Mites tuossa mesessä pystyy säätämään kaasupolkimen välystä,kun nyt on tyhjää muutama sentti ennenkuin rupeaa ottamaan,on ruenneet kaikki autolla ajaneet marmattamaan.Aina kun lähtee ykkösellä liikkeelle tulee niin sanottu "kenguru" efekti NYK NYK NYK
Meillä -94 korjaantui kun rasvasin nivelet. Antoi painaa vähän kaasua ja sitten hyppäsi kuin kenguru... Kaasarin puolella vivustossa on spiraalijousi, luulen että sen rasvaus vaikutti eniten...
Eilen tuli tuota polinta tsiikailtua ja ainakin välyksen sain häviämään kun konepellin alta pyöritin sellaista muovista ruuvia johon se vaijeri tulee auki päin,nyt tuntus polin ainakin paremmalta kun ei ole tyhjää liikettä...
JP83 kirjoitti:Mites tuossa mesessä pystyy säätämään kaasupolkimen välystä,kun nyt on tyhjää muutama sentti ennenkuin rupeaa ottamaan,on ruenneet kaikki autolla ajaneet marmattamaan.Aina kun lähtee ykkösellä liikkeelle tulee niin sanottu "kenguru" efekti NYK NYK NYK
Niin ja manuaali lootalla oleva mese kyseessä....
sen saa käsin kiristettyyä ainaki mulla saa. oon kaks kertaa joutunu kiristellä sitä
Itellä 94 mallin w202:ssa kaasupolkimessa samaa välysongelmaa. Rasvasin kaasarin nivelet ja kiristin kaasuvaijeria niin että välys poistui, mutta sitten alkoi kierrokset jäämään päälle, kone ei pudonnut enää tyhjäkäynnille. Ei auttanut muu kuin laittaa sama välys vaijeriin kuin siinä olikin, pienemmällä välyksellä jäi koko ajan kierrokset päälle sen jälkeen kun kaasupoljinta painoi.
Yleensä kaasuvaijerin pään ja läppärungon välillä on säätötanko josta voi ottaa väljät pois. HUOM jos mekanismissä on mikrokytkin niin sen on naksahdettava päälle tyhjäkäynnillä.