automaatti vastaan manuaali

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

automaatti vai manuaali

automaatti
147
75%
manuaali
49
25%
 
Ääniä yhteensä: 196

Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

automaatti vastaan manuaali

Viesti Kirjoittaja Tomi »

no niin, pistetäämpäs tämmönen intohimonen aihe yleisesti reposteltavaksi.
Mulla on 2 mersua toinen automaatti- ja toinen manuaalivaihteinen.

Automaatin etu on kaupunki- ja ruuhkaliikenteessä, ajo on helppoa ku ei kytkintä tarvi hakea. Pitkillä matkoilla ei suurempaa eroa näiden välillä ole paitsi ehkä välityksistä johtuva alhaisempi kierrosluku manuaalilla.

Mutta jos ajo on siltä väliltä, esim. mutka-ajoa maalaisteillä niin kyllä manauaali on poikaa. Voi ite määrätä miten kone toimii, kierroslukualueen ja moottorijarrutuksen vai vedon. Ajo on silloin nautinnollista.

Suomessa ja nimenomaan mersupiireissa automaatti on kai suositumpi. Jenkeissä taas tuntuvat suosivan manuaalia (huomaa jenkki-foorumeista), kun siellä kaikki muut toimii automaatilla ja kai se kärsii inflaatiota.

Ite oon kyllä manuaalimies. oon kans sitä mieltä että ajotaito jolloin lailla heikkenee kun tottu automaattiin, on liian helppoa. Riippuu tietenkin mitä hakee autoilusta ja mielipiteitä on varmaan monia.

Lisää kommentaja?
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17298
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"ajotaito jolloin lailla heikkenee kun tottu automaattiin"

Aijjaijjai, nyt saataneen keskustelua aikaan...
wiimax.fi
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

No sitä tässä vähän yritettiinki. Loka lentää mutta kestetään.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Automaatissa hyvää: kaupunkiajo, paikaltaan kiihdyttäminen, pystyy keskittymään muuhun olennaiseen, kickdown maantiellä kesäisin, yleinen vaivattomuus

Automaatissa huonoa: monesti väärä pykälä silmässä, talvella vaikeampi kontrolloida luistoja

Manuaalissa hyvää: aina mieleinen vaihde, moottorijarrutus, pienemmät rundit, ehkä talvella kuitenkin parempi (ainakin jos ei ole lukkoperää)

Manuaalissa huonoa: V-mäinen kaupungissa, kun ykkönen on liian lyhyt. Toisaalta pienempi kulutus ja melutaso on suurta plussaa. Melkein voisi sanoa, että vaivattomasti toimiva manuaali on automaattia parempi. Siis joku getrag, jossa voi heitellä miten tykkää pykälää silmään ilman pelkoa koneen sammumisesta tai epämiellyttävästä nykimisestä tms.

Ässään ehdottamasti automaatti, pienempikoppaisiin ehkä manuaali. Jos on tarpeeksi tehoa ja vääntöä, niin sitten manuaali. Mikään ei ole turhauttavampaa, kuin kepittää autoa joka ei kulje mihkään. :twisted:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Automaatti

Viesti Kirjoittaja markku »

Automaatti ilman muuta:

- Tulee ajettua paljon kohteliaammin ja päästettyä jalankulkijat ylittämään tietä herkemmin.

- Lisää liikenneturvallisuutta, koska yksi liikkuva osa on pois huomiota vaatimasta, voi keskittyä liikenteen seuraamiseen hämmentämisen sijasta.

- Automaatti ja cruise maantiellä poistaa stressin muista kulkijoista, menkööt mitä vauhtia parhaaksi näkevät.

- Jos tulee hillitön tarve siirrellä hammaspyöriä käsin, niin voi aina lähteä leikkimään sorvin nopeus- ja syöttösäädöillä tai vuokrata jonkin pikku riiskun etelässä. Näin aion itse tehdä ensi perjantaina. Pitää varmaan ottaa kuulosuojaimet mukaan...
S320L -97
Raimok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 11.11.2003 14:58
Paikkakunta: Viitaniemi

Viesti Kirjoittaja Raimok »

Minulla on 4- matic 300dt (a) ja 300d (m). Kyllä manuaali ja takapotku
on ajajan auto talvella, heität vaan ratista mutkaan sivuluisuun ja kaasulla
ohjaat kuinka jyrkästi kaartaa. Ei välttämättä nopein ja tehokkain tapa, mutta niin per... hauska . Siitä nauttii. Tarjosin nelivedolle samaa ensin puski,
sitten kun sain perän vähän irti renkaiden pito palasi ja auto ampui melkein ulos kaarteesta ja automaatti tarjosi vaan suurempaa. Meinasi todella karata lapasesta.Paljon tehokkaampaa paljon nopeampaa, mutta ei läheskään niin jännää kuin takapotkulla ja manuaalilla..Tämä on tosi.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

8) Automaatti Hienostunut ja sopii joillekkin jopa tyyliin?
Helppo ajaa uusissa jopa hienoja ominaisuuksia (mottorijarrutus jne..)

