kutosväyrynen törisee
kutosväyrynen törisee
Mikähän helv. vaivaa m104 moottorista väyrystä (e320 -96 ) kun kevyellä
kuormituksella törisee kierrosalueella 1600-1800rpm. vaikuttaa
hyvin pitkälti pakoääneltä. putkisto on täysin ehjä päällepain eikä vuotoja
löydy ja katit ei ole tukossa. myös moottoritienopeuksissa kuuluu vaimea
pärinä ( tulee mieleen viritetty jenkkiauto jossa peltipakosarjat ).
Kone vetää hyvin kevyessä kiihdytyksessä mutta kovemmassa kakistelee. Vaihe päällä tyhjäkäynnillä tärisee terävästi hieman.
Pakokaasuarvot hyvät ja tulpat, p.suodatin ja moottorin kumityynyt uusittu ( ei auttanu ). Vikakoodin lukutuotti vastauksen että vaihteiston
suojakytkin jäänyt päälle ( vaikuttaa sytytys ennakkoon vaihtohetkellä ).
laatikossa kyseistä kytkintä ei kuitenkaan ole ( 4v autom ). voiskohan joku pytty toimia vajavaisesti tai pakop. olla sisältä paskana. HERMOT MÄNNÖÖ!
kuormituksella törisee kierrosalueella 1600-1800rpm. vaikuttaa
hyvin pitkälti pakoääneltä. putkisto on täysin ehjä päällepain eikä vuotoja
löydy ja katit ei ole tukossa. myös moottoritienopeuksissa kuuluu vaimea
pärinä ( tulee mieleen viritetty jenkkiauto jossa peltipakosarjat ).
Kone vetää hyvin kevyessä kiihdytyksessä mutta kovemmassa kakistelee. Vaihe päällä tyhjäkäynnillä tärisee terävästi hieman.
Pakokaasuarvot hyvät ja tulpat, p.suodatin ja moottorin kumityynyt uusittu ( ei auttanu ). Vikakoodin lukutuotti vastauksen että vaihteiston
suojakytkin jäänyt päälle ( vaikuttaa sytytys ennakkoon vaihtohetkellä ).
laatikossa kyseistä kytkintä ei kuitenkaan ole ( 4v autom ). voiskohan joku pytty toimia vajavaisesti tai pakop. olla sisältä paskana. HERMOT MÄNNÖÖ!
Tutustumatta ko. automalliin, niin heitän lonkalta: olisko moniurahihnan iskunvaimennin sökönä. SElviää silleen, kun nostat kierroksia "pärinäalueelle" ja painat vaikkapa puukalikalla siitä iskunvaimentimesta - ensin yläpäästä ja sitten vänkäät alapäätä. Jos on ääneen vaikutusta, niin vaihdat ko. osan. Maksaa 30 euroa.
...siis jos siinä edes on moniurahihnaa.
...siis jos siinä edes on moniurahihnaa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Johtosarja ei ole kovin laadukas se kannattaa katsoa, se on uudemmassa vähän parempi eli kestää pari vuotta kauemmin kuin vanhemman mallinen.
Jos puolien ohjaus menee oikosulkuun niin ohjausyksikkö menee uusintaan tai sitten remonttiin.
Tarkista kaikkien puolien kunto, jos puolissa näkyy läpilyönnin merkkejä niin kannattaa vaihtaa uuteen. Puolat pystyy tarkasti mittaamaan vain siihen tarkoitetulla mittalaitteella.
Kuvia kotisivultani...
http://capriceman.ifastnet.com
Jos puolien ohjaus menee oikosulkuun niin ohjausyksikkö menee uusintaan tai sitten remonttiin.
Tarkista kaikkien puolien kunto, jos puolissa näkyy läpilyönnin merkkejä niin kannattaa vaihtaa uuteen. Puolat pystyy tarkasti mittaamaan vain siihen tarkoitetulla mittalaitteella.
Kuvia kotisivultani...
http://capriceman.ifastnet.com
Olisiko vika sytytyspuolella. Voisit ainakin vaihtaa tulpat kokeeksi.
Jos aine ei kunnolla pala pytyssä, niin se palaa vasta pakoputkessa ja
pitää mainittua röpinää. Voi olla paukettakin lisäksi. Pauke voi olla
haitaksi katille.
