Viton osto mielessä...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
matti.l
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 11.10.2007 18:53

Viton osto mielessä...

Viesti Kirjoittaja matti.l »

Eli moisen kulkineen osto olisi mielessä, tosin foorumia hiukan selanneena tuli sellainen mielipide, että pitäisikö sittenkään...

Mutta jos nyt alkaisi moista hommaamaan, niin olisiko 110CDi koneinen yksilö fiksuin vai mitä suosittelisitte? Ja kannattaako varautua muuhun kuin ruoste ongelmaan?

vm.99 ilmeisesti tulivat nuo CDi koneet Vitoihin? Mutta onko vanhemmista malleista(vm.96-99) mihinkään ja minkä moisilla tehoilla ne ovat?
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Vanhemassa turbokoneessa on 100hv. Se on rivipumpulla, josta saa ruuvia kääntämällä ~140hv. Kansipahvi maistuu tälle koneelle.

Vanhempi turboton on laiska koska siinä ei ole turboa :D .
matti.l
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 11.10.2007 18:53

Viesti Kirjoittaja matti.l »

vito500tkm kirjoitti:Vanhemassa turbokoneessa on 100hv. Se on rivipumpulla, josta saa ruuvia kääntämällä ~140hv. Kansipahvi maistuu tälle koneelle.
Onkos kuinka paha vaihtaa kansipahvi tuohon? Moottorin jotuu ottaan pois vai sopiiko vaihtaa ilman koneen alas laskua? Ja kuinka usein pahvi hajoaa?

Onkos noissa 108CDI ja 110CDI mitä eroa? Ja kuinka paljon noista saa lastulla ulos tehoja? Ja onko nuo miten kestäviä koneen osalta?
Peltzi07
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: Ma 30.04.2007 10:20
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Peltzi07 »

108:sissa mun kuuleman ja tietämän mukaan laatikko on heikko.. 110 cdi on meillekin tulossa kotiin nyt lähipäivinä.. luotettava on ainakin 110D ollu aikasemmin
Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

mie oon ajanu 112cdi :llä noin 35 tuhatta eikä ole ollu mitään ongelmia,kyllähän meikäläistäkin pelotti nyt kun ostin auton itselleni :roll:
mut ajattelin että jos tulee vikaa niin ne on vaan sit korjattava :lol:

mulla on muistaakseni karalan ohjelman jäljiltä 155hv ja joko 400 tai 450nm en nyt muista tähän hätiin kumpi oli oikea lukema...
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

matti.l kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:Vanhemassa turbokoneessa on 100hv. Se on rivipumpulla, josta saa ruuvia kääntämällä ~140hv. Kansipahvi maistuu tälle koneelle.
Onkos kuinka paha vaihtaa kansipahvi tuohon? Moottorin jotuu ottaan pois vai sopiiko vaihtaa ilman koneen alas laskua? Ja kuinka usein pahvi hajoaa?
Vähän on hankala ja ahdasta. Onnistuu kone paikallaan ilman että mitään isompaa tarvii purkaa edestä. Ei noi pahvit joka vuosi hajoa.


Ostaa ken uskaltaa. Jos sattuu huonompi vito niin rahaa on hyvä olla varalta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Vähän on hankala ja ahdasta. Onnistuu kone paikallaan ilman että mitään isompaa tarvii purkaa edestä. Ei noi pahvit joka vuosi hajoa.
Ei se loppujen lopuksi ollut ihmeempi homma kun tämmönen amatöörikin sen pystyi tekemään hiekkapihalla, teetettynä se tosin maksaa sen 1400 € merkkiliikkeessä.

Juttuja löytyy tuolta:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

veskola kirjoitti:
vito500tkm kirjoitti:Vähän on hankala ja ahdasta. Onnistuu kone paikallaan ilman että mitään isompaa tarvii purkaa edestä. Ei noi pahvit joka vuosi hajoa.
Ei se loppujen lopuksi ollut ihmeempi homma kun tämmönen amatöörikin sen pystyi tekemään hiekkapihalla, teetettynä se tosin maksaa sen 1400 € merkkiliikkeessä.

