w201 käynnistyy huonosti lämpimänä!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
limppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:14
Paikkakunta: Ylöjärvi

w201 käynnistyy huonosti lämpimänä!

Viesti Kirjoittaja limppu »

Juu eli tommosta ongelmaa olisi. Kone on 2.0 ruisku. kone ei siis käynnisty lämpimänä ja vielä sekin että se tekee sitä vain sillointällöin. Kun antaa moottorin vähänaikaa jäähtyä niin lähtee käyntiin ongelmitta. Mistähän asiaa voisi lähteä tutkimaan?
Avatar
tomiop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 22.06.2004 19:31
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja tomiop »

kaverilla on W124 300E jossa just samanlainen ongelma. Joku oli kuulemma veikkaillu että lambda-anturi olis rikki.??
Rajumpi putkimies
MB300CE-TT-89
Audi A4 2,0T
Audi RS4 B7
Audi RS4 4WD dragrace
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Ei lambdan kyllä käynnistyvyyteen pitäis vaikuttaa.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

kannattaa katella bensapumpun releen juotoksia, usein kylmäjuotoksia.
tästä johtuen ei aina saa bensaa kun pumput ei pyöri.

itellä teki kans aiemmin sitä että ei lähteny aina lämpimänä käyntiin.
vika korjaantui releen vaihdolla, mutta jos kolvi pysyy kädessä niin kannatta koettaa korjata vanha, uusi nimittäin maksaa noin 300€
:evil:
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Sampaio79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 16.10.2005 12:17
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Sampaio79 »

Terve,
Itselläni tuossa rellunräppänässä oli identtisiä oireita. Vika löytyi lämpötunnistimesta (eli sensori joka kertoo eculle jäähynesteen lämmön). Sensori hajosi niin että alle 70 asteisena näytti hyviä arvoja ja lämpösänä ohmit olivat aivan poskellaan.
Tieto vedenlämmöstä on erittäin tärkeä ruiskuissa, varsinkin ennen kun siirrytään lambdasäätöön. Lambdanhan tarvii käsittääkseni olla kuuma toimiakseen. Lambdavika kertoo itsestään yleensä n 5min ajon jälkeen (riippuu tietenkin koneesta).
Nämä lämpösensorit on helppoja mitata kun tietää mikä pitäisi vastuksen olla missäkin lämmössä. Yhtään en tiedä mersun arvoja.
Terv:Sami
Avatar
limppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:14
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja limppu »

juup eli vika pakallistettiin bensa pumppuun/releeseen. Kun virrat laittaa päälle niin sitä surinaa ei kuulu. vika tulee kuitenkin vain silloin kun auto on lämmin.

eli mistä se pumppu ja sen rele autosta löytyy? ja mitä pitäisi ruveta katteleen?
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Viesti Kirjoittaja center69 »

limppu kirjoitti:juup eli vika pakallistettiin bensa pumppuun/releeseen. Kun virrat laittaa päälle niin sitä surinaa ei kuulu. vika tulee kuitenkin vain silloin kun auto on lämmin.

eli mistä se pumppu ja sen rele autosta löytyy? ja mitä pitäisi ruveta katteleen?
rele löytyy akun takaa lukee päällä xxx zylinder
epi89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ti 29.01.2008 17:54
Paikkakunta: Kankaanpaa

Viesti Kirjoittaja epi89 »

Itsellä on kans 190 2.6 sportline automaatilla ja aluksi kun hankin sen niin se lähti lämpösenä ihan moitteetta käyntiin, mutta kun se on minulla ollut jo hetken aikaa niin lämpösenä se lähtee laiskasti käyntiin, pröpöttää, koko auto heiluu/tärisee, kerää paineita hitaasti, mutta kun paineet nousevat niin käynti tasoittuu normaaliksi. Öljyn merkki valoa se kans välillä vilkuttaa mutta epäilen että öljy kello olisi tullut tiensä päähän. Kuinka usein te olette öljyt vaihtanut tuolla on ajattu n.8000km niin ajattelin itse kyllä että öljyt pitäisi vaihtaa.
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

