Eli pitääkö kaasuläpän aueta kokonaan 90 asteen kulmaan sillä tavalla kun yläpuolelta kattoo niin näkyy vaan ohut pelti vai pitääkö sen jäädä osittain kiinni? Jää omassa ainakin 45 asteen kulmaan. Kokeiltu pelkät virrat päällä ja auto käynnissä.
Ongelma on että kaasua painaessa nykäsee aika rajusti. Kerralla kun painaa tallan pohjaan niin hyvin pelaa. Ja jos jättää pintakaasulle tuossa nykäsemisvaiheessa niin kierrokset humppaa noin 500-1000rpm eestakas. Eli jos nykäisyn jälkeen lähtee painamaan kaasua tasaisesti/kerralla pohjaan niin ei nyi. Tehot tuntuis olevan tallella.
Historiaa: Surullisen kuuluisat sytytyspuolille menevät johdot olivan niin heikossa hapessa että vetivät oikoseen ja ECU hajos -> uus boxi tilalle ja pelas päivän tai kaks kuin unelma jonka jälkeen ilmestyi pieni nykäisy/piikki jonka aattelin johtuvan lastusta uudessa boxissa mutta nykäisy muuttui pikkuhiljaa paljon suuremmaksi. Eli hetken aikaa auto pelas mutta taas meni jotain..
Testerissä ilmoittaa jotain sytytykseen ja ennakkoon liittyvää. Ja nimenomaan kun kone ottaa kierroksia, tyhjäkäynnillä kaikki ok testerin mukaan. Ennakonsäätöpotikkaan koskin vasta tämän nykimisen alettua ja laitoin tietysti takaisin samalle paikalle kun sen pyörittelystä suuntaan tai toiseen ei tuntunut olevan minkäänlaista vaikutusta.
Uusittua: 3 eri tulpat kokeiltu, tulpanjohdot, sytytyspuolille menävät johdot ettei boxia taas hajota, lamdba (tämän oli tod.näk. raaka bensa hajottanut tuossa vaiheessa kun boxi oli rikki ja kävi neljällä joten sai raakaa bensaa niskaan).
5tkm sitten ilmamäärämittari. Puolia on tietysti vielä kolmin kappalein kokeilematta mutta luulis puolan olevan kokonaan mykkä eikä tuolla tavalla oireilevan, mutta mistä näistä tietää. Eli voisiko kaasuläppä tai jokin siihen liittyvä olla syyllinen..? Katti? Bensansuodatin?
Arvauksia kehiin : )
Ei hennois pajalle viedä ihmettelyyn mutta kait se on pakko kohta..
Mika