinnassa on paljon lamelleja ja se on pehmeä, se antaa painavan auton alla liikaa periksi.
Useita tapauksia on tullut esille, ja on mietitty että voisiko olla niin, että kun kulutuspinnassa on paljon lamelleja ja se on pehmeä, se antaa painavan auton alla liikaa periksi.
wiimax.fi
Minusta kanssa 124, varsinkin farkku on tosi hyvä talviauto, painojakauma on tasan (sedan keulapainoisempi) ja ainakin tuo sporttialusta antaa hyvän pidon, kunhan lähtee maltilla liikkeelle.
ASD on lyömätön talvella, jäälläkin saa kitkoilla paremman lähdön kuin muut nastarenkailla.
Varsinkin loskakelillä painava vaunu menee minne sen haluaakin menevän, tänään ykköstiellä sekin tuli taas todettua, ja auto on sutiessaankin tosi hyvin hanskassa, parissa ohituksessa paloi kolmiovalo koko ajan ja auto oli pienestä suttaamisesta huolimatta 100 % hanskassa.
Ajaminen on kivaa hyvällä autolla huonossakin säässä.
ASD on lyömätön talvella, jäälläkin saa kitkoilla paremman lähdön kuin muut nastarenkailla.
Varsinkin loskakelillä painava vaunu menee minne sen haluaakin menevän, tänään ykköstiellä sekin tuli taas todettua, ja auto on sutiessaankin tosi hyvin hanskassa, parissa ohituksessa paloi kolmiovalo koko ajan ja auto oli pienestä suttaamisesta huolimatta 100 % hanskassa.
Ajaminen on kivaa hyvällä autolla huonossakin säässä.
Mersu on kyllä aika tarkka talvirenkaiden suhteen.
Itsellä uudet Toyo-kitkat ja taka-akselissa kaikki uudet varret, vaikka välyksiä ei tuntunut = hyvä ajaa myös polanteisilla lumi teillä. Ei tee mitään arvaamatonta.
Myös rengas paineet vaikuttavat todella paljon.
Kaikkiin mersuihin saa talvella laittaa ainakin suosituspaine+0.2bar.
Taakse jopa enemmänkin
Itsellä uudet Toyo-kitkat ja taka-akselissa kaikki uudet varret, vaikka välyksiä ei tuntunut = hyvä ajaa myös polanteisilla lumi teillä. Ei tee mitään arvaamatonta.
Myös rengas paineet vaikuttavat todella paljon.
Kaikkiin mersuihin saa talvella laittaa ainakin suosituspaine+0.2bar.
Taakse jopa enemmänkin
Joku mersupurkaamo??
CE:ssä on tuollaiset Ivalot, ihan bränärit. Ei se kyllä mitään hae, mutta pito ei jostain syystä ole mikään mairitteleva. Johtuuko se sitten renkaista, satakaksnelkun alustarakenteesta vai helvetinmoisesta tehosta...dealer kirjoitti:Michelin Ivalot eivät tunnu 124/210 mersuihin oikein sopivan, jonkinlaista hakemista ajossa.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
jep jep..mä olen sitä mieltä et jos mersu on huono ajaa,olkoon talvi tai kesä,siinä on jokin vialla.talvi-autoilussa kannattaa katsoa rekisteri-otteeseen ja valita se rengas koko ,mikä on merkitty ensi-asennus renkaaksi(tai kuitenkin lähelle sitä,mikäli sellaista ei löydy)kapea rengas pitää ja vie autoa talvella parhaiten.Mersussa tämän vanteen et lukemasta poikkeaminen vaikuttaa välittömästi auton ajo-ominaisuuksia heikentävällä tavalla,renkaan kääntymisgeometriaan tulevilla poikkeamilla.
Minä tykkään et mersu on ihan todella hyvä talvi-ajokki,kunhan muistetaan et alla on joko maasturi tai normaaliin tieliikenteeseen suunniteltu henkilö-auto ja käytetään niitä sen mukaan.
Todella asia on niin että mikäli siellä on takatukivarsissa väljää,alkaa auto ohjaamaan takapäästä,eikä ole enää niin vakaan tuntuinen ku kunnossa oleva laite ja mikäli alla on vielä ylileveät talvigummit sekä vanteen et poikkeama liikaa miinuksella ni voi olla varma että mersua on huono viedä.
Minä tykkään et mersu on ihan todella hyvä talvi-ajokki,kunhan muistetaan et alla on joko maasturi tai normaaliin tieliikenteeseen suunniteltu henkilö-auto ja käytetään niitä sen mukaan.
Todella asia on niin että mikäli siellä on takatukivarsissa väljää,alkaa auto ohjaamaan takapäästä,eikä ole enää niin vakaan tuntuinen ku kunnossa oleva laite ja mikäli alla on vielä ylileveät talvigummit sekä vanteen et poikkeama liikaa miinuksella ni voi olla varma että mersua on huono viedä.
Joo, ja sitten kun ilmanpaine laskee melkein 10 % per 10 astetta niin ajelet 20 - 30:n pakkasilla liian löysillä renkailla jos olet paineet tarkistanut nollakelillä.G280E kirjoitti:itse kyllä laittaisin mieluummin -0.2bar talvirenkaisiin tai ait en ainakaan enempää.
Rengasliikkeilläkin on ohjeet vetää renkaisiin vähintään valmistajan paineet + 0.2-0.4.
Nykyrengas vaatii paljon paineita, muuten se menee huonoksi, pitoon eivät kovat paineet vaikuta, omassa on 2.5 edessä ja 3 takana, pitää paremmin kuin 2.2 barilla takana