10000 välein olen vaihtanu..
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
pauli
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:30
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja pauli »

tomiop kirjoitti:kaverilla on W124 300E jossa just samanlainen ongelma. Joku oli kuulemma veikkaillu että lambda-anturi olis rikki.??
Laitoin uudet.Tulpanjohdot,tulpat,ilmanputsarin,pyörijän sekä virranjakajan kannen vaikkei noissa näkyvää vikaa ollut mutta nyt pelaa samojen ongelmien jälkeen.
Avatar
limppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:14
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja limppu »

Noniin. Nyt on vikaa vähän yritetty selvitellä. Ongelma on että bensapumppu ei käynnisty jokaisella käynnistyksellä. Koneen lämpötilalla ei tiettävästi ole osuutta asiaan.

Aluksi vaihdoin virtalukon pohjan jolla ei ollut vaikutusta pumpun käynnistymiseen.

Tänään tutkiskelin pumppua. Silloin kun pumppu ei lähtenyt käyntiin ei sinne myöskään tullut virtaa. Vika ei siis ole pumpussakaan?

Silloin kun pumppu ei lähde käyntiin naksahtaa bensapumpun rele kuitenkin normaalisti kahdesti.

Tästä vetäisin sen johtopäätöksen että virtaa tulee aina releelle asti. Vika on joko releessä (vaikka se naksahtaakin), releen pohjassa tai sitten johdoissa jotka kulkevat releeltä bensapumpulle. Saisikohan tuota releen kuntoa jotenkin testattua? Vai kävelenkö kauppaan ja ostan uuden releen tuohon suoraan?

Apuja kaivattaisiin tosiaan!!!
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Releen kärkien kontaktipintoja voisi puhdistella jollakin hienolla hiomapaperilla. :roll:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
limppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:14
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja limppu »

Sitäkin olen jo kokeillut --> ei vaikutusta... Onko noissa releissä ollut yleisestiottaen vikaa? Ja kuinka tarkka tuo releen "malli" on jos lähen relettä metsästään käytettynä?
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

En tiedä onko joku yleinen tyyppivika näissä vanhoissa mersun bensakoneissa, että virranjakajan pohja kerää ajan kanssa kosteutta ja tästä johtuen takkuaa tuo lämpimänä käynnistyminen. Näin kuulin tutulta, tosin kyse oli tuolloin W126 kutoskoneisista.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Avatar
limppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:14
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja limppu »

Night-Wind kirjoitti:En tiedä onko joku yleinen tyyppivika näissä vanhoissa mersun bensakoneissa, että virranjakajan pohja kerää ajan kanssa kosteutta ja tästä johtuen takkuaa tuo lämpimänä käynnistyminen. Näin kuulin tutulta, tosin kyse oli tuolloin W126 kutoskoneisista.
Mutta tällä ei kait pitäisi olla merkitystä tuon bensapumpun/releen toimintaan? Kun vika on varmasti se että pumppu ei lähde käyntiin. rele ei sitä käynnistä eikä käynnisty startatessa. Virtaa ei siis pmpulle tule.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Aa, aivan. Ei kai se siinä releessäkään vika voi olla jos kylmänä kumminkin lähtee hienosti käyntiin. Oletko varma että kyse ei ole mistään alipaine vuodosta? Jos kumminkin päätät hommata uuden releen niin kannattaa hommata täysin samanlainen, nimim. V8 koneisen rele ollut 300:sessa. :lol:
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

hei ,uskokaa vaan mutta vika on siellä bensapumpun releessä.Tinatkaa se kauttaaltaan läpi ,tai osta uus rele ja jos kaverilla on lainaa..Nimnmerkillä sama vika.
Vastaa Viestiin