220 cdi ei lähde käyntiin
220 cdi ei lähde käyntiin
sammutin auton kun menin tankille ja siihen se sitten simahti. starttaa mut ei yritäkkään lähtä käymään. voiko nokka-akselin ja kampiakselin tunnistimia mitata mitenkään. ad huollossa luetin vika muistin nii siellä ei ollut muuta kun ajon estossa jotain. näkyykö asennon tunnistimien rikkoutuminen vika muistissa jos ne olisi syylliset vikaan? tuleeko se ajon eston herjaus sinne muistiin siitä kun starttailtiin akku melko tyhjäksi??? vara avaintakin on testattu. suihkun panjoa löysättiin pikkusen niin näyttäs polttoainettakin tulevan. hehku releellekin tulee virtaa. et ei muuta enään keksi kun ne nokan ja kampiakselin anturit. vihjeitä ja vinkkejä olis mukavaa saaha vian löytämiseksi. 220cdi vm-99
.
Ajonestosta en tiedä, mutta jos edelleen starttaa, niin ei kait sinun avaimesta se herja ole tullut, vaan virran vähyys tuntuisi oikeammalta selitykseltä.
Jos kampiakselin, tai oikeastaan se anturi lukee vauhtipyörän "tappeja", menee, niin käynti loppuu "lennosta".
Jos nokka-akselista anturi menee, niin tosiaan sen huomaa vaan sitten seuraavassa startissa, kun ei lähde käyntiin.
Se anturin tietoa tarvitaan vaan käynnistämisvaiheessa, järjestelmä tunnistaa noiden kahden anturin keskinäisistä asennoista, milloin ollaan ruiskutuksen kannalta oikealla kierroksella.
Kun moottori sitten käynnistyy, niin ruiskutuksen(kin) tietoa tarkkaillaan vaan vauhtipyörän "tapeista".
Tuntuu kyllä kummalliselta, että mitään herjaa käynnistymättömyydestä ei tule.
Ajonestosta en tiedä, mutta jos edelleen starttaa, niin ei kait sinun avaimesta se herja ole tullut, vaan virran vähyys tuntuisi oikeammalta selitykseltä.
Jos kampiakselin, tai oikeastaan se anturi lukee vauhtipyörän "tappeja", menee, niin käynti loppuu "lennosta".
Jos nokka-akselista anturi menee, niin tosiaan sen huomaa vaan sitten seuraavassa startissa, kun ei lähde käyntiin.
Se anturin tietoa tarvitaan vaan käynnistämisvaiheessa, järjestelmä tunnistaa noiden kahden anturin keskinäisistä asennoista, milloin ollaan ruiskutuksen kannalta oikealla kierroksella.
Kun moottori sitten käynnistyy, niin ruiskutuksen(kin) tietoa tarkkaillaan vaan vauhtipyörän "tapeista".
Tuntuu kyllä kummalliselta, että mitään herjaa käynnistymättömyydestä ei tule.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
sekin kävi mielessä et olis tehny bensa+diesel sekoituksen ja sumuttanu sitä imusarjaan et olisko se sillä saanu käyntiin ja jos olis ja vielä jäänytkin käymään nii sillonhan se olisi varmaan se nokka-akselin antura. mut ei vielä epätoivo ollut tarpeeksi suuri et olis tohtinut testata. voiko niitä vikoja jäädä näkemättä ad:ssa kun se ei ole merkkihuolto ja vikakoodin lukija yleis mallia?
Ei se jää mitenkään käymään, jos anturi on mennyt.rekke kirjoitti:sekin kävi mielessä et olis tehny bensa+diesel sekoituksen ja sumuttanu sitä imusarjaan et olisko se sillä saanu käyntiin ja jos olis ja vielä jäänytkin käymään nii sillonhan se olisi varmaan se nokka-akselin antura. mut ei vielä epätoivo ollut tarpeeksi suuri et olis tohtinut testata. voiko niitä vikoja jäädä näkemättä ad:ssa kun se ei ole merkkihuolto ja vikakoodin lukija yleis mallia?
Kun kampiakseli on nollakohdassaan, niin nokka-akseli vain joka-toisella kierroksella oikeassa asenossaan.
Tätä se järjestelmä käy kurkkaamassa starttivaiheessa, ennenkuin ruiskutus voi alkaa.
Särkyessään, jos se tapahtuu siinä vaiheessa, että auto on jo käynnissä, niin nokka-akselin asentotietoa ei enää tarvi, kun ohjelma jo tietää sen.
Vasta uudelleenkäynnistämisen yhteydessä sitä taas tarvitaan.
Ja jos sitä tietoa ei tule, niin ruiskutus ei ala.
Voi siinä olla jokin muukin vika, mutta tämä nyt tuntuu todennäköisimmältä.