Niinpä.
Todellakin nyky renkaat, varsinkin kitka vaatii sitä ilmaa, koska liian pienellä
paineella lamellit taittuvat alle ja silloin ei ole pitoja oli keli mikä tahansa.
Ja toiseksi rengas kuluu keskeltä enemmän jos matalat paineet.
Liian löysillä renkailla ehjäkin taka-akseli vetelee.
Todellakin nyky renkaat, varsinkin kitka vaatii sitä ilmaa, koska liian pienellä
paineella lamellit taittuvat alle ja silloin ei ole pitoja oli keli mikä tahansa.
Ja toiseksi rengas kuluu keskeltä enemmän jos matalat paineet.
Liian löysillä renkailla ehjäkin taka-akseli vetelee.
Joku mersupurkaamo??
Mulla oli tuossa diisselissä takarenkaina Ivalot, ja kummasti täristivät. Tärinä vain paheni kokoajan ja kun vähän tutkailin noita nakkeja niin huomasin, että molemmat olivat pullistuneet kummallisesti.dealer kirjoitti:Asiaa sivuten vielä Mersun renkaista, mm.Michelin Ivalot eivät tunnu 124/210 mersuihin oikein sopivan, jonkinlaista hakemista ajossa.
Useita tapauksia on tullut esille, ja on mietitty että voisiko olla niin, että kun kulutuspinnassa on paljon lamelleja ja se on pehmeä, se antaa painavan auton alla liikaa periksi.

Rengasliikkeessä sanoivat että noissa Misukoiden rungoissa on ollut jotain ongelmia ja sen takia kumit menee muodottomiksi ja saattaa jopa räjähtää.

Vaihtoivat sitten pari käytettyä HK ykköstä (ei opiskelijalla oo varaa uusiin


Elikkäs mulle jäi vähän huono maku noista Michelineistä ja taidankin tästedes tyytyä kotimaisiin.
Ööö... Eikös se ole just toisinpäin, ainakin vanhanaikaisilla renkailla?agip kirjoitti:Ja toiseksi rengas kuluu keskeltä enemmän jos matalat paineet.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
olen myös kuullut mm. taksikuskeilta moitteita IVALON ominaisuuksista tärinä, äänekkys,jne itellä on mersussa hakkapeliittaQ kitkarenkaat (195/50/15) jollaiset oli myös BMW:ssä. no niiden heikkous on juuri se että ominaisuudet häviävät renkaan vanhenemisen myötä kuten joku tuossa edellä jo mainitsikin.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Ei ole, matalilla paineilla runko löystyy, ja rengas "venyy" ajossa, jolloin keskikohta kuluu nopeammin. Yleinen harhaluulo että suurilla paineilla kuluu keskeltä, renkaat kestää hirmuisia paineita ennen kuin alkavat pyöristymään.Pasi M. kirjoitti:Ööö... Eikös se ole just toisinpäin, ainakin vanhanaikaisilla renkailla?agip kirjoitti:Ja toiseksi rengas kuluu keskeltä enemmän jos matalat paineet.
Vanhanaikaisilla varmaan on toisinpäin, ainakin ristikudosrenkailla