:lol: ManuaaliTurbo miehen unelma. Sopii joka paikkaan kuin hansikas käteen! Voi viedä autoa niin kuin se on suunniteltu!
:wink: Ja tämä on taas mielipide ettei tarvii kenenkään vetäistä "herneitä" nenään?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Ainakin 300 diesel ehdottomasti automaatti ei tartte runkuttaa sitä keppiä turhanpäiten. Kaupukiajoa on meikäläisellä puolet ja jopa näinki pienessä kylässä ajo on enemmän tai vähemmän nylpyttämistä 0-60 km/h, joten olen erittäin tyytyväinen automaatti valintaani. Iso diisseli vääntää puhtaasti jo tyjäkäyntikierroksilta lähtien. Sporttisemmat vehkeet (kierroskoneet) on keppivaihteisina ok.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Sporttisena toi500e automaatti.JEES
300D automaatti jees kesällä,talvella liukas ilman luistonestoa
Sprintteri toi manuaalikin käy
Avatar
Wile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ke 06.08.2003 19:36

Viesti Kirjoittaja Wile »

Mutkaisilla pikkuteillä on manuaali tietenkin kiistaton valinta. Kaikessa muussa mahdollisessa sitten ehdottomasti automaatti.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No ehdottomasti automaatti.

Kakkosautossa on oikein sujuva manuaali, erittäin väkevä ja vääntävä kone (suhteessa painoon) ja sikaosuvat välitykset. Sporttinenkin se on, mutta on se vaan rasittavaa ajoa, varsinkin liikkeellelähtö talvella. Kuka sanoi että automaatilla on muka vaikeaa päästä liikkeelle ????? Ei tarvii luistattaa kytkintä, sen kun nostaa jarrun ja varovasti lisää kaasua, AINA jää manuaalimiehet selän taakse vaikka kitkoilla ajellaan.

Automaatti säästää kyllä hermoja tosi hyvin, ja talvella on ehdottoman hyvä, ei mitään ongelmia missään luistoissa tai ohituksissa. Jos vaijeri on hyvin säädetty, ei vaihda turhaan pienemmälle ohituksessa (jos ei halua) ja nelosellakin riittää vääntö ohittamiseen (ja tarvittaessa sutimiseen huonommassa kelissä).

Minun mielipiteeni on se että automaatissa on aina oikea vaihde silmässä, oikealla jalallahan se määritellään, ja jos nyt haluaa mutkatiellä hurjastella ja väkisin pitää pientä vaihdetta sisällä (väännöstäkö puute ???) niin sitten lukitsee vaikka kolmoselle, ei sen kummempaa. Ja kyllä mersun automaatti jarruttaa moottorilla.

Kulutus on kyllä automaatissa suurempi, ja bensakoneisissa melu, dieseleissä taitaa välitys olla niin pitkä ettei tule eroja.

Lisäksi tehokkaassa autossa automaatti vähentää muun voimansiirron rasitusta ja vaunua vedettäessä se on vertaansa vailla. Tosin tehottomassa autossa manuaali sitten ehkä on parempi, voimaa pitää automaatin kaverina olla.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

No automaatti tietysti :o
Totta puhuen, jos autossa on riittävästi tehoa+vääntöä ja ASR, niin en keksi yhtään syytä miksi manuaali olisi parempi.
Kännykkään puhuminen (kun ei ole handsfreetä) ja radion +levyjen kanssa pelaaminen ajon aikana sujuu paljon paremmin automaatin kanssa.
Ja onhan se automaatti maantieajossakin parempi, ei pelkästään kaupungissa. Ohitukset sujuvat reippaasti, helposti ja turvallisesti kun lyö oikean jalan suoraksi hetkeksi. Oikeastaan automaatin kanssa ei tule erikseen mietittyä millaista on kaupunkiajo ja millaista maantieajo, kun vaihteistoa ei tarvitse miettiä kummassakaan tapauksessa.

Kulutusluvut ovat ajajasta kiinni, on useita autoja joilla normikulutus on pienempi automaatilla. Sama pätee kiihtyvyysnumeroihin. Kyllä automaatillakin voi ajaa vähällä polttoaineella jos haluaa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Kylläpä se automaatti olisi ihan kiva...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Pasi M. kirjoitti: Manuaalissa huonoa: V-mäinen kaupungissa, kun ykkönen on liian lyhyt.
Eipä häiritse enää pätkääkään. Tottumiskysymys, alussa epämiellyttävä. Toisaalta voi aina lähteä myös kakkosella liikenteeseen.

