Ensimmäinen MB tulossa - tutustumassa forumiin
Ensimmäinen MB tulossa - tutustumassa forumiin
Tervehdys kaikille tasapuolisesti
Ensimmäinen Mersu siis tulossa. Kyseessä C180 K -07 Sport-varustein. Mallinumero käsittääkseni W203. Vielä hetken jatkan Saabistina -03
93 SC 1,8t+BSR-Stage 1. Ystävällisesti tiedustelisin forumin väeltä muutamaa asiaa: 1. Tyypivikoja/takuuaikana hoidettavia asioita?
2. Ajatuksia rengastuksesta talveksi? Vanne 17" koska pienempi ei ymmärtääkseni sovi. Saabissa kitkat olleet loistavat, mutta miten pärjää takavetoisella? Ajot kaupungisssa ja moottoritiellä. 3. Suositeltavat MB-huollot Pirkanmaalla - ilmeisesti jokin diagnostiikkalaitteisto tarvittaneen?
Näillä ajatuksilla lähestyn forumin väkeä etukäteen kiitollisin mielin.
Aapinen
Ensimmäinen Mersu siis tulossa. Kyseessä C180 K -07 Sport-varustein. Mallinumero käsittääkseni W203. Vielä hetken jatkan Saabistina -03
93 SC 1,8t+BSR-Stage 1. Ystävällisesti tiedustelisin forumin väeltä muutamaa asiaa: 1. Tyypivikoja/takuuaikana hoidettavia asioita?
2. Ajatuksia rengastuksesta talveksi? Vanne 17" koska pienempi ei ymmärtääkseni sovi. Saabissa kitkat olleet loistavat, mutta miten pärjää takavetoisella? Ajot kaupungisssa ja moottoritiellä. 3. Suositeltavat MB-huollot Pirkanmaalla - ilmeisesti jokin diagnostiikkalaitteisto tarvittaneen?
Näillä ajatuksilla lähestyn forumin väkeä etukäteen kiitollisin mielin.
Aapinen
Eka on itelläkin vasta alla, mutta tohon 2. kohtaan voin sen verran vastata, että tutuilla oli 04 c200cdi kitkarenkailla ja itsekin kokeilin sitä talvella ja hyvältä vaikutti. Keväällä se vaihtui uuteen c:hen 220cdiA johon tuli myös kitkat ja ei kuulemma nastat tullu edes kysymykseen. Luistonesto ja ESP vaimitänenyton pelaa ajatuksen lailla ja nyky kitkoilla pärjää hienosti.
Re: Ensimmäinen MB tulossa - tutustumassa forumiin
Tervetuloa foorumille, Aapinen!
Kehtaisin väittää, että W203 on keskimäärin melko ongelmaton auto ja mitään dramaattisia tyyppivikoja siinä ei ole. Autosi on facelift-mallia, joten siinä on vahvistetut ilmastoinnin säätötangot - mikä on hyvä. Jäljelle jää käytännössä ainoastaan tukivarsien kuluminen. Haku-toiminnolla löytyy listaa asioista, joiden kunnossa oleminen kannattaa varmistaa ennen takuun umpeutumista.Aapinen kirjoitti:...1. Tyypivikoja/takuuaikana hoidettavia asioita?...
Erittäin hyvin pärjää. Minulla on 225/45R17 Nokian Hakka RSi:t. Olen erittäin tyytyväinen.Aapinen kirjoitti:...Ajatuksia rengastuksesta talveksi? Vanne 17" koska pienempi ei ymmärtääkseni sovi. Saabissa kitkat olleet loistavat, mutta miten pärjää takavetoisella? Ajot kaupungisssa ja moottoritiellä...
Star Diagin löytyminen on aina plussaa, mutta ilman sitäkin osaava huolto pärjää erittäin hyvin niin pitkästi kun ei kooduksia tarvitse tehdä. Haku-toiminnolla löytyy risuja ja ruusuja saaneita huoltoja Pirkanmaalta. Rinta-Koivula Kangasalla on erinomainen. Itse olen vieraillut siellä vuosikaudet ja aion jatkossakin pysyä asiakkaana.Aapinen kirjoitti:...Suositeltavat MB-huollot Pirkanmaalla - ilmeisesti jokin diagnostiikkalaitteisto tarvittaneen?...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Ensimmäinen MB tulossa - tutustumassa forumiin
Kiitoksia vastauksista. Auto on nyt alla ja tietä sille olen näyttänyt reilun 1000 kilometriä. Autoon tuli kuitenkin nastat (Continental ContiWinterViking 225/45 17). Auto pienissäkin urissa jotenkin rauhattoman tuntuinen ja äkkinäinen. Mahtaako kysymys olla rengasvalinnasta ( sopiiko jokin toinen rengas ehkä paremmin?)vai mahtaako olla kysymys leveän renkaan ja sporttialustan ominaisuuksista, johon kaiketi aikanaan tottuu?