No ei ainakaan edes auta renkaan kulumista keskeltä jos ajaa matalilla paineilla,joitain fysiikan ja muotojen lakeja on vaikeaa kuvitella kumottavaksi edes nyky tekniikalla...Onhan se niin et mikäli laitat renkaaseen yli painetta ni kulumisen voit varmastikkin havaita renkaan keski osalta ennemmin ku laidoilta.Nyky vyörngas kestää kyllä mainiosti runkonsa puolesta matalia paineita,toista oli ennen paavonurmen rättirattaiden kans missä renkaiden kyljet aivan kuumenee ku ristivyöt siellä pullistelee toisiinsa...Mauri H. kirjoitti:Ei ole, matalilla paineilla runko löystyy, ja rengas "venyy" ajossa, jolloin keskikohta kuluu nopeammin. Yleinen harhaluulo että suurilla paineilla kuluu keskeltä, renkaat kestää hirmuisia paineita ennen kuin alkavat pyöristymään.Pasi M. kirjoitti:Ööö... Eikös se ole just toisinpäin, ainakin vanhanaikaisilla renkailla?agip kirjoitti:Ja toiseksi rengas kuluu keskeltä enemmän jos matalat paineet.
Vanhanaikaisilla varmaan on toisinpäin, ainakin ristikudosrenkailla
Olisko sulla oikeasti enemmän tausta tietoo tälle yleiselle harhaluulolle,ku mulla on tällainen kuva aika tukevasti sekoitettuna fysiikan lakeihin,otsaluun takana,tulis uusien tietojen lomassa päivitettyä tiedostoaan,tai koettua sellaisen ahaa elämyksen et no näinhän se muuten onkin...
kyllä on tosi tuo agipin juttu... rengas kuluu keskeltä jos on liian vähän ilmaa... ajossa keskipakovoima painaa renkaan keskustaa kohti tietä kovemmalla voimalla kuin reunoja...ja keskikohta kuluu...Pasi M. kirjoitti:Ööö... Eikös se ole just toisinpäin, ainakin vanhanaikaisilla renkailla?agip kirjoitti:Ja toiseksi rengas kuluu keskeltä enemmän jos matalat paineet.
Kai se on sitten pakko uskoa, 3 vs. 1
Tosin olen useammasta kuin yhdestä lähteestä lukenut että alhaiset rengaspaineet kuluttavat renkaita nimenomaan reunoilta, mutta se siitä.
Se nyt ainakin varmaan pitää paikkansa vanhemmilla renkailla, että ne kuluvat keskeltä liian suurilla paineilla.
Uudenaikaisilla gummeilla ei tuollaista ongelmaa kuulemma enää ole, vaan niihin voi lykätä ilmaa niin paljon kuin sielu sietää.

Tosin olen useammasta kuin yhdestä lähteestä lukenut että alhaiset rengaspaineet kuluttavat renkaita nimenomaan reunoilta, mutta se siitä.
Se nyt ainakin varmaan pitää paikkansa vanhemmilla renkailla, että ne kuluvat keskeltä liian suurilla paineilla.
Uudenaikaisilla gummeilla ei tuollaista ongelmaa kuulemma enää ole, vaan niihin voi lykätä ilmaa niin paljon kuin sielu sietää.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Rengaspaineiden osalta ,mitä matalampi ja leveämpi rengas, sitä helpommin kuulemma kuluu keskeltä jos on liian vähän painetta.
Runko ei jaksa pitää rengasta "ryhdissään" ja juuri niinkuin MauriH,miksu80 ja Aki P sanoivat , keskipakovoima venyttää rengasta ja se kuluu keskeltä.
Sitten on niitä, jotka huomaavat kulumisen autossaan, ja ymmärrettävästi ensimmäinen ajatus on että pahus, pitää alentaa paineita, ja homma alkaa olla valmis...
Runko ei jaksa pitää rengasta "ryhdissään" ja juuri niinkuin MauriH,miksu80 ja Aki P sanoivat , keskipakovoima venyttää rengasta ja se kuluu keskeltä.
Sitten on niitä, jotka huomaavat kulumisen autossaan, ja ymmärrettävästi ensimmäinen ajatus on että pahus, pitää alentaa paineita, ja homma alkaa olla valmis...
wiimax.fi
Niin, siis samaa tyyppiä kuin W123:ssa eli vinot kolmiotukivarret takana.Ville Komulainen kirjoitti:yksi edellisitä pirsseistäni BMW 524TDA e28 -87 (R.I.P.) oli todella hyvä kulkemaan ja lähtemään liikkeelle niin lumesta kuin jäältäkin, .