Juttuja löytyy tuolta:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
Joko se on valmis
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

vito500tkm kirjoitti:Joko se on valmis
Tiiviste tuli vaihdettua jo vuosi sitten, valmis se ei ole vieläkään :roll: mutta se onkin toinen juttu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jaa, sille on sitten ilmeisesti käynyt sama juttu kun mun lanceri projektin kanssa. Joka viikko käy mielessä että toikin romu pitäisi maalata. Mutta kun ei vaan innosta yhtään, ei ole aikaa eikä jaksa. Mitsu on seisonut kohta kaksi vuotta maalausta vaille valmiina. Ja näillä näkymin jatkaa seisomistaan. . .

Ja taas jos vitoon palataan niin, kansipahvin vaihto ei ole enää ollenkaan paha juttu, kun sen on pari kertaa on purkanut. Omasta oon kaksi kertaa käyttänyt irti. Se on vielä minulle jäännyt epäselväksi että jatkuuko kansipahvi vaivat vielä tarviketiivisteen vaihdon jälkeenkin, oikaistulla kannella. Mulla kun ei ollut tuota peristeistä (pahvi rikki öljykanavan ja 1 syl välistä) vaivaa ole ollut omassa, vaan kansi oli rikki. Vesi pääsi nelosen palotilaan, joka on eksoottisempi vaiva vitossa. Ja vika oli kannessa.
matti.l
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 11.10.2007 18:53

Viesti Kirjoittaja matti.l »

Mites saako tuollaista vitoa 2+3 pakuksi rekisteröityä? Ihan niin selvillä kun en ole noista pakettiauto käytännöistä.

Ja onkos tuo kone nokkaremmillä vai ketjulla ja jos on remmillä niin minkälainen vaihtoväli tuolla on?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mersun koneet on ketjulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

2+3 hlö:lle Viton saa jos alunperin bussi/tila-auto. Sitten se muutetaan ns. matkailuautoksi. Pakusta ei 5 hlön versiota saa ilman mahtavia veromätkyjä mitenkään tai toisaalta ilman huomattavan kalliita muutoksia.

Eli osta vanha bussi/tila-auto ja tee siitä 2+3 hlön matkailuauto. Matkailuautossa on pieni dieselvero, kuten pakussakin.

Toisaalta kannattaa todellakin etsimällä etsiä HYVÄ vito, ennekuin menee ostaan. Tarkistettavia kohteita on lukuisia ja jos aiot ajaa autolla kauan niin kannattaa todellakin tarkistaa ja tarkistaa ja sen jälkeen vielä kerran tarkistaa että auto on kunnossa. Viton osat ei ole kohtuuttoman kalliita, paitsi koneen osat, mutta tuota korjattavaa riittää. Viton korjaaminen ei lopu koskaan.

Eilen jäi takaoven kahva käteen.... ruoste syönyt pulttien kannat.....että näin....
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

_Vito_ kirjoitti:Eli osta vanha bussi/tila-auto ja tee siitä 2+3 hlön matkailuauto. Matkailuautossa on pieni dieselvero, kuten pakussakin.
Saa se olla uudempikin :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

veskola kirjoitti:Mersun koneet on ketjulla.
Kaveri hommasi 2002 112CDI:n ajettu 118tkm. Millainen vaihtoväli tuolla ketjulla on?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Tuossa C-mallissa on periaatteessa sama kone kuin vitossakin. Autolla on nyt ajettu 513tkm ja alkuperäinen ketju. Kiinnostaisi myös, että kannattaako tuota vaihtaa vai ajella huoletta eteenpäin. Tuon viton kohdalla ei kyllä vaihto tule ajankohtaiseksi vielä pitkään aikaan.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Eikös se 300tkm vaihtovälillä mene niin kuin vanhemmatkin koneet :roll: .
meese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 18.04.2008 19:44

Viesti Kirjoittaja meese »

vito500tkm kirjoitti:Eikös se 300tkm vaihtovälillä mene niin kuin vanhemmatkin koneet :roll: .
vaihtoväliä ei ole määritelty ketjulle...siinä vaiheessa ku ajoitukset on pielessä on aika vaihtaa ketju.cdi koneissa yleisin vika taitaa olla suuttimet ja niiden tiivisteiden vuodot.
pönttö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 03.04.2008 13:38