Aapinen
Aapinen
Re: Ensimmäinen MB tulossa - tutustumassa forumiin
Ainakin tuossa TM:n talvirengastestissä tuo uraherkkyys oli ko. renkaan ainoa moite.Aapinen kirjoitti:. Mahtaako kysymys olla rengasvalinnasta
Aapinen
Re: Ensimmäinen MB tulossa - tutustumassa forumiin
Onko sinulla nuo Sport-paketin rengastuksella - eli takana leveämmät? Jos on, niin en ihmettele vetelyä ollenkaan. Jos sinulla on tasarengastus ja aurauskulmat ovat 100% kunnossa, kyseessä täytyy olla rengastus ja/ tai vanteen offsetti. Minulla on ET35-vanteella Nokian RSi:t kokoa 225/45R17. Ja on varsin rauhallinen - jopa urissa.Aapinen kirjoitti:...pienissäkin urissa jotenkin rauhattoman tuntuinen ja äkkinäinen. Mahtaako kysymys olla rengasvalinnasta ( sopiiko jokin toinen rengas ehkä paremmin?)vai mahtaako olla kysymys leveän renkaan ja sporttialustan ominaisuuksista...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Pari viikkoa sitten laitoin alle omaan sport alustaiseen 203:ni Gislavedin NF5 225/45/17 kokoisena. Kysyin asentajalta, että millaisia paineita hän suosittelee, sanoi laittaneensa 2,6 bar. Ensi tuntuma oli, että eihän tämä auto tiedä yhtään mihin ollaan menossa ja mutkassa tuntuu kuin mentäisiin pienessä luisussa jatkuvasti.
Seuraavana päivänä ajattelin, että jotain täytyy asialle tehdä ja kokeilin pudottaa eturenkaiden painetta 2,3 baariin. menosta tuli jo paljon vakaampaa ja ohjauksessakin oli jo jonkin verran tuntoa. Nyt paineet ovat edessä 2,1 bar ja takana 2,3 bar, mutta ei vieläkään ole päästy yhtä hyvään ajettavuuteen kuin kesärenkailla. Pitänee vielä kokeilla hakea eri vaihtoehtoja, mutta ei oikein arvaa kovin paljoa ainakaan takarenkaiden painetta mennä pudottamaan, kun pelottelevat, että renkaat alkavat kulua keskeltä liian pienillä paineilla (vaikka tankin luukussa taitaakin olla suosituksena 2 bar).
Seuraavana päivänä ajattelin, että jotain täytyy asialle tehdä ja kokeilin pudottaa eturenkaiden painetta 2,3 baariin. menosta tuli jo paljon vakaampaa ja ohjauksessakin oli jo jonkin verran tuntoa. Nyt paineet ovat edessä 2,1 bar ja takana 2,3 bar, mutta ei vieläkään ole päästy yhtä hyvään ajettavuuteen kuin kesärenkailla. Pitänee vielä kokeilla hakea eri vaihtoehtoja, mutta ei oikein arvaa kovin paljoa ainakaan takarenkaiden painetta mennä pudottamaan, kun pelottelevat, että renkaat alkavat kulua keskeltä liian pienillä paineilla (vaikka tankin luukussa taitaakin olla suosituksena 2 bar).
Kiitoksia taasen vastauksista ja neuvoista. Autossa tasarengastus. Vanteiden ET-lukua en edes tiedä - ajattelin merkkiliikkeen laittavan sopivan vanteen. Talvirenkailla kuitenkin tarvikevanne, joten siitäkin saattaisi olla kyse. Aurauksen yms pyörakulmien soisi uudessa autossa olevan kohdallaan; eipä tämä mahdollisuus tullut mieleeni. Seuraavaksi kokeilen laskea ilmanpainetta ja katsoa mitä tapahtuu. Hieno juttu kun saa neuvoja. Itseä vähän hämää kun kyseessä on uusi ja ennestään tuntematon auto. Ei ole oikein vertailukohtaa. Kesärenkaitakaan ei tullut
testattua ensin.
Aapinen
testattua ensin.
Aapinen
Paineet oli minullakin 2,6 baaria edessä ja takana. Tankin luukun sisäpinnan tarra kertoo kuormauksen mukaisesti paineeksi 2,1/2,3 eteen ja 2,4/2,8 baaria taakse. Onko nämä paineet sportin rengastukselle vai vakiorenkaalle? En välittäisi turmella renkaita - turhan kallis harrastus olisi se. Pudotin kokeeksi paineet 2,2 eteen ja 2,4 taakse. Auto rauhoittui kuten Hannun 1 totesi omasta kokemuksestaan.
Aapinen
Aapinen