Jos moottori täten hiukan tärisee, niin pakoputki saattaa sitten ottaa kiinni
johonkin ja aiheuttaa kovankin röpinän. Pakoputki kyllä heiluu
resonanssitaajuudella aika lailla, vaikka moottori kävisi tasaisesti.
Jos kannake on murtunut, niin se pakoputki voi ottaa kiinni koriin.
Jos ei tulppien vaihto auta ja kipinät näyttävät kirkkailta, niin varmuuden
vuoksi voisit tarkistaa puristuspaineet, Se onnistuu helpoimmin heti
tulppien vaihdon yhteydessä.
Jos aine ei kunnolla pala pytyssä, niin se palaa vasta pakoputkessa ja
pitää mainittua röpinää. Voi olla paukettakin lisäksi. Pauke voi olla
haitaksi katille.
Jos moottori täten hiukan tärisee, niin pakoputki saattaa sitten ottaa kiinni
johonkin ja aiheuttaa kovankin röpinän. Pakoputki kyllä heiluu
resonanssitaajuudella aika lailla, vaikka moottori kävisi tasaisesti.
Jos kannake on murtunut, niin se pakoputki voi ottaa kiinni koriin.
Jos ei tulppien vaihto auta ja kipinät näyttävät kirkkailta, niin varmuuden
vuoksi voisit tarkistaa puristuspaineet, Se onnistuu helpoimmin heti
tulppien vaihdon yhteydessä.
autoon on vaihdettu tulpat ja puristuspaineet on mitattu ( paineet ookoo ).
Pakoputken keskivaimentajassa joku rasahtelee kun nyrkillä moksii.
Kaikissa sytytys puolissa halkeamia ( siinä epoksin tapasessa eristeaineessa ) jotka korjasin muuntajalakalla. korjauksen toimivuudesta
ei tietoa koska varsinkin puolien rautasydämmen alla saattaa hakeamia olla lisää. Mistähän sais etullisesti ehjiä siis muualta kuin KOOÄLLÄLTÄ.
Joten ensin taijjan lähtee ainaskii pakoputki kauppaan.
Pakoputken keskivaimentajassa joku rasahtelee kun nyrkillä moksii.
Kaikissa sytytys puolissa halkeamia ( siinä epoksin tapasessa eristeaineessa ) jotka korjasin muuntajalakalla. korjauksen toimivuudesta
ei tietoa koska varsinkin puolien rautasydämmen alla saattaa hakeamia olla lisää. Mistähän sais etullisesti ehjiä siis muualta kuin KOOÄLLÄLTÄ.
Joten ensin taijjan lähtee ainaskii pakoputki kauppaan.
Auton pärinä onkelma ei muuten ole vielä selvinnyt. Puolia on vaihettu,
keskimmäinen ja takimmainen vaimennin, syttyjohdot, johtosarja
tarkistettu,ja jottain mitä en ees ennee muista. Veemäinen vaiva
kun paikallaan ja vapaalla rullatessa saa kaasutella vaikka kuinka niin
koneesta ei kuulu mitään ylimäärästa. Ajettaessa ääni kuitenkin
ilmenee varsinkin kun lähtee paikaltaan hivenen reippaamalla
kaasulla ja erityisesti loivassakin ylämäessä ( eli kovemmassa kuormituksessa ). Koneen ääni muistuttaa siinä vaiheessa samalta
kuin helevetin väljä kone kuullostaa eli örinää tulee mutta voimaa ei.
Ainoita vikoja mitä enää tulee mieleen olis nokan ajoitus ( pako )
tai katti osittain tukossa. Onko kellään uusia ideoita ?
keskimmäinen ja takimmainen vaimennin, syttyjohdot, johtosarja
tarkistettu,ja jottain mitä en ees ennee muista. Veemäinen vaiva
kun paikallaan ja vapaalla rullatessa saa kaasutella vaikka kuinka niin
koneesta ei kuulu mitään ylimäärästa. Ajettaessa ääni kuitenkin
ilmenee varsinkin kun lähtee paikaltaan hivenen reippaamalla
kaasulla ja erityisesti loivassakin ylämäessä ( eli kovemmassa kuormituksessa ). Koneen ääni muistuttaa siinä vaiheessa samalta
kuin helevetin väljä kone kuullostaa eli örinää tulee mutta voimaa ei.
Ainoita vikoja mitä enää tulee mieleen olis nokan ajoitus ( pako )
tai katti osittain tukossa. Onko kellään uusia ideoita ?
väyrynen
vaihda mersuun 