Katso nyt kuitenkin ensin, että varmasti on kaikki johdot ehjät, myös maajohdot, sekä liittimet kunnolla kiinni, eli käytä varulta irti ja kiinnitä uudelleen.
Ehdottomasti vikamuistin luku Mesen Starilla, eli veholle, mikäli ei jollain ole, eikä olekkaan, kun se on niin pirun kallis.
Carsof voisi olla myös yleismallista parempi.
Starilla näkyy kyllä, minkä poikkeaman takia ei järjestelmä aloita ruiskutusta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
Kyllä kait pumppu, tai suutin voi mennä "kertalaakistakin".
Yleisemmin, siis huomattavasti, käy kyllä niin, että kylmäkäynnistys rupeaa vaikeutumaan.
Lämpimänä lähtee hyvin.
Jos aikaisemmin ei ole oireillut ollenkaan ja sitten yhden kerran vaan ei lähdekkään, niin mekein kyllä olisin sähkövian (-anturin) kannalla.
Polttoainelinjan painetta tarkkailee kolme anturia.
Yksi pumpussa.
Yksi railputken kummassakin päässä.
Se käynnistyksen kannalta tärkeämpi on siellä kulj. puolipäässä.
Kyllä kait pumppu, tai suutin voi mennä "kertalaakistakin".
Yleisemmin, siis huomattavasti, käy kyllä niin, että kylmäkäynnistys rupeaa vaikeutumaan.
Lämpimänä lähtee hyvin.
Jos aikaisemmin ei ole oireillut ollenkaan ja sitten yhden kerran vaan ei lähdekkään, niin mekein kyllä olisin sähkövian (-anturin) kannalla.
Polttoainelinjan painetta tarkkailee kolme anturia.
Yksi pumpussa.
Yksi railputken kummassakin päässä.
Se käynnistyksen kannalta tärkeämpi on siellä kulj. puolipäässä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaava kokemus eri koneella
Mulla kävi samoin (naapurin) C5 HDIllä. Aikani kirottuani ja akku melkein tyhjänä tuli sitten viereisen talon isäntä neuvomaan. Parin triviaalijutun jälkeen kummallinen ohje: jos ajonesto on mennyt päälle, sen saa pois kun painaa kaasun hitaasti pohjaan ja laskee ylös! En enää muista, pitikö virran olla päällä vai ei. Mutta homma toimi laakista!
Onko Mesessä jotain vastaavaa? Asiantuntijat hoi!
apro
Onko Mesessä jotain vastaavaa? Asiantuntijat hoi!
apro
Itsellä kävi tänä aamuna hieman vastaavia oireita. Tänään vaan ei ole aikaa vielä alkaa tutkimaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=54539
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=54539
Ei Merssua tällä hetkellä :(
BMW E39 530dA vm.2002
BMW E39 530dA vm.2002
Tässä ketjuss käsitelty noita hehkuja niin kysäistään... Onko CDI- moottoreiden "ominaisuus" lähteä hieman hitaasti käyntiin? Suvussa on pari muutakin CDI 220:sta ja kaikki lähtevät kyllä käyntiin mutta eivät "räjähdä tulille" kuten vanhat kunnon Mersun apukammiodieselit.
Onko se ominaisuus vai pitäiskö olla huolissaan hehkujen kunnosta? Tuntuu että lämpimänä pyörittää enemmän, mutta avain ei tosiaan ehdi olla starttiasennossta kauaa, ehkä sekunnin luokkaa suunnilleen (olen vaan törmännyt joskus nopeampiinkin).
Mm. kaverini W124 300d -93 lähtee käyntiin paljon nopeammin.
Onko se ominaisuus vai pitäiskö olla huolissaan hehkujen kunnosta? Tuntuu että lämpimänä pyörittää enemmän, mutta avain ei tosiaan ehdi olla starttiasennossta kauaa, ehkä sekunnin luokkaa suunnilleen (olen vaan törmännyt joskus nopeampiinkin).
Mm. kaverini W124 300d -93 lähtee käyntiin paljon nopeammin.
Sammumiskokemus entisestä w210 200cdia:sta. Auto oli 'huollossa' (ei vehon huolto!!), huoleton huoltomies jätti polttoainesuotimen vaihdon jälkeen 210:n muovisen diiselisuotimen kotelon kannen hiukan löysälle. Auto lähti vaikeasti hallissa käyntiin, mutta arvelin sen johtuneen suotimen vaihdosta. Ajossa toimi normaalista, mutta seuraavan pysäytyksen jälkeen ei lähtenyt käyntiin millään. Ei kun merssu hinurilla takaisin pajalle, keskeltä pääkatua per..le!
Masentaja laittoi kannen takaisin paikoilleen kunnolla ja sitten pelasi kuin enkeli. ELi tämä w210 muovinen polttoaineen suotimen kotelo / kansi (tai sen kuminen tiivistysrengas) voi olla murheen kryyni. Kuullemma ollut noita paineen hävitysongelmia myös seuraavilla pakkasilla, jos kansi ei ole huolella kiinni!!