W124:ssahan on sitten ihan erilainen takapään tuenta monine tukivarsineen.
Mitä tulee tuohon aiheeseen muuten...MB on yleensäkin herkkä renkailleen ja rengaspaineille. Kaverilla on -87 200D:n alla uudet Misukan kitkat eikä mitään ongelmia ole ollut. Vanhoilla renkailla meno olikin sitten luisteluliiton hyväksymää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mainitsenpa minäkin, että mielestäni W124:n monivarsituettu taka-akselisto on uraisella ja yleensäkin talvisella maantiellä ominaisuuksiltaan huippuluokkaa. W116:lla saati W123:lla ei ole mitään jakoja niihin kaarrenopeuksiin esim. mutkaisella kylätiellä, mitä W124:llä olen uskaltanut ajaa. Ohitukset sujuvat myös turvallisesti, ja jos perä lähtee luistoon, se on helpompi palauttaa kuin W123:ssa. W123:ssa tulee väkisin sellainen "vastaheitto" jos ei pelaa kaasun kanssa, W124 suorittaa luiston paljon sivistyneemmin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi

Kuka kehtaa kuittailla Ivaloista?!

Eipä noista muuta ole kuin hyvää sanottavaa...tuntuu että hieman kyllä vaikuttaa että onko takana painoa kuinka ts. tankki täynnä/tyhjä kuten usein on...tai sitten ihan kaasujalasta

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Tottahan maar sillä tankin täysinäisyysasteella on väliä. 50 litraa bensaa painaa kumminkin 30 kiloa enemmän kuin 20 litraa.
Olen kyllä Timon kanssa eri mieltä noista ominaisuuksista W123 vs. W124.
Ainakin mulla on ihan päin vastoin. Johtuneeko sitten siitä että W123:ssa on alla uudet Hakkapeliitat ja W124:ssa parin talven takaiset Kelly Steelmarkit (
) mutta tuolla TE:llä tuntuu olevan koko ajan perä irti tiestä. Nelivedon valo vilkkuu tasatahtiin, kun järjestelmä korjaa kulkua. W123 taas kulkee tyypillisellä lumi-jää-alustalla ja jopa tiekarhun urissa kuin se kuuuisa Pohjanmaan pikajuna. Lisäksi autosta tuli lumessa niin hyvä etenijä uusien renkaiden myötä, että ihmetyttää.
Olen kyllä Timon kanssa eri mieltä noista ominaisuuksista W123 vs. W124.
Ainakin mulla on ihan päin vastoin. Johtuneeko sitten siitä että W123:ssa on alla uudet Hakkapeliitat ja W124:ssa parin talven takaiset Kelly Steelmarkit (

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aku: 30l bensaa ei paina 30kg, vaan jonkin verran vähemmän (ominaispaino alle 1).
nus..nus..
nus..nus..
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Hmn, no, minulla ei kyllä ole koskaan ollut uusia talvirenkaita omien autojeni alla, päinvastoin kuin 250 D:ssä. Saattaahan se johtua siitäkin... ja W123:ssa kuitenkin on suht jämäkät takatuennan kumitkin. Tiedä häntä, mutta enssi kuussa selvinnee, kun kumekset vaihtuvat, noilla en liukastele enää pitkään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi