Tehot hukassa!
Tehot hukassa!
w124 -86 230e:n on laiska! kylmänä ja kuumana toimii hyvin.Bens suod on vaihdettu ja silti nykii.
Viimeksi muokannut orhi, Pe 30.01.2004 23:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tehot hukassa!
Näkyskö tuo vika jos mittais puristuspaineet?
Vuotojen etsiminen
Imu- ja pakosarjan vuodot löytyy helposti pakokaasuanalysaattorilla:Ponton kirjoitti:Halvempia vikoja:
Ilmavuodoista kannattaa aloittaa tutkimukset.
koneen käydessä ruiskutellaan sarjojen liitospintoihin CRC:tä (HUOM! ulkopuolelle). Jos vuotaa, niin pakokaasujen hiilivetyarvo nousee tuntuvasti ja palaa takaisin, kun ruiskutus lopetetaan.
Pakopuolen vuotaminen (yleensä) kuuluu "röhinänä" varsinkin kierroksia nostettaessa.
Imupuolen vuodot voivat aiheuttaa esim. tuollaista käynnin kakomista.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
niin
Kokeile ..
ENsiapuna nämä puhdistus aineet!
... ja käytä 98 E Bensaa !!
ENsiapuna nämä puhdistus aineet!
... ja käytä 98 E Bensaa !!
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Kiitos vinkeistä.Pitää tutkia kun tuo jumalatoon pyry tuosta hellittää! Pahiten tuo vika vaivaa jus kun pitäis ohittaa ja joutuu kiihdyttämään .Mitenkäs tuo suutin vika ilmenee ja onkos niitä vaikea putsata? 98:a on tankis ja käytetty myös pensa puolen puhdistus ainetta.seokset on kohdallaan mutta voisko olla silti pensa puolen vika? 

Siis onko kone voimaton vai nykiikö ihan todella kuten sanoit ?
Jos tehonpuute ja käyntihäiriöt johtuisivat venttiilien vuotamisesta, niin sen varmasti kuulee pakoäänistä. Ja venttiilien huono istuvuus on pahinta pienellä kaasulla. Toisin kun kaasu pohjassa on suurin puristuspaine, mikä painaa venttiilin tiukasti kiinni vaikka ohjurit olisikin väljät. Erittäin kulunutkin moottori voi käydä kuin tytöt, mutta syö öljyä ja bensaa ja on voimaton. Jos moottori käy nykien tai edes hieman empimällä, on lähes aina vika polttoaineseoksissa tai sytytyksessä. Nelipisteruiskulla varustettu moottori voi käydä todella laihalla (kaasu pohjassa) ilman että se selvästi katkoisi tai aivastaisi. Sen tuntee ontuvasta kiihtyvyydestä ja muuttuvista pakoäänistä.
Joten, ensin kannattaa selvittää sytytyksen ja ruiskujen toiminta.
Jos tehonpuute ja käyntihäiriöt johtuisivat venttiilien vuotamisesta, niin sen varmasti kuulee pakoäänistä. Ja venttiilien huono istuvuus on pahinta pienellä kaasulla. Toisin kun kaasu pohjassa on suurin puristuspaine, mikä painaa venttiilin tiukasti kiinni vaikka ohjurit olisikin väljät. Erittäin kulunutkin moottori voi käydä kuin tytöt, mutta syö öljyä ja bensaa ja on voimaton. Jos moottori käy nykien tai edes hieman empimällä, on lähes aina vika polttoaineseoksissa tai sytytyksessä. Nelipisteruiskulla varustettu moottori voi käydä todella laihalla (kaasu pohjassa) ilman että se selvästi katkoisi tai aivastaisi. Sen tuntee ontuvasta kiihtyvyydestä ja muuttuvista pakoäänistä.
Joten, ensin kannattaa selvittää sytytyksen ja ruiskujen toiminta.
Joko sytty on tarkastettu?
(ajoitus, alipainesäätimen ja keskipakosäätimen toiminta)
Edellämainitut oireet viittaavat selvästi myöhäisellä olevaan sytytykseen.
Jos sytty on OK, niin seuraavaksi kannattaa kokeilla ilmaläpän liikkuvuus. Sen pitää liikkua takertelematta koko matkan ja tasaisesti ponnistaen vastaan sormella painettaessa. Jos ei tunnu mitään epänormaalia, seuraavaksi voi eliminoida ECU:n pois. ECU ohjaa lämpimänä ruiskuista vain kahta asiaa. Korjailee seoksia ja pitää tyhjäkäynnin sopivana. Kun paine-erosäätimen johdon ottaa pois, ruiskut toimii täysin mekaanisesti. Mikäli näin tehden käynti paranee (lämmin kone), on vika sähköpuolella. Ja jos tilanne ei muutu tai pahenee, on vika mekaaninen. Todennäköisin sähkövika on hapettuneet liittimet, joten kaikki ruiskujen johdot irti ja CRC:n kanssa hinkkaamaan.
T: K.K
(ajoitus, alipainesäätimen ja keskipakosäätimen toiminta)
Edellämainitut oireet viittaavat selvästi myöhäisellä olevaan sytytykseen.
Jos sytty on OK, niin seuraavaksi kannattaa kokeilla ilmaläpän liikkuvuus. Sen pitää liikkua takertelematta koko matkan ja tasaisesti ponnistaen vastaan sormella painettaessa. Jos ei tunnu mitään epänormaalia, seuraavaksi voi eliminoida ECU:n pois. ECU ohjaa lämpimänä ruiskuista vain kahta asiaa. Korjailee seoksia ja pitää tyhjäkäynnin sopivana. Kun paine-erosäätimen johdon ottaa pois, ruiskut toimii täysin mekaanisesti. Mikäli näin tehden käynti paranee (lämmin kone), on vika sähköpuolella. Ja jos tilanne ei muutu tai pahenee, on vika mekaaninen. Todennäköisin sähkövika on hapettuneet liittimet, joten kaikki ruiskujen johdot irti ja CRC:n kanssa hinkkaamaan.
T: K.K
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tehot hukassa!
Sytytys vika?? eli puola, kansi, pyöriä, tulpan johdot etc???orhi kirjoitti:w124 -86 230e:n on laiska! kylmänä ja kuumana toimii hyvin.Bens suod on vaihdettu ja silti nykii.
Nykiminen ko asiassa hyvin yleistä

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Vastaan vaikka ei mulla M104:sta olekaanTimitZu kirjoitti:hei haluaisin kysyä kaikilta jolla on M104 motti eli 300-24 että paljonko
pitäisi puristuspaineiden olla kun mittaa tyhjäkäynnillä

Siis yleensähän puristuspaineet mitataan startin pyörimisnopeudella, eikä tyhjäkäynnillä.
Paineet 10-12bar
Min. 8.5bar
Max ero 1.5 bar.
Joku asiantuntevampi voi korjata jos meni pahasti pieleen.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki