Viton osto mielessä...
Viton osto mielessä...
Eli moisen kulkineen osto olisi mielessä, tosin foorumia hiukan selanneena tuli sellainen mielipide, että pitäisikö sittenkään...
Mutta jos nyt alkaisi moista hommaamaan, niin olisiko 110CDi koneinen yksilö fiksuin vai mitä suosittelisitte? Ja kannattaako varautua muuhun kuin ruoste ongelmaan?
vm.99 ilmeisesti tulivat nuo CDi koneet Vitoihin? Mutta onko vanhemmista malleista(vm.96-99) mihinkään ja minkä moisilla tehoilla ne ovat?
Mutta jos nyt alkaisi moista hommaamaan, niin olisiko 110CDi koneinen yksilö fiksuin vai mitä suosittelisitte? Ja kannattaako varautua muuhun kuin ruoste ongelmaan?
vm.99 ilmeisesti tulivat nuo CDi koneet Vitoihin? Mutta onko vanhemmista malleista(vm.96-99) mihinkään ja minkä moisilla tehoilla ne ovat?
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Onkos kuinka paha vaihtaa kansipahvi tuohon? Moottorin jotuu ottaan pois vai sopiiko vaihtaa ilman koneen alas laskua? Ja kuinka usein pahvi hajoaa?vito500tkm kirjoitti:Vanhemassa turbokoneessa on 100hv. Se on rivipumpulla, josta saa ruuvia kääntämällä ~140hv. Kansipahvi maistuu tälle koneelle.
Onkos noissa 108CDI ja 110CDI mitä eroa? Ja kuinka paljon noista saa lastulla ulos tehoja? Ja onko nuo miten kestäviä koneen osalta?
mie oon ajanu 112cdi :llä noin 35 tuhatta eikä ole ollu mitään ongelmia,kyllähän meikäläistäkin pelotti nyt kun ostin auton itselleni
mut ajattelin että jos tulee vikaa niin ne on vaan sit korjattava
mulla on muistaakseni karalan ohjelman jäljiltä 155hv ja joko 400 tai 450nm en nyt muista tähän hätiin kumpi oli oikea lukema...
mut ajattelin että jos tulee vikaa niin ne on vaan sit korjattava
mulla on muistaakseni karalan ohjelman jäljiltä 155hv ja joko 400 tai 450nm en nyt muista tähän hätiin kumpi oli oikea lukema...
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Vähän on hankala ja ahdasta. Onnistuu kone paikallaan ilman että mitään isompaa tarvii purkaa edestä. Ei noi pahvit joka vuosi hajoa.matti.l kirjoitti:Onkos kuinka paha vaihtaa kansipahvi tuohon? Moottorin jotuu ottaan pois vai sopiiko vaihtaa ilman koneen alas laskua? Ja kuinka usein pahvi hajoaa?vito500tkm kirjoitti:Vanhemassa turbokoneessa on 100hv. Se on rivipumpulla, josta saa ruuvia kääntämällä ~140hv. Kansipahvi maistuu tälle koneelle.
Ostaa ken uskaltaa. Jos sattuu huonompi vito niin rahaa on hyvä olla varalta.
Ei se loppujen lopuksi ollut ihmeempi homma kun tämmönen amatöörikin sen pystyi tekemään hiekkapihalla, teetettynä se tosin maksaa sen 1400 € merkkiliikkeessä.vito500tkm kirjoitti:Vähän on hankala ja ahdasta. Onnistuu kone paikallaan ilman että mitään isompaa tarvii purkaa edestä. Ei noi pahvit joka vuosi hajoa.
Juttuja löytyy tuolta:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Joko se on valmisveskola kirjoitti:Ei se loppujen lopuksi ollut ihmeempi homma kun tämmönen amatöörikin sen pystyi tekemään hiekkapihalla, teetettynä se tosin maksaa sen 1400 € merkkiliikkeessä.vito500tkm kirjoitti:Vähän on hankala ja ahdasta. Onnistuu kone paikallaan ilman että mitään isompaa tarvii purkaa edestä. Ei noi pahvit joka vuosi hajoa.
Juttuja löytyy tuolta:
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
Tiiviste tuli vaihdettua jo vuosi sitten, valmis se ei ole vieläkään mutta se onkin toinen juttu.vito500tkm kirjoitti:Joko se on valmis
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Jaa, sille on sitten ilmeisesti käynyt sama juttu kun mun lanceri projektin kanssa. Joka viikko käy mielessä että toikin romu pitäisi maalata. Mutta kun ei vaan innosta yhtään, ei ole aikaa eikä jaksa. Mitsu on seisonut kohta kaksi vuotta maalausta vaille valmiina. Ja näillä näkymin jatkaa seisomistaan. . .
Ja taas jos vitoon palataan niin, kansipahvin vaihto ei ole enää ollenkaan paha juttu, kun sen on pari kertaa on purkanut. Omasta oon kaksi kertaa käyttänyt irti. Se on vielä minulle jäännyt epäselväksi että jatkuuko kansipahvi vaivat vielä tarviketiivisteen vaihdon jälkeenkin, oikaistulla kannella. Mulla kun ei ollut tuota peristeistä (pahvi rikki öljykanavan ja 1 syl välistä) vaivaa ole ollut omassa, vaan kansi oli rikki. Vesi pääsi nelosen palotilaan, joka on eksoottisempi vaiva vitossa. Ja vika oli kannessa.
Ja taas jos vitoon palataan niin, kansipahvin vaihto ei ole enää ollenkaan paha juttu, kun sen on pari kertaa on purkanut. Omasta oon kaksi kertaa käyttänyt irti. Se on vielä minulle jäännyt epäselväksi että jatkuuko kansipahvi vaivat vielä tarviketiivisteen vaihdon jälkeenkin, oikaistulla kannella. Mulla kun ei ollut tuota peristeistä (pahvi rikki öljykanavan ja 1 syl välistä) vaivaa ole ollut omassa, vaan kansi oli rikki. Vesi pääsi nelosen palotilaan, joka on eksoottisempi vaiva vitossa. Ja vika oli kannessa.
2+3 hlö:lle Viton saa jos alunperin bussi/tila-auto. Sitten se muutetaan ns. matkailuautoksi. Pakusta ei 5 hlön versiota saa ilman mahtavia veromätkyjä mitenkään tai toisaalta ilman huomattavan kalliita muutoksia.
Eli osta vanha bussi/tila-auto ja tee siitä 2+3 hlön matkailuauto. Matkailuautossa on pieni dieselvero, kuten pakussakin.
Toisaalta kannattaa todellakin etsimällä etsiä HYVÄ vito, ennekuin menee ostaan. Tarkistettavia kohteita on lukuisia ja jos aiot ajaa autolla kauan niin kannattaa todellakin tarkistaa ja tarkistaa ja sen jälkeen vielä kerran tarkistaa että auto on kunnossa. Viton osat ei ole kohtuuttoman kalliita, paitsi koneen osat, mutta tuota korjattavaa riittää. Viton korjaaminen ei lopu koskaan.
Eilen jäi takaoven kahva käteen.... ruoste syönyt pulttien kannat.....että näin....
Eli osta vanha bussi/tila-auto ja tee siitä 2+3 hlön matkailuauto. Matkailuautossa on pieni dieselvero, kuten pakussakin.
Toisaalta kannattaa todellakin etsimällä etsiä HYVÄ vito, ennekuin menee ostaan. Tarkistettavia kohteita on lukuisia ja jos aiot ajaa autolla kauan niin kannattaa todellakin tarkistaa ja tarkistaa ja sen jälkeen vielä kerran tarkistaa että auto on kunnossa. Viton osat ei ole kohtuuttoman kalliita, paitsi koneen osat, mutta tuota korjattavaa riittää. Viton korjaaminen ei lopu koskaan.
Eilen jäi takaoven kahva käteen.... ruoste syönyt pulttien kannat.....että näin....
