w201 käynnistyy huonosti lämpimänä!
w201 käynnistyy huonosti lämpimänä!
Juu eli tommosta ongelmaa olisi. Kone on 2.0 ruisku. kone ei siis käynnisty lämpimänä ja vielä sekin että se tekee sitä vain sillointällöin. Kun antaa moottorin vähänaikaa jäähtyä niin lähtee käyntiin ongelmitta. Mistähän asiaa voisi lähteä tutkimaan?
kannattaa katella bensapumpun releen juotoksia, usein kylmäjuotoksia.
tästä johtuen ei aina saa bensaa kun pumput ei pyöri.
itellä teki kans aiemmin sitä että ei lähteny aina lämpimänä käyntiin.
vika korjaantui releen vaihdolla, mutta jos kolvi pysyy kädessä niin kannatta koettaa korjata vanha, uusi nimittäin maksaa noin 300€

tästä johtuen ei aina saa bensaa kun pumput ei pyöri.
itellä teki kans aiemmin sitä että ei lähteny aina lämpimänä käyntiin.
vika korjaantui releen vaihdolla, mutta jos kolvi pysyy kädessä niin kannatta koettaa korjata vanha, uusi nimittäin maksaa noin 300€

190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
W202 230kompressor
W204 200cdi
Terve,
Itselläni tuossa rellunräppänässä oli identtisiä oireita. Vika löytyi lämpötunnistimesta (eli sensori joka kertoo eculle jäähynesteen lämmön). Sensori hajosi niin että alle 70 asteisena näytti hyviä arvoja ja lämpösänä ohmit olivat aivan poskellaan.
Tieto vedenlämmöstä on erittäin tärkeä ruiskuissa, varsinkin ennen kun siirrytään lambdasäätöön. Lambdanhan tarvii käsittääkseni olla kuuma toimiakseen. Lambdavika kertoo itsestään yleensä n 5min ajon jälkeen (riippuu tietenkin koneesta).
Nämä lämpösensorit on helppoja mitata kun tietää mikä pitäisi vastuksen olla missäkin lämmössä. Yhtään en tiedä mersun arvoja.
Terv:Sami
Itselläni tuossa rellunräppänässä oli identtisiä oireita. Vika löytyi lämpötunnistimesta (eli sensori joka kertoo eculle jäähynesteen lämmön). Sensori hajosi niin että alle 70 asteisena näytti hyviä arvoja ja lämpösänä ohmit olivat aivan poskellaan.
Tieto vedenlämmöstä on erittäin tärkeä ruiskuissa, varsinkin ennen kun siirrytään lambdasäätöön. Lambdanhan tarvii käsittääkseni olla kuuma toimiakseen. Lambdavika kertoo itsestään yleensä n 5min ajon jälkeen (riippuu tietenkin koneesta).
Nämä lämpösensorit on helppoja mitata kun tietää mikä pitäisi vastuksen olla missäkin lämmössä. Yhtään en tiedä mersun arvoja.
Terv:Sami
rele löytyy akun takaa lukee päällä xxx zylinderlimppu kirjoitti:juup eli vika pakallistettiin bensa pumppuun/releeseen. Kun virrat laittaa päälle niin sitä surinaa ei kuulu. vika tulee kuitenkin vain silloin kun auto on lämmin.
eli mistä se pumppu ja sen rele autosta löytyy? ja mitä pitäisi ruveta katteleen?
Itsellä on kans 190 2.6 sportline automaatilla ja aluksi kun hankin sen niin se lähti lämpösenä ihan moitteetta käyntiin, mutta kun se on minulla ollut jo hetken aikaa niin lämpösenä se lähtee laiskasti käyntiin, pröpöttää, koko auto heiluu/tärisee, kerää paineita hitaasti, mutta kun paineet nousevat niin käynti tasoittuu normaaliksi. Öljyn merkki valoa se kans välillä vilkuttaa mutta epäilen että öljy kello olisi tullut tiensä päähän. Kuinka usein te olette öljyt vaihtanut tuolla on ajattu n.8000km niin ajattelin itse kyllä että öljyt pitäisi vaihtaa.
Noniin. Nyt on vikaa vähän yritetty selvitellä. Ongelma on että bensapumppu ei käynnisty jokaisella käynnistyksellä. Koneen lämpötilalla ei tiettävästi ole osuutta asiaan.
Aluksi vaihdoin virtalukon pohjan jolla ei ollut vaikutusta pumpun käynnistymiseen.
Tänään tutkiskelin pumppua. Silloin kun pumppu ei lähtenyt käyntiin ei sinne myöskään tullut virtaa. Vika ei siis ole pumpussakaan?
Silloin kun pumppu ei lähde käyntiin naksahtaa bensapumpun rele kuitenkin normaalisti kahdesti.
Tästä vetäisin sen johtopäätöksen että virtaa tulee aina releelle asti. Vika on joko releessä (vaikka se naksahtaakin), releen pohjassa tai sitten johdoissa jotka kulkevat releeltä bensapumpulle. Saisikohan tuota releen kuntoa jotenkin testattua? Vai kävelenkö kauppaan ja ostan uuden releen tuohon suoraan?
Apuja kaivattaisiin tosiaan!!!
Aluksi vaihdoin virtalukon pohjan jolla ei ollut vaikutusta pumpun käynnistymiseen.
Tänään tutkiskelin pumppua. Silloin kun pumppu ei lähtenyt käyntiin ei sinne myöskään tullut virtaa. Vika ei siis ole pumpussakaan?
Silloin kun pumppu ei lähde käyntiin naksahtaa bensapumpun rele kuitenkin normaalisti kahdesti.
Tästä vetäisin sen johtopäätöksen että virtaa tulee aina releelle asti. Vika on joko releessä (vaikka se naksahtaakin), releen pohjassa tai sitten johdoissa jotka kulkevat releeltä bensapumpulle. Saisikohan tuota releen kuntoa jotenkin testattua? Vai kävelenkö kauppaan ja ostan uuden releen tuohon suoraan?
Apuja kaivattaisiin tosiaan!!!
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
En tiedä onko joku yleinen tyyppivika näissä vanhoissa mersun bensakoneissa, että virranjakajan pohja kerää ajan kanssa kosteutta ja tästä johtuen takkuaa tuo lämpimänä käynnistyminen. Näin kuulin tutulta, tosin kyse oli tuolloin W126 kutoskoneisista.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Mutta tällä ei kait pitäisi olla merkitystä tuon bensapumpun/releen toimintaan? Kun vika on varmasti se että pumppu ei lähde käyntiin. rele ei sitä käynnistä eikä käynnisty startatessa. Virtaa ei siis pmpulle tule.Night-Wind kirjoitti:En tiedä onko joku yleinen tyyppivika näissä vanhoissa mersun bensakoneissa, että virranjakajan pohja kerää ajan kanssa kosteutta ja tästä johtuen takkuaa tuo lämpimänä käynnistyminen. Näin kuulin tutulta, tosin kyse oli tuolloin W126 kutoskoneisista.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Aa, aivan. Ei kai se siinä releessäkään vika voi olla jos kylmänä kumminkin lähtee hienosti käyntiin. Oletko varma että kyse ei ole mistään alipaine vuodosta? Jos kumminkin päätät hommata uuden releen niin kannattaa hommata täysin samanlainen, nimim. V8 koneisen rele ollut 300:sessa. 

MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91