Ja mitä galluppiin tulee, niin suurella todenneköisyydellä seuraavaan autoon silti automaatti. Hyvät puolet mainittiinkin jo yllä.
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Näin manuaaliin tottuneena ei kaipaa automaattia edes kaupungissa. Kai se on sitä, kun ei ole tietoa "paremmasta". Onhan se kyllä vähän kettumaista, kun tuo ykkönen on niin pirun lyhyt, mutta kakkosellaki pääsee suht hyvin liikkeelle, ainaki talvella... Omat kokemukset automaatista rajoittuvat Volvo 244 2.3:een...

Isommissa autoissa (esim. edustusautoissa, W126, W140) on kyllä ehdottomasti oltava automaatti... 8)
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Mielestäni paremmuus taitaa olla makuasia jos mikä. Hyviä ja huonoja puolia onkin jo tullut esille. Hieman eri mieltä olen tuosta vaihteiden vaihtamisesta käsin. Ei siihen tule kiinnitettyä huomiota, vaihtaminen tapahtuu lähes automaattisesti, vielä ei ole dementia iskenyt ettei päällä olevaa vaihdetta tunnistaisi eikä keppiäkään tarvitse silmillä etsiskellä että muun liikenteen havainnointi kärsisi vaihtamisesta. :shock:
Fakta homma on kuitenkin että vaihdettaessa on toinen käsi kepissä ja toinen ratissa, joten muuta (esim apukuskia :oops: ) ei voi roplailla samaan aikaan. :P
Hieman olen kuitenkin kallistunut ehdottomasta manuaalista automaatin suuntaa, josko seuraavassa jo olisi...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Vaikka henkilökohtaisesti pidän hyvinkin paljon "kepittämisestä", niin Mersun pitää ehdottomasti olla automaatti. Etenkin vanhemmat mersun manuaalivaihteistot eivät ole täysin vakuuttaneet minua ominaisuuksillaan. Manuuali sopii paremmin pikkuautoihin. Lisäboonuksena automaatti sopii erinomaisesti fiilistä nostavaan arvokkaaseen lipumiseen. :mrgreen:

Talviajossa ei muodostu automaatilla ongelmia, kun käyttää vaihteiden lukitusmahdollisuuksia niin ei laatikko pääse ei toivotuissa tilanteissa vaihtelemaan.

Tietysti automaatin edut tulevat parhaiten esiin kaupunkiajossa, vaikka itseäni ei ole koskaan manuaalivekottimilla edes pidempiaikaisessa
kaupunkipörräyksessä häirinnyt jatkuva kytkimen painelu ja kepin heiluttelu.
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Kylla pikkupoikana tuli tarpeeksi POLKUAUTOILLA ajeltua, niin ei enaa tienpaalla viitsi. Automaatti sen tulee olla. Olosuhteiden pakosta kurvaillaan viela muutama kk manuaali Vauxhall Cavalieerilla (Vectra) :oops: Ja ei mikaan ole paskamaisempaa kuin edeta ruuhkassa maili puolessa tunnissa polkien koppimopoa molemmilla jaloilla kun voisi letkeasti kurvailla yhdella jalalla.


PS. yllattaen sataa vetta....
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Automaatti ehdottomasti 8) . Kyllä se käsi runkkuvaihteisessa väsyyyy :shock:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 556
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Ehdottomasti automaatti. Edellisessä oli tuommonen tiptronic-vaihteisto ja käsin vaihto ominaisuutta käytin alle 5 kertaa vuoden sisällä(pitihän se testata miltä kuulostaa 8500rpm).... Kun tottuu automaatin vaivattomuuteen, niin ei sitä jaksa rueta hämmentämään vaihdekepillä. :oops: Laiskaksi tulee.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Automaatti, ehdottomasti.
Jossain litraisessa Suzuki Altossa väkisinkepitettävä ehkä menee, mutta isommassa autossa se on kyllä no way.

Olen puolitoista viikkoa joutunut taas ajelemaan manuaalilla, ja kun kerran on tottunut tomaattiin, tuntuu että sitä kepakkoahan saa koko ajan olla heiluttelelemassa. Tuntuu, että ei kannata ollenkaan edes yrittää ottaa kummankaan pään raajoille mukavaa asentoa, kun sitä vasenta jalkaa ja oikeaa kättä kutienkin taas kohta joutuu käyttämään. :evil:

(Ja etenkin, kun toinen ajamistani autoista on ollut Octavia 1,6 LX, jonka 75 hv moottorin tarjoilema voima on kyllä niin itämaista luokkaa että siinä alkaa joku -82 207D tuntua tukevasti vääntävältä... :twisted: )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
sport180
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 05.11.2003 18:44

Viesti Kirjoittaja sport180 »

:oops: itsellä manu, mutta tomaattia mieli tekisi... :cry:
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Automaatti

Viesti Kirjoittaja Mikky »

markku kirjoitti:- Automaatti ja cruise maantiellä poistaa stressin muista kulkijoista, menkööt mitä vauhtia parhaaksi näkevät.
Vähän tuohon tyyliin minäkin ajattelen, mutta olen liikenteessä melko helposti stressaantuvaa sorttia ja ruuhka-aikaan (joka päivä) kun yrittää täältä h####tin pääkaupunkiseudulta pois niin ennen Klaukkalaa ei ole mitään mahkuja pitää vakionopeussäädintä päällä ajamatta 70km/h.