C farkku 2.2cdi 2005
Saa se olla uudempikin_Vito_ kirjoitti:Eli osta vanha bussi/tila-auto ja tee siitä 2+3 hlön matkailuauto. Matkailuautossa on pieni dieselvero, kuten pakussakin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuossa C-mallissa on periaatteessa sama kone kuin vitossakin. Autolla on nyt ajettu 513tkm ja alkuperäinen ketju. Kiinnostaisi myös, että kannattaako tuota vaihtaa vai ajella huoletta eteenpäin. Tuon viton kohdalla ei kyllä vaihto tule ajankohtaiseksi vielä pitkään aikaan.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kannentiivisteen vaihtoon sen verran, mulla meni 110D:stä tiiviste jossain reilun 90tkm jälkeen ja sen jälkeen ei mitään ongelmia. Lahden Megassa vaihdettiin silloin aikanaan ja jälkeenpäin kyselin että onko niitä yleensä tarvinnut uudestaan vaihtaa, niin kuulemma ei. Tietysti oletuksella että kansi on oikaistu ja muuten kunnossa.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Minulla uusi pahvi ja vanha miljoonan ajettu 200D kansi on kestänyt nyt 50tkm, virityksien kera. Tosin likaa en ala kehumaan, kohta se kuitenkin leviääpönttö kirjoitti:Kannentiivisteen vaihtoon sen verran, mulla meni 110D:stä tiiviste jossain reilun 90tkm jälkeen ja sen jälkeen ei mitään ongelmia. Lahden Megassa vaihdettiin silloin aikanaan ja jälkeenpäin kyselin että onko niitä yleensä tarvinnut uudestaan vaihtaa, niin kuulemma ei. Tietysti oletuksella että kansi on oikaistu ja muuten kunnossa.
Lisäkysymys... Kun nuo viat on korjattu, uusiiko ne aikanaan samalla tavalla vai onko siihen olemassa parempia osia? Suuttimen prikkoja(?) on kuulema vaihdettu ennaltaehkäisevästi.meese kirjoitti:cdi koneissa yleisin vika taitaa olla suuttimet ja niiden tiivisteiden vuodot.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
vito kestää
kyllä vito kestää 2001 vm. 110 cdi ollut kolme vuotta oataessa 110,000 ajettu nyt 215,000 ei mitään häippää 150,000 ohjelmoitiin muisti EMJ pover .150,hummaa ja vääntö 360 nevtonmetriä, automaatti keikilla herkuilla ainoastaan kuskin oven sähkokaapeli meni poikki 11 piuhaa jatkoin itse helppo nakki ei kannata ostella kallita johtosarjoja on sähäkkä lahtemään
viton tehot
vitosta ei saa 140 hv pumppua kiertämällä pelkkää humpuukia
Re: viton tehot
Heh..! ;)cdi turbo kirjoitti:vitosta ei saa 140 hv pumppua kiertämällä pelkkää humpuukia
vito
HaH
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
No juu eipä tullut penkitettyä. Vakio ahdin jää kyllä pieneksi. Suuremmalla syöttömäärällä ei kestä vedätystä. Sprintterin ahtimen vaatii. Mielestäni tämä on oikein sopiva yhdistelmä: 6mm ruuvattu pumppu ja sprintterin ahdin. Näillä ajoin reilun vuoden. Paikat kestää, eikä tule kytkin murheita. Näillä virityksillä bussivito 0-60mph meni 10 sekunttiin.
Jokatapauksessa pumppua säätämällä OM601 turbo koneeseen saa selvästi lisää potkua. Eikä maksa mitään.
Jokatapauksessa pumppua säätämällä OM601 turbo koneeseen saa selvästi lisää potkua. Eikä maksa mitään.
Juu tässä olen itekkin miettinyt vakavasti vaihtoa (C230K-96) tommoseen surullisen kuuluisaan Vitoon. Eli mitä eroa on 108, 110 ja 112 cdi koneilla? Pitäis saada kohtuu ripeä laite, sen "tiedän" et tosta 112cdi:stä saa vajaa 200hv halutessaan, mutta mites noi pienemmät? 108 on sitte kai ilman cooleria? Näyttäis tossa hankinta hinnassa olevan jonkin verran eroa.