Automaattilaatikossa liikaa öljyä!
Automaattilaatikossa liikaa öljyä!
Sattui tuossa kylillä juttu, kun eräs isäntä vaihteli öljyt ja suod. -94 E300D malliseen mersuun ja laittoi erehdyksissään litran liikaa öljyä. Laatikko pelasi ensi hyvin, mutta noin 10 km reippaan ajon jälkeen laski öljyt ulos. Ilmeisesti ei kuitenkaan kaikkia, koska mittatikussa näkyi oljyä. Ongelmia tuli vasta ensimmäisen pysähtymisen jälkeen, kun auto ei suostunut lähtemään eteenpäin (pakki toimi normaalisti). Ja nyt kysymys Teille mersuvelhoille: Mitä tehdä ko. tapahtuman jälkeen? (Laatikkoa ei luistatettu, ettei menisi enempää "rikki"!)
Ei riemulla rajaa...
Jarkko on specialisti, mutta kerronpa oman kokemuksen:
Tuli hiukan liikaa öljyä tomaattiin. Kovassa vedossa, kaksi hevosta kopissa ja kuuma kesäkeli. Pitkän tasaisen vedätyksen jälkeen löysäsin äkkiä kaasun, jolloin takana pöllähti julmettu savupilvi. Kerkisin jo älähtämään, että kone laukesi.
Tien sivuun ja tutkimaan savun hälvettyä. Kone kehräsi kuin aina, ei mitään ongelmaa. Ja ei muuta kuin uudestaan paanalle. Pieni pölläytys kun kokeilin uuudestaan löysäystä. Sen jälkeen kaikki taas OK.
Liiat öljyt tulivat siis ulos ja osuivat kuumaan pakokaasujen poistoputkeen.
Tuli hiukan liikaa öljyä tomaattiin. Kovassa vedossa, kaksi hevosta kopissa ja kuuma kesäkeli. Pitkän tasaisen vedätyksen jälkeen löysäsin äkkiä kaasun, jolloin takana pöllähti julmettu savupilvi. Kerkisin jo älähtämään, että kone laukesi.
Tien sivuun ja tutkimaan savun hälvettyä. Kone kehräsi kuin aina, ei mitään ongelmaa. Ja ei muuta kuin uudestaan paanalle. Pieni pölläytys kun kokeilin uuudestaan löysäystä. Sen jälkeen kaikki taas OK.
Liiat öljyt tulivat siis ulos ja osuivat kuumaan pakokaasujen poistoputkeen.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI