Tehot hukassa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
orhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.01.2004 20:40
Paikkakunta: Lehtimäki / kauhajoki

Tehot hukassa!

Viesti Kirjoittaja orhi »

w124 -86 230e:n on laiska! kylmänä ja kuumana toimii hyvin.Bens suod on vaihdettu ja silti nykii.
Viimeksi muokannut orhi, Pe 30.01.2004 23:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Mä taas veikkaan mörköjä seinillesi,mut onneks muut osaa keksiä halvempia vikoja :D
Mä siis uskon et sulla on venttiilien ohjarit niin väljät että ventiili ei joka laskussa istu seetiin täydellisesti, bensamersuissa on tullu näitä vikoja joskus vastaan...eikä tää niin kauheen kallis ole laittaa..
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Joo ohjurit on kl:ssä 2,40 kpl yläpään tiivistesarja n.70 ohjurin kumit n.20 kannenpultit 22 joten äkkiä sitä hintaa kertyy vaikka tekis ite.
orhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.01.2004 20:40
Paikkakunta: Lehtimäki / kauhajoki

Tehot hukassa!

Viesti Kirjoittaja orhi »

Näkyskö tuo vika jos mittais puristuspaineet?
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

ei välttämättä,venttiilin huojunta voi alkaa jossain tietyssä kierrosluku-alueessa..
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Halvempia vikoja:
Ilmavuodoista kannattaa aloittaa tutkimukset.
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Vuotojen etsiminen

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Ponton kirjoitti:Halvempia vikoja:
Ilmavuodoista kannattaa aloittaa tutkimukset.
Imu- ja pakosarjan vuodot löytyy helposti pakokaasuanalysaattorilla:
koneen käydessä ruiskutellaan sarjojen liitospintoihin CRC:tä (HUOM! ulkopuolelle). Jos vuotaa, niin pakokaasujen hiilivetyarvo nousee tuntuvasti ja palaa takaisin, kun ruiskutus lopetetaan.

Pakopuolen vuotaminen (yleensä) kuuluu "röhinänä" varsinkin kierroksia nostettaessa.
Imupuolen vuodot voivat aiheuttaa esim. tuollaista käynnin kakomista.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

niin

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Kokeile ..
ENsiapuna nämä puhdistus aineet!
... ja käytä 98 E Bensaa !!
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
orhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.01.2004 20:40
Paikkakunta: Lehtimäki / kauhajoki

Viesti Kirjoittaja orhi »

Kiitos vinkeistä.Pitää tutkia kun tuo jumalatoon pyry tuosta hellittää! Pahiten tuo vika vaivaa jus kun pitäis ohittaa ja joutuu kiihdyttämään .Mitenkäs tuo suutin vika ilmenee ja onkos niitä vaikea putsata? 98:a on tankis ja käytetty myös pensa puolen puhdistus ainetta.seokset on kohdallaan mutta voisko olla silti pensa puolen vika? :shock:
k.k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 10.12.2003 10:42

Viesti Kirjoittaja k.k »

Siis onko kone voimaton vai nykiikö ihan todella kuten sanoit ?

Jos tehonpuute ja käyntihäiriöt johtuisivat venttiilien vuotamisesta, niin sen varmasti kuulee pakoäänistä. Ja venttiilien huono istuvuus on pahinta pienellä kaasulla. Toisin kun kaasu pohjassa on suurin puristuspaine, mikä painaa venttiilin tiukasti kiinni vaikka ohjurit olisikin väljät. Erittäin kulunutkin moottori voi käydä kuin tytöt, mutta syö öljyä ja bensaa ja on voimaton. Jos moottori käy nykien tai edes hieman empimällä, on lähes aina vika polttoaineseoksissa tai sytytyksessä. Nelipisteruiskulla varustettu moottori voi käydä todella laihalla (kaasu pohjassa) ilman että se selvästi katkoisi tai aivastaisi. Sen tuntee ontuvasta kiihtyvyydestä ja muuttuvista pakoäänistä.

Joten, ensin kannattaa selvittää sytytyksen ja ruiskujen toiminta.
orhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.01.2004 20:40
Paikkakunta: Lehtimäki / kauhajoki

Viesti Kirjoittaja orhi »

jeps nykii hiljaa ajettaessa(alle80km/h) kiihdyttäessä ei nyi mutta pakoäänet on kuin vanhas diisselissä.välillä pelaa kuin ajatus.haittaisko jos seosta laittaisi vähän rikkaammalle? Pitää tarkistaa tuo sytyn ajoitus kuitenkin vielä.
k.k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 10.12.2003 10:42

Viesti Kirjoittaja k.k »

Joko sytty on tarkastettu?
(ajoitus, alipainesäätimen ja keskipakosäätimen toiminta)

Edellämainitut oireet viittaavat selvästi myöhäisellä olevaan sytytykseen.

Jos sytty on OK, niin seuraavaksi kannattaa kokeilla ilmaläpän liikkuvuus. Sen pitää liikkua takertelematta koko matkan ja tasaisesti ponnistaen vastaan sormella painettaessa. Jos ei tunnu mitään epänormaalia, seuraavaksi voi eliminoida ECU:n pois. ECU ohjaa lämpimänä ruiskuista vain kahta asiaa. Korjailee seoksia ja pitää tyhjäkäynnin sopivana. Kun paine-erosäätimen johdon ottaa pois, ruiskut toimii täysin mekaanisesti. Mikäli näin tehden käynti paranee (lämmin kone), on vika sähköpuolella. Ja jos tilanne ei muutu tai pahenee, on vika mekaaninen. Todennäköisin sähkövika on hapettuneet liittimet, joten kaikki ruiskujen johdot irti ja CRC:n kanssa hinkkaamaan.

T: K.K
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

luulisin noista oireista että sytytyson päässy pyörähtämään... itellä kävi samoin 190e:n kanssa... vedot katos kummasti ja kun aikansa päätä raapi nii vika löytyi myöhäselle pyörähtäneestä virranjakajasta...
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: Tehot hukassa!

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

orhi kirjoitti:w124 -86 230e:n on laiska! kylmänä ja kuumana toimii hyvin.Bens suod on vaihdettu ja silti nykii.
Sytytys vika?? eli puola, kansi, pyöriä, tulpan johdot etc???
Nykiminen ko asiassa hyvin yleistä :roll:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

hei haluaisin kysyä kaikilta jolla on M104 motti eli 300-24 että paljonko
pitäisi puristuspaineiden olla kun mittaa tyhjäkäynnillä :?:
220.128 Black Mirror
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

TimitZu kirjoitti:hei haluaisin kysyä kaikilta jolla on M104 motti eli 300-24 että paljonko
pitäisi puristuspaineiden olla kun mittaa tyhjäkäynnillä :?:
Vastaan vaikka ei mulla M104:sta olekaan :roll:
Siis yleensähän puristuspaineet mitataan startin pyörimisnopeudella, eikä tyhjäkäynnillä.
Paineet 10-12bar
Min. 8.5bar
Max ero 1.5 bar.
Joku asiantuntevampi voi korjata jos meni pahasti pieleen.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

joo kato mä on ämätööri näitten suhteen. pääasia että tajusit mitä tarkoitin
220.128 Black Mirror
orhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.01.2004 20:40
Paikkakunta: Lehtimäki / kauhajoki

Viesti Kirjoittaja orhi »

Terse! nyt on vika selvitetty.Sytytyksen perus ajoitus oli 47astetta kun sais olla 32astetta/4500rpm. kaiken huipuksi oli vielä alipaine säätimen kalvo rikki!!! kiitos kaikille vinkeistä!!!!!! :P
Vastaa Viestiin