PS: tehokas hinaus huolto , kaksi kertaa yhdellä hinauksella, ensinmäisen ja viimeisen kerran!
Masentaja laittoi kannen takaisin paikoilleen kunnolla ja sitten pelasi kuin enkeli. ELi tämä w210 muovinen polttoaineen suotimen kotelo / kansi (tai sen kuminen tiivistysrengas) voi olla murheen kryyni. Kuullemma ollut noita paineen hävitysongelmia myös seuraavilla pakkasilla, jos kansi ei ole huolella kiinni!!
PS: tehokas hinaus huolto , kaksi kertaa yhdellä hinauksella, ensinmäisen ja viimeisen kerran!
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Kyllä CDI:iin kuuluu lähteä räjähtämällä käyntiin. Aina kun vähäänkään venyttää starttia niin satavarmasti ilmavuotoja tai joku suutin valskaa läpi.
Kannattaa ekaksi tarkistaa suuttimien ohivuodot. Sen pystyy tekeen kotikonstein ja todella helposti pikkukippojen ja letkun avulla. Tyhjäkäynnillä ei kuulu tulla juuri mitään niistä letkuista, startatessa vielä vähemmän ja ero saisi olla määrissä mielellään alle 20% eri suuttimien kesken. Suuttimien ohivuodosta ei auton omaan järjestelmään jää vikakoodia.
Kannattaa ekaksi tarkistaa suuttimien ohivuodot. Sen pystyy tekeen kotikonstein ja todella helposti pikkukippojen ja letkun avulla. Tyhjäkäynnillä ei kuulu tulla juuri mitään niistä letkuista, startatessa vielä vähemmän ja ero saisi olla määrissä mielellään alle 20% eri suuttimien kesken. Suuttimien ohivuodosta ei auton omaan järjestelmään jää vikakoodia.
Mullekin on käynyt pari kertaa niin kun on ollut tankki tosi tyhjä ja käynyt tankkaamassa on sen jälkeen saanut sahata käyntiin ehkä minuutin yhteen soittoon ennen kun alkaa edes lupaamaan. En ole keksinyt mitään järkevää selitystä muuta kun "tekee" ilmaa tankatessa, mutta miksi?
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
kyllä se näissä nykyajan sähkopoksi autoissa on ominaisuus järjestelmän pitää ehtiä tarkistaa/lukea/kaliproida antureitaHarald kirjoitti:Tässä ketjuss käsitelty noita hehkuja niin kysäistään... Onko CDI- moottoreiden "ominaisuus" lähteä hieman hitaasti käyntiin? Suvussa on pari muutakin CDI 220:sta ja kaikki lähtevät kyllä käyntiin mutta eivät "räjähdä tulille" kuten vanhat kunnon Mersun apukammiodieselit.
Onko se ominaisuus vai pitäiskö olla huolissaan hehkujen kunnosta? Tuntuu että lämpimänä pyörittää enemmän, mutta avain ei tosiaan ehdi olla starttiasennossta kauaa, ehkä sekunnin luokkaa suunnilleen (olen vaan törmännyt joskus nopeampiinkin).
Mm. kaverini W124 300d -93 lähtee käyntiin paljon nopeammin.
No näin tuntuis. Seuraillaan tilannetta, niin kauan ku lähtee sekunnissa tulille, ei kuluta normaalia enempää eikä merkkaa reviiviään parkkipaikalle eikä konehuoneeseen niin ollaan huoleti.xr5t kirjoitti:
kyllä se näissä nykyajan sähkopoksi autoissa on ominaisuus järjestelmän pitää ehtiä tarkistaa/lukea/kaliproida antureita
Re: 220 cdi ei lähde käyntiin
Oliko tankki aivan tyhjä kun menit tankkaamaan?rekke kirjoitti:sammutin auton kun menin tankille ja siihen se sitten simahti. starttaa mut ei yritäkkään lähtä käymään.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Kyllä mulla omassa vermeessä yli sekuntia pidempi startti tarkoittaa heti alkavaa vuotoa/ohivuotoa jossakin. Homma kertaantuu sitten niissä suodatinpanoksen vaihtojen jälkeisissä sahauksissa. Jos kuuntelee jotain Volvon kuorma-auton starttausta, niin niissä kuulee ihan selvästi sen että käynnistyslupaa ei tipu ennenkuin arvot on kohillaan, mutta Mesessä ei tällaista ole vaan käynnistyminen pitäisi tapahtua välittömästi. Näin ainakin kun kaikki on ohjearvoissa.xr5t kirjoitti:
kyllä se näissä nykyajan sähkopoksi autoissa on ominaisuus järjestelmän pitää ehtiä tarkistaa/lukea/kaliproida antureita