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Kannentiivisteen vaihtoon sen verran, mulla meni 110D:stä tiiviste jossain reilun 90tkm jälkeen ja sen jälkeen ei mitään ongelmia. Lahden Megassa vaihdettiin silloin aikanaan ja jälkeenpäin kyselin että onko niitä yleensä tarvinnut uudestaan vaihtaa, niin kuulemma ei. Tietysti oletuksella että kansi on oikaistu ja muuten kunnossa.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

pönttö kirjoitti:Kannentiivisteen vaihtoon sen verran, mulla meni 110D:stä tiiviste jossain reilun 90tkm jälkeen ja sen jälkeen ei mitään ongelmia. Lahden Megassa vaihdettiin silloin aikanaan ja jälkeenpäin kyselin että onko niitä yleensä tarvinnut uudestaan vaihtaa, niin kuulemma ei. Tietysti oletuksella että kansi on oikaistu ja muuten kunnossa.
Minulla uusi pahvi ja vanha miljoonan ajettu 200D kansi on kestänyt nyt 50tkm, virityksien kera. Tosin likaa en ala kehumaan, kohta se kuitenkin leviää :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

meese kirjoitti:cdi koneissa yleisin vika taitaa olla suuttimet ja niiden tiivisteiden vuodot.
Lisäkysymys... Kun nuo viat on korjattu, uusiiko ne aikanaan samalla tavalla vai onko siihen olemassa parempia osia? Suuttimen prikkoja(?) on kuulema vaihdettu ennaltaehkäisevästi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
cdi turbo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 11.11.2007 09:33
Paikkakunta: TIEN PÄÄLLÄ
Viesti:

vito kestää

Viesti Kirjoittaja cdi turbo »

kyllä vito kestää 2001 vm. 110 cdi ollut kolme vuotta oataessa 110,000 ajettu nyt 215,000 ei mitään häippää 150,000 ohjelmoitiin muisti EMJ pover .150,hummaa ja vääntö 360 nevtonmetriä, automaatti keikilla herkuilla ainoastaan kuskin oven sähkokaapeli meni poikki 11 piuhaa jatkoin itse helppo nakki ei kannata ostella kallita johtosarjoja on sähäkkä lahtemään
Avatar
cdi turbo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 11.11.2007 09:33
Paikkakunta: TIEN PÄÄLLÄ
Viesti:

viton tehot

Viesti Kirjoittaja cdi turbo »

vitosta ei saa 140 hv pumppua kiertämällä pelkkää humpuukia
Avatar
jukis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: La 27.11.2004 19:00
Paikkakunta: TurkuSaloPeriferia

Re: viton tehot

Viesti Kirjoittaja jukis »

cdi turbo kirjoitti:vitosta ei saa 140 hv pumppua kiertämällä pelkkää humpuukia
Heh..! ;)
Avatar
cdi turbo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Su 11.11.2007 09:33
Paikkakunta: TIEN PÄÄLLÄ
Viesti:

vito

Viesti Kirjoittaja cdi turbo »

HaH ;-)
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

No juu eipä tullut penkitettyä. Vakio ahdin jää kyllä pieneksi. Suuremmalla syöttömäärällä ei kestä vedätystä. Sprintterin ahtimen vaatii. Mielestäni tämä on oikein sopiva yhdistelmä: 6mm ruuvattu pumppu ja sprintterin ahdin. Näillä ajoin reilun vuoden. Paikat kestää, eikä tule kytkin murheita. Näillä virityksillä bussivito 0-60mph meni 10 sekunttiin.

Jokatapauksessa pumppua säätämällä OM601 turbo koneeseen saa selvästi lisää potkua. Eikä maksa mitään.
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Juu tässä olen itekkin miettinyt vakavasti vaihtoa (C230K-96) tommoseen surullisen kuuluisaan Vitoon. Eli mitä eroa on 108, 110 ja 112 cdi koneilla? Pitäis saada kohtuu ripeä laite, sen "tiedän" et tosta 112cdi:stä saa vajaa 200hv halutessaan, mutta mites noi pienemmät? 108 on sitte kai ilman cooleria? Näyttäis tossa hankinta hinnassa olevan jonkin verran eroa.
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

saa sen pakun verolle 6henkilöllekkin itellä v220 -01 matkailuauto. kontissa vanha yöpöytä jonka päällä retkikeitin, pöytä löytyy vakiona, ja makuupaikat saa kun kääntää selkänojat istuinosaa vasten, ja vnerit päälle :wink:
Vastaa Viestiin