Ja alkuperäiseen aiheeseen... automaatti on mukava, enkä ole juuri huonoa siitä löytänyt... mitä nyt alkaa vanhemmiten kulumaan jne.

Kaksi Citroenia on kesäautona, joten ei pääse manuaalilla ajaminen unohtumaan :)
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jep

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aihe onkin jo kovasti perinpohjin läpi käsitelty ja valinnat perusteltu, joten lyhyesti: talvella ja matka-ajossa manuaali. Kesällä kaupungissa ja taajamissa automaatti.
Jos jompi kumpi pitäisi ottaa isoon Mersuun "ainoaksi" laatikoksi, niin sitten tomaatti.
Vaan tähän "kuidas käsi käyb" -vaihtoehtoon on nyt tyytyminen. Onneksi vain vaihteenvalinnassa :oops:

PS. Mitä enemmän putua pellin alla on ja istuimia takana vähemmän, niin sitä mieluummin manuaali. Kun mennään yli 400 hv, niin sitten taas tomaatti.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Manuaalin kannalla olin ennen, ja kyllä se tuolla peränheittopätkillä on vieläkin ehdoton(eihän mersua kyllä mihinkään kaahaamiseen ole tehty :wink: )
Mutta nyt jonkin verran automaatilla ajeltuani olisi se kyllä mukavampi, ainakin minun käyttötarkoituksiini.
Ja eihän nyt mihinkään S:sään sovi manuaali mitenkään päin, herrasmiestä ei tule vaihteiden vaihtamisella kiusata.
Toisaalta jossain SL:ssä en taas automaattia ymmärrä alkuunkaan, ei oikein urheiluautoon mielestäni sovi lainkaan.
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Boss kirjoitti:Manuaalin kannalla olin ennen, ja kyllä se tuolla peränheittopätkillä on vieläkin ehdoton(eihän mersua kyllä mihinkään kaahaamiseen ole tehty :wink: )
Kyllä minäkin automaagisella mesellä kaahailen... kepistä pienempää pykälää silmään niin kylä lähtee 8)
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

automatti parempi

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Ei tätä meikäläisen nykyistä kiesiä olis manuaalilaatikolla edes saanutkaan.

Eipä tarvinnut maksaa lisähintaa automaatista yällä kertaa :D
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: automatti parempi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ekku kirjoitti:Ei tätä meikäläisen nykyistä kiesiä olis manuaalilaatikolla edes saanutkaan.

Eipä tarvinnut maksaa lisähintaa automaatista yällä kertaa :D
Monikossa, nykyisiä kiesejä ei olisi manuaalilla saanut. Onneksi, olisi aikansa huippukoneet ihan pilalla kepin kanssa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Boss kirjoitti:Ja eihän nyt mihinkään S:sään sovi manuaali mitenkään päin, herrasmiestä ei tule vaihteiden vaihtamisella kiusata.
Toisaalta jossain SL:ssä en taas automaattia ymmärrä alkuunkaan, ei oikein urheiluautoon mielestäni sovi lainkaan.
Sitä varten Ässissä on kuskit. Saahan suharikin jotain tehdä palkkansa eteen. :x

Luin jotain englantilaista autolehteä ja siinä oli 500SL 6.0 AMG testissä, siis poratulla V8-koneella. Ylistivät kyseisen koslan taivaisiin, mutta se automaatti...
Tiedä sitten miten manuaali kestäisi tuollaisia vääntöjä, mutta olisipahan muikea peli ajaa. Lähtis varmaan vielä kolmosellakin liikkeelle kytkintä isommin luistattamatta. Ja ei siihen keppiin muutenkaan tarvis varmaan kovin usein kajota...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Sitä varten Ässissä on kuskit. Saahan suharikin jotain tehdä palkkansa eteen. :x
Niin, onhan se selvää, että jo vähemmän taitavakin Aalto vaihtaa huomaamattomammin ja pehmeämmin kuin paraskaan automaatti.
Lisäksi: omistajan ollessa seuralaisensa kera L:n takaistuimella "puhteissa", vaihtojen nykimättömyys varmistaa, etteivät perilliset H-hetkellä valu yllättäen S:n ovipahveilla :